Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 december 2006, 22:17   #1
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
Wortels opeten

[Hoi allemaal,

Ik ben sinds een tijdje (en sinds vanavond weer actief) lid van Haarweb. Wat ben blij met deze site. Maar jullie kennen dat gevoel ook allemaal. Ik ben nu zelfs zover dat ik een mail gestuurd heb naar dat Ambulatorium, alleen woon ik te ver weg om er steeds heen te kunnen. Misschien is er nog een andere oplossing.
Ik kan zelf af en toe prima stoppen. Een weekje ofzo. En dan begint het weer. Ik had laatst een maatje waar ik veel bij bleef slapen wegens mijn werk daar en die wees me er continue op en kreeg dan ook een harde tik op mijn vingers als mijn hand ook maar 1 cm bewoog richting mijn hoofd. Het helpt wel.. Zelfs toen ik thuis was dacht ik aan die tik. Want die doet pijn!!
Maar mijn vraag is, zijn er ook mensen hier die de haarwortels opeten na het uittrekken van de haar? Bij mij komt nl altijd de haarwortel mee en die bijt ik eraf en de haar zelf gooi ik dan in de prullenbak. Maar kun je ook een haarbal in je buik krijgen van het eten van alleen haarwortels?? Weet iemand dat toevallig?

Ik trek momenteel alleen op mijn kruin en mijn wimpers. Ik heb het meest last van mijn wimpers, omdat dat iets is wat mensen snel zien. Ik verricht wonderen met make-up, maar dan nog!! Vooral in het openbaar vervoer staren mensen me aan..
Herkenbaar zeker?

Fijne avond nog allemaal!

x
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2006, 11:36   #2
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi,

Ik eet soms ook mijn haarwortels op, hoe raar het ook is! Maar ik zou ook graag willen weten of dit ernstige gevolgen kan hebben!!??
groetjes
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 17:52   #3
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Smile Hallo,

Het zijn gelukkig niet de haarwortels die je opeet, maar de z.g. haarzakjes.

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2006, 08:29   #4
marjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: sprang-capelle
Berichten: 7
Red face wortels opeten

hoi allemaal,
pfff ik dacht dat ik alleen was met dit probleem,durf er nooit over`te praten,maar ik eet mijn wortels op.
en niet een paar nee hele bossen op een dag,het is momenteel zo erg met trekken en ik schaam me dood.
ik trek ook voornamelijk op mijn kruin,met die gevolgen dat er nu bijna niets meer staat.
elke dag neem ik me voor te stoppen maar het lukt me gewoon niet.
eerst kon ik het nog wat verbergen maar dat is nu ook niet meer mogelijk.
heeft er mischien nog iemand tips voor mij?
alvast heel erg bedankt.
gr marjo
marjo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2007, 15:33   #5
Manouk
HaarWeb lid
 
Manouk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 augustus 2004
Locatie: Veluwe!
Berichten: 10
Hoi,

Ik trek ook m'n wimpers en m'n kruin en soms m'n wenkbrauwen.
Door make-up kan ik het ook verbergen, maar vaak kunnen mensen wel zien dat er iets niet klopt als ze van de zijkant kijken.
Bij m'n kruin kan ik het verbergen door er haar overheen te laten vallen.
Er is nu ook een stift waarmee je je uitgroei kan bijwerken (soort van verf maar dan blijft het 2 dagen zitten) daar kan je de kale plek een beetje mee inkleuren.

xxx Manon
Manouk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 19:56   #6
PoellieJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2007
Locatie: Den Helder
Berichten: 7
Heej ,, Het ken niet zo veel kwaat om haarzakjes*wortel* te eten..
Het is beter dan dat je de hele haar opeet, omdat dat niet in je lichaam verteerd.
Maar ik haal ze er af met m'n nagel, en zorg ik er voor dat ik ze juist niet in me mond stop.. Heel raar..
Zijn er nog meer die dat ook doen ipv ze op te eten?? *haarzakje/wortel*
PoellieJ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 08:59   #7
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Nou hier dan nog een rare..... ik aai ermee over mijn wangen.. voelt koud aan en als ik in bed lig in het donker, en ik voel zo'n koud dingetje tegen mijn wang, dan weet ik dat ik een goeie te pakken had En ik haal ze ook regelmatig met mijn nagels eraf. Eet ze verder niet op of zo, ook niet de haren zelf. Tis inderdaad niet de wortel maar het zakje. Zou je de wortel meetrekken, dan groeit er nooit meer een nieuwe haar meer volgens mij.
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2007, 14:01   #8
Bara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patricia85 Bekijk bericht
[Hoi allemaal,

Ik ben sinds een tijdje (en sinds vanavond weer actief) lid van Haarweb. Wat ben blij met deze site. Maar jullie kennen dat gevoel ook allemaal. Ik ben nu zelfs zover dat ik een mail gestuurd heb naar dat Ambulatorium, alleen woon ik te ver weg om er steeds heen te kunnen. Misschien is er nog een andere oplossing.
Ik kan zelf af en toe prima stoppen. Een weekje ofzo. En dan begint het weer. Ik had laatst een maatje waar ik veel bij bleef slapen wegens mijn werk daar en die wees me er continue op en kreeg dan ook een harde tik op mijn vingers als mijn hand ook maar 1 cm bewoog richting mijn hoofd. Het helpt wel.. Zelfs toen ik thuis was dacht ik aan die tik. Want die doet pijn!!
Maar mijn vraag is, zijn er ook mensen hier die de haarwortels opeten na het uittrekken van de haar? Bij mij komt nl altijd de haarwortel mee en die bijt ik eraf en de haar zelf gooi ik dan in de prullenbak. Maar kun je ook een haarbal in je buik krijgen van het eten van alleen haarwortels?? Weet iemand dat toevallig?

Ik trek momenteel alleen op mijn kruin en mijn wimpers. Ik heb het meest last van mijn wimpers, omdat dat iets is wat mensen snel zien. Ik verricht wonderen met make-up, maar dan nog!! Vooral in het openbaar vervoer staren mensen me aan..
Herkenbaar zeker?

Fijne avond nog allemaal!

x

Hoi,

Ik eet mijn haar en als een zakje meekomt is het ook niet erg..........
Wat ik wel nu heb, nu ik al de verschillende verhalen lees dat ik er zelf van ga kokhalzen en dat ik het zo vies vind om te lezen wat jullie mijn lotgenoten doen??? Wie heeft dit ook!

Ik heb van mijn sociaalverpleegkundige gehoord dat ik een elastiek om mijn post meot doen en elke keer dat ik neiging heb om naar mijn haren te gaan er mee te gaan spelen en het elastiek te laten knallen op mijn pols zodat ik pijn krijg.........en idd ik doe dat nu al een paar dagen en ik heb idd niet meer getrokken raraaraa...........hoe lang zal ik dit volhouden.

Succes en sterkte allemaal..............ik zou zeggen probeer het ook eens.
Bara is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 23:38   #9
Nor@h
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bara Bekijk bericht
Hoi,


Wat ik wel nu heb, nu ik al de verschillende verhalen lees dat ik er zelf van ga kokhalzen en dat ik het zo vies vind om te lezen wat jullie mijn lotgenoten doen??? Wie heeft dit ook!
Nou, dat heb ik dus niet. Ik heb eerder het gevoel van ongeloof bijna, hoe het toch kan dat iedereen precies diezelfde handelingen uitvoert, zonder het van elkaar te weten, zonder ooit een "voorbeeld" gehad te hebben, zeg maar. Zelf zit ik momenteel in een moeilijke periode wat mijn benen betreft. Ik vind het onderwerp hier nu niet meer meteen terug, maar ik las ooit ergens in een bericht hoe iemand beschreef hoe ze haar haren op haar benen uittrok. Wat vreemd: ik herkende exact hetzelfde ritueel als bij mij.

Voor buitenstaanders zal het volgens mij wel heel vies en eigenaardig lijken, maar zelf vind ik het niet zo, omdat het te herkenbaar is.
Nor@h is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 15:31   #10
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Ik haal de haarzakjes eraf met mij nagels. Die met zakjes eraan zijn het "fijnste". Ik ga ook regelmatig met de haar met haarzakje over mijn bovenlip, voor dat koude / natte gevoel. Heel raar en onverklaarbaar.

Van de andere kant haal ik de haarzakjes er ook vanaf omdat zo niet te checken is of het een vanzelf-uitgevallen-haar is of eentje die ik heb uitgetrokken. Op die manier dek ik mezelf in stel dat mijn vriend lange haren vindt!

Ik heb trouwens al 100 tips geprobeerd en gehoord, maar die elastiek om de pols is nieuw voor mij. Ga het meteen proberen! Moet ik er wel een hebben die niet te strak zit en een waarmee ik dus ook goed kan 'petsen' als het nodig is! (dus geen stoffen elastiek)

Bedankt voor de tip!

Groetjes De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 14:15   #11
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bizar.. wat ik hier lees zeg
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 14:39   #12
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
[quote=Limburgse;123469] Die met zakjes eraan zijn het "fijnste". Ik ga ook regelmatig met de haar met haarzakje over mijn bovenlip, voor dat koude / natte gevoel. Heel raar en onverklaarbaar.


Waanzinnig hee... dit is dus precies wat ik bedoel... en bij mij is het ook nog eens hoe groter "het zakje" hoe fijner..... oow oowww ja dit is raar en onverklaarbaar, en zo lullig gezegd, maar ik ben blij dat ik echt niet de enige 'rare' ben...
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2007, 16:42   #13
anoniempjeuh199
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2007
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patricia85 Bekijk bericht
[Hoi allemaal,

Ik ben sinds een tijdje (en sinds vanavond weer actief) lid van Haarweb. Wat ben blij met deze site. Maar jullie kennen dat gevoel ook allemaal. Ik ben nu zelfs zover dat ik een mail gestuurd heb naar dat Ambulatorium, alleen woon ik te ver weg om er steeds heen te kunnen. Misschien is er nog een andere oplossing.
Ik kan zelf af en toe prima stoppen. Een weekje ofzo. En dan begint het weer. Ik had laatst een maatje waar ik veel bij bleef slapen wegens mijn werk daar en die wees me er continue op en kreeg dan ook een harde tik op mijn vingers als mijn hand ook maar 1 cm bewoog richting mijn hoofd. Het helpt wel.. Zelfs toen ik thuis was dacht ik aan die tik. Want die doet pijn!!
Maar mijn vraag is, zijn er ook mensen hier die de haarwortels opeten na het uittrekken van de haar? Bij mij komt nl altijd de haarwortel mee en die bijt ik eraf en de haar zelf gooi ik dan in de prullenbak. Maar kun je ook een haarbal in je buik krijgen van het eten van alleen haarwortels?? Weet iemand dat toevallig?

Ik trek momenteel alleen op mijn kruin en mijn wimpers. Ik heb het meest last van mijn wimpers, omdat dat iets is wat mensen snel zien. Ik verricht wonderen met make-up, maar dan nog!! Vooral in het openbaar vervoer staren mensen me aan..
Herkenbaar zeker?

Fijne avond nog allemaal!

x
Ik eet ook wel eens mijn eigen haren op. Nu is het zo dat mijn moeder woedend op me wordt als ze ziet dat ik plukken haar uitgetrokken heb. Daarom trek ik soms haar op andere lichaamsdelen uit zodat mijn moeder het niet direct ziet.

Zo heb ik ook regelmatig op mijn schaamhaar lopen kauwen. Ik was eerst ook bang om haarballen te krijgen, maar dit schijnt een fabeltje te zijn..

Nu heb ik laatst met een jongen gezoend en hij heeft nu last heeft van rode bultjes op de mondhoeken.. Wat ik mij dan ook afvroeg: is het mogelijk om SOA's te verspreiden door op haar te kauwen dat ik uit de schaamstreek heb geplukt?
anoniempjeuh199 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 12:15   #14
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempjeuh199 Bekijk bericht
Ik eet ook wel eens mijn eigen haren op. Nu is het zo dat mijn moeder woedend op me wordt als ze ziet dat ik plukken haar uitgetrokken heb. Daarom trek ik soms haar op andere lichaamsdelen uit zodat mijn moeder het niet direct ziet.

Zo heb ik ook regelmatig op mijn schaamhaar lopen kauwen. Ik was eerst ook bang om haarballen te krijgen, maar dit schijnt een fabeltje te zijn..

Nu heb ik laatst met een jongen gezoend en hij heeft nu last heeft van rode bultjes op de mondhoeken.. Wat ik mij dan ook afvroeg: is het mogelijk om SOA's te verspreiden door op haar te kauwen dat ik uit de schaamstreek heb geplukt?
Hoi,

Er zijn hier wel meerdere mensen die hun haren opeten, ikzelf gooi ze echter in de prullenmand. Ik begrijp dat het absoluut niet fijn moet zijn dat je moeder woedend op je is/wordt. Het is op zich al niet fijn om "betrapt" te worden tijdens het trekken/kauwen/eten maar als men dan ook nog boos wordt ... Heb je al eens geprobeerd om met je moeder te praten en ttm uit te leggen of haar wat info gegeven om je beter te begrijpen.

Ik heb ook al meerdere malen hier gelezen dat het geen oplossing is om de trek-zone te verplaatsen (dus van je hoofd naar je schaamhaar) want uiteindelijk trek je dan op beide plaatsen en waarschijnlijk nog meer dan.

En dat van die haarballen ... ik dacht toch niet dat dat een fabeltje was hoor maar dat dit effectief kan gebeuren als dit grote hoeveelheden zijn.
Eet je ze vaak op of kauw je en doe je ze nadien weg?

En om op je laatste vraag te antwoorden. Het lijkt me vergezocht maar toch niet onmogelijk denk ik. Als je inderdaad denkt een SOA te hebben, ben je hiermee dan al naar een arts geweest en dan kan je mss toch best hem/haar deze vraag stellen (vb door te vragen of via de haren ook besmetting mogelijk is, als je niet direct wil/kan/durft uitkomen met het werkelijke verhaal).

Veel succes en gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 17:06   #15
Ice_Queen
HaarWeb lid
 
Ice_Queen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Locatie: België
Berichten: 22
Hallo,

Ik eet ook de haarzakjes op hoor. Ik voel altijd een soort van opwinding als het zo'n dik lang blinkend haarzakje is.
Ik doe de haarzakjes eraf met mijn tanden, strijk ermee langs mijn lippen voor het frisse gevoel en dan eet ik het op. Het haar, daar strijk ik eens langs met mijn vingers en dan smijt ik die op de grond.
Tja ... ik vind dat allemaal normaal, terwijl het eigenlijk wel vies is hé.

Groetjes
Ice_Queen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.