Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 september 2007, 13:55   #601
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathanael Bekijk bericht
tuurlijk! wat tegenwoordig misschien verschil uitmaakt dat korte kapseltjes uit zijn. Meeste gozers lopen met een wilde bos haar rond.
Britpop kaspeltje, emo's, krullen etc etc het is allemaal in.
Als de mensen hun haren zoude kortwieken zullen de inhammen wel opvallen.
Jij snapt em
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 14:13   #602
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jemig, nou ga je helemaal terug naar 't jaar 1900! Dáár had ik 't niet over.
Van mijn voorouders die geboren zijn vóór 1900 is er trouwens niemand overleden aan longontsteking. Eentje aan darmkanker, eentje aan een beroerte, eentje aan een hartstilstand en eentje aan de gevolgen van Alzheimer. In moderne verpleegtehuizen krijgen juist heel veel oudjes vrij snel longontsteking, vertelde een verpleger. En vroeger tochtte 't enorm in huizen, waardoor er nog wat frisse lucht binnenkwam; tegenwoordig zijn de huizen zwaar geïsoleerd en worden niet voldoende geventileerd. De moderne mens wordt alleen maar ouder door de medische oplapmogelijkheden, maar is in 't algemeen een watje vergeleken bij de vorige generaties.
Ik ben iemand die nooit naar soaps kijkt en alleen af en toe naar een dom amusementsprogramma, maar wel steeds naar leerzame documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen, bijna dagelijks tot diep in de nacht. Verder ben ik juist zeer kritisch en wantrouwend; ik geloof nooit zomaar iets zonder de verhalen van tegenover elkaar staande partijen beide te hebben gehoord.
Ik heb mezelf lichtelijk gestoord genoemd en dat ben ik ook, anders was ik immers op vele posten helemaal niet ingegaan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 14:58   #603
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jemig, nou ga je helemaal terug naar 't jaar 1900! Dáár had ik 't niet over.
Van mijn voorouders die geboren zijn vóór 1900 is er trouwens niemand overleden aan longontsteking. Eentje aan darmkanker, eentje aan een beroerte, eentje aan een hartstilstand en eentje aan de gevolgen van Alzheimer. In moderne verpleegtehuizen krijgen juist heel veel oudjes vrij snel longontsteking, vertelde een verpleger. En vroeger tochtte 't enorm in huizen, waardoor er nog wat frisse lucht binnenkwam; tegenwoordig zijn de huizen zwaar geïsoleerd en worden niet voldoende geventileerd. De moderne mens wordt alleen maar ouder door de medische oplapmogelijkheden, maar is in 't algemeen een watje vergeleken bij de vorige generaties.
Ik ben iemand die nooit naar soaps kijkt en alleen af en toe naar een dom amusementsprogramma, maar wel steeds naar leerzame documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen, bijna dagelijks tot diep in de nacht. Verder ben ik juist zeer kritisch en wantrouwend; ik geloof nooit zomaar iets zonder de verhalen van tegenover elkaar staande partijen beide te hebben gehoord.
Ik heb mezelf lichtelijk gestoord genoemd en dat ben ik ook, anders was ik immers op vele posten helemaal niet ingegaan.
Het verbaast me dan ook dat je elders dat '25km-per-dag-wandelen-in-het-huishouden'- verhaal klakkeloos navertelde en dat je serieus lijkt te beweren dat we tegenwoordig aan meer vervuilende omgevingsfactoren bloot staan dan in het recente verleden.

Dat 'we' met ons allen kwetsbaarder, bevattelijker, zijn dan vroeger staat voor mij ook vast. Alleen denk ik zelf dat het komt doordat men tegenwoordig in het algemeen in een te schone, te klinische, te beschermde omgeving leeft. Zo beschermd dat we zelfs al statistisch kunnen uitrekenen aan welke invloeden van buitenaf we iets eerder dood gaan. Invloeden die zo klein zijn dat ze 50 jaar geleden niet eens uit te rekenen zouden zijn geweest.

Vroeger was het simpeler, je ging dood aan een kinderziekte, aan een ongeluk of in het kraambed. Zo niet dan werd je steeds ouder en gebrekiger. Op een kwade dag kwam je in bed terecht en lag je daar tot je lichaam zo verzwakt was dat je aan een longontsteking bezweek. Lees er de wereldliteratuur maar eens op na. Mensen gingen vroeger meestal hoestend en rochelend dood in bed.

Maar ondertussen gaat het gesprek totaal niet meer over haar.

Zou een toenemend aantal jeugdige kalenden (als dat werkelijk feitelijk aan te tonen is) misschien kunnen komen doordat ze aan te weinig verontreinigingen zijn blootgesteld? Bij gebrek aan vijanden van buitenaf valt het lichaam maar de haarwortels aan? Volgens mij heb ik me dat al eens eerder afgevraagd!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 15:05   #604
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathanael Bekijk bericht
dit ben ik, je zou denken nou die heeft genoeg haar maar me inhammen zijn netjes weggewerkt onder me haar.
als ik em haar achterover zou kammen dan zie je vette inhammen en een hoog voorhoofd.
daarom doe ik op de fiets ook altijd n pet op.
Wie let er bij zo'n lach nou op het haar!?! Als ik je zo op die foto zie, dan komt geen moment de gedachte bij me op dat je kalend zou kunnen zijn.

Ik vind het wel opvallend dat je de fiets noemt. Ik herken dat heel sterk! Ik ging nooit zo ver dat ik een pet op de fiets ben gaan dragen, maar ik keek wel veel te vaak naar mijn spiegelbeeld in autoruiten en vensters waar ik langs reed.

Ik werd daar niet blij van en hoewel ik dus mijn inhammen verder ook goed verborgen kon houden was dat wel één van de belangrijkste factoren die me deden besluiten om ze uiteindelijk toch op te laten vullen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 18:12   #605
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
[quote AntonieH]Dat 'we' met ons allen kwetsbaarder, bevattelijker, zijn dan vroeger staat voor mij ook vast. Alleen denk ik zelf dat het komt doordat men tegenwoordig in het algemeen in een te schone, te klinische, te beschermde omgeving leeft.[/quote]
[quote AntonieH]Zou een toenemend aantal jeugdige kalenden (als dat werkelijk feitelijk aan te tonen is) misschien kunnen komen doordat ze aan te weinig verontreinigingen zijn blootgesteld?
[/quote]

Inderdaad, het kan heel goed mogelijk zijn, dat de kinderlichaampjes daardoor geen antistoffen hebben leren maken en nu gebrek aan weerstand hebben. Het aantal allergiepatiënten is momenteel ook gigantisch hoog.
Verder ga ik er niet meer op in, want 't is te ver off-topic.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijlpaal : HaarWeb bereikt 1000 leden! Webmaster Mededelingen 5 7 januari 2004 12:27
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.