Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2006, 10:37   #1
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
nieuw en het beu

Hey allemaal!

Ik zal mezelf eventje kort voorstellen! Ik ben 'beutje', 26 jaar en trek al van mn 9 jaar mijn wimpers uit.
Er zijn goede periodes geweest, maar de laatste vier jaar is er geen stoppen meer aan...
Gelukkig heb ik een fantastisch begipvol vriendje, dus dat ik al een zorg minder. Maar deze 'ziekte' belemmert me verder in alles wat ik doe en zit verwoven in al mijn acties en gedachten.
Ik volg al een tijdje passief dit forum en heb enorm veel steun uit jullie berichtjes kunnen halen. Nu voel ik dat het de tijd is dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen! Ik wil de schaamte doorbreken! Ik wil het woord 'wimpers' durven neerschrijven en uitspreken! Ik wil hulp en van deze rotverslaving af!
Jammergenoeg werkt dit forum ook wel wat demotiverend. Blijkbaar is er werkelijk geen enkele effectieve en duurzame oplossing...
Toch bij deze de vraag:
Welke oplossingen zijn er nu eigenlijk?!?
Ook heb ik ergens gelezen dat je valse wimpers kunt kopen die tot 4 weken blijven zitten... Komen deze heel natuurlijk over? Heeft iemand hier al wat ervaring mee? Kan je die ook aanbrengen op 'kale' ogen? Waar kan je ze kopen?

Zo, dit is het voorlopig. Hopelijk zal mijn lidmaatschap aan dit forum ergens toe leiden en ik wil jullie allemaal heel hard bedanken, gewoon om ook te bestaan en er mee naar buiten te komen!

Groetjes!
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 10:56   #2
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hee Beutje ik heb ook pas sinds vandaag iets hier neergezet. Ik trek ook aan mn wimpers, lees anders mijn verhaaltje even, staat onder "ook een wimpertrekker". Nepwimpers (losse stukjes dan) heb ik geprobeerd, maar dat is zo n gepriegel, je bent er minstens een half uur mee bezig en daar heb ik doordeweeks geen tijd voor. Ik doe het af en toe nog weleens in het weekend als ik er zin in heb. Maar dan ben ik weer bang dat ze loslaten.. Maar mooi is het wel hoor!
Maar net zoals jij ben ik het ook echt BEU!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 20:24   #3
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
Hoi iedereen!

Ik volg het voorbeeld van Eus en ik stop er ook mee vanaf nu!
Ik zal proberen hier dagelijks neer te typen hoe het er voor staat, puur voor mezelf eigenlijk.
Dan krijg ik het gevoel dat er een soort van controle is en er een beetje een verantwoordelijkheid op me rust omdat ik anders de andere ttm'ers zal teleurstellen met het feit dat er weer één het niet volgehouden heeft...(dat heb ik toch, telkens er weer iemand opgegeven heeft)

Dus, moge dit het begin zijn van een sexy oogopslag en een zwoele blik!
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 22:15   #4
edom7b10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 6
Hoi, \

Ik wens je veel sterkte met deze klote gekke ziekte. Ja zo noem ik het, ik heb het zelf ook. Ik zal ook vaak verslag doen van mijn gevecht. We vechten samen.

M.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beutje
Hoi iedereen!

Ik volg het voorbeeld van Eus en ik stop er ook mee vanaf nu!
Ik zal proberen hier dagelijks neer te typen hoe het er voor staat, puur voor mezelf eigenlijk.
Dan krijg ik het gevoel dat er een soort van controle is en er een beetje een verantwoordelijkheid op me rust omdat ik anders de andere ttm'ers zal teleurstellen met het feit dat er weer één het niet volgehouden heeft...(dat heb ik toch, telkens er weer iemand opgegeven heeft)

Dus, moge dit het begin zijn van een sexy oogopslag en een zwoele blik!
edom7b10 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2006, 19:34   #5
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Beutje; Ik wens je heel veel sterkte en kracht met stoppen. Maar ik ben wel een beetje sceptisch; stoppen doe je niet zomaar. Een voorbereiding en een plan van aanpak zijn essentieel. En "een beetje verantwoordelijk" voor andere ttm-mers?????? Eeen beetje is veeeeeeeeeel te weinig. en je moet het niet doen voor anderen, maar voor jezelf!

Voel je niet aangevalen door mijn commentaar, ik begrijp dat je graag wilt stoppen. Zie mijn reactie maar als een uitdaging om te bewijzen dat je het kunt. Maar begrijp goed dat je hier ook meer dan welkom bent als het niet lukt.....

Strijden tegen TTM is vallen en opstaan. 3 stappen vooruit en 2 terug..... Dat is mijn ervaring.

De limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2006, 21:38   #6
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi beutje, en anderen,
Je bent altijd welkom om hier te schrijven. Natuurlijk hopen we allemaal dat het met iedereen goed gaat, maar de realiteit is vaak anders. Het gaat ook vaak niet goed met mensen hier, ze zitten in de put of hebben een vreselijke terugval gehad. Juist dan mag je ook altijd schrijven, juist dan heb je een bemoedigende reactie van de ander nodig, even dat steuntje in de rug.
Dus, hardstikke goed dat je wilt gaan stoppen, maar ik sluit me bij de woorden van limburgse aan... een plan van aanpak en een hele goede voorbereiding zijn essentieel.
Heel veel succes, maar weet dat TTm altijd en overal op de loer ligt.
Groetjes van Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2006, 12:45   #7
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
hey iedereen!
Bedankt voor de reacties en raadgevingen! Ik weet dat de meest effectieve werkwijze inderdaad een plan en een voorbereiding omhelst, maar ik ga het toch proberen op pure wilskracht!
Ondertussen verloopt alles perfect! Hoewel 1 zware dag gehad; ik droeg een angoratruitje en die haartjes vlogen de hele tijd in mn ogen
-> irritatie -> verhoogde trekdrang! Maar desondanks niets getrokken !
Ik doe het wss hélemààl fout, want ik ben zo overmoedig geworden dat ik 2 dagen geleden ook nog eens gestopt ben met roken!
En ik heb het gevoel dat de discipline die ik moet opbrengen om niet te roken, de discipline aanwakkert om niet te trekken.
Het lijkt wel: discipline + discipline = superdiscipline!
Ik elk geval, ik ga hier niet te lyrisch over doen, niet teveel blabla, gewoon mijn leven leven zonder te roken en te trekken. Het zijn aangeleerde verlsavingen dus moet ik ze toch kunnen afleren ook zeker! !
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2006, 14:32   #8
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Ik wens je heel veel succes met het stoppen!!! Niet roken en niet trekken tegelijk? Knap hoor, ik zou super nerveus worden denk ik.

Zelf ben ik anderhalf jaar geleden gestopt met roken, en ja hoor; op pure wilskracht. Het kan dus wel degelijk. Stoppen met treken is voor mij 100 x moeilijker. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt......

Succes ermee!!

De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 14:02   #9
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
gestopt met
- trekken: zevende dag
- roken: vierde dag

Alles verloopt hier smoothjes
Wat voor mij werkt is mezelf 'wijsmaken' dat het allemaal geen moeite kost!
Volgens de kankerligasite duurt de drang naar een sigaret telkens maar een tweetal minuten, de drang naar trekken bij mij duurt ongeveer even lang. Het komt er gewoon op neer van die twee minuten telkens te overwinnen.
Can't be hard!
Misschien moeten we het allemaal niet zo moeilijk maken voor onszelf en het meest gehate zinnetje dat we steeds te horen krijgen, eens in overweging nemen, nl. : "trek dan toch gewoon niet meer?!"
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2006, 10:25   #10
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Veel succes Beutje!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2006, 11:12   #11
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
help!!

Hoi allemaal!

Ik heb mij zonet geregistreerd dus ik ben een nieuweling hier! Ik ben een meisje van 18jaar uit de Kempen... Ik heb al 6 jaar TTM en ik geraak er ook niet vanaf! Ik ga al 6jaar met een brede haarband door het leven maar het wordt steeds erger, ik kan het bijna niet meer verbergen en denk dus aan een haarwerk ofzoiets, aloewel ik het daar heel moeilijk mee heb en me ook nooit meer op mn gemak zou voelen! Maar ik wil echt gewone haren net zoals iedereen, gewoon een staartje kunnen maken als ik smorgens opsta en nooit meer een half uur voor de spiegel moeten staan om elk kaal plekje te kunnen verbergen!! Ik neem sinds juni ofzo medicatie, maar deze helpt niet.. Mijn dokter heeft voorgesteld een gedragstherapeut te raadplegen, maar aangezien ik op kot studeer is dit zeer moeilijk... Ik wil er echt wel vanaf, want het weegt elke dag zwaarder! Zeker wetende dat ik 2jaar geleden(met behulp van mijn huidarts) in de zomervakantie bijna op het punt stond om mijn haren weer te kunnen bijeendoen zonder haarband!! Dat kwetst enorm!! Ik heb er vooral veel last van tijdens de schoolperiode, de stress zal dan wel onwetend meespelen aloewel ik helemaal zelf geen stressbeest ben!!! Ik ben het echt beu om zo verder door het leven te moeten gaan... Ik heb echt dringend hulp nodig en ik hoop dat jullie me hier ook kunnen helpen!
Leuk om te weten dat ik niet alleen ben...

Groetjes
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
nieuw...een kapster met ttm! sally7 TTM - Algemeen 12 17 augustus 2006 12:01
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Nieuw lid met Alopicia Androgenetica Kiek Haarproblemen bij vrouwen 6 27 april 2005 17:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.