Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2003, 10:48   #16
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
echt!

Hoi allemaal,
Even een test voor de opnames... ben superzenuwachtig
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2003, 21:27   #17
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Zet 'm op.......

He Bolleke, ook ik wil je veel succes wensen en ben natuurlijk heel benieuwd naar het resultaat. Hartstikke goed.
Groetjes en een dikke kus van Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2003, 22:17   #18
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thumbs up achter de rug!

Hallo TTM'ers allemaal!

Het is achter de rug en het was een heerlijke dag, echt waar een fantastische ervaring!!!

Om 10.30u waren ze hier, met z'n vieren: de regisseur, een reporter, de cameraman en een geluidsman.
Eerst moest alles hier geïnstalleerd worden, licht, juiste plaatsing voor de computer, zetels verschuiven... onze living werd onherkenbaar, werd net overvallen...
Dan moest ik plaatsnemen achter mijn pc, beelden van ... jawel HAARWEB.NL!!! Ik moest lezen en schrijven, beelden van het scherm, beelden van mezelf (close-up). Dan moest ik een andere trui aantrekken en werd de thee vervangen door wijn..., gordijnen dicht, avondsfeer... schrijven aan mijn boek... MET DE HANDEN IN HET HAAR (is dus de definitieve titel geworden).

Dan ben ik met mijn man gaan rijden met de motor. We moesten aankomen aan een terrasje, de bedoeling was dat ik dan mijn helm zou afzetten (om aan te tonen dat je dit niet kan met een pruik op). Op dat terrasje zat een vriendin, leuke babbel, leuke opnames..
Pauze, met de hele crew, lekker buiten eten, echt heel gezellig en ontspannend...

Terug naar huis, klaar voor het 'zware' werk. Een uur lang bedolven worden onder de vragen. Achteraf gezien heb ik een aantal belangrijke dingen niet gezegd, vergeten, zenuwachtig...
Maar goed, uiteindelijk wordt die hele dag herleid tot een paar minuten, en daar heb ik toch geen inspraak in.

Daarna zijn we naar de kapper gereden. Die man was zò zenuwachtig, maar zo lief. Hij had zijn salon een uur vroeger gesloten. Wassen, spoelen, conditioner... hoofdhuid masseren... zalig hoor...
Alleen toen ze langs achter kwamen filmen (bij het wassen) had ik een onbehaaglijk gevoel (te dichtbij, te bedreigend).
Maar goed, het hoort er nu eenmaal bij...
Ik heb het overleefd!!!
En ik moet zeggen, ik voel me d'er heel goed bij!

Ik heb vandaag een smsje gekregen van een vriend: "Weet dat wat je doet, niet alleen voor jou belangrijk is, maar ook voor zoveel anderen die nog niet kunnen of durven spreken. Het lukt je echt wel!"

Af en toe heeft een mens toch wel een duwtje nodig... en dit duwtje was wel doorslaggevend moet ik zeggen...

De uitzending is op zondagavond 18 mei 21.00u. Programma 'Overleven' op Canvas.
De hoofdmoot gaat wel over OCD en de rode draad wordt geleid door dokter Loes Gabriëls, maar ik heb er alle vertrouwen in...

Groetjes, Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2003, 22:36   #19
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke

Gefeliciteerd met de gedurfde prestatie. Ik ben echt benieuwd, ook voor mijn omgeving. Hoe gaat men reageren op deze uitzending? durft men iets te zeggen of te vragen ? hebben we goed toneel gespeeld gedurende de vele jaren ?

Op 18 mei zitten we met zijn allen voor TV !!

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2003, 13:57   #20
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
ha die Bolleke!!

Geweldig zeg dat je hebt doorgezet!!!
Een hele prestatie, wees maar trots op jezelf...
Ben benieuwd na die 18 mei, of je ook herkent gaat worden, en of je reacties krijgt, en hoe die dan zullen zijn?

Succes meid, dikke knuffel van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2003, 14:43   #21
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Goed van je, bolleke, dat het zo goed is meegevallen!

Alleen ... 18 mei is nu echt de slechtste dag dat ze konden uitzenden. Waarom? Het is de dag van de verkiezingen en uitslagen. Dan is iedereen gefixeerd op de andere posten om alle commentaren en uitslagen te volgen. Spijtig, je hebt waarschijnlijk geen inspraak om dit programma op een andere dag te laten uitzenden?

groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2003, 20:49   #22
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
beetje positief blijven hé!

Hoi Oilily,
18 mei is inderdaad in België de dag van de verkiezingen en net dààrom kan je het ook positief bekijken: iedereen is thuis en wil ook wel de verkiezingsuitslagen zien, maar dat is meestal veel wachten en veel discussie en weinig zinnigs... ja toch?
En wat doen mensen dan? Zappen... naar Canvas, haha... zit m'n eigen zenuwen hier weg te lachen. (Soms hoop ik gewoon dat er niemand kijkt... vandaag kreeg ik een beetje de weerslag, lieve help... wat heb ik allemaal gezegd???)
'k Zal het nu maar loslaten, kan er toch niets meer aan veranderen...
Groetjes, Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2003, 08:22   #23
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
petje af!

Hoi Bolleke,

Het klinkt als een fijn avontuur, die opnamedag. Het kan haast niet anders of je moet er veel kracht uit hebben kunnen putten. Gebruik die kracht voor de onzekere momenten die ongetwijfeld nog zullen komen (kan ik mij zo voorstellen, tenminste).

Wat je zegt is waar: je kan het niet meer terugdraaien. Alles wat je zegt en doet kun je niet meer ongedaan maken maar om niks te zeggen is ook geen gezonde situatie. Ik hoop dat je er vrede mee kunt vinden.

Een ding weet ik zeker: er zijn zovelen die jou ontzettend dankbaar zijn! ...waaronder ikzelf... BEDANKT!

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2003, 12:23   #24
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Thumbs up

Hoi Bolleke en de rest,

Ik probeer je nog wel te bellen hoor. Ik ben niet zo'n schrijver dat weet je wel. Ik heb de laatste 2 maanden echt niet meer meegelezen op haarweb ivm mijn verhuizing naar Belgie. Ik ben zo goed als klaar. maar je weet wel de laatste laatste loodjes wegen het zwaartst.

Tof hoor dat je al zo ver bent met de vorderingen met je boek en een tv programma. Het lijkt me een overwinning voor jezelf. Twijfelen aan wat je hebt gezegd hoeft natuurlijk niet, maar dat weet jezelf ook wel. Schiet je niks mee op.
Ik wil je toch nog een tip geven over omgaan met de media. Media proberen een programma te maken wat aanslaat bij het publiek. Het gevaar bestaat altijd dat er zaken uit gelicht worden of waar een andere contect aan kan worden gegeven. Zo kan een uitspraak van jou omdat de context niet word uitgezonden bij jou het gevoel geven dat ze jou visie niet goed weergeven. Je hebt natuurlijk journalistieke vrijheid, maar ik heb al twee maal uitspraken van mij terug gezien die ik zo niet heb gezegd en een heel ander beeld gaven dan dat mijn uispraken waren. Ik vond dat heel pijnlijk en ik schaamde me voor iets wat een ander zo heeft geschreven omdat het publiek er dan zo lekker van smult. Ik pas daar voor. Bij interviews maak ik altijd de afspraak en de voorwaarde dat ik voor publicatie mijn visie geef op wat er is geschreven of geproduceerd zodat ik nog kan overleggen met de makers. Het voordeel is dan dat dit soort pijnlijke uitspraken vermeden kunnen worden. Journalisten doen hun werk maar zijn, is mijn ervaring, soms eigenwijs en beroepen zich op recht van persvrijheid, waarop ik dan zeg ik goed geciteerd behoor te worden en dat zaken niet uit z/n verband getrokken worden. Zorg dat je opkomt voor jezelf. Ik wil je niet bang maken maar je moet jezelf wel beschermen. Zeker omdat het gaat om een heel persoonlijk probleem. Het is voor hun zo lekker om een smakelijke koptekst te maken maar waar jouw haren te bergen van rijzen. Ik zeg ook niet dat elke journalist dit expres doet, maar hij wil zijn lezers prikkelen en gebruikt daar graag uitspraken van jou voor om dat te bereiken. Mijn ervaring is dat het voor het artikel/programma goed is om tussentijds te evalueren met de makers om hiermee tot een goede kwaliteit te komen. |Ik hoop voor je dat erveel publiciteit komt rondom je boek. Ik ben blij dat ik weer even op de site heb gekeken en dat ik niet te laat ben om het programma te kunnen bekijken in mei.

Trouwens voor ik het vergeet; ik ben 1,5 maand zogoed als trekvrij geweest, ik heb niet eens de tijd gehad om ermee bezig te zijn, ik was ook veel te moe tijdens de verhuizing en de bouw. Nu begint het weer wat rustiger te worden en realiseer ik me dat ik trekvrij ben geweest zonder dat ik er bewust mee bezig ben geweest en nu komt het gepiel weer terug. Zonde hoor. Ipv met mijn handen werken moet ik weer langzaam geconcentreerd werken aan stukken aan mijn bureau en dan ga ik weer. Of sta ik voor de spiegel weer grijze haren te sorteren.
Ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben om te mogen wonen op deze plek in het bos. Het is net alsof die hoge bomen over me waken. Soms zie ik een eekhoorntje de bomen door struinen en hoor ik de vogels fluiten door het open raam. Gaaf hoor
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2003, 20:48   #25
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Exclamation media

Hoi Vaantje!

Blij dat je eventjes schrijft!
Ik kan alleen maar zeggen: JE HEBT 100% GELIJK!!!

Ik wéét dat mijn woorden uit hun context zullen gehaald worden, ik wéét dat niet alles zal overkomen zoals ik het gewild heb, ik ben er zelfs zeker van dat die dingen zullen gebeuren, jammer...

MAAR, toch houdt me dat niet tegen om door te gaan. Wie het moet zien, zal het zien. Die mensen zijn belangrijk, en die zullen het wel snappen.

Ik heb gevraagd aan de regisseur om het programma vooraf te mogen zien, mocht niet... wat moet je dan? Wat doe je dan?
Ik had het na de opname toch wel moeilijk en twijfelde. Toen heb ik een mailtje gestuurd met oa de volgende woorden:

..."Maak er asjeblief iets respectvol en integer van. Er is één scène waar ik het absoluut heel moeilijk mee heb: als er gefilmd wordt bij de kapper, langs de achterzijde (terwijl het haar gewassen wordt). Dit was voor mij zeer bedreigend en te 'dichtbij', dus als het enigzins kan, liever niet op die manier"...

Hun antwoord:

"Beste Daniëla,
Ik heb net alle beelden bekeken, maak je geen zorgen het ziet er erg goed uit. Ik bergijp dat het een wat bedreigend gevoel moet gegeven hebben, zo'n knoert van een camera op je hoofd gericht, maar het enige wat we zien is veel (echt!) haar waarop een waterstraal terecht komt. Echt niets om je druk over te maken.
Ik zal je vertrouwen niet schaden, geloof me.
We zullen ook de nodige gegevens op onze site zetten.
Nogmaals hartelijk dank voor je openhartige getuigenis en veel succes met je boek en de vele andere boeiende toekomstplannen.
Mocht je nog met vragen zitten, mail gerust."

Wat moet je met zo'n antwoord???

Ik heb toen maar los-gelaten en vertrouwen gegeven...

We zien wel, maar ik geef toe dat ik er een heel klein beetje niet zo gerust in ben...

Vaantje, ik hoop dat binnen enkele weken, als bij ons hier alle shit van de zaak achter de rug is, dat we dan eens in het zonnige België van een heerlijk terrasje kunnen genieten. Wat denk je?
Andere TTM'ers OOK welkom natuurlijk!!!

Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2003, 15:59   #26
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Daniela,

Wat moet je dan? Vanuit de intentie van het citaat hopen dat het goed gaat. Ik denk ook dat je het probleem misschien ook meer hebt bij geschreven media waarbij je altijd wordt geciteerd dan bij documentaires waarbij je zelf het verhaal vertelt. Alleen zij halen er dan hoogtepunten uit of geven zaken niet volledig weer.
Het zal wel los lopen.

Trouwens de titel van het boek wordt toch "met je handen in het haar zitten" was nog niet zo'n gek idee destijds van me of had je die al eerder op je lijstje staan

Dat zonnige terrasje dat zie ik wel zitten. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat na beeindiging van je zakelijke avontuur. Fijn dat het voor je eindigt
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2003, 14:34   #27
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Bolleke!
Ik ben al een tijdje niet meer op het web geweest, dus ik wist niet dat er al zoveel met je is gebeurd. Maar wat ontzettend goed van je!!! Thumbsup!!! En reken maar dat ik als een van je vele (nu al, hihi) trouwe fans achter de buis zit op 18 mei!!!
Niks nieuws hoor, de rest heeft het ook al allemaal (en terecht) gezegd, maar ik vind het echt enorm dapper van je dat je het gedaan hebt! En ik kan me denk ik maar half voorstellen hoe spannend het op die 18e mei moet zijn voor jou en het lijkt mij al doodeng! Hoe moet jij je dan wel niet voelen??? Maar, zoals ook al door velen is geschreven, ik vind het ontzettend goed dat je ermee naar buiten komt op deze manier! Hopelijk kijkt heel de wereld (alle mensen die canvas ontvangt dan he ) die avond. Er zullen hopelijk ook mensen kijken die nog niet weten waarom ze haren uit hun lichaam trekken, die nog niet weten dat er meer mensen dat doen, dat er zelfs een naam voor is. Al is het er maar eentje (stiekum hoop ik toch op meer) die je ermee geholpen hebt. Want zoals we allemaal weten is het heel prettig om te weten dat je niet de enige bent die het doet...
Nou, ik wou je gewoon even een hart onder de riem steken. Je hebt het dubbel en dwars verdiend!
Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2003, 00:57   #28
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
bedankt!

Lieve Fara,
Bedankt voor je 'hart onder de riem'!... kan het op dit ogenblik goed gebruiken.
Het is nu veel te laat, moet dringend slapen... wekker loopt af om 5.45u...
We zien of horen of lezen elkaar later wel!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2003, 19:37   #29
Anouck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Hasselt, België
Berichten: 13
Hoi Bolleke
ik ga ook zeker kijken de 18e mei.
Verkiezingen interesseren mij totaal niet, hoewel ik moet gaan stemmen.
Ik kom waarschijnlijk in de Dag Allemaal te staan. Wanneer weet ik niet, maar ik heb mijn gegevens al doorgegeven aan Jochen Dejonkheere( ooit Mister Belgium).
Ik hoop dat het tof gaat worden.
hij heeft ook gevraagd of ik wou meewerken aan een reportage van Vitaya maar ik weet nog niet of ik dat doe. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor om zo op tv te komen.
In de Dag Allemaal kom ik waarschijnlijk zonder foto omdat ik niet wil dat anderen mij herkennen.
Veel groetjes Anouck
Anouck is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2003, 09:27   #30
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Beste Anouck

Die Joachim, doet die een interview of stelt hij je een paar vragen via de telefoon/e-mail? Hoe is dat verlopen?

groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.