Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2016, 20:27   #1
LKloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Tape gevaarlijk voor gezondheid (vraag)?

Hallo allemaal,

De laatste tijd maak ik me nog wel eens zorgen welke ingrediënten in de tape zit waarmee ik mijn haarwerk vast plak. Op dit moment gebruik ik supertape en kon nergens goed vinden of het niet schadelijk is voor je gezondheid. Ik maakte me nogal zorgen dat het product tolueen, hepteen of een ander schadelijk ingrediënt zou bevatten wat invloed zou hebben op je gezondheid of een bijwerking zou hebben. Daarom heb ik met TrueTape contact opgenomen (maker van supertape). Dit zijn een aantal quotes uit het gesprek:

''Tapes, including SUPERTAPE, are congealed masses of specialized polymers and crossed-polymers. That said, they are formed into a thick mass and will not penetrate the skin, entering the blood-stream thereby forcing the body to remove them. If you develop an allergic reaction to any product, you should stop using it.''

''It does not have ANY of those ingredients nor does it have parabens or phthalates. I have attached the MSDS sheet for you.

When you receive it for use, the only “ingredient” of SUPERTAPE is an acrylic adhesive comprised of a matrix of various linked and cross-linked polymers. ''

''The interior carrier is a urethane. If not, you’re right – under normal use conditions the urethane would never make direct contact with your skin.''

''I can check on the BPAs for you, but that would have to be on Monday. Normally, these are found in hard plastics, not soft acrylics, and missible in ethanol which is not a solvent used in this adhesive formulation.''

''The urethane is encapsulated within the layers of adhesive, so it does NOT come in contact with the skin. I wouldn’t imagine it causing troubles for you. We’ve been distributing SUPERTAPE since 2007 and no known issues have ever arisen except for the occasional allergic reaction which resolves when the adhesive is removed.
''

Ook heb ik dit onderwerp al deels besproken op dit forum: https://www.hairlosstalk.com/interac.../#post-1388100

Ik denk er behoorlijk overna wat voor invloed het kan hebben, maar aan de andere kant denk ik ook: ''sommige mensen dragen al meer dan 30 jaar haarstukken en hebben nergens last van, ook kan de tape niet door de huid heen gaan en in de bloeddoorstroming terecht komen, waarom maak ik me zo zorgen hierover?''

Ik hoor graag jullie mening/advies/eventuele ervaringen hierover.

Alvast hartelijke bedankt!

p.s. sorry voor de bijna kopie-post, ik hoor graag wat meerdere mensen hiervan vinden.
LKloss is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2016, 16:31   #2
LKloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Ik vind het erg lastig om een tape te vinden die ''medical grade'' is en waarvan de ingrediënten worden verteld.
Weet iemand een tape die ''medical grade'' is en de ingrediënten bij worden vermeld?

Tot die tijd blijf ik het gedeeltelijke haarwerk nog maar af en toe dragen :s ..
LKloss is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2016, 21:55   #3
LKloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Ik maak me over het bovenstaande geen zorgen meer.
Dit topic mag van mij gesloten/verwijderd worden als het mogelijk is, bedankt!
LKloss is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2016, 23:03   #4
Haired
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2009
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LKloss Bekijk bericht
Ik maak me over het bovenstaande geen zorgen meer.
Dit topic mag van mij gesloten/verwijderd worden als het mogelijk is, bedankt!
Ja dat denk ik ook. Als sinds 23 jaar drager, heb ik altijd meerdere soorten tape gebruikt. Nooit last van gehad. Ook met een relatief sensitieve huid
Haired is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.