Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 oktober 2004, 23:10   #16
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
maar als je zelf haaruitval van die soort ervaart, begrijp je dat er iets fout zit. Dat is, denk ik, ook de reden dat een paar mensen in deze post van Petro zichzelf herkennen.
Ik denk dat iedereen van dat soort haaruitval periodes heeft, ik ben het meeste binnen 2-3 maanden verloren, en dat was ZONDER fina, veel drukte, veel stres...
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:34   #17
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Hoi Pedro,

ja ik zit dus in precies hetzelfde schuitje als jou! Ik ben enkele jaren terug al eens even begonnen met propecia. Toen slikte ik gewoon een pil per dag(=5mg finasteride). Ik merkte toen dat mijn haaruitval echt al na een paar weken flink afgenomen was. Nu is het echter hopeloos gesteld met mijn haaruitval. Wat ik wél kan zeggen is dat ik deze uitval kreeg nét iets voor het gebruik van fina(nu slik ik 2.5mg per dag) dus wat dat betreft denk ik niet echt dat het aan de propecia ligt. Ik kijk het ook nog even af, maar ik moet wel zeggen dat deze haaruitval nu écht niet meer normaal is gewoon. En inderdaad kijk ik ook op de huid inmiddels. Haarzakjes die weer opnieuw haren gaan produceren? Pfff, ik weet het allemaal niet hoor. Misschien dat ik weer overstap op 5mg finasteride per dag, kijken wat dat weer doet. Hopelijk zijn er snel mensen die hier een antwoord op kunnen geven want ik vind dit echt wel ff eng eerlijk gezegd.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:36   #18
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
In de bestaande topics heb ik helaas geen bevredigend antwoord daarop gevonden. Toch zijn er genoeg mensen die prophecia gebruiken of hebben gebruikt. Mensen ook die gestopt zijn vanwege de shedding. Naar hun ervaringen ben ik ook benieuwd. Kwamen de winterslaap-haren nadat je gestopt was met prophecia weer terug? Op dit moment maak ik me meer zorgen over de vraag of ik mijn verloren shedding-haar wel terugkrijg dan over de vraag of het middel uiteindelijk voor me gaat werken. Het eerste vind ik veel en veel belangrijker!
Prima vraag. Ik heb ze trouwens ook al enkele keren gesteld met wisselende antwoorden. Even benadrukken dat ik flink met je meevoel. Ik zit in exact dezelfde situatie nu. Ik hoop ook niet dat fina me een mega-kop haar gaat geven... ik ben het beginnen nemen om mijn huidige haar niet verder te verliezen, iets wat ik nu na 3,5 maand een zeer bitter gegeven ben gaan vinden... Ik zie er nu uit alsof mijn AGA een sprong van 2-3 jaar heeft genomen. Ik hoop dus flink met je mee dat die verloren shedding-haren terugkomen.

Misschien aan toevoegen : Blijft die inflammation bij jullie ook doorgaan ongeacht de fina ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:38   #19
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Precies, in hoeverre is het nu eigenlijk een feit dat fina een shedding veroorzaakt? Ik kan het me namelijk niet echt voorstellen. Volgens mij was het ook wel gebeurd zonder fina.
Fina veroorzaakt dat wel degelijk... ik denk dat het aantal mensen hier die daarover kunnen meepraten groot genoeg is
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:39   #20
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
En dan heb ik het niet over de haren die in de kam blijven zitten, of op het toetsenbord van de computer vallen.
yihaa... hoe herkenbaar voor me. Die vreselijke haren op je bureau en toetsenbord !
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:42   #21
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Petro, ik wil alleen maar even zeggen dat je niet de enige bent die dit ondervindt. Zelf ben ik ook halverwege juli met finasteride begonnen, en Zucht (ook forumgebruiker) eveneens. Beiden ondervinden we op dit moment een gigantsiche shedding. Bij mij nam de haaruitval in gestaag tempo toe; vorig jaar zo'n 30/40 op kussen en 35 bij het wassen, nu soms 80 op kussen en 90 bij het wassen. En dan heb ik het niet over de haren die in de kam blijven zitten, of op het toetsenbord van de computer vallen.
Ik ben ook met finasteride begonnen omdat mijn kruin begon te dunnen. Aanvankelijk leek het beter te gaan, maar nu is het overall - diffuus - toch een stuk dunner geworden. En heb er serieuze inhammen bijgekregen.
Toch denk (en hoop) ik dat dit niet een slecht teken is. Het aangetaste haar valt nu gewoon versneld uit, en zal echt nog wel terugkomen - zie de witte bolletjes topic. Zucht stuurde mij een persoonlijk berichtje met daarin de ervaringen van een andere fina-gebruiker: die had na drie, vier maanden eveneens een heftige shedding en begon de moed te verliezen. Maar hij ging door, en nu is zijn situatie verbeterd.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het nog een maandje of vijf aankijk en dat ik dan een eindevaluatie maak. Zou kunnen dat ik, net als Tiuri, dan met fina stop en eventueel naar iets anders overstap.
Idem hier... ik kijk de fina aan tot het voorjaar (tenzij de jeuk aanblijft en ik eerder naar de dermatoloog stap om ofwel een oplossing ofwel een nekschot).

Moed, jongen25... dat is al wat we hebben.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 21:03
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:45   #22
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Je kunt het gewoon niet zeker weten, of het nu komt door fina, of dat het simpelweg het natuurlijk verloop is.
Los van gelijklopende verhalen van anderen moet ik hier toch op antwoorden dat ik zelf wel merk dat het nu sinds 1-2 maanden (3,5 maanden op fina) ineens enorm hard is gaan uitvallen. Het kan natuurlijk dat dat het gewone AGA verloop voor me is, maar ik acht de kans dat het toeval is dat zovele anderen ook in de put raken na 3 maanden toch eerder klein.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:45   #23
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
1) wat ik graag zou willen weten is of bij de mensen die stopten met fina door de shedding ook daadwerkelijk de haaruitval stopte?
2)wannéér de mensen met succes hun 'pil' innemen?
3)hoeveel het beste is om in te nemen en hoe dit gedoseerd kan worden?
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:50   #24
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
3)hoeveel het beste is om in te nemen en hoe dit gedoseerd kan worden?
5 mg is in elk geval teveel. Je hebt er dan wel bijwerkingen van maar geen extra voordeel. 5 mg wordt aangeraden voor mensen met prostaatproblemen. De ideale dosis (qua werkzaamheid) voor mensen met AGA is 1 mg (of een beetje daarrond). Meer nemen (zoals 2,5 of 5 mg) levert niets extra op voor je haar maar verhoogt enkel je risico op :
1. bijwerkingen
2. veel snellere en heviger gewenning aan fina
iemand die nu 1 mg neemt kan nog naar 2 mg gaan als het lichaam zich na een aantal jaartjes heeft aangepast... ga jij dan naar 10 mg gaan ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:53   #25
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
he zucht, je bent er ook nog dus! Ja ik zal me inderdaad eens gewoon 1mg aanmeten, maar hoe doseer je dat joh? Die klote driehoekige pilletjes! Kheb gehoord dat je ze in alcohol kunt oplossen(sterke drank ofzow) misschien is dat het makkelijkst
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2004, 23:57   #26
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
he zucht, je bent er ook nog dus!
Ik ga nergens heen .

Citaat:
Ja ik zal me inderdaad eens gewoon 1mg aanmeten, maar hoe doseer je dat joh? Die klote driehoekige pilletjes!
Ik heb fina voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Dan kan je dat in de apotheek laten bereiden. Ze nemen de 5mg tabletten van Proscar en maken er 1mg capsules van. Komt (in België) neer op 77 euro voor 140 capsules...

Citaat:
Kheb gehoord dat je ze in alcohol kunt oplossen(sterke drank ofzow) misschien is dat het makkelijkst
Zou ik eens moeten proberen . Helpt het niet tegen haaruitval, op die manier maak je je er tenminste geen zorgen meer over
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 00:21   #27
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Haha!! Hoe dan ook, dat betalen ga ik nog steeds niet doen hé. Ik krijg zowel mijn fina en ook mijn duta als ik wil voor niks bij de huisarts(toffe peer hé) Maar ik hoop wel dat dat spul gaat werken een dezer dagen want ik wordt echt flink hopeloos op het moment.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 14:25   #28
BrabandeR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2004
Berichten: 17
Hey ff een reactie.

Ik slik sinds september 2002 , via Ids , Finasteride 1mg. Bij mij gebeurde het eerste half jaar niet veel maar daarna begonnen de dunne haren uit te vallen en kwamen er dikke voor in de plaats.
Nu slik ik sinds een jaar propecia via de huisarts maar dat is gewoon dezelfde alleen iets goedkoper dan van mr Boersma.
Iedereen in mijn omgeving stond ervan te kijken hie mijn haren weer terug gekomen zijn , inclusief mezelf !!

Eerst was mijn haar superdun overal en ik denk dat als ik geen fina had gebruikt dat ik dan nu weinig haar over had.
Even voor de duidelijkheid bij mij begon 'het' op mijn 17e en ben nu 24!!

Dus voor MIJ is Propecia een wondermiddel
BrabandeR is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 15:02   #29
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Berichten: 93
Ik zelf zit nu een jaar aan de fina en heb soms het idee dat mijn haar beter is geworden en soms het idee dat het alleen maar slechter wordt...
Voor mijn gevoel is het zoo wisselend
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 15:18   #30
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrabandeR
Eerst was mijn haar superdun overal en ik denk dat als ik geen fina had gebruikt dat ik dan nu weinig haar over had.
Even voor de duidelijkheid bij mij begon 'het' op mijn 17e en ben nu 24!!
Leuk verhaal Nou maar hopen dat de 'generatie van 2004' ook zoveel succes ermee heeft. Had je na dat halve jaar een erge shedding of ging het rustigjes aan ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is shedding? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 15 4 mei 2004 22:20
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15
shedding Kale Medicijnen/haargroeimiddelen 0 18 september 2003 16:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.