Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 2 juli 2007, 12:01   #1
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Discriminerende en racistische uitlatingen

Ik wil aan de hand van deze topic duidelijk maken dat het betreurenswaardig is dat de webmaster pas ingrijpt (weliswaar halfslachtig) als hij door Meldpunt Discriminatie Internet op de vingers getikt wordt wegens discriminerende uitingen. Het is het bewijs dat ik geen spoken zie, maar dat hier een cultuur heerst waarin discriminerende en denigrerende uitingen naar allochtonen en moslims normaal gevonden worden. Ook de bejegening naar mij persoonlijk is niet om naar huis te schrijven. Ik heb dit aan de kaak gesteld in een ander topic, maar er wordt noch door de moderator noch door de webmaster hier serieus op in gegaan. Wel trachten een paar forumleden mij te overtuigen dat ik spoken zie en dat ik de respectloze behandeling aan mijn adres aan mezelf te danken heb .

Aangezien de webmaster, de moderator en de forumleden niet in staat zijn om in te zien dat discriminerende en racistische uitingen ontoelaatbaar en strafbaar zijn, zal ik in het vervolg bij discriminerend en racistisch gedrag niet meer reageren op dit forum. Ik zal nu direct een melding doen bij Meldpunt Discriminatie Internet.
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 13:41   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza Bekijk bericht
Ik wil aan de hand van deze topic duidelijk maken dat het betreurenswaardig is dat de webmaster pas ingrijpt (weliswaar halfslachtig) als hij door Meldpunt Discriminatie Internet op de vingers getikt wordt wegens discriminerende uitingen. Het is het bewijs dat ik geen spoken zie, maar dat hier een cultuur heerst waarin discriminerende en denigrerende uitingen naar allochtonen en moslims normaal gevonden worden. Ook de bejegening naar mij persoonlijk is niet om naar huis te schrijven. Ik heb dit aan de kaak gesteld in een ander topic, maar er wordt noch door de moderator noch door de webmaster hier serieus op in gegaan. Wel trachten een paar forumleden mij te overtuigen dat ik spoken zie en dat ik de respectloze behandeling aan mijn adres aan mezelf te danken heb .

Aangezien de webmaster, de moderator en de forumleden niet in staat zijn om in te zien dat discriminerende en racistische uitingen ontoelaatbaar en strafbaar zijn, zal ik in het vervolg bij discriminerend en racistisch gedrag niet meer reageren op dit forum. Ik zal nu direct een melding doen bij Meldpunt Discriminatie Internet.

Je hebt alle recht om aangifte te doen bij het Meldpunt Discriminatie Internet.
Weet je wat zo jammer is? Niemand heeft hier gezegd dat je spoken ziet, wél dat dingen jij hier leest ook te maken hebben met jouw eigen opstelling. Maar voor jou is elke opmerking die je niet bevalt bij voorbaat racistisch en discriminerend omdat het jou, 'allochtone Zimza' betreft. Bovendien gaan de 'racistische en discriminerende opmerkingen' hier over en weer. Ik denk dat ik diverse keren met succes aangifte kan doen bij hetzelfde meldpunt omdat ik als 'christelijke blanke' mij gediscrimineerd zou kunnen voelen door opmerkingen en berichten van mijn islamitische medeforummers. Maar voor mijn allochtone medeforummers werkt het maar een kant op: namelijk als het hen uitkomt hun kant. En dat is helaas het grote manco van sommige allochtonen in Nederland: ze worden naar eigen zeggen voortdurend gediscrimineerd, ze voelen zich voortdurend gekleinerd en achtergesteld. Werkelijk álles wordt aangegrepen om de slachtofferrol te kunnen blijven vervullen. Er wordt uitsluitend gekeken naar zaken die negatief voor de ánder zijn, nooit naar iets anders. Alleen de opmerkingen van autochtonen naar allochtonen zijn kwetsend, andersom wordt voor het gemak even vergeten.
Het doet me denken aan het commentaar van een Marokkaanse jongen op het gedrag van de politie: "Ze bedreigen ons met honden, omdat we moslim zijn. Ze haten ons, ze moeten ons altijd hebben". Dat dat kwam, omdat de jongen in kwestie winkelende mensen met geweld had gemolesteerd werd even vergeten. Er werd alleen gekeken naar het gedrag van de ánder.

Daarnaast staan gelukkig mijn allochtone vrienden en kennissen die hier volkomen geďntegreerd zijn: mét hun eigen cultuur, hun eigen religie. En ook met een positieve instelling, en een open kijk op de dingen om hen heen.

Ik heb hier dingen gelezen van allochtonen over de 'blanken', waar de honden geen brood van lusten. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daarvan aangifte te doen. Had ik dat wel moeten doen? Had ik mij beledigd moeten voelen? Had ik daarover kwaad moeten worden? Ben ik dom dat ik niet doe?

Nee. Veel van deze dingen worden gezegd in het vuur van een discussie, de ene negatieve opmerkingen lokt de andere uit. Het is hier geen site als bijv. Maroc.nl of 'blanke' racistische sites, waar mensen elkaar hartgrondig haten en verfoeien, en waar het van zowel autochtone als allochtone kant bijna een sport is wie de ander het hardste de grond in kan boren en kan kleineren. Dit is Haarweb. Een site over haarproblemen. Waar weliswaar een pijler 'Van alles en nog wat' is, maar waar de mensen niet per definitie racistisch en discriminerend zijn.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 2 juli 2007 om 15:08
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 14:43   #3
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
niet op reageren, is gewoon weer een schreeuw om aandacht.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 14:47   #4
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Reactie van de Webmaster.

Beste Georgy,

Hartelijk dank voor je volwassen en constructieve reactie! Je hebt exact mijn eigen gedachtens over dit onderwerp verwoord, dus ik heb er niets meer aan toe te voegen. Laten we hopen dat je reactie iets aan de zelf-bewustwording van ons lid Zimza kan bijdragen.

Als laatste wil ik ons lid Zimza het volgende meegeven: je voelt je blijkbaar onjuist bejegend begrijp ik uit je bovenstaande posting. Als je dit zo ervaart, probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat je zélf je medemens anders benaderd... hetgeen je beweerd over het 'pas ingrijpen van de webmaster nadat hij door MDI op de vingers is getikt' is nl. onjuist.

Ik zou jouw opmerkelijke beweringen persoonlijk kunnen opvatten als een onjuiste bejegening richting mijzelf, maar ik kies daar niet voor. Het enige wat ik nog kwijt wil over deze gang van zaken is dat ik als Webmaster van deze website -om diverse redenen- nog géén actie heb ondernomen n.a.v. de melding die jij bij het Meldpunt Discriminatie Internet hebt neergelegd. Een officiële reactie daarop van mij zal verschijnen... als hij verschijnt.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 4 juli 2007 om 20:26
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 15:09   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Thumbs up

Ik ben het volkomen eens met Georgy en had 't zelf niet beter onder woorden kunnen brengen.

Deze categorie allochtonen zou een voorbeeld moeten nemen aan de beschaafde houding van de duizenden Indo's en Chinezen in Nederland.

Wie trouwens een gebruikersnaam kiest die islamitisch klinkt, wil kennelijk zelf al direct onderscheid maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 15:32   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik ben het volkomen eens met Georgy en had 't zelf niet beter onder woorden kunnen brengen.

Dank u.

Deze categorie allochtonen zou een voorbeeld moeten nemen aan de beschaafde houding van de duizenden Indo's en Chinezen in Nederland.

Wie trouwens een gebruikersnaam kiest die islamitisch klinkt, wil kennelijk zelf al direct onderscheid maken.
Tja Hanna, dat vind ik wel ver gaan. Dan kun je ook zeggen dat je geen vrouwennaam moet kiezen o.i.d.
En wat klinkt Islamitisch? Dat is ook vrij subjectief.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 17:25   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Eh, ja, "islamitisch" is hier niet de goede uitdrukking....."Arabisch" is wellicht beter.

Qua uiterlijk ben ikzelf ook geen blanke, maar op een forum voor haarproblemen vind ik mijn afkomst volslagen irrelevant.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 20:06   #8
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Wellicht moet er op gewezen worden dat dit haarweb is, niet haatweb.
Haat zoeken we hier dus niet, behalve haat jegens onze scalp
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2009, 21:46   #9
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Can't we all just get along? Zei Rodney King ooit.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Racistische moorden in Antwerpen DHTkiller Van alles en nog wat... 0 11 mei 2006 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.