Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2020, 21:39   #1
dandihair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Eerlijke draad inzake bijwerkingen na een transplantatie

Ik zou graag met deze discussie een overzicht willen maken van bijwerkingen die mensen hebben ervaren die ze vooraf wellicht niet goed hadden overwogen in hun beslissing om een HT te ondergaan.
Ik maak me zelf persoonlijk het meest zorgen over blijvende gevoelloosheid in donor en ontvangstgebieden. Als het dan niet permanente gevoelloosheid is zal het waarschijnlijk een veranderd gevoel opleveren, denk ik. Je maakt tenslotte incisies en 4000 punches die helen en toch neurosensorische schade berokkenen aan het weefsel.

Wat is jullie ervaring hiermee en zijn er andere nare bijwerkingen die je in het algemeen echt wel moet overwegen?
dandihair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 03:05   #2
permeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2016
Berichten: 13
Geslacht:
ik volg
permeke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 11:16   #3
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Nog nooit van gehoord en naar mijn weten heeft hier ook niemand last van. Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 13:10   #4
dandihair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Nog nooit van gehoord en naar mijn weten heeft hier ook niemand last van. Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?

Er is in 2016 zelfs een tuchtzaak/rechtszaak over geweest over een kliniek in nederland die hierover niet goed vooraf geïnformeerd zou hebben.
dandihair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 13:45   #5
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Ik ben in april HT ondergaan en nog steeds is mijn hoofd gevoelloos...Zie ook mijn topic.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het echt niet gedaan. Tevens de beschadigingen op mijn donor gebied vind ik niet echt uitzien. Als ik mijn hoofd laat opscheren ziet het er niet uit..

HT is naar mijn mening verschuiven van het probleem en genereren van meerdere problemen dan een oplossing.

Laatst gewijzigd door Dexter2020; 25 juli 2020 om 13:52
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2020, 14:17   #6
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 377
Dexter dat zijn symptomen vlak na een HT. Je donor gaat nog wel dicht groeien en je haar ook. Heb nou eens geduld: dat zeiden we ook in jouw topic. Gevoelloosheid en jeuk komt omdat zenuwbanen zich moeten herstellen. Kan vervelend zijn.

Maar nu post je een reactie waaruit zou moeten blijken dat het hele HT proces falend is. Waar je dus mijn inziens totaal geen referentiekader bent, aangezien je onlangs behandeld bent.

Laatst gewijzigd door Klapz; 25 juli 2020 om 14:20
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 04:27   #7
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik ben persoonlijk geen fan van dit soort 'angstzaaitopics'

Een haartransplantatie is redelijk gecompliceerd maar je moet het echt niet erger maken dan het is. Ik lees op dit forum de gekste dingen van een half jaar niet sporten tot een half jaar niet naar de kapper en nu wordt weer de schijn gewekt dat als je een HT doet je vast wel iets van schade over moet houden toch?


Het antwoord is geen ja/nee vraag maar bij het over overgrote deel van de mensen zijn er geen klachten bij een FUE behandeling. Ik persoonlijk heb er 2 gehad. Eerste keer heb ik snachts de eerste 2 maanden lichte zenuwpijn gehad. 2de keer niets. Maak het niet te overgecompliceerd en veel succes
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 23:38   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Tijdens mijn consult gaven ze aan dat gevoelloos donorgebied zeker de eerste 6 maanden mogelijk is. Puur omdat elk haarzakje een netwerkje heeft van zenuwen. Die moeten herstellen, dat heeft gewoon tijd nodig. Kortom, dat hoort er gewoon bij en zegt niets over de “risico’s”

Bij de ene is de roodheid ook na 10 dagen weg en bij de andere na 20.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 20:54   #9
Twerk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter2020 Bekijk bericht
Ik ben in april HT ondergaan en nog steeds is mijn hoofd gevoelloos...Zie ook mijn topic.

Als ik dit van te voren had geweten had ik het echt niet gedaan. Tevens de beschadigingen op mijn donor gebied vind ik niet echt uitzien. Als ik mijn hoofd laat opscheren ziet het er niet uit..

HT is naar mijn mening verschuiven van het probleem en genereren van meerdere problemen dan een oplossing.
Klinkt niet goed. Ik heb in juni 2020 ht gedaan.

1. Geen last van ongevoeligheid
2. Donor volledig terug gegroeid. Normale groeisnelheid van haar is circa 1.5cm per maand.
Twerk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2020, 00:33   #10
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twerk Bekijk bericht
Klinkt niet goed. Ik heb in juni 2020 ht gedaan.

1. Geen last van ongevoeligheid
2. Donor volledig terug gegroeid. Normale groeisnelheid van haar is circa 1.5cm per maand.
Een donor groeit niet terug. pas op je woordkeus. Donorhaar wat eruit wordt gehaald verdwijnt permanent uiteraard
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2020, 23:38   #11
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Goed topic! Na googlen heb ik ook een studie gezien die aangaf dat huidkanker eerder ontwikkeld kan worden in het ontvangstgebied aangezien de huid met incesies beschadigd is.

Ook de mentale omstandigheden moet je niet onderschatten. Het is toch ingrijpend als dit je eerste operatie is. Tevens kan sociale angst ook meespelen over het resultaat/donor.

Ook ben ik wel eens benieuwd te zien hoe zenuwbanen lopen en/of een HT dit raakt.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2020, 00:40   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Goed topic! Na googlen heb ik ook een studie gezien die aangaf dat huidkanker eerder ontwikkeld kan worden in het ontvangstgebied aangezien de huid met incesies beschadigd is.

Ook de mentale omstandigheden moet je niet onderschatten. Het is toch ingrijpend als dit je eerste operatie is. Tevens kan sociale angst ook meespelen over het resultaat/donor.

Ook ben ik wel eens benieuwd te zien hoe zenuwbanen lopen en/of een HT dit raakt.
Kom dan eens met de (betrouwbare) bron. Google is geen bron, maar een zoek machine...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2020, 01:12   #13
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Misschien moet men er wat meer bij stil staan dat bij zo ongeveer alles wat je doet in het leven risico's zijn. Meestal hele kleine risico's en vrijwel altijd gaat het goed, maar soms, heel soms, ben jij die 0,01% waar het mis gaat.

Een haartransplantatie is een medische ingreep. Aan medische ingreep kleven inderdaad risico's ja, je lichaam wordt verwond en ieder lichaam reageert daar iedere keer anders op. Heel soms heel heftig. Maar het is wel goed te beseffen dat als je morgen de straat over steekt voor je dagelijkse tochtje naar de supermarkt je ook een risico neemt.

Laatst gewijzigd door minten; 7 november 2020 om 01:31
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2020, 20:12   #14
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Misschien moet men er wat meer bij stil staan dat bij zo ongeveer alles wat je doet in het leven risico's zijn. Meestal hele kleine risico's en vrijwel altijd gaat het goed, maar soms, heel soms, ben jij die 0,01% waar het mis gaat.

Een haartransplantatie is een medische ingreep. Aan medische ingreep kleven inderdaad risico's ja, je lichaam wordt verwond en ieder lichaam reageert daar iedere keer anders op. Heel soms heel heftig. Maar het is wel goed te beseffen dat als je morgen de straat over steekt voor je dagelijkse tochtje naar de supermarkt je ook een risico neemt.
Vindt dit wel erg kort door de bocht, waar juist de bedoeling is dieper op mogelijke risico's in te gaan.

Een haartransplantatie is juist eerder voor het lichaam een van de schokkenste ingrijpen van het jaar van toedoen om te herstellen dat kan niet worden vergeleken met een alledaagse bezigheid.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2020, 00:41   #15
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Vindt dit wel erg kort door de bocht, waar juist de bedoeling is dieper op mogelijke risico's in te gaan.
Zoals gezegd, het is een medische ingreep, er zijn altijd risico's. De verhoogde kans op huidkanker die jij noemt (natuurlijk zonder verwijzing naar een studie) is dan wel één van de meest vergezochte risico's, als het uberhaupt een ding is. Als ik google vind ik jouw studie niet; wel een hele hoop bronnen die het afdoen als een indianenverhaaltje.

Maar, je wilde risico's? Veel waarschijnlijker (maar nog steeds oneindig onwaarschijnlijk) is dat je tijdens een HT een infectie oploopt op de behandeltafel, heel veel pech hebt en daaraan sterft. Kans van één op de zoveel miljoen misschien? Echt niet heel veel anders dan de kans dat je op straat doodgereden wordt. Mensen onderschatten structureel de kans op een "alledaags" ongeluk; is toevallig ook een studie naar gedaan.

Maar nee, als je risico's wil vermijden is het het beste te accepteren dat je kaal wordt, de ingreep niet ondergaan en de natuur gewoon zijn gang laten gaan. Kan je dat niet accepteren, lijdt je onder je kaalheid, tsja. dan is een HT één van minst risicovolle manieren om hier iets aan te doen.

Hoe dan ook, ik zie persoonlijk niet helemaal wat het nut is van een thread waarin "dieper wordt ingegaan op de risico van een HT" als users vervolgens aan komen zetten met wilde indianenverhalen of vage vermoedens met uitermate onwaarschijnlijke complicaties waarbij ze de link die dat zou moeten onderbouwen net toevallig even niet kunnen vinden. Maar goed, dat is misschien alleen mij.

Laatst gewijzigd door minten; 8 november 2020 om 00:44
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.