Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2018, 08:46   #1
Phonic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Esthecin

Hallo,
Ik ben nieuw, uiteraard om meer informatie te krijgen en te delen over ons gezamenlijke probleem, haarverlies. Bij mij begon het rond m’n 22-25ste echt heel erg dun bovenop m’n hoofd te worden. Momenteel heb ik het dan ook allemaal geschoren met een tondeuse op standje-zonder-kapje! Zijkanten wel normale haargroei, maar bovenop heel weinig en erg dun. Mede daarom dat ik dus ook hier ben uitgekomen om te kijken wat er mogelijk is.

Daarbij komt dus ook mijn vraag. Heeft iemand van jullie al eens iets gehoord over een nieuw haarserum, genoemd: Esthecin (www.esthecin.nl).

Het zou een “nieuwe” ontwikkeling zijn en zorgen voor nieuwe haargroei. Het is met z’n €149,- voor 3 maanden dan ook erg prijzig, als je het vergelijk met bijvoorbeeld minox.

Wat zijn jullie gedachtes erover? Ik ben zelf vrij sceptisch & dus erg benieuwd wat jullie er van denken :-)

Laatst gewijzigd door Phonic; 25 mei 2018 om 16:30
Phonic is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2018, 16:54   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Esthecin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phonic Bekijk bericht
Hallo,
Heeft iemand van jullie al eens iets gehoord over een nieuw haarserum, genoemd: Esthecin (www.esthecin.nl).
Wat zijn jullie gedachtes erover? Ik ben zelf vrij sceptisch & dus erg benieuwd wat jullie er van denken :-)
Ik heb naar een wetenschappelijke verantwoording gevraagd. Zodra ik dat binnen heb zal ik jullie informeren.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2018, 19:06   #3
Phonic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Ben benieuwd, bedankt!!
Phonic is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2018, 19:39   #4
alex39
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Locatie: Nijmegen
Berichten: 28
Geslacht:
Unhappy Esthecin is Geen nieuwe middel maar nieuwe jasje !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phonic Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben nieuw, uiteraard om meer informatie te krijgen en te delen over ons gezamenlijke probleem, haarverlies. Bij mij begon het rond m?n 22-25ste echt heel erg dun bovenop m?n hoofd te worden. Momenteel heb ik het dan ook allemaal geschoren met een tondeuse op standje-zonder-kapje! Zijkanten wel normale haargroei, maar bovenop heel weinig en erg dun. Mede daarom dat ik dus ook hier ben uitgekomen om te kijken wat er mogelijk is.

Daarbij komt dus ook mijn vraag. Heeft iemand van jullie al eens iets gehoord over een nieuw haarserum, genoemd: Esthecin (www.esthecin.nl).

Het zou een ?nieuwe? ontwikkeling zijn en zorgen voor nieuwe haargroei. Het is met z?n ?149,- voor 3 maanden dan ook erg prijzig, als je het vergelijk met bijvoorbeeld minox.

Wat zijn jullie gedachtes erover? Ik ben zelf vrij sceptisch & dus erg benieuwd wat jullie er van denken :-)
Het is geen nieuwe middel omdat stoffen die er in zitten allang bekend zijn. Alleen nieuw jasje 😉💉
alex39 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2018, 19:51   #5
Phonic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Precies waarom ik ook zo sceptisch was, zelfde spul maar ander jasje & prijs.
Phonic is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 14:31   #6
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
op RTL Nieuws/ Hart van Nederland en Haarstichting

Hebben jullie meegekregen dat het uitgebreid in de media is gekomen?

Zie hier het bericht van RTL Nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/v...en-bos-krullen

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Of het een echt verhaal is, of ??n grote reclamestunt.

Als dat zo is, dan laat Hart van Nederland en RTL nieuws zich goed in de luren leggen.

Hier de reactie van Haarstichting op Hart van Nederland:
https://www.haarstichting.nl/actueel...iddel-esthecin

Iemand met ook ervaringen met dit middel?
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 15:47   #7
Phonic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Tja wel interessant, maar btje jammer dat er niet wat uitgebreider wordt in gegaan op het proces. En eventuele resultaten na periode van langer gebruik.

Namelijk best prijzig om even een jaartje te testen...
Phonic is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 16:33   #8
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
In de video's op de site zie je alleen maar wat testpersonen met last van vergaande kaalheid, inhammen of terugtrekkende haarlijn met hier en daar een sprietje haar als "bewijs".

Waarom zijn er geen voor- en na-foto's te zien van zijn dochter? Zeker als ze echt daadwerkelijk kaal of kalende zou zijn geweest, dan is dat juist heel interessant...

Een haar groeit, voor zover mij bekend is, gemiddeld 1cm per maand. Met de mooie krulharen die ze laten zien zouden ze dus al een flinke periode bezig moeten zijn met het testen van dit middel en daarmee ook duidelijke foto's moeten kunnen tonen.

Het lijkt mij dat je na zulke hergroei toch zo bizar blij gaat zijn dat je het niet alleen wil vertellen, maar ook aan iedereen wil laten zien

Tevens houdt de familie van Montfort zich bezig met alternatieve geneeswijzen en heeft de meneer in kwestie in het verleden een heel simpel te vinden berisping opgelopen, dus dat spreekt helaas ook niet echt in zijn voordeel:
http://www.cigmtr.nl/c/cv#lb3808/cv-...-montfort-hans
http://www.zwartelijstartsen.nl/zwar...-van-montfort/

Laatst gewijzigd door haarimplantaat; 27 mei 2018 om 22:57
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 17:40   #9
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Ik vraag me oprecht af hoeveel ze RTL en SBS hebben betaald hiervoor.

Toevallig nu ze in de media komen is ook het product gelanceerd. Dit lijkt dus niet op het onschuldige verhaal van vader die dochter wil helpen en per toeval een leuk product heeft ontworpen.

Dit is heel bewust een product met flinke winstoogmerk ontwikkelen, en net voordat de productlancering is alle media aanschrijven met een (wellicht verzonnen verhaal) om op slinkse wijze publiciteit te krijgen.

Ik vind het echt vies gedaan op deze manier, bah....

Snap echt niet dat zo'n verkapt reclame bericht zomaar in de media kan komen onder het mom van 'nieuws'. Of ze zijn erg dom en checken hun verhaal niet na, of er is flink voor betaald.

Dat er geen voor/na/tijdens foto's zijn maakt het allemaal nog minder geloofwaardig, zeker in combinatie met de tik op de vingers die de beste meneer heeft gekregen van de tuchtcommissie.
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2018, 23:41   #10
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Hier zijn trouwens een paar documenten met foto's van (tijdens) de tests:
http://www.cigmtr.nl/uimg/cigmtr/b31...um-rep-884.pdf
http://www.cigmtr.nl/uimg/cigmtr/b64...-hair-loss.pdf

Ziet er helaas ook niet echt uit als een wereld van verschil. Misschien is het hier en daar iets dikker?

Laatst gewijzigd door haarimplantaat; 27 mei 2018 om 23:54
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2018, 09:40   #11
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Staat nergens op de website hoe het werkt...

"Aanbevolen door de Nederlandse Haarstichting". Oftewel ze hebben een sponsor bedrag neergelegd om in de nieuwsbrief te komen en banners op de website te mogen plaatsen. Niks onafhankelijk aan helaas.


Ik vertrouw het niet.
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2018, 17:26   #12
franktenhaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Goedendag volg hier de discussies al geruime tijd en elk zogenaamd nieuw wondermiddel leg ik dan ook onder een vergrootglas. Naast goed letten op mijn levensstijl gebruik ik sinds een klein jaar nu het Hairegen apparaat en heb hier tot heden geen spijt van. De principes waarmee dit apparaat werkt zijn inmiddels goed onderbouwd vandaar deze keuze om mijn probleem aan te pakken. Merk een duidelijke verdichting en vermeerdering van mijn haar, het vereist wel een bepaalde dagelijkse discipline maar ben zeer tevreden met het resultaat. Je voelt echt dat er iets gebeurd op je hoofdhuid. Als extra ongeveer 2 x per week masseer ik na de behandeling wat kokosolie gemixt met goede kwaliteit rozemarijnolie, toevallig 1 van de bestanddelen van dit 'nieuwe wondermiddel' waar dit draadje over gaat. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.
franktenhaag is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2018, 17:36   #13
franktenhaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Goedendag volg hier de discussies al geruime tijd en elk zogenaamd nieuw wondermiddel leg ik dan ook onder een vergrootglas. Naast goed letten op mijn levensstijl gebruik ik sinds een klein jaar nu het Hairegen apparaat en heb hier tot heden geen spijt van. De principes waarmee dit apparaat werkt zijn inmiddels goed onderbouwd vandaar deze keuze om mijn probleem aan te pakken. Merk een duidelijke verdichting en vermeerdering van mijn haar, het vereist wel een bepaalde dagelijkse discipline maar ben zeer tevreden met het resultaat. Je voelt echt dat er iets gebeurd op je hoofdhuid. Als extra ongeveer 2 x per week masseer ik na de behandeling wat kokosolie gemixt met goede kwaliteit rozemarijnolie, toevallig 1 van de bestanddelen van dit 'nieuwe wondermiddel' waar dit draadje over gaat. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.
franktenhaag is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2018, 12:32   #14
Flap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 34
Geslacht:
Ik wilde net een nieuwe post plaatsen toen ik zag dat iemand me al voor was...

Persoonlijk ben zeer sceptisch: dit riekt naar een reclamestunt. Het begint met een aandoenlijk verhaal van een vader die zijn dochter wil helpen maar sluit af met een link naar een website waar dit "serum van natuurlijke producten" wordt verkocht voor een misselijkmakend hoog bedrag. Hoezo zijn geen foto's gemaakt van de periode dat deze mevrouw kaal was?

Ik zie uiteraard graag het tegendeel bewezen, maar volgens mij worden mensen hier doelbewust op het verkeerde been gezet om ze vervolgens financieel een poot uit te draaien.
Flap is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2018, 21:05   #15
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Het lijkt er op dat ze meelezen, want ze hebben de site inmiddels een update gegeven:
https://esthecin.com/succesverhalen/

Citaat:
Om een review te plaatsen geven we u de volgende richtlijnen:

* ...
* We mogen geen voor- en na foto?s laten zien
* ...
Dit zou volgens dezelfde pagina zo zijn omdat keuringsraad "KOAGKAG" (een goedkeuringsinstantie op basis van zelfregulering) dit zou vereisen. Het volgende document zou kunnen zijn wat ze bedoelen:
https://www.koagkag.nl/Keuringsraad/...ember-2013.pdf
Zie Bijlage I. Art. 88 en Art. 89 Geneesmiddelenwet.

Stichting KOAG/KAG heeft in het verleden rechtszaken aangespannen tegen personen of bedrijven achter reclame-uitingen die niet onderbouwd konden worden:
http://www.wetboek-online.nl/jurispr...ljnAY6043.html

Nouja, gelukkig werkt Esthecin volgens de filmpjes duidelijk wel
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esthecin, haargroeimiddel, haarstichting, misleidend

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.