Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 4 juli 2006, 18:49   #16
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zeg Guoy, ik pak helemaal niemand.

Ik verbaasde me alleen met hoeveel afschuwing Tiuri schreef over Transhair.
Kijk als iemand een gewone bezoeker van de site dat doet verbaasd het me niks.
Maar wel als een moderator dat doet.

Maar ik mag toch ook gewoon mn gedachten over bepaalde dingen laten weten op dit forum toch?

PS: ik gedraag me niet raar. Iemand die een andere mening heeft is niet per definitie raar hoor.


Enne......., denk jij dat Tiuri het niet alleen af kan?
Tuurlijk kan Tiuri het makkelijk alleen aan. Maar ik ben het met hem eens, dus doe ik mee. Kijk, dit is niet de baan van Tiuri. Hij wordt niet ontslagen als hij zich negatief uitlaat over een bedrijf. Hij is gewoon een student die zich inzet voor haarweb. En haarweb is niet een forum dat aan censuur doet. Dus als hij Transhair een kutbedrijf vindt en hij kan het goed onderbouwen, dan moet hij zelfs als goede betrouwbare moderator dit naar buiten brengen. Vind ik. Ik zou het hier griezelig gaan vinden als moderators adverteerders of sponsors de lucht in gaan prijzen.

En sorry, ik vind je niet raar. Ik ben het gewoon totaal niet met je eens.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 18:51   #17
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

En de lucht in prijzen is weer het andere uiterste.

Als moderator zou ik mezelf in dit geval wat meer op de achtergrond houden.
Als het echt zo'n kutbedrijf is dan zullen er vast meer dan genoeg anderen zijn die dat hier gaan verkondigen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 18:52   #18
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.
Dus jij vindt dat moderators hun gedachten moeten censureren als de webmaster (en NIET de moderators) zich met een bedrijf in zee laat gaan?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 18:57   #19
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Zeg Guoy,

wil je er nou perse een welles nietes topic van maken?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 18:59   #20
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zeg Guoy,

wil je er nou perse een welles nietes topic van maken?
Nee hoor, maar dat doen we toch ook helemaal niet? Ik wilde nog even controleren of ik je goed had begrepen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 20:05   #21
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Ik heb in het verleden al vaak genoeg mijn mening gegeven over Transhair, dus ik ga dat nu niet weer doen.
Enerzijds gaat die advertentie ook wel tegen mijn gevoel in, maar ik vind dat onze Webmaster ook een sterk punt heeft door te beweren dat je alleen maar objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren.
En dat is natuurlijk ook wel zo.
En er zit natuurlijk wel een verschil tussen sponsoring en adverteren.
Zo gauw het gebeurt dat een adverteerder zich mag bemoeien met de website van Haarweb ben ik de eerste die zijn Moderatorschap neerlegt.
Ik ben blij dat we van de Webmaster nog de vrijheid krijgen om gewoon onze mening te blijven geven over een kliniek, en dat het daarbij niets uitmaakt of die een advertentie op Haarweb heeft of niet.

Laatst gewijzigd door Henk; 4 juli 2006 om 21:33
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 20:42   #22
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Die advertentie staat trouwens in het verkeerde subforum. Transhair heeft niets met medicijnen/haargroeimiddelen te maken toch? Kan hij niet worden verplaatst naar het haarimplantatie subforum?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 21:26   #23
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
beetje een misleiden kop en inhoud. geef mij een kam en een stylingsprodukt en ik had mensen ook zo kunnen stylen alsof ze nieuw haar hebben

waarom dan niet minimaal een disclaimer onderaan de advertentie waarin men mensen doorverwijst naar bestaande FUT-discussies?

of nog beter, paypal systeem of zoiets dergelijks zodat members een bijdrage kunnen leveren....?

en trouwens een moderator wordt gekozen om zijn kwaliteiten als user om zodoende de discussie in goede banen te leidden. zou wat worden als de moderators opeens als makke schappen zich zouden inzetten voor instituten die misleiden
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 21:36   #24
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
zou wat worden als de moderators opeens als makke schappen zich zouden inzetten voor instituten die misleiden
goed lezen is ook een vak.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 02:07   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik heb in het verleden al vaak genoeg mijn mening gegeven over Transhair, dus ik ga dat nu niet weer doen.
Enerzijds gaat die advertentie ook wel tegen mijn gevoel in, maar ik vind dat onze Webmaster ook een sterk punt heeft door te beweren dat je alleen maar objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren.
En dat is natuurlijk ook wel zo.
We hebben er achter de schermen al vaak over gediscussieerd, maar ik blijf moeite hebben met deze zin:

"Je kunt alleen maar objectief blijven door geen enkele kliniek te weigeren."

Als dat al zo is dan vraag ik me af of objectiviteit wel wenselijk is, want dan betekent het in de praktijk dus dat alles is toegestaan en dat je je eigen principes geheel buiten beschouwing laat. En laat ik dat nou net heel mooi en belangrijk vinden, principes. In de praktijk leidt een dergelijk vrij "objectief" reclamebeleid ertoe dat types als Boersma kunnen gaan adverteren met schreeuwerige en misleidende koppen, met als gevolg meer mensen die op een verkeerde manier door de verkeerde persoon worden "geholpen" voor hun kaalheid. Leve de objectiviteit!

Juist hierdoor zie je vaak enorme terughoudendheid met reclamebeleid bij heel veel instanties die objectiviteit juist hoog in het vaandel hebben staan. Een mooi voorbeeld is de BBC, die in het geheel geen reclame uitzendt. Ik ben blij dat die discussie over de Nederlandse publieke omroep recentelijk ook weer is opgelaaid. Een goed voorbeeld van een website met een ideologisch en tegelijkertijd uitstekend advertentiebeleid is Hyves.

Maargoed, de Webmaster heeft hierover een andere visie, en die zal ie binnenkort ook nader toelichten heb ik begrepen. Ik vind het in ieder geval heel belangrijk dat hij dit heel bevlogen kan verdedigen en dat het dan nog een (redelijk ) goed verhaal is ook. Ik vind het dan minder belangrijk of je het met elkaar eens bent of niet, andermans meningen moet je gewoon respecteren.

Overigens lees ik wel twee opmerkingen in deze thread waar van mij nog wel nader over nagedacht mag worden:
- Of de titel van de advertentie niet gewijzigd kan worden gezien het ietwat hoge misleidinggehalte van de huidige.
- Is het wenselijk als er reclame gemaakt kan worden voor onderwerpen waar de subfora niets mee te maken hebben (in dit geval: een HT-advertentie in het medicijnenforum). Naar mijn mening komt hier wrijving met een regel uit ons eigen HH-reglement, namelijk die van het verbod op off-topic postings.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Tja, meningen verschillen nou eenmaal.

En de lucht in prijzen is weer het andere uiterste.

Als moderator zou ik mezelf in dit geval wat meer op de achtergrond houden.
Als het echt zo'n kutbedrijf is dan zullen er vast meer dan genoeg anderen zijn die dat hier gaan verkondigen.
Het meeste leed op aarde wordt niet veroorzaakt door de mensen die vreselijke ideeλn verkondigen, maar door de mensen die er vanaf de zijlijn zwijgend naar staan te luisteren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 5 juli 2006 om 02:44
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 02:21   #26
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Overigens lees ik wel twee opmerkingen in deze thread waar van mij nog wel nader over nagedacht mag worden:
- Of de titel van de advertentie niet gewijzigd kan worden gezien het ietwat hoge misleidinggehalte van de huidige.
- Is het wenselijk als er reclame gemaakt kan worden voor onderwerpen waar de subfora niets mee te maken hebben (in dit geval: een HT-advertentie in het medicijnenforum).
Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat het ook wel wenselijk is om de advertentie te "ontstickieλn".

En als een idiote advertentie met dikke letters mag worden aangegeven vind ik het ook belangrijk dat bijvoorbeeld het haarwoordenboekje (wat mij wat belangrijker lijkt dan een advertentie) ook met grote letters en een opvallende kleur moet worden aangegeven. Nog al te vaak wordt dit boekje over het hoofd gezien. Misschien omdat het niet duidelijk genoeg wordt aangegeven?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 08:30   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Zeg Guoy, ik pak helemaal niemand.

Ik verbaasde me alleen met hoeveel afschuwing Tiuri schreef over Transhair.
Kijk als iemand een gewone bezoeker van de site dat doet verbaasd het me niks.
Maar wel als een moderator dat doet.

Maar ik mag toch ook gewoon mn gedachten over bepaalde dingen laten weten op dit forum toch?

PS: ik gedraag me niet raar. Iemand die een andere mening heeft is niet per definitie raar hoor.


Enne......., denk jij dat Tiuri het niet alleen af kan?
"Maar wel als een moderator dat doet." Een moderator is net als iedere reguliere gebruiker een individu met een eigen mening. Het is geen robot die geprogrammeerd is om een bepaalde mening uit te dragen. Ik vind dit maar een vreemde kijk op de zaak, Jeroen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 08:34   #28
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik moet wel zeggen dat het op zich wel 'grappig' is om te zien dat het uiteindelijk allemaal weer om het geld draait en dat in een dergelijke situaties principes en moraal altijd aan de kant worden geschoven.

Verder ben ik het ook absoluut niet eens met de gedachte dat je enkel objectief kunt blijven door geen enkele kliniek te weigeren. Dat is natuurlijk pure onzin wanneer het gaat om reclame. Reclame is in de meeste gevallen niet objectief en dat geldt zeker in de wereld van de cosmetica. Bovendien is het ook alles behalve objectief om uitgerekend zo'n advertentie met een grotere lettergrootte en een opvallende tekstmarkering tussen alle andere, veel meer, objectieve topics te plaatsen en dan ook nog eens sticky met de mededeling "belangrijk"! Objectief??? Ik dacht het niet.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 5 juli 2006 om 08:39
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 10:10   #29
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.

Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 14:33   #30
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Volgens mij zie ik een moderator als een belangrijker iemand dan jullie.

Ik zie een moderator als iemand die volledig achter de site staat, dus ook volledig achter het beleid van de site. Ik zie een moderator ook als een soort boegbeeld van een site.

Zou ik niet achter het beleid van een bepaalde site staan, dan zou ik het moderatorschap neerleggen en een gewone bezoeker worden.

Maar blijkbaar ben ik de enige die een moderator zo ziet, en zien jullie
een moderator alleen als politie agentje.
Jeroen, dit wordt steeds vreemder. Het enige wat hier veranderd is, is dat er een advertentie is gekomen die kut genoeg in koeieletters staat aangegeven en van een bedrijf is waar niet iedere moderator het mee eens is. Waarschijnlijk omdat de mods hier meer van haarzaken weten dan de gemiddelde bezoeker en in dat opzicht zijn ze misschien ook wel "belangrijker". Misschien hierom dat ze het niet allemaal eens zijn met transhair?

Nogmaals:
- haarweb is geen krant uit de tweede wereldoorlog waar censuur bestaat. - Het is een advertentie en GEEN sponsor. Ieder individu (ook mods) mogen hier hun gal over uitspuwen als ze dit niet willen.
- Het enige verschil tussen een mod en een gewone user is is dat moderators meer mogelijkheden hebben dan gewone users en dat ze doorgaans wat meer verstand van zaken hebben. Het is NIET zo dat moderators in ieder geval achter de webmaster moeten aanlopen. (Voor en door leden...)

De webmaster is het misschien ook niet eens met transhair, maar ja, hij betaalt dit allemaal uit eigen zak en haarweb heeft ook inkomsten nodig. Misschien vind JIJ dat de moderators het in ieder geval het eens zijn met de webmaster en als ze dit niet meer vinden hun moderatorschap aan de kant moeten schuiven, maar je staat hier alleen in. Zowel de webmaster, moderators en alle leden die tot nu toe hier zijn gekomen (behalve jij) vinden dit

Deze advertentie is schijnbaar voor geen enkele mod een reden om het moderatorschap op te geven omdat ze nog mogen blijven zeggen of ze het er mee eens of oneens zijn. Als jij het belangrijk vindt dat moderators geen kritiek mogen hebben op advertenties moet je misschien eens nadenken om je "lidmaatschap" op te zeggen.

Ik ben het hiernaast met de webmaster eens dat ALS je advertenties wilt gaan plaatsen je geen bedrijven moet weigeren. Wel moeten deze advertenties niet misleiden zijn en er mag ook wel eens worden nagedacht over de grootte van de letters waarmee deze ad wordt aangegeven.

Daarnaast: ALS er op een gegeven moment een dictatuur gaat ontstaan op haarweb zullen waarschijnlijk alle users en moderators weg gaan en heb je hier veel lol in je eentje.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 5 juli 2006 om 14:36
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.