Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 oktober 2011, 22:10   #46
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Piekes, geniet vooral van je vakantie!!
En Halla, komaan meid, kop op!!

Gisteren ergens gelezen:
"Wie loslaat, heeft twee handen vrij."
Los-laten: het verleden, frustraties, gepieker, zorgen, ergernis, schuld en schaamte enz... gevolg: twee handen VRIJ (dus niet dwangmatig naar boven) om te doen wat je grààg doet, werken, koken, puzzelen, breien, knutselen, met de handen rond het stuur of aan de fiets, of met de kinderen spelen...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 14:23   #47
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Dank Bolleke, het gaat de goeie kant weer op. Heb mezelf bij elkaar geraapt en lekker aan het genieten. De terugval vergeten en mezelf verwend. De haartjes groeien weer! Ik voel me goed nu.

xxx
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 21:27   #48
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Goed zo Halla!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2011, 01:50   #49
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Ik ben ook weer 2 dagen trekvrij!! Ik weet het, het lijkt niets maar ik ben daar al suuuperblij mee, want het is momenteel echt niet makkelijk om van mijn haartjes te blijven... Na een intensieve trekperiode ga ik er weer voor, mijn record van 11 maanden verbreken en afstuderen met een volle bos haren is mijn doel!!!

Samen lukt het ons wel!

Bolleke, trouwens hele mooie simpele woorden... twee handen vrij, letterlijk en figuurlijk!!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2011, 23:22   #50
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
hey allemaal!!

En ik ben er ook nog. Zo heel af en toe kom ik eens kijken hoe het hier is.
Jammer dat het nu stiller is dan vroegguh
Ja ook ik ben ouder geworden. En wijzer Ttm blijft onveranderd zo nu en dan om de hoek kijken. Het blijft he.. Het zit zo diep geworteld in ons brein. Dat gaat er niet meer uit. Daar was ik al lang achter. Heb er nog steeds vrede mee.
Nou, niet dat ik Ttm heb maar mijn visie hierop, daar geloof ik heilig in.
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 07:37   #51
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Lotte,

"Ik neem er vrede mee", dat is een goede ingesteldheid, en een begin om ttm helemaal te kunnen loslaten. Of ttm loslaten ooit langs ons pad komt dat weten we niet maar het idee dat het wel eens zou kunnen brengt alweer een positief inzicht.

Halla,
Doe zo verder !

Bolleke,

Ik zie dat je vandaag ook al vroeg uit de veren bent, ik wens je een ontspannende en trekvrije dag.
En hou de handjes vrij ..

Ik doe een poging om vandaag trekvrij te blijven en alles positief te bekijken.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 13:30   #52
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Aanvaarden dat je ttm hebt is inderdaad een goed begin! Ik heb er ondertussen ook wel vrede mee genomen dat ik het heb en dat er slechtere en betere periodes zijn, maar ik ga er alles aan doen om het niet mijn leven te laten controleren!!

Heb vandaag thesismeeting nr 2 gehad en besef nu dat de komende 6 maanden heel stressvol gaan zijn en dat er niet echt een sociaal leven meer zal zijn buiten naar de lessen gaan en groepswerk maken, maar dus constant alleen achter de boeken en pc... En dat is namelijk het trekmoment voor mij, dus ttm gaat het hele avontuur zeker niet makkelijker maken! Maar ondertussen ben ik wel 5dagen trekvrij en nu heb ik een extra motivatie om ook maar niet 1 haar terug uit te trekken, want dan vrees ik dat ik volgende maand helemaal kaal ga zijn!!

Hoe gaat het met de rest?
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2011, 12:35   #53
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Tinniemans,

Ook moeilijke perioden gaan voorbij, dus niet te veel aandacht besteden aan de gevolgen van zo's stress ,als alles vlotjes verloopt gaat het ook goed met je ttm, zet je in en ga ervoor !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 20:59   #54
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Dag allemaal!

Ik ben terug van een ontspannende vakantie en wonder boven wonder ben ik bijna 2 à 3 weken zo goed als trekvrij, te gek! Ik voel me ook veel beter, anders begeef ik me toch op een apart eilandje ofzo waar ik het gevoel heb voortdurend te moeten watertrappelen om niet te verdrinken en er niemand in de buurt is die me kan redden. Dat gevoel is alvast van me af nu en daar ben ik heel blij mee. Ik hoop dat m'n haren stillaan beginnen terug te groeien zodat dit een stimulans wordt om door te zetten. Doet me deugd te lezen dat iedereen hier elkaar zo probeert aan te moedigen, dat maakt het toch wat draagelijker he! Veel liefs Piekes
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 23:10   #55
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hier ben ik "weer", op zoek naar het licht aan het eind van de tunnel & met een nog een beetje bedekbare kale kop. Alles steekt tegen, 2011 was het jaar waar ik bijna alles ben verloren, en nog steeds gaat het zo verder. Ik vraag me af waar ik de moed moet halen om verder te gaan, en daarnaast nog te vechten tegen ttm..

Wat een gigantisch grote zwarte periode, weet iemand raad?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2011, 17:20   #56
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Fleurr, raad... heb ik niet zo veel. Is het goed als ik gewoon een beetje met je meeloop en aan je denk? Die donkere dagen, althans vanbinnen in je hart, die gaan ook voorbij.. Ik weet hoe het voelt op momenten, dagen, weken dat je niet zo kan denken, dat het lijkt alsof het altijd donker zal blijven... en toch, en toch... na de donkerste nacht komt alweer licht.
Geloof me, ik heb het zelf al duizenden keren meegemaakt, altijd opnieuw komt alles goed, omdat de dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren, niet op het moment waarop wij het verwachten, meestal onverwacht, omdat het leven onvoorspelbaar is.
Soms moet je er gewoon doorheen, door je verdriet, door de ellende... het gaat over, het komt goed!!!
Sterkte! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2011, 22:35   #57
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Rottig voor je Fleurr..
Wil je er iets meer over vertellen of liever niet?
Ook ik heb mijn donkere periodes gekend en ben er goed uitgekomen. Maar ja, daar heb je nu ook niks aan.
Hoop dat het voor jou snel ook weer beter gaat!
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2011, 22:06   #58
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey Fleur
Ik ken deze donkere plek ook maar al te goed, op dit moment zit ik er niet in en ik hoop dat het zo blijft. Ik probeer me op te trekken aan de wetenschap dat ik niet alleen ben, ook al voelt het meestal niet zo, zeker op de donkere dagen. Er is waarschijnlijk geen pasklaar antwoord of een perfecte oplossing, maar ik geloof wel dat iedereen er baat bij heeft om elkaar te steunen, baat het niet dan schaadt het niet he!
Ik hoop ook voor jou dat je snel wat rust vindt en betere dagen tegemoet gaat,...die komen er hoe dan ook!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2011, 23:53   #59
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Fleurrr, wat jammer om te horen... Hopelijk gaat het ondertussen toch wat beter en is er weer een klein lichtje aan het einde van die tunnel!!? Alvast veel sterkte!!


Zelf ben ik ondertussen 2.5 week trekvrij, terwijl het 2 heel stressvolle weken waren, maar ik heb net mijn eerste deadline gehaald en iets deftigs kunnen afgeven dus ik ben tevreden! Hopelijk gaat het met jullie ook goed?

Groetjes!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 03:09   #60
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Het is hier zo stilletjes!! Als het jullie moed kan geven, ik heb nog steeds geen hartjes getrokken... Morgen 6weken, en ze groeien weer goed!!

Laat nog eens iets van jullie horen he, ook als het minder goed gaat.. wij zijn er allemaal om te luisteren!!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.