Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2008, 21:55   #31
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke!
Ja hoor, ik lees graag wat jij schrijft (voortdoen zou ik zeggen!)...
Vandaag weer een doktersdagje achter de rug. Eerst de nko-arts: cortisone heeft geholpen, op de ct-scan was de sinusontsteking zo goed als verdwenen, alleen nog wat ontstoken slijmvlies op de bodem van de sinusholte maar dat kan zeker niet de oorzaak zijn van de pijnen. Zijn voorstel was om een neuroloog op te zoeken ivm neuralgie.
Dan naar de stomatologe: ook zij kon niets meer vinden wat niet oké was aan de tanden, ook niet de tanden die de pijn veroorzaken. Maar zij dacht in dezelfde richting: nl dat aanraking van die bewuste tanden triggers zijn die de zenuwpijnenen doen ontstaan.
Dus, zelfde doorverwijzing: neuroloog.
Toen ik het verhaal aan mijn schoonzoon vertelde (die verpleger is) grapte hij tegen mijn man: "Ach ja, die behandelt ook gedragsstoornissen! " Gelukkig kan ik daar allemaal goed mee lachen. Iedereen in mijn omgeving weet ondertussen dat ik een beetje 'gek' ben. Misschien ben ik zo geworden om al die ttm-ellende te vergeten (en het helpt!! )

Sterkte voor jou en iedereen die hier (stiekem) met ons meeleest... XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 08:32   #32
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik ben echt heel blij voor u dat je niet weer aan je tanden moet laten prutsen, en je hoeft geen gedragstoornissen te hebben om ergens zenuwonstekingen te krijgen, zo grappig zou ik dat niet vinden hoor !
Je bent dus al duidelijk stappen verder, je kunt zo'n uitspraken relativeren , ik zou in de grond zinken.
Maar hoe komen we toch aan al zulke pijnen? ik was gisteren op consultatie bij de studenten osteopaten, alles is grondig nagekeken, van top tot teen, aan mijn pols en hand is er eigenlijk niet veel te merken, men denkt dat de peesontstekingen te wijten zijn aan doorbloedingstoornissen afkomstig van veel andere slecht functionerende plaatsen in mijn lichtaam.
Mijn nek, schouder, lever, rechter nier, enz. amaai moet ik daar al zolang pillen voor slikken? die op de koop toe slecht zijn voor de nieren en de lever.
We geven de moed niet op hé Bolleke, we zoeken tot er verbetering in zicht is, en hopen dat het niet zo zenuwslopend is dat we in een TTM trance geraken.
Verwen jezelf maar goed, want misschien ben je wel aan het vechten tegen een griepachtige virus, daar lijken uw vermoeidheidsyndromen toch erg op.

Een energierijke, en zonovergoten dag !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 20:50   #33
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Miejefke,

Ach, die uitspraken... je moet weten van wie ze komen hé . Mijn schoonzoon is een schatje en van hem kan ik het echt wel hebben hoor...

Zeg, jij lijkt nog meer in een pijndoolhof te zitten dan ik! Ontstekingen, nek, schouder, lever, nier... (te veel last op je schouders?). Misschien wat meer verwenkuren doen, of sauna en massages... of de zon opzoeken en genieten... (help, waar is die zon??). In ieder geval, nooit meer gaan werken. Maar ja, daar moet je mentaal klaar voor zijn... snap het.

Je gelooft niet wat mij vandaag overkwam. Ben op bezoek geweest bij een (gewone) tandarts, omdat er een kleinigheidje was wat nog moest verholpen worden (geen werk voor de stomatologe). Ik doe daar opnieuw mijn hele verhaal. Zij is toch gezond nieuwsgierig en vraagt of ze van die achterste tand toch nog eens een detailfoto mag nemen omdat ik zo heftig reageer op geklop. Volgens de stomatologe was die in orde. Volgens de tandarts was er toch een ontsteking te zien (blijkbaar afhankelijk van hoe de foto is genomen?) Die tand moet er dus toch uit... Ik was helemaal van mijn melk en heb een nacht bedenktijd gevraagd.
Pfff... om knettergek van te worden.
Weet je wat het rare is? Als ik zit te kauwen op kauwgom, dan verdwijnt de aangezichtspijn...
Misschien moet ik maar 'gewoon' constant tutterfrutten, gedaan met al die dokters!!!

Vooruit met de geit, morgen een nieuwe trekvrije (jawel!) dag!!
Liefs,
XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 15:41   #34
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Geen nieuws is goed nieuws zegt men, ik hoop in ieder geval dat het bij jou inderdaad zo is.
Wat vervelend toch met je tanden, zolang je pijn hebt schort er iets maar wat? en dokters en tandartsen zijn ook maar mensen natuurlijk . Hebben ze je ondertussen reeds verder kunnen helpen?
Je blijft positief, dat is prachtig, ook op gebied van je ttm gaat het goed lees ik, dat is toch ook wel een pluim waard !
Bij mij nog steeds ups en downs, vandaag bij de osteopaat toch alweer heel wat zwakke punten laten behandelen, om terug helemaal klachtenvrij te kunnen genieten zal ik nog héél veel geduld moeten hebben, maar hoop doet "leven". Het was in ieder geval een heerlijk ontspannen uurtje. Koffie beperken blijft moeilijk, ook al dronk ik voor het grootste gedeelte cafeïne vrije koffie om verslaging te verkomen, de macht der gewoonten i, daar kunnen wij ttm'ers allemaal van meespreken.

Zijn er nog forumleden op zoek naar de zon ? of doet iedereen een winterslaapje?

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 14:47   #35
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke,

Neen, geen nieuws is niet altijd goed nieuws... helaas. Sinds mijn laatste terugval (zie 12 nov), gaat het eigenlijk niet goed. Die achterste tand is er uit sinds vorige week woensdag. Ik heb af en toe nog wat wond-pijn (vooral als ik moe ben). Maar daar zit juist het grootste probleem: ik lijk wel constant moe! Ik las de laatste weken alle afspraken af, zelfs de leuke! En dat vind ik 1) niet normaal en 2) niet leuk!! Bij de therapeut zat ik laatst te huilen van ellende, zo 'op' en ja... niet goed voor mijn ttm... gevolg, we dragen alweer een haarlint (op zich niet erg omwille van de kou) Maar dit is niet wat ik me had voorgenomen in september!!! Dus, ikke serieus ontgoocheld in mezelf en ook een beetje depri...
De therapeut zei dat ik nu pas kon recupereren van alle ellende van de laatste vier maanden, maar daar heb ik het zoooooo moeilijk mee, om dat te aanvaarden. Ik wil altijd 'gewoon' doen, vooruit gaan, mij amuseren, actie en plezier! En eigenlijk zou ik minstens zes weken moeten RUSTEN! Maar mijn huisdokter is met vakantie en vanavond begin ik aan mijn eerste nacht (heb er 13 in december!) Ik weet het, dit nachtwerk is niet goed voor mij. Ik zoek ander werk, maar dat is weer een ander verhaal en ondertussen gaat het leven verder hé!
Kortom, ik heb een beetje aanmoediging nodig om terug op het juiste spoor te komen. Misschien moeten we een afspraak maken voor januari, dan heb ik tenminste een doel voor ogen. Want nu lijkt de winter zo triest en grijs en uitzichtloos...

Maar hoe gaat het met jou? Nog steeds hoopvol onderweg? Of nog steeds pijnen en ongemakken? Wat doe je nog meer om gezond te leven? Laat het eens weten, misschien helpt het ook voor mij (ik heb gisteren vervangkoffie gekocht van Dr Vogel, is wel effe wennen aan de smaak)

Zo, misschien niet zo leuk om dit bericht te ontvangen, maar dit is wel de realiteit: het kan weken goed gaan en dan opeens... bergaf.
Wat nu???
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 19:58   #36
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik voel héél diep met je mee, het feit dat je hier terug bent en je verhaaltje schrijft is volgens mij toch alweer een stap in de goede richting !
zachtjesaan kom je weer boven water en krijg je terug kracht.
Veel goede raad kan ik je niet geven, jij bent hier voor ons de beste raadgever dus toch ook voor jezelf? blijf daarin geloven en alles wordt beter !
We leven momenteel in een "verplichte" kerstsfeer, men moet zich goed voelen, maar helaas is alles maar schijn gericht op consumptie met alle gevolgen vandien. Wie zich niet goed voelt krijgt klappen want je past niet in het kadertje, alles is onwennig, hoe kan men zich dan beter gaan voelen?
Geniet van je kopje surogaat koffie, alleen zou ik die van Dr Vogel ook wel wat beperken, er zitten noten en vijgen in en dat zijn dan weer dikmakertjes..
Ik zoek momenteel troost in kruiden- en fruitinfuusjes, er zijn heerlijke aromatjes bij ! anderzijds lijkt het niet direct een gunstig effect te hebben op mijn klachten, ondanks de vele pillen, therapien, raadgevingen enz blijft de pijn knagen en blijf ik beperkt functioneren, wat kanp lastig is.
Blijven geloven in je sterke ik ! en genieten van kleine dingen.
Gaan we samen eens een lekkere kruidenthee drinken? moesten we nu eens in Antwerpen afspreken zodat jij mij eens die mooie stad leert kennen?

Heel veel goede moed en knuffeltjes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2008, 18:33   #37
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke!
Bedankt voor je lieve mail. Wat je schrijft over die 'verplichte kerstsfeer', volkomen mee eens... En als je dan nog eens zoals wij, op amper 2km van het Wijnegem shoppingcenter woont (naast de Makro), dan word je bijna gek van die drukte. In de maand december weigeren mijn man en ik om die richting uit te rijden... en jij snapt dat dus, mooi
Maar jouw voorstel om samen in Antwerpen een lekkere kruidenthee te drinken zie ik helemaal zitten! (Het idee heeft zelfs mijn nacht goed gemaakt! ). Toevallig hebben wij vrienden die hier vorig jaar (in 't stad) een koffie en theewinkel begonnen zijn, je kan er ook degusteren... kan jij mij eens inwijden in smaak en geur en kleur!!
Helaas moet ik deze maand heel veel nachten werken en blijft er maar weinig tijd over, agenda's eens bij elkaar leggen??

En het is wel zo dat ik goed raad kan geven aan andere mensen. Toch heb ik er zelf ook af en toe behoefte aan, aan een ondersteundend woordje... (wie niet?) Bedankt in elk geval dat jij dat doet!
Knuffel.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2008, 22:33   #38
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik heb mijn agenda eens bekeken, ik heb nog 2 vrije dagen in december, namelijk maandag de 8 ste en dinsdag de 9 de. Ik kijk er al naar uit, ook al moeten wij het uitstellen tot januari, heerlijk keuvelen en genieten, en energie opdoen om tegen onze ttm aanvallen ten strijde te gaan.

Groetjes,
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 20:03   #39
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Miejefke!
Dinsdag zou me lukken!
Ik mail of bel je later nog, moet nu gaan werken, heb nog twee nachten voor de boeg! En deze keer met een snotvalling ... (haha zouden onze vrienden Nederlanders dit woord begrijpen?)
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 21:40   #40
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Haha de vermoeidheid heeft dus een oorzaak, het zat al tussen je veren, en nu maar snotteren, oei niet leuk.
Ik heb dinsdag 9 december al genoteerd !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2008, 12:04   #41
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Spijtig dat de heerlijke thee je niet helemaal heeft kunnen oppeppen, ik heb er wel wakker van gelegen, waarom toch steeds die terugvallen.. een emotionele uitputtingsslag, en dat is nu wel precies datgene wat we niet nodig hebben om in evenwicht te zijn en de ttm te beheersen.
Hou je vast aan de kracht van het positieve denken ! na regen kom altijd zonneschijn.

Heel veel sterkte en moed, en dikke knufel,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2008, 18:19   #42
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke,
Van wat heb jij wakker gelegen? Van de thee of van mij? 'k Zou het allebei zonde vinden hoor! Ik heb geslapen als een roosje, van iets voor negen uur tot acht uur deze morgen... lijk wel aan een winterslaap bezig te zijn... Waar haal ik toch die vermoeidheid vandaan?
Trouwens, ik heb superheerlijk genoten hoor gisteren! Zalig ontspannend dagje met jou en ons klein baasje... Dat ik me 's avonds nog steeds niet opgepept voelde, tja, het zit diep hé, het verdriet en de kwaadheid en de onmacht om die zoveelste terugval. Maar ik laat me niet meer zo meeslepen als vroeger, kon dan wèken depressief zijn na een terugval. Nu gelukkig niet meer... ('t leven is te kort hé )
Hoe dan ook, ik moet me terug herpakken. Vandaag was een goede dag, lekker BEZIG zijn (dàt heb ik onthouden hoor!) en als ik niet bezig ben, dan bewust ontspannen, nietsdoen en me daar niet schuldig bij voelen.

Ben je goed en wel thuisgekomen? Ik bewonder je optimisme en je energie... ondanks die vervelende pijnen en ongemakken. Doe het maar een beetje rustig met de feestdagen daar aan 't zeetje, maar ja, ik ken het ...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2008, 10:36   #43
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Het was zeker niet van die heerlijke thee dat ik heb wakker gelegen, de theetjes die ik gekocht heb zijn trouwens ook overheerlijk. Ook voor mij was het een ontspannende dag, en Antwerpen is toch wel een veelzijdige stad.
Ik heb wel veel nagedacht (die nacht) over de terugvallen en de gevolgen op algemeen vlak. De kracht om er terug bovenop te komen komt uit jouzelf, ik zie dt je dat trouwens al hebt gevonden. Positief blijven hé !
Heb je al een leuk cadeautje gevonden?
Mijn hand krijgt wat rust, er komt nu een poetsfirma, ik doe mijn ogen dicht of ik wordt ziek van het onverzorgde uitzicht, amaai proper is bij mij toch iets anders.
Als ik nu alle inox terug streeploos zou willen krijgen heb ik een ganse dag werk ! Ik heb u wat meer tijd voor ons klein ventje.
Heb je al iets gehoord van die sollicitaite?

Veel sterkte!

Miejefle
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2008, 17:18   #44
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Wij beleven nu de kortste en donkerste dagen van het jaar, ik hoop dat jullie het licht kunnen vinden om tegen ttm te strijden.
Bolleke, dat je nu ook meer rust nodig hebt is normaal, vroeger ging men toch ook slapen als het te donker werd en sliep men tot het klaar was? we zijn eigenlijk het "natuurlijke" vergeten, ten koste van onszelf.
Ik wens jullie allemaal een sfeervolle kerst !

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 13:15   #45
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ja, dat is waar Miejefke! We zijn het oer-instinct vergeten... alhoewel, als ik mijn man hoor boeren en winden laten...
Maar neen, snap wel wat je bedoelt en overschot van gelijk heb je. Ik heb net vier nachten achter de rug, is op zich al tegen-natuurlijk. Maar dit keer heb ik mezelf voorgenomen om minstens tien uren te slapen overdag. Het is de omgekeerde wereld, maar het helpt wel...
Vandaag schijnt de zon (af en toe een beetje). Straks loop ik nog even buiten, krachten opdoen. Ttm gaat voortreffelijk..
Soms vind ik het te gek, hoe ik kan bewegen tussen labiel en stabiel. Anderzijds denk ik dat dit gewoon 'ik' is en dat ik met 'ik' zal moeten leren leven...
Aan iedereen; een rustige en te-vrede-n Kerst en een blije overgang, vol hoop!
Miejefke, niet te hard werken hé, laat het niet aan je hartje komen daar aan de zee! X
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
helaas weer terug.... susie AA - Algemeen 85 28 mei 2007 08:47
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
daar gaan we weer! leentje AA - Algemeen 6 4 juni 2006 00:01
Weer mis...... Stepel TTM - Algemeen 6 7 maart 2005 09:12
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.