Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2001, 14:43   #1
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
laser/flitlamp techniek

Hallo,

Ik kamp met het probleem overbeharing
Ik wil een behandeling starten met de nieuwst technieken op het gebied van laseren. Heb me laten vertellen dat door de lichtstralen de haarwortel zodanig beschadigd wordt dat het haar definitief wegblijft. Maar of dit echt waar is... ????? Daarom ben ik op zoek naar reacties van mensen die ervaring hebben met deze vorm van ontharen. Hoop wat te horen!!!

X Julia X
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2001, 22:27   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Werkgroep Hirsutisme

Hoi Julia,

Bij deze wil ik je even het volgende laten weten:

We zijn bezig om een samenwerking op te starten met de werkgroep Hirsutisme in Nederland. We willen ruimte op HaarWeb ter beschikking stellen aan deze werkgroep om hun informatie te laten publiceren over de problemen van overbeharing en wat daar aan te doen is.

De leden van deze werkgroep hebben momenteel echter niet de beschikking over een internet-aansluiting en zijn voorlopig niet in staat om via het HaarWeb Forum deel te nemen aan discussies en op deze wijze hulp te bieden. Op dit moment zijn ze ingericht als een werkgroep die lotgenoten telefonische steun en informatie geven.

Ik ben in afwachting van informatie omtrent hun werkgroep en zal deze direct publiceren als ik het binnen heb, zodat je een telefoonnummer hebt waar je terecht kunt met al je vragen.

Hopelijk kan dit je enigzins op weg helpen.

Sterkte!

WebMaster HaarWeb.
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2001, 14:38   #3
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hallo Webmaster!

Bedankt voor de info tot nu toe.

Hoe lang denk je dat de informatie van die werkgroep nog op zich laat wachten. Ik heb namelijk over 3 weken een afspraak staan bij het lasercentrum voor een eerste behandeling. Dus ben nu wel reuze benieuwd naar reacties van mensen die er bv ervaring mee hebben!

Groetjes!! Julia!!!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2001, 21:20   #4
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Thumbs up

Hoi Julia,
Zelf kamp ik ook met het probleem van overbeharing, en ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met de flitslamptherapie. Ik kan het je van harte aanbevelen!!!
Omdat ik echt last van hardnekkige haargroei in mijn gezicht heb, waren de 5 behandeling die er meestal staandaard voor nodig zijn om "haarvrij"te worden, niet voldoende, ik ben nu nog bezig met de bovenlip, maar het resultaat tot nu toe is fantastisch!!
De behandeling is niet geheel pijnloos (het voelt een beetje of iemand een elastiekje tegen je huid laat springen) maar is goed te verdragen. En alles is beter dan eindeloos modderen met hars en aanverwante spullen. Als je nog meer info wilt, laat het dan maar weten. Ik wens je veel succes!!!
Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2001, 11:36   #5
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
aantal behandelingen?

Hoi Wendy,

Je zei dat 5 behandelingen nog niet voldoende waren voor je gezicht? Ik heb zelf dus al een intakegesprek gehad en een proefbehandeling bij een huid en laserkliniek die dit doen (geen onderdeel van een ziekenhuis maar staat wel bijelkaar), maar daarin werd me verteld dat na 3 behandelingen ongeveer 80% van de haren zijn verdwenen, gemiddeld genomen dan. Is dit nu onzin of niet?? En blijft dat gedeelte wat behandeld is voorgoed haarvrij?? Ik heb me namelijk laten vertellen dat je daarna elk jaar nog 1 behandeling moet doen om het bij te houden. Maar dan vind ik het een dure bedoeling worden. Vooral omdat ik op vele plaatsten op mijn lichaam last heb van overbeharing.
Wat ik verder nog wil weten; ik heb dus twee weken geleden een proefbehandeling gedaan, tot gisteren zag ik weinig resultaat maar gisternavond merkte ik opeens dat ik sommige haartjes (op het behandelde gedeelte) er gewoon uit kon halen zonder echt te plukken, is dat dan het resulaat na zo'n behandeling?? Verder heb ik nog een vraagje over de intensiteit van de lamp. Je kunt deze op verschillende sterktes instellen. Bij de proefbehandeling was dat stan 1, ik heb echter nergens last van gehad, dus heen rode huid of bultjes of pijn daarna. Is het dan zo dat je bij de echte behandeling om een sterkere intensiteit kunt vragen, want dan werkt het toch beter? Maar zelf zei de huidtherapeute dat de eerste behandeling altijd op de eerste stand wordt gedaan. Dat vind ik een beetje raar als je er tegen kan!
Ben jij trouwens bekend met de vereniging voor vrouwen met overbeharing? Ben wel benieuwd wat ze precies doen enzo!

Groetjes Julia!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2001, 13:07   #6
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Ik heb zelf erg donkere hardnekkige haargroei, vandaar dat het bij mij wat langer de tijd nodig heeft. Omdat de huid onder je neus nu eenmaal gevoelig is, kan die daar niet niet op een hoge stand behandeld worden. ALs je echt een behandeling start, worden de gevens over haardikte kleur en mate. van "begroeiing"ingevoerd in het apparaat, dat dan zelf een stand bepaalt, natuurlijk kan het hoger of lager, als je dat wilt.
ALs het goed is, zal de behandelaar dat ook vragen. De uitvallende haartjes zijn inderdaad het resultaat van de behendeling, hebben ze niet verteld dat dat zo zou zijn?
Men geeft inderdaad geen garantie voor definitief resultaat, omdat onder invloed van hormonen (tijdens de overgang bijv. ) de haargroei weer kan toenemen.
Ik weet wel dat er een Patientenvereniging voor Hirsutisme bestaat, maar heb er geen ervaring mee.
tevereden met mijn antwoord?
Groetjes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2001, 13:15   #7
Esther
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2001
Berichten: 1
Hallo!

Ook ik zat tot voor een jaar geleden met overbeharing problemen.
Vooral op mijn bovenlip en onderbenen. Sinds een jaar ben ik
in behandeling bij een kliniek in Haren (gron.) die werkt met het Epilight systeem (lichtflitsen). Al na de eerste behandeling kon ik
, hoewel ik er een hard hoofd in had, enorme vermindering van mijn haren merken. Inmiddels heb ik vier behandelingen gehad en haren zijn nagenoeg verdwenen. Het is een geweldig gevoel als je niet meer continu je benen hoeft scheren etc.
In het noorden is de kliniek waar ik naartoe ga de enige.
Info over deze kliniek kun je vinden onder www.overbeharing.com.

Esther
__________________
Esther
Esther is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2001, 17:12   #8
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Wendy en Esther,

Ahh vervelend allemaal he die overbeharing!! Ik word er soms echt gestoord en moedeloos van!!!

En nee wendy ze hebben me tijdens de proefbehandeling niet gezegd wat er zou gebeuren qua resultaat. Ik vroeg wel wat ik nu kon verwachten maar ze zeiden dat je er nog niks van zou merken. Erg vreemd ja! Maar zoals ik van Esther dus ook al begrijp zijn er toch echt meer dan 3 behandelingen nodig! Dat gaat dan inderdaad een dure bedoeling worden, want de verzekeraar vergoedt het waarschijnlijk niet Maar ga er toch maar aan beginnen, al is de helft van de beharing al maar weg, alles is meegenomen!!!

Greetsss Julia!!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2001, 17:35   #9
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Julia.
Even een onbescheiden vraag: ben je particulier verzekerd?
Als je dan een consult bij de Medisch adviseur van je ziektenkostenverzekeraar of een onafhankelijk arts raadpleegt, en ze je probleem in levende lijve zien, dan willen ze nog weleens meer vergoeden dan het maximale bedrag dat er voor staat..
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2001, 14:50   #10
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hello Wendy,

ik ben inderdaad particulier verzekerd maar niet aanvullend ofzo dus een standaard pakket. Ik ben al wel bij mijn eigen huisarts geweest en die heeft me dus ook met een briefje doorverwezen naar die huid en laserkliniek. Is zo'n papiertje dan voldoende voor je verzekering????? Ik heb ook vernomen dat allen gezichtsbehandelingen vergoed worden en verder niks, klopt dat????

Grtsssss Julia!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2001, 15:09   #11
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Voor zover ik weet klopt dat, maar niet geprobeerd is altijd mislukt toch? Ik zou gewoon eens rechtstreeks die medisch adviseur van je ziekenhuis proberen te bellen! Je weet maar nooit...
Groetjes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2001, 15:11   #12
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Nog even dit: heeft de laserkliniek geen arts in dienst die dit soort dingen voor je kan regelen? Bij Epilennium gebeurt dit wel, dan schrijft de arts een verzoek tot vergoeding...
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2001, 11:57   #13
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Ze hebben wel twee artsen in dienst, maar ik moet je zeggen ik heb ze nog nooit gezien! Maar ik heb er dan ook nog nooit naar gevraagd. Ik stuur die verwijzing van mijn huisarts gewoon op naar mijn verzekering plus de rekeningen en dan zullen we wel zien! Meer kan je toch niet doen denk ik!!

Persoonlijk vraagje:Heb jij tot nu toe alleen je gezicht laten behandelen??? Ik heb er in mijn gezicht ook last van maar niet zoveel als bv op mijn benen. Ik kan het in mijn gezicht bijhouden door dagelijks te plukken. Maar wil ik het dus laten behandelen dan moet ik overgaan op scheren en dat vind ik zonde! Dus ik weet het wat mijn gezicht betreft nog niet! Zit ontzettend te twijfelen! Net als mijn armen ed!! Ahhh ik word gek!!!

Julia!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2001, 12:07   #14
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Wink

Hoi Julia,
Ja, momenteel laat ik alleen mijn gezicht behandelen. En dat slaat goed aan, het is al veel minder dan het was. Ik grap weleens tegen degene die me behandelt, dat als ikeen miljoen zou winnen, ik me zes weken daar zou laten opsluiten om mijn hele lichaam te behandeken. Ik ben sneller klaar met zeggen waar het niet zit dan waar het wel zit... Ben met mijn gezicht begonnen omdat dat nu eenmaal hetgene is wat iedereen ziet. De rest kun je gewoon verstoppen...
Groetjes, Wendy
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2001, 12:45   #15
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Wendy!!!

Dat is een snelle reactie!! Je bent ook vaak op internet te vinden zeker?
Gezicht is zeker het meest storende gedeelte, zit ik ook vaak van te balen en in de zomer ook je armen. Waar er bij mijn geen haren zitten??? Ben ik ook snel klaar, op mijn rug en op mijn buik niet zo veel, maar datgene wat er zit is ook storend!!!
De verhalen die je van vrouwen hoort met overbeharing hebben veel overeenkomsten!! Schaam jij je er tegenover anderen mensen ook zo voor??? Eigenlijk slaat het nergens op want we kunnen er niks aan doen, maar het maakt mij in ieder geval heel onzeker en daar baal ik zo van!!!!
Lachen ja met een miljoen, zou ik ook alles laten doen!!! Wel triest eigenlijk he dat we er zelf zo veel mee bezig zijn. Kunnen we het echt niet van ons afzetten???

Julia!!!!
Diana is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.