Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2014, 21:05   #1
winnieh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Alopecia Androgenetica en nu..?

Hallo Allemaal,

Ik ben een meid van 27 jaar en weet sinds een week dat ik Alopecia Androgenetica heb... Mijn haar werd het afgelopen jaar steeds minder en opeens kwam daar het moment dat ik in de spiegel keek en je mijn hoofdhuid er doorheen zag.. Vervolgens naar de huisarts welke mij meteen heeft doorgestuurd naar een dermatoloog waar AGA werd geconstateerd. Fase 2 van Ludwig.
Deze klap kwam behoorlijk hard aan kan ik je vertellen. Ondertussen ben ik er ook wel een heel stuk rustiger onder en kan ik het een iets betere plek geven. En weet ik dat er genoeg mogelijkheden zijn in de trand van haarwerken, pruiken en dergelijke mocht het zover zijn.

Voor nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met Minoxidil? Dermatoloog geeft aan dat ik met 5% moet beginnen maar nadat ik allerlei zaken op internet heb gelezen vraag ik mij af of dit wel zo verstandig is en of het niet beter is om met de 2% te starten? Wat zijn jullie ervaringen?

Wat voor bijwerkingen hebben jullie allemaal? Heeft er ook iemand last van zijn gezichtsvermogen? Dit jaar wil ik namelijk lensimplantatie laten uitvoeren. Er wordt een specieke lens met sterkte gemaakt en ik heb geen zin dat ik dalijk een onjuiste sterkte heb of dat mijn zicht ineens slechter is.

Ik ben vooral bang voor het haar dat de eerste weken/maanden gaat uitvallen. Was dit bij iedereen het geval? Welke haren zijn dit uberhaupt? Zijn dit haren die al 'aangetast' zijn of zijn dit haren die zich in de fase bevinden welke binnenkort al uitvallen? OP dit moment kan ik nog met mijn haardos leven maar ik vraag mij af hoe het eruit ziet met een sheding.. En stel dat je met minoxodil stopt.. Dan zijn wel die haren uitgevallen..
En daarnaast het feit dat je dit je gehele leven moet gebruiken..

Ik wil ooit de aankomende jaren nog wel zwanger worden en dan mag je de minoxodil niet gebruiken.. Valt je haar dan snel weer uit? En vallen dan alleen de haren uit die door deze lotion zijn gegroeid? Kortom, zou ik er dan ongeveer weer hetzelfde uit komen te zien als hoe ik er nu uitzie? Of zou ik dan veel meer haarverlies hebben?

Hoe gaan je haren eruit zien met gebruik minoxidil? Wordt het vettig? Worden ze droog? enz

Heeft iemand van jullie ervaring met het overstappen van microgynon 30 naar de Yasmin? Ook hier zijn niet echt heel veel positieve verhalen over te lezen. Maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft? En of jullie gelijktijdig met zowel verandering pil als minoxidil zijn begonnen?

Wat hebben jullie verder nog voor tips? Behalve minoxidil en andere pil? Denk aan shampoos of voedingssupplementen enz.

Hopelijk lezen jullie dit en ontvang ik wat tips en informatie. Hiervoor zou ik jullie erg dankbaar zijn! En ik weet het zijn behoolijk wat vragen...

Groetjes

Laatst gewijzigd door winnieh; 15 april 2014 om 21:27
winnieh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2014, 21:52   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Winnieh AUB niet 2 topics starten:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33529

1 is wel genoeg, dit maakt het verwarrend.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2014, 08:49   #3
winnieh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Ik bedacht mij later dat mijn vragen meer thuis horen onder dit kopje vandaar.. Ik heb alleen geen idee hoe ik mijn andere discussie kan verwijderen..? :S
winnieh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2014, 12:00   #4
Tezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 14
Geslacht:
Nou Winnieh, dat klinkt precies hetzelfde als mijn verhaal. Ik twijfel ook nog steeds of ik wel wil beginnen met minox. Ik ga nu eerst starten met vitamine B12 injecties (die overigens niets doen voor de AGA lijkt me, maar misschien wel voor mijn gemoedsrust en energie) en gun mezelf de tijd om er even rustig over na te denken.
Tezz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2014, 18:18   #5
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Beste Winnieh,

Ik heb veel ervaring met medicatie en zelfs een mislukte haartransplantatie. Ik heb respect voor je hoop en geduld maar ik heb meer dan 25 jaar gesukkel en veel frustraties en complexen voor een haarwerk gekozen. Dit was een heel moeilijke stap, die niet onmiddellijk lukte.
Nu heb ik heel veel zelfvertrouwen en schaam ik me niet om mijn haar.

Veel succes !
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2014, 20:41   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi meiden, ik sluit me aan bij Marleen.
Ik heb ook respect voor jullie keuze, maar ik had er geen geduld voor en heb gekozen voor een haarwerk. Nooit meer haarstress of haargedoe. Voor mij is het dragen van een haarwerk een verademing! Succes en sterkte. Denk goed na!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2014, 03:34   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Voor vrouwen met Alopecia Androgenetica zijn er maar weinig opties om effectief hun haarverlies aan te pakken.

Alleen Minox gebruiken zet maar weinig zoden aan de dijk, je zou via het illegale circuit proberen aan Fina te komen deze combinatie werkt wel effectief, maar moet je als het aanslaat je levenlang blijven gebruiken.

Als alternatief kun je als supplementen Biotine, Saw palmetto en MSM erbij kunnen gebruiken. Maar deze moet je beschouwen als een aanvulling op je regime, niet als een vervanging.

En wil je meteen resultaat hebben dan doe je je haren compleet kortwieken en ga je voor een haarwerk.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2014, 08:59   #8
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Fina, duta zijn 'omstreden' middelen voor vrouwen en wordt 'officieel' niet uitgeschreven door huisartsen/dermatologen, dus ik zou daar wel voorzichtig mee zijn.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.