Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 november 2015, 14:31   #451
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi Effie, welkom op haarweb.
Ik kan mij goed voorstellen dat je alles eraan wilt doen om je haren te behouden en het klinkt erg vervelend wat je allemaal moet doormaken. Hopelijk vind je een goede weg deze problemen op te lossen en vind je hier ook goede informatie.

Ik bedenk mezelf dat ik mij hier ook nooit heb voorgesteld op het forum. Deze draad heb ik altijd over het hoofd gezien. Bij deze dus 1.. 2.. 3.. Hallo!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2015, 14:34   #452
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Hoi Effie, welkom op haarweb.

Deze draad heb ik altijd over het hoofd gezien. Bij deze dus 1.. 2.. 3.. Hallo!
Hallo terug en bedankt voor je welkomst berichtje!
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 18:23   #453
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Hallo,

Ik ben een jongen van 25 jaar en ik heb me aangemeld voor dit forum omdat het thema kaal worden ineens opdook. Daarnaast heb ik al bijna altijd al last gehad van roos, jeuk, eczeem klachten. Ik hoop hier wat te kunnen leren en jullie eventueel te kunnen helpen met mijn ervaring.

Groeten!
River is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 18:52   #454
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door River Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben een jongen van 25 jaar en ik heb me aangemeld voor dit forum omdat het thema kaal worden ineens opdook. Daarnaast heb ik al bijna altijd al last gehad van roos, jeuk, eczeem klachten. Ik hoop hier wat te kunnen leren en jullie eventueel te kunnen helpen met mijn ervaring.

Groeten!
Hallo River, welkom. Misschien moet je je even inlezen in de discussies over seborroïsch eczeem.

Groeten, Henk. (moderator haarweb)
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2015, 18:04   #455
River
HaarWeb lid
 
River's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hallo River, welkom. Misschien moet je je even inlezen in de discussies over seborroïsch eczeem.

Groeten, Henk. (moderator haarweb)
Bedankt ik zal daar eens kijken.
River is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 14:03   #456
Kaat_je
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Hallo, mijn naam is Karen. Ik ben 43 jaar en heb me aangemeld op dit forum, omdat de kapper gisteren een flinke, kale plek bij mij heeft ontdekt. Ik ben er nogal van geschrokken en ben me aan het inlezen wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn. Vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de huisarts.
Bij mij gaat het om een vrij grote, rond/ovale, kale plek (3-4 cm. doorsnede) aan de linkerkant van mijn hoofd. Ik heb lang, dik haar, dus op dit moment zie je er niets van, maar ik heb geen idee of dat zo blijft. Ik heb mijn hele leven lang en dik haar gehad en vind het idee dat dat haar nu aan het uitvallen is, echt vreselijk.
Ik denk dat het bij mij gaat om Alopecia Areata? Ik heb de behandelmethoden inmiddels ook gevonden, maar erg hoopvol klinken deze niet. Zelf zou ik me willen verdiepen in de alternatieve behandelmethoden, dus ik hoop dat er hier mensen zijn die daar ervaringen mee hebben en deze willen delen?
Kaat_je is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2016, 08:11   #457
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Karen, een kale plek wijst inderdaad meestal op AA. Ineens zo'n kale plek moet flink schrikken zijn.

Op het subforum over AA kun je veel informatie vinden en natuurlijk mensen die hetzelfde hebben moeten meemaken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 21:27   #458
kiki79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2016
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 26
Geslacht:
Ik ben een vrouw van 36 en al 12 jaar haarproblemen (heb een discussie gestart met meer uitleg en vooral veel vragen). Vermoedelijk heb ik alopecia androgenetica maar dat is nooit onofficieel vastgesteld. Vandaag is een redelijk goede dag en kan ik ermee leven, morgen ..... In mijn discussie vraag ik ook wat ik kan doen om me beter en vooral zelfzekerder te voelen, dus jullie ervaringen zijn welkom.
kiki79 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 00:25   #459
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Hoi Kiki, als eerste natuurlijk: welkom! En tsja klote ook dat het jou overkomt. Nooit naar de huisarts of dermatoloog gegaan? Bloedwaardes laten checken? Haaruitval kent meerdere oorzaken natuurlijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 14:38   #460
kiki79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2016
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 26
Geslacht:
Dank je wel. Laat elk jaar bloed nemen, geen afwijkende waarden. Verschillende dermatologen bezocht, die geven altijd andere tips en medicatie, maar plakken er geen naam op. Dus dat heb ik jaren geleden opgegeven en alleen nog vitaminen genomen en ben al jaren stabiel. Tijdens de laatste zwangerschap was ik heel tevreden maar nu valt het weer uit. Ik ga nog maar eens een wanhopige nutteloze poging nemen en nog maar eens naar een andere dermatoloog. Al denkt ik nu eerder na over een haarstukje....
kiki79 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 22:36   #461
vrwes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 3
voorstellen: verslechtering diffuus haaruitval (DPA)

Hallo allemaal,

man, 36jr jong, en de laatste tijd wel wel weer veel last van haaruitval, vandaar dat ik even voorstel. Ik heb vooral last van diffuse haaruitval (DPA heet dat geloof ik). Erfelijk vrees ik want mijn vader heeft soortgelijke haaruitval.echter, heul veel werkstress dus daar zal het ook mee te maken hebben.


Al tijdje hier op dit forum aan het rondkijken, en ook al een aantal jaar gebruik (+- 3jr) van finansteride. Maar bent dit uiteindelijk weer gestopt door bijwerkingen.
Verder gebruik ik Toppik, een ideaal camouflage middel wat mij betreft.


Echter… onlangs op wintersport geweest, en het viel me op dat ik ineens niet normaal zo veel haaruitval had als normaal . In een week tijd lijkt er evenveel te zijn uitgevallen als normaal in een jaar gebeurt. Ik vermoed door het dragen van een helm een week lang , zodat het platgedrukt wordt en er weinig zuurstof bijkomt???


mijn hoofdhuid blijft jeuken en ik hoop dat ik dit even een halt kan toeroepen met het slikken van bepaalde vitaminen preparaten. Hier ben ik dus zojuist even op wezen neuzen hier op het forum
Tips zijn welkom


Met groet!


PS ik vind de zoekfunctie wel lastig werken hoor, bij een trefwoord (bijv “diffuus”) krijg je in de results alleen de thread waar het antwoord in zou moeten staan. Dat je dan helemaal moet doorspitten..
vrwes is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2016, 03:41   #462
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Hoi Vrwes, welkom op het forum!

Jammer voor je dat de finasteride vervelende bijwerkingen gaf. Hopelijk kan je het vinden met enige alternatieven zoals Saw Palmetto tezamen met minoxidil, of (als je het geluk hebt met een goede donorgebied) desnoods gaan/ of sparen voor een haartransplantatie. Geluk hebben zij die kaalheid kunnen accepteren, @Vrwes, maar ik deel die geluk mooi niet, haha en voel me daar voldoende bij.

Ik denk verder dat het dragen van een helm geen tot gering invloed heeft. Wel vermoed ik dat regelmatig zon en daglicht op je haardos goed doet (door middel van de vitamine D). En ik denk haast wel dat de zomerzon goed doet voor de haardos.

Stel als je een poos je haar niet kamt, of voor een dag weinig haar verliest, dan kan het zo zijn dat de haren die je normaal verliest op een dag opeens dubbel verliest. Een mens verliest gemiddeld 100 haren per dag. Verliest een gemiddeld mens de ene dag zeg maar 40, is het de andere dag 160. Althans, zoiets denk ik dan. De haren zouden dan toch, hoe dan ook, los gaan aan het eind van hun fase. Verlies je er meer dan terugkomen, dan wordt je kaal en dat is voor velen inderdaad, zeg maar, zwaar klote.

Belangrijk is vooral door niet te stressen! Je mag (hopelijk) gerust een beetje maling hebben aan je werk, als ik zo vrij mag spreken, tenzij je iets zoals arts bent of bij de brandweer werkt ..denk vooral aan jezelf.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 5 april 2016 om 03:46
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2016, 19:04   #463
kalekip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2016
Berichten: 25
Geslacht:
Lotgenoten. Lees al een tijd mee. Ben 25 jaar en de inhammen slaan erg toe. Zoals zovelen erg deprimerend dit. Ik mag van geluk spreken van mijn leven, maar kaal worden geeft echt het (onredelijke) gevoel dat het een beetje tussen de vingers glipt.
kalekip is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2016, 21:53   #464
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Welkom op het forum kalekop !
Ik weet hoe het voelt, ik heb nog niet echt duidelijke inhammen, maar de kwaliteit van mijn haren zijn de afgelopen jaren erg achteruit gegaan helaas. Waar normaal de inhammen beginnen is mijn haar erg dun geworden, krijg het steeds moeilijker in model.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 17:21   #465
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik wens je ook welkom hier, kale kip.

voel je vooral gerust vrij om de vragen te stellen die je graag wilt, want alle vragen staan vrij.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.