Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 mei 2004, 10:36   #16
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Als schoolgaand meisje kan 'k het me echt wel niet permitteren m'n haar niet meer te wassen, trouwens, mss zijn 't mijn laatste dagen/weken/maanden met haar en dan wil 'k daar van profiteren en niet met 'n vette kop rondlopen...

Ik waste m'n haar vroeger om de 2 dagen, nu overgegaan naar om de 3 dagen, was eerst ff wennen, 't werd héél vlug vet enzo, maar nu is dat al 'n stuk beter en is gezonder
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:32   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oke, ik heb geprobeerd vanochtend mijn haar niet te wassen maar ik hield het niet uit. Het jeukte en zat voor geen meter... ik heb de zonde weer begaan... ik heb mijn haar gewassen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:59   #18
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Haarmannetje, echt even doorzetten! Die jeuk die je voelde is waarschijnlijk nog niets. Als je begint met twee maal per week je haren te wassen, heb je de eerste twee weken echt gruwelijke veel last. Het mooie is dat je hoofdhuid zich in die periode herstelt en weer z’n natuurlijke weg gaat. Daarna ben je voor eens en altijd van die jeuk af.

Heb ’t zelfde gedaan op advies van m’n kapper en ik merkte: minder irritatie, minder rood, natuurlijker gevoel.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 12:28   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Vince, ik weet dat je helemaal gelijk hebt. Het is eigenlijk ook van de zotte om je haar dagelijks te wassen. Dat deden mensen vroeger ook niet. Maar hoe is het bij jou verder? Ben jij ook iemand met de mannelijke kaalwording? En zo ja, wat heeft het nieuwe waspatroon voor je gedaan?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 13:01   #20
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Vroeger waste ik m'n haar ook bijna iedere dag, maar sinds twee jaar was ik het maar 1 keer per week, merk dan wel als ik het was dat er meer haren verloren gaan! En dat het eind vd week wat vettig is door het wax gebruik en dat ik bij het kammen dan ook wat meer haar verlies! Maar ja datlijkt me wel logisch als je het maar 1 keer per week wast, tochj?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 13:07   #21
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ben jij ook iemand met de mannelijke kaalwording? En zo ja, wat heeft het nieuwe waspatroon voor je gedaan?
Yep, ook ik heb last van mannelijke kaalwording, maar weinig middelen hiertegen werken bij mij, vandaar dat ik wel ns twijfel.
Wat het wassen betreft, het lijkt alsof er minder haar uitvalt, maar ben zelf altijd sceptisch bij dit soort waarnemingen. Ik waste iedere dag m’n haar met milde shampoo en twee maal pw met nizoral. Op dringend advies van m’n kapper ben ik daarmee gestopt. Iedere keer verbaasde zij zich erover hoe slecht m’n hoofdhuid was, compleet met talg (witte korreltjes), fel rode kleur en glans. Nu is de talg weg (deze wordt aangemaakt om een droge huid te compenseren) en m’n huid is weer wit en dof.

Ik spoel ’t nu uit met water en 1 maal pw emu-olie erbij. Die laatse zou ik iedereen aanraden, maakt t geheel n stuk soepeler.
Greetings
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2004, 20:51   #22
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik was mijn haar sinds 3 weken alleen met gewone zeep. En dan alleen globaal op de haren en niet op de hoofdhuid. Mijn haar ziet er beter uit, valt beter en niet meer van die vreselijke jeuk zoals ik had met de shampoo's van vichy en kerastase.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2004, 22:03   #23
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ik blijf erbij: Lang Leve Weleda Rozemarijnshampoo!
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2004, 22:27   #24
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik was het sowieso niet te vaak omde 2-3 dagen, te vaak zorgt voor een overreactie van de talgklieren met als gevolg een vette huid. Dan dringt de minox maar iets minder goed door.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2004, 11:03   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb minder wassen bevalt goed

Zo ik ben begonnen met mijn haar minder wassen, en ik ben door de eerste zure appel heen volgens mij. Ik was het nu eens in de drie dagen, en maak mijn haar 's ochtends ook niet nat onder de douche. Gewoon beetje nieuwe wax erbij (niet zoveel nodig omdat er nog wat inzit van de vorige dag(en)), en klaar is kees. Nu past dat ook wel bij mijn "out of bed"-kapsel, dus ik kan het hebben.

Helemaal nooit meer wassen ga ik niet aan beginnen, omdat dat alleen maar kan als je er ook geen troep enzo insmeert. En ik ben een grote fan van wax (heb zes soorten thuis liggen ) dus ik moet het af en toe wel wassen.

Ik had maandagavond ff een "hard time": ik verging van de jeuk en de schilfertjes dwarrelden met bossen uit mn haar. Dus ik MOEST ff onder de douche en heb t gewassen met gewone shampoo, toen was t meteen over.

Omdat ik t nu minder was wil ik t ALS Ik t was ook meteen goed doen, dus ik ga vanaf nu een betere shampoo gebruiken. Ene drie dagen Rooscure, andere drie dagen een Weleda-shampoo ofzo denk ik. Ga vanmiddag ff shoppen

Maar kortom bevalt het me goed zo: mijn haar ziet er een stuk voller uit en is makkelijker in model te brengen. Krijg veel positieve reacties uit mijn omgeving ook, dat mijn haar "zo lekker zit".

Aanrader dus!
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2004, 22:21   #26
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Ben het eens met de `minder wassen`theorie, doe dat zelf ook (1x per drie dagen) en werkt beter.

Verder was ik mijn haar uitsluitend met lauw water en spoel het aan het einde uit met IJSKOUD water. Dit zou de bloedsdoorstroming bevorderen. Hoop dat het klopt want het is in de winter vaak best een opoffering, maar je wordt er wel wakker van!
Ook borstel / kam ik mijn haar pas als het aan de lucht is gedroogd (na 30 minuten) aangezien nat haar makkelijker zou breken of uitgerukt zou worden.
__________________
Regime:
- 1 mg finasteride in pil met extra voedingsstoffen
(via Haarkabinet, sind 1-1-03)
- minoxidil 5% (Kirkland, cheapregaine, sinds 1-10-03)
- Saw Palmetto (cheapregaine, sinds 1-7-04)
- extra vitaminen (Davitamon) en groene thee
- MSM biozwavel (Kruidvat)
- biergist (Kruidvat)

Status:
NW 1,5. 28 jaar. Haar gaat nog steeds langzaam achteruit
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2004, 13:51   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
Ook borstel / kam ik mijn haar pas als het aan de lucht is gedroogd (na 30 minuten) aangezien nat haar makkelijker zou breken of uitgerukt zou worden.
Klopt: nat haar is erg breekbaar. Je zult niet kaal worden van je haar kammen (of erger nog: borstelen) als het nat is, maar er breken wel veel meer haren. Dus als je over een langere periode iedere dag je natte haar ruw borstelt, zal je haar zeker dunner worden dan wanneer je eerst wacht tot het droog is (of tot na het föhnen).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2004, 08:02   #28
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Merken jullie ook dat je bijvoorbeeld na drie a vier dagen je haar niet wassen en wel wax/ gel gebruikt je toch op een gegeven moment wat meer haar verliest bij bijv. het kammen, ik heb dit nl. wel ervaren en vroeg me af of dit normaal is en of jullie dit nu ook hebben?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2004, 09:36   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Merken jullie ook dat je bijvoorbeeld na drie a vier dagen je haar niet wassen en wel wax/ gel gebruikt je toch op een gegeven moment wat meer haar verliest bij bijv. het kammen, ik heb dit nl. wel ervaren en vroeg me af of dit normaal is en of jullie dit nu ook hebben?
Dat heb ik ook.

Dat komt doordat je uitgevallen haren minder snel van je hoofd vallen. Ze blijven plakken door de vetheid van je haar. Het lijkt dus maar of je meer uitval hebt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 12:53   #30
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Nou geloof er geen moer van als je nix aan je haar doet, zal het ook zelfde snelheid doorgaan. Ik heb nu Nisim shampoo elke dag wassen en merk het nu al, ten eerste smorgens in me bed en kussen drastish verlaagt en als je me hand door me haar haal niet elke keer 5 haren die naar beneden vallen maar 0! Ik moet zeggen het valt gewoon echt op dat het niet uitvalt.

Ten tweede je gaat echt zoeken naar haren en je vind nix (ik dan) voorheen werd ik gewoon depri . En nu heb ik hoop, ook omdat ik zoveel goeie reacties op die shampoo heb gelezen, wat mark had gepost.
Adam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.