Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juni 2004, 15:41   #46
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hallo, sorry dat ik even binnendring in deze thread. Ik ben Janika en zit eigenlijk op het Trichotillomanie-forum en het is vrij toevallig dat ik deze tekst las, en de lange post van Franky trok mijn aandacht. We hebben een heel ander soort probleem: jij kunt er niks aan doen dat je kaal bent, en ik doe het mijzelf aan (ik trek om onverklaarbare reden mijn eigen haar uit). Maar we voelen ons er allebei slecht door, en in een maatschappij waar uiterlijk vreselijk belangrijk is, wordt dat gevoel alleen maar sterker.
Wat me vooral interesseert is wat je schrijft over het haarwerk. Ik ben niet lang geleden naar de kapper geweest om er mij ook eentje te laten aanmeten (letterlijk en figuurlijk). Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Je stopt jezelf weg, je laat niet zien wie je bent. Dat is mijn bezwaar. Maar dat je er geen vervelende blikken door krijgt en niet negatief opvalt in een menigte, dat vind ik positief. Het lost onze feitelijke problemen niet op, maar het verbetert -dacht ik toch- onze levenskwaliteit.
Ik heb mijn haarwerkje nog niet, en ik weet ook niet hoe ik erop ga reageren. Ik ga het laten vastzetten zodat ik het er niet af kan halen, en dus niet kan trekken: dan kan de grote kale plek zich misschien een beetje herstellen. Misschien, als het nog niet te laat is, en als ik veel geduld heb.
Ik schrik er wel van dat jij door het haarwerk de neiging hebt om jezelf op te sluiten, en je verlegenheid tegenover meisjes vind ik ook een spijtige zaak. Maar ik herken het: voor vrouwen is mooi haar ook een teken van vrouwelijkheid, en het feit dat mijn haar is aangetast zie ik ook als afbreuk aan mijn vrouwelijkheid. Ook ik heb soms de gedachte dat mannen me niet mooi vinden omdat ik mijn hoofd onder een sjaal verstop. Toch wil ik niet dat het gebrek aan haar mijn sociale leven aantast. Ik hoop dat jij die knop ook leert om te draaien: hoe je eruit ziet, bepaalt natuurlijk hoe je je voelt en hoe mensen in eerste instantie op je reageren, maar: je karakter blijft, je wordt er niet minder door dan een ander. Mensen moeten jou een kans geven, en daar moet jij zelf voor openstaan. Als je openstaat voor een relatie, dan straal je dat uit naar de anderen. En als iemand je niet wil wegens je kale plek of kaalheid, dan is die persoon je niet waard.
Sorry voor mijn onsamenhangende verhaal, maar ik had het gevoel dat ik moest reageren. Sterkte en groetjes van Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 17:40   #47
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franky430
Maar ook een haarwerk heeft zijn negatieve kanten zo ga ik ook niet meer uit en zit elk weekend eenzaam naar TV te kijken of te computeren omdat ik bang ben dat op een fuif of zo mensen aan mijn haar gaan trekken of over mijn haar wrijven en ze dan duidelijk gaan merken dat ik een haarwerk draag. Uiterlijk kan je het niet zien maar wanneer je door mijn haar wilt gaan of je hand erop legt dan kan je het wel voelen omdat dit vastgeklemd zit op de weinige echte haren die ik nog over heb. Gaan zwemmen is ook gevaarlijk, nochtans het stevig vastzit durf ik toch het risico niet te nemen. Daarnaast durf ik ook niet op een meisje af te stappen, ze zal denken dat ik een mooie haardos heb maar totdat ze met haar vingers er door gaat of iets dergelijks en de waarheid aan het licht zal komen. Op dat moment denk ik dat ze me vierkant zal uitlachen en zal ik nog dieper wegzinken. Hieronder lijd ik nu het meeste dat ik geen vriendin heb en waarschijnlijk ook nooit één zal hebben. Echt verschrikkelijk dat je geen normaal leven meer kunt lijden. Net zoals jij vind ik het verschrikkelijk dat ze hun geld en tijd in zaken steken zoals het veranderen van geslacht enz. Nochtans nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik vroeger beter mijn haar verschrikkelijk kort had gezet en dan zullen de mensen in het begin misschien lachen en opmerkingen geven maar dit gaat voorbij en uiteindelijk zijn ze je dan gewoon met je kale kop. Nu is er voor mij geen weg terug aangezien iedereen mij kent met een volle haardos en de overgang naar kale kop is te drastisch tenzij ik verander van werk en daar begin met een kale kop maar ik weet nu al dat ik dit niet zal kunnen en blijf daarom ongelukkig en eenzaam.
Wat ik hier waarschijnlijk nog niet vaak vermeld heb op het forum, is dat ik vóór mijn eerste HT ook anderhalf jaar een haarwerk heb gedragen (K33). Wat jij hier nu vertelt is voor mij zó herkenbaar dat het in feite een stukje zou kunnen zijn dat ik zelf destijds zou kunnen geschreven hebben. Identiek dezelfde denkwijze!

Nu net om die redenen dat jij hier aanhaalt (en vooral omwege van contact leggen met meisjes) heb ik mijn haarwerk weggegooid en die HT's laten uitvoeren. Het feit dat je dat haarwerk kon voelen, vond ik heel erg - alhoewel je inderdaad moeilijk kon zien dat ik een haarwerk droeg (de meeste van mijn kameraden toen hebben het niet opgemerkt).

Of ik nu meer gelukkiger was met dat haarwerk of nu met die HT's, kan ik moeilijk zeggen. Ik was/ben door beide systemen ongelofelijk depressief en ze hebben allebei hun voor- (nou ja...) en- nadelen. Enige positieve is dat je nu niks meer kunt voelen zitten aan mijn hoofd - maar op meisjes afstappen doe ik nog steeds niet om de gekende eerder aangehaalde redenen...

Wat ik in elk geval voor mezelf uitgemaakt heb, is dat ik NOOIT nog een haarwerk wil (en ook geen HT's, maar de bestaande kan ik niet zomaar weggooien). Haarwerken zijn voor mij sowieso een afgesloten hoofdstuk en ik probeer me op het forum dan ook zo weinig mogelijk te mengen in haarwerk-discussies. Het is precies alsof ik die zwarte, donkere periode probeer te verdringen - ik hoop dat je alsnog een beetje kunt wennen aan de situatie, want makkelijk is het niet. In feite zou je aan iedereen moeten kunnen zeggen dat je een haarwerk draagt - eveneens wanneer je een vriendin leert kennen. Maar zoiets is zeker niet makkelijk. Ik kon het in elk geval niet en probeerde het feit dat ik een haarwerk droeg dan ook zo veel mogelijk te verbergen.

Vind het wel enorm jammer dat we door al die problemen onze jeugdige jaren zien voorbij flitsen... Je bent maar eenmaal jong en ik zou nu reed al die verloren tijd willen inhalen. Helaas is dat nog altijd niet mogelijk...
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 18:13   #48
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Francis en Franky, gebruiken jullie geen Finasteride.
Zoja, heeft dit werkelijk geen enig effect gehad?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 18:35   #49
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Francis en Franky, gebruiken jullie geen Finasteride.
Zoja, heeft dit werkelijk geen enig effect gehad?
Gestopt wegens bijwerkingen...
Fina zorgde bij mij voor behoud van bestaande haren - hergroei heb ik in feite nooit gehad.
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 21:42   #50
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Ik kan niet begrijpen dat iemand zijn hele leven laat beinvloeden door haaruitval. Ik bedoel ik vind het heel erg voor sommigen die aangeven geen leven meer te hebben, of hun jongere jaren te hebben verspild door haaruitval, maar op een gegeven moment moet je er gewoon SCHIJT aan hebben vind ik.

Gewoon lekker leven en ook al valt het uit, en dan .... !!! Een mens is niet alleen een beetje haar. Ik vind, je kunt alles tot in het redelijke doen om het te behelpen, maar ergens houdt het op. Dan moet je gewoon de knop omdraaien en proberen je lekker te voelen en dit ook uit te stralen.

Dus mijn advies voor jullie allemaal, doe wat aan je haaruitval maar laat je niet gek maken. Een mens is meer dan een hoopje haar, je hele image/uitstraling daar gaat het om. En als je er gelukkig uitziet, met of zonder haar, kom je altijd puik voor de dag.

Groetjes van Henk en succes voor iedereen !!!!
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 21:47   #51
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben het met Henk-yo eens. Ik zelf zit ook wel eens goed te balen, maar het is het gewoon niet waard om je eigen leven zo te laten verzieken door wat domme haartjes. Kom nou zeg, jullie zijn allemaal waardige mensen net als ieder ander. Je haar heeft niets te maken met je capaciteiten. Leer van jezelf te houden om wat je waard bent en gegarandeerd dat de omgeving ook op die manier van je gaat houden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 22:21   #52
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Heel veel respect voor jullie denkwijze, ik wou dat ik ook zo kon denken.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2004, 09:29   #53
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Ik weet dat ik hier eigenlijk niet thuis hoor, maar door de titel "Zelfmoordgedachten door kaalheid" werd mijn aandacht getrokken....
Ik kan me goed voorstellen dat je je behoorlijk k*t voelt als je haren gaan uitvallen. Ikzelf ben een vrouw met alopecia androgenetica, dus ik weet waar ik over praat. Van een slanke vrouw met lang dik haar ben ik veranderd in een slanke vrouw met kort dun haar. En ik heb het daar soms nog heel moeilijk mee. Zelfmoordgedachten heb ik echter nooit gehad. Hooguit een gevoel van machteloosheid. En ja, ook ik heb vaak gedacht dat ik hierdoor nooit een relatie zou krijgen. Want wie wil er nu een vrouw die bijna kaal gaat worden?!
Ik weet dat ik moet leren leven met mijn haarprobleem, en de ene dag gaat dat beter dan de andere. In ieder geval heel veel succes allemaal!!
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2004, 12:08   #54
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
antwoord haarmannetje

Frodo, dus jij hebt al wel een vriendin? Waar maak jij je dan nog druk over ? En hoezo dat vrouwen dwars door je heen kijken? Verbeeld jij je dat niet gewoon? Niet iedere vrouw valt op iedere man... smaken verschillen

Natuurlijk is het leuk als je goede relatie hebt, maar daaraan ontleen ik mijn eigenwaarde dus duidelijk niet ! Dat zou niemand moeten doen.
Als je van anderen afhankelijk bent voor een gevoel van eigenwaarde, ben je bij voorbaat kansloos. Ik heb een probleem, ook met mijn zelfbeeld. Ik heb weinig energie meer en weinig zin om dingen te ondernemen. Het feit dat ik een vriendin hebt, is dan soms een complicerende factor. Zij baalt ervan als ik lig te zeiken over mijn probleem. Maar ik ben wel heel blij dat ze er is!
Ik wil maar zeggen dat het hebben van een vriendin niet niet als het ultieme doel gezien moet worden. Je bent niks meer of minder met of zonder vriendin.
__________________
1 mg fina
2 x alopesan
2 x per week nihafor
Rooscure en Rozemarijnshampoo
diverse multi's en groene thee
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2004, 12:23   #55
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Natuurlijk is het leuk als je goede relatie hebt, maar daaraan ontleen ik mijn eigenwaarde dus duidelijk niet ! Dat zou niemand moeten doen.
Als je van anderen afhankelijk bent voor een gevoel van eigenwaarde, ben je bij voorbaat kansloos. Ik heb een probleem, ook met mijn zelfbeeld. Ik heb weinig energie meer en weinig zin om dingen te ondernemen. Het feit dat ik een vriendin hebt, is dan soms een complicerende factor. Zij baalt ervan als ik lig te zeiken over mijn probleem. Maar ik ben wel heel blij dat ze er is!
Ik wil maar zeggen dat het hebben van een vriendin niet niet als het ultieme doel gezien moet worden. Je bent niks meer of minder met of zonder vriendin.
Ik zeg ook niet dat je niets meer of minder bent met of zonder vriendin, maar meestal gaat haaruitval gepaard met een gevoel van verlies aan aantrekkelijkheid. Dat gevoel is bij mij in ieder geval het sterkste, voor de rest interesseert het me geen ene moer. Als ik een leuke vriendin zou hebben, dan zou ik me echt niet meer zo bezighouden met met haaruitval... en dat mag je van mij aannemen.

En over dat onlenen van eigenwaarde. Ieder mens ontleendt zijn/haar eigenwaarde aan een ander en dus ook een liefdespartner. Uiteraard gebeurt dit niet bewust, maar geheel onbewust. De mensen dicht om je heen zijn als het ware een verlengde van jouw persoon en als daarin verschuivingen plaatsvinden, werkt dat door op jouw eigen persoon. Natuurlijk moet je je daar niet bij neerleggen en zeggen dat je problemen niet meer belangrijk zijn, wanneer je een vriendin hebt. Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat je vriendin wel eens baalt van het feit dat je zeikt over je haaruitval. Je moet toch inzien dat de relatie die jullie hebben veel waardevoller is en je haar weinig respect aandoet door over je eigen haar te zeuren, terwijl zij daar niets om geeft en veel van je houdt.

Dit sluit natuurlijk niet uit dat je niet met je haarproblemen bezig zou mogen zijn, maar probeer het in ieder geval niet ten koste van haar te doen (of wie dan ook in je naaste omgeving). Je moet zuinig zijn op mensen die echt bij je blijven om wie je bent.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2004, 16:19   #56
michael
HaarWeb lid
 
michael's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Berichten: 43
Ik zat deze morgen de krant te lezen en daar stond een stukje in over de knapste voetballers. In de lijst met lekkerste keepers stond bartehz en in de lijst met knapste voetballers stond larson. Deze jongens zijn allebei kaal (de 1 vrijwillig.) dus dat betekend dat haar voor een man absoluut niet noodzakelijk is om knap gevonden te hoeven worden. Ik merk de laatste tijd sowieso dat er steeds meer kale mannen komen in commercials en op tv. Loop voor de gein een keertje rond in amsterdam en let is op hoeveel mannen hun haar afscheren. IK vind een kale kop vaak wel iets karakterristieks hebben. Kom op jongens, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een gestileerd kapsel. Met een kale kop geef je een soort signaal af naar je omgeving, zo van "ik word kaal maar het intereseert me niet" Ieder mens heeft zo zijn onzekerheden, maar je omgeving heeft pas respect voor je als jij er wel mee om kan gaan.

beetje zelfspot doet het trouwens ook goed in het leven
__________________
-Als je haar maar goed zit-
michael is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2004, 14:49   #57
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
Dit sluit natuurlijk niet uit dat je niet met je haarproblemen bezig zou mogen zijn, maar probeer het in ieder geval niet ten koste van haar te doen (of wie dan ook in je naaste omgeving). Je moet zuinig zijn op mensen die echt bij je blijven om wie je bent.[/QUOTE]

Haarmannetje,

ik denk wel dat wij op één lijn zitten. Ik snap alleen niet dat mijn vriendin mij aantrekkelijk vindt, terwijl ik meestal baal van mij uiterlijk. Ik zal wel een goed karakter hebben . Maar met een goed karakter (alleen) scoor je geen punten in het uitgaansleven en in het vluchtige sociale verkeer. Voor mij speelt dat veel minder (ben 33), maar voor jongens als Eminem en Francis en zo is dat de keiharde realiteit ! Danceparty's en clubs zijn vaak verkapte veekeuringen met haantjesgedrag, terwijl mijn ervaring is dat je in een meer ongedwongen sfeer (werk/sport) veel makkelijker is.
__________________
1 mg fina
2 x alopesan
2 x per week nihafor
Rooscure en Rozemarijnshampoo
diverse multi's en groene thee
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2004, 15:02   #58
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Haarmannetje,

ik denk wel dat wij op één lijn zitten. Ik snap alleen niet dat mijn vriendin mij aantrekkelijk vindt, terwijl ik meestal baal van mij uiterlijk.
En daar zit denk ik het probleem. Jij denkt dat je geen aantrekkelijk uiterlijk hebt. Dat is wat anders dan het ook daadwerkelijk niet hebben. Ontzettend veel mensen hebben hier last van. Geloof mij, ik zelf ook. Is het bij de één niet het haar, dan is het wel weer de neus. Is het bij de ander niet de ogen, dan zijn het wel weer de oren enzovoort. Accepteer hoe je bent en geniet van het feit dat je vriendin je dus wel gewoon aantrekkelijk vindt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Ik zal wel een goed karakter hebben . Maar met een goed karakter (alleen) scoor je geen punten in het uitgaansleven en in het vluchtige sociale verkeer. Voor mij speelt dat veel minder (ben 33), maar voor jongens als Eminem en Francis en zo is dat de keiharde realiteit ! Danceparty's en clubs zijn vaak verkapte veekeuringen met haantjesgedrag, terwijl mijn ervaring is dat je in een meer ongedwongen sfeer (werk/sport) veel makkelijker is.
Tja, dat is misschien wel waar, maar niet iedereen houdt van danceparty's en clubs. Je kunt het veekeuring-verschijnsel niet generaliseren tot de gehele wereld. Ik zelf ben sowieso niet into danceparty's en clubs, maar oke, voor degenen die dat wel zijn kan het veekeurings-gehalte een probleem vormen dan. Maar toch zie ik zoveel kalende/kale jonge mannen op straat met beeldschone vriendinnen. Volgens mij gaat het ook hier weer om de uitstraling en niet om wel of niet kalend zijn. Wanneer je emotioneel gebukt gaat onder je kaalheid, dan uit zich dat in je uitstraling en die is dan natuurlijk veel minder aantrekkelijk dan wanneer je laat zien van "ik word kaal en het interesseert me niets."

Kijk het probleem zit hem erin dat het lijkt alsof we hier allemaal aan één of andere vreselijke ziekte lijden. Kom zeg, ik blijf erbij, er zijn wel ergere dingen. Het is echt niet zo dat je hele leven nu een puinhoop is, omdat je wellicht niet meer geaccepteerd wordt. Tjonge jonge, wees een vent en heb er schijt aan . Je spreekt in woorden als "gemakkelijker dit", "gemakkelijker dat". Alsof haar een sleutel is tot gesloten deuren, die gesloten blijven zonder haar. Als dat al zo is, is dat omdat je je zo laat beïnvloeden door je haaruitval.

Hoe dan ook. Ik zou mij nooit in een hoekje laten drukken door wat de samenleving van mij verwacht of wat ik denk dat deze van mij verwacht. Ik ben ik en ik ben zoals ik ben. Ik ga mezelf geen slachtofferrol aannemen enkel vanwege mijn haar. Ik weet wat ik waard ben en dat weten anderen ook. Het gaat wel degelijk om je karakter en om de manier waarop je je opstelt in het leven.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2004, 17:40   #59
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik sluit me bij deze helemaal bij Michael en haarmannetje aan. Kaal worden is niet leuk, maar zoals je aan genoeg voorbeelden om je heen kunt zien is er geen enkele reden om er echt ongelukkiger om te worden. Bedenk eens wat je wel voor leuke dingen hebt: een leuke baan/studie, of allebei in mijn geval, leuke vrienden en vriendinnen, lekker sporten, lekker op stap etc, een heleboel plussen in je leven. En dan ergens een minnetje omdat je kaal wordt, maar dat valt eigenlijk weg tegen de rest.
en zoals al eerder gezegd, voorkom obsessief gedrag door je haar te milimeteren of kaal te scheren, het went snel genoeg, ook voor je omgeving (moet zelf nog ff de knoop doorhakken )



gewoon een mooie quote:
"The unbearable lightness of being." Milan Kundera
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 00:32   #60
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
Ik zat deze morgen de krant te lezen en daar stond een stukje in over de knapste voetballers. In de lijst met lekkerste keepers stond bartehz en in de lijst met knapste voetballers stond larson. Deze jongens zijn allebei kaal (de 1 vrijwillig.) dus dat betekend dat haar voor een man absoluut niet noodzakelijk is om knap gevonden te hoeven worden. Ik merk de laatste tijd sowieso dat er steeds meer kale mannen komen in commercials en op tv. Loop voor de gein een keertje rond in amsterdam en let is op hoeveel mannen hun haar afscheren. IK vind een kale kop vaak wel iets karakterristieks hebben. Kom op jongens, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een gestileerd kapsel. Met een kale kop geef je een soort signaal af naar je omgeving, zo van "ik word kaal maar het intereseert me niet" Ieder mens heeft zo zijn onzekerheden, maar je omgeving heeft pas respect voor je als jij er wel mee om kan gaan.

beetje zelfspot doet het trouwens ook goed in het leven
ja correct maar hoe kan je eigenlijk weten of je wel of niet staat met een kale knikker?en wil het risco niet lopen om met een lelijke kale knikker rond te lopen..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.