Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2006, 22:10   #1
edom7b10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 6
Ik wil Stoppen!!

Hallo allemaal,

Ten eerste, geweldig dat internet er is. Ten tweede, wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben die mijn haren uittrekt. Ten derde, ik zal me even voorstellen. Ik ben nou 31, doe het vanaf mijn 12e. Mensen, familie, vrienden, wisten er geen raad mee, mijn doktor ook niet. Nu weet ik dat het een naam heeft. Confronterend, opluchting, onzeker, maar bovenal...ik ben niet gek!! Ik heb altijd schaamte gevoelt, nog steeds heb ik dat maar ik in mindere mate. Misschien dat ik er over een tijd gewoon openlijk zonder schaamte over kan praten. Ik wil er echt vanaf. Ik ga dit proberen door gebruik te maken van de adviezen en tips op dit forum. Ik denk als ik erover praat met mensen die dit ook hebben, dat dit goed is. Maar goed, mensen moeten dit wel willen. Ik probeer dit en ik zie wel hoe dit gaat. Ik zal hier verslag doen van mijn gevecht tegen deze gekke ziekte. Het is toch een soort van ziekte he? Ik heb de scriptie gelezen welke je ook hier ergens kunt vinden, en daar stond wel zoiets in geloof ik. Erg goede scriptie trouwens. Ik moet haar nog bedanken.
Ik ben natuurlijk veel meer dan alleen die gekke ziekte. Ik ben student aan het conservatorium. Ik zing, speel gitaar en piano. In muziek kan ik verdwijnen. Het is mijn toevlucht als ik het moeilijk heb. Maar ook als ik vrolijk ben is het heerlijk om muziek te maken. Het is een deel van mij. Verder vind ik het moeilijk te begrijpen wat er allemaal op de wereld gebeurd. Ik denk soms dat ik een einzelganger ben. Moeilijk te combineren trouwens in de muziekwereld. Ik heb een relatie met een hele lieve eerlijke vrouw. Zij is 25 en studeert ook nog. Ik hou van echte mensen. Ik hou van ware dingen. Als ik langs de weg rijd en zie daar een vader en zoon samen op een bankje zitten, en een patatje eten, dan denk ik, dit is het. Als ik in de natuur ben dan denk ik, dit is het. Maar goed....Ik hoop dat ik een reactie krijg....Ik wil er van af!
edom7b10 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2006, 23:09   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Beste Edom

Lotgenoten contact is zeker belangrijk,via dit forum maar ook onder 4 of meer ogen, maar het is inderdaad soms moeilijk de juiste personen op de juiste plaats te ontmoeten.
Maak kenbaar waar je ongeveer woont, of waar je iemand wil ontmoeten, misschien zijn er wel lotgenoten die heel dichtbij wonen, zodat je even kunt afspreken.
Ik dank Daniela die regelmatig naar Gent komt, we maken er een gezellig avondje van, dat doet echt deugd, ik heb trouwens sinds ons laatste contact maar 3 haren getrokken !

Doen dus ..

Miejefke

Laatst gewijzigd door miejefke; 4 december 2006 om 11:22
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2006, 09:46   #3
edom7b10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 6
4 dec

Even kort. Ik wil stoppen, merk dat mijn handen vaak richting mijn ogen gaat. Niet doen dus. Heb geen haren getrokken op de gebruikelijke plekken. Wel heb ik haren getrokken uit mijn onderkin. Stoppel haren zeg maar. Heb daar nou ook een kale plek. Heb het vanochtend helemaal glad geschoren, dus kan daar ook niet meer aankomen. Heb verder een goed weekend gehad.
edom7b10 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2006, 08:51   #4
edom7b10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 6
Het is nou 7 dec. goeie dagen geweest. Ben bewust aan het ervaren wat het is om de gewoonte die ik bijna 20 jaar heb gehad niet meer te doen. Kan veel meer hier neerzetten, maar ben niet zo'n schrijver. Duidelijk een plan in mijn hoofd. Gisteren een optreden gehad. Ging niet zo goed. Lag ook een beetje aan de muzikanten.
edom7b10 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 21:48   #5
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo Edom 7b10 (hoe kom je aan deze naam?, even uit nieuwsgierigheid)

Je teksten boeien mij. Je stelt jezelf voor en schrijft meteen over die kleine maar o zo belangrijke dingen in het leven. Er staat ook dat je geen schrijver bent, maar wel een plan in je hoofd hebt.
Ik ben reuze benieuwd naar jou plan. Wil je proberen het met ons te delen?
Je trekt al heel lang, en je wilt stoppen. Heb je al veel geprobeerd? Nu moet ik stoppen met vragen stellen, anders kom je wel erg veel aan`t schrijven.... hahaha!

Nee, even serieus, welkom op dit forum,ik hoop dat je er veel aan hebt. We leren van elkaars ervaringen, dus ook van die van jou!

Groetjes De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 13:45   #6
edom7b10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 6
moeilijkk

ik ben er weer even, op dit moment trekaanval. Vanaf gisteren. heb al een paar wenkbrauwharen er uit getrokken. ik wil stoppen. probeer dmv hier te praten het gevoel kwijt te raken. ben nou een paar weken bezig, elke dag gaat mijn hand naar mijn wenkbrauw. elke dag een paar keer, en elke dag geef ik een tegenreactie, gewoon in mijn hoofd zeggen op zo'n moment niet doen. Hoo, daar ging mijn hand weer net. Echt, ongelooflijk!!!!!!!!Het zit in mijn motoriek. Maar goed, waar was ik..oh ja, het gaat eigenlijk hartstikke goed, telkens als mijn hand er heen gaat, dan zeg ik inmijzelf niet doen, en dan gaat mijn hand terug. Tot gisteren avond, toen trok ik in een reflex, zonder er bij na te denken een haar uit. Ik dacht toen, oh shit, je hebt de knop aangezet. En echt, het klopt. En ook het voelen alleen al is verkeerd. Ik heb het al eerder gelezen. Voelen is trekken. Het klopt. Ik zal nu extra alert zijn.
En limburgse, leuk dat je reageert op mij. Mijn naam (edom7b10) is natuurlijk niet mijn echte naam. Het staat voor mijn favoriete akkoord. Mijn echte naam vermeld ik liever niet. Mijn plan is om ervan af te komen. Dit forum helpt mij hopelijk. Als ik het moeilijk heb, dan praat ik hier. Ik heb ergens het gevoel dat ik iets kan bereiken. Nogmaals leuk dat je hebt gereageerd. Ik heb nu haast. Ik zal gauw jou ervaring gaan lezen.
edom7b10 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 15:37   #7
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Hoi Edom7b10

Je zult er wel komen. Gewoon proberen je gedachten te verzetten. Elk begin is moeilijk.....hoe moeilijk het nu ook is.
Ik trek nu toch ook weeral een 12 tal jaar (kan iets langer zijn), jaren niet getrokken. En sinds een goeie maand trek ik maar een aantal haartjes (oef voor mij), soms dagen niets. En ik weet dat het lukt, dat houdt mij vast.
Dus, voor jou komt ook een tijd dat je kunt zeggen.....het gaat beter!

Veel succes met het stoppen!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2006, 22:50   #8
Guess85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2006
Berichten: 3
Het lukt je wel.. Je moet het gewoon echt willen, dat is stap 1. zo ging het bij mij ook. Ik ben nu al 3 jaar trekvrij. het lukt je wel. Have faith
Guess85 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
Stoppen met de pil, meer beharing? sab1310 Hirsutisme - Algemeen 2 5 januari 2007 20:20
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
opnieuw stoppen wie doet er mee... karin_inline TTM - Algemeen 328 29 oktober 2005 09:08
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.