Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2011, 11:47   #61
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Dag 12 en nog steeds trekvrij... zaterdag is er wel weer 1 haartje gesneuveld tijdens het kijken naar een mooie film (en ik me dus met niks anders kan bezighouden) maar aangezien ik het heb weggegooid ipv op te eten kijk ik dit door de vingers
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 15:01   #62
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
Wat goed Karentje! ik vind ook niet dat die ene haar telt. Hoewel ik ze zelf niet op eet kan ik het me voorstellen dat het nog moeilijker is om die neiging te weerstaan als je de haar eenmaal hebt uitgetrokken, dus dat vind ik al heel knap.

Ik zit nu op dag 4, hoewel het een stuk korter voelt.
Maar het valt me nu pas echt op hoe vaak mijn handen toch nog onbewust naar mijn hoofd gaan, maar ik heb me heel goed in kunnen houden.
Ik vind ook dat handschoenen of een muts heel erg helpt, dan ga ik ook minder snel onbewust trekken en is de neiging ook veel minder.
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 10:30   #63
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Dag 14: nog steeds trekvrij, en jullie?? Blijven doordoen hé!

@Me!: alle begin is moeilijk en je gedachten op iets anders te zetten dna het trekken (en dit signaal ook door te sturen naar je handen die plots niks meer te doen hebben)...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 23:55   #64
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
Oh neeh! twee haartjes down!
Ik trok helemaal niet hard, ik was alleen maar aan het voelen

Telt dit nog als dag vijf of moet ik op nieuw beginnen?

Wat is het hier opeens stil trouwens. hoe gaat het met de rest?
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 08:37   #65
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@Me! ik blijf doortellen zolang ik besef dat het per ongeluk ging en ik dus niet trok om te trekken, maar andere beginnen misschien terug van num... Doe vooral hetgene waarmee je je het sterkste voelt en door kan doen!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 14:50   #66
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Dag 31: nog steeds trekvrij. Dit voelt supergoed! Een maand ervan af, nu hoop ik echt dat ik snel merk dat de haartjes zichtbaar terugkomen, dat zou me extra motiveren. Ik zie dat jullie ook allen je best doen, fijn dat te lezen! Nog veel goede moed iedereen!
Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 20:22   #67
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hier dag zeven, nog steeds goed bezig, YES!!!
Toch een leuk idee om het SAMEN te doen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 20:38   #68
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hé iedereen is goed bzeig, mezelf meegerekend. Het komt er op aan om niet af te zwakken en elkaar te blijven steunen.
Doe zo verder iedereen !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2011, 22:41   #69
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
@karentje: Goed hoor! Ga zo door!!!
@Me: Leuk dat je der ook bent. Gwn doortellen he, het gaat erom dat je niet bewust je haren trekt...
@Bolleke: Super! Ik ben echt trots op je!!
@Miejefke: Ja he, heerlijk zoeen forum. We zijn echt allemaal goed bezig, geweldig dit. We begrijpen elkaar ook allemaal erg goed en oordelen dan ook niet. HEERLIJK, zoeen steun van mensen die je volkomen begrijpen!!
@piekes: Woooooowww, ik hoop echt ooit te kunnen spreken van 31 TREKVRIJE dagen!

Ik zelf zit nu op 4 trekvrije dagen, verder is 1 wenkbrauw grotendees teruggegroeit. Als ik een potlood gebruik, dan zie je niet duidelijk dat ik een potlood gebruikt heb. Die andere wenkbrauw laat een beetje op zich wachten... Ik heb wel haren derop, maar hier en daar zitten er van die kleine kale plekjes, dus ff volhouden.

Ik ga voor minimaal 8 trekvrije dagen, moet toch lukken.....

Is er al duidelijk verschil bij jullie?
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2011, 08:30   #70
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
dag 16!! Nog steeds trekvrij, alhoewel ik gisteren het lastig had... Ik merk dat het voor mij moeilijker wordt naarmate mijn haar niet gewassen is... alsof het dan nog dikker lijkt en dus aantrekkelijker om aan te voelen en prutsen... Dus heb direct mijn haar gewassen

Ik voel wel ene verschil (ik trek alleen aan mijn hoofdhaar) maar zien doe je het zeker niet Alleen wordt het niet nog dunner hé en veel stoppeltjes, dat wel!

Vandaag ga ik op een eerste trouwjurk zoektocht, spannend!!! Dat is voor mij toch een extra stimulans om te proberen stoppen, al is het maar zodat ik binnen 8 maanden geen kale plekken meer heb en eventueel met extentions ofzo een mooi kapsel kan hebben en me niet heel de tijd moet afvragen of er niemand mijn plekken ziet...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2011, 14:32   #71
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Karentje, zo leuk!!! Gefeliciteerd, hopelijk zal je schitteren die dag en HELEMAAL GEEN KALE STOMME PLEK HEBBEN!!!
Je doet het echt goed, ga zo door!

Ik heb gister weereens een terugval gehad, ben nu echt ten einde raad.
Ben nog niet helemaal kaal, maar ik merk dat ik het steeds minder dagen volhoud om trekvrij te blijven

Iemand tips? Wat hielp bij jullie, heb echt veel geprobeert

Dan maar weer een nieuwe poging, pff ik word er wel een beeetje moe en het deprimeert me echt dat ik niet zo sterk ben zoals vele van jullie!!!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2011, 18:50   #72
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Elke keer opnieuw, vallen, opstaan en weer doorgaan!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2011, 22:48   #73
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
Wow Piekes, super! Ik wil ook een maand trek vrij zijn!

zit nu op een week, ben ik ook al heel blij mee
Zelfs met maar drie uurtjes slaap!

Vlieg zondag naar Canada om de kerst met m'n familie door te brengen hoop echt dat ik geen terug val krijg van de lange reis/jetlag en de andere omgeving.

@Elizee: voor mij helpen handschoenen en een muts best wel, dan is de drang ook minder. Ik denk deels omdat de 'barrière' me er aan herinnert om niet te trekken. en met handschoenen voel je ook niks dus dan kun je ook niet naar haren zoeken. Maar daar naast moet je ook heel wat discipline hebben en echt bewust bezig zijn met het niet trekken

Maar ja ik ben volgens mij ook nog nooit langer dan 12 dagen trekvrij geweest dus ik weet helaas het antwoord ook niet
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2011, 22:59   #74
vcvc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2010
Berichten: 6
Wat een goed topic! Ik zie het nu pas.

Ik ben sinds 1 november trekvrij...(ik zei gisteren tegen mijn vriend dat het bijna twee maanden was maar dat klopt dus niet) ben eerder 5 maanden trekvrij geweest maar heb toen daarna een enorme terugval gehad............Maar nu dus alweer 40 dagen trekvrij!

Ik ga dit topic ook volgen, SUCCES iedereen!

Bolleke bedankt voor je steunende woorden in mijn andere topic.
Samen is idd beter dan alleen, dank je!
vcvc is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2011, 16:36   #75
Ducky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 1
Ben nieuw op dit forum, maar wel al een hele tijd (sinds begin van het middelbaar, nu 25 jaar oud) aan en af last van haartrekken (enkel hoofdhaar). Momenteel opnieuw motivatie om het grondig aan te pakken, en zo'n forum lijkt me een goed hulpmiddel, want het is vaak een beetje een eenzame strijd, gezien ik het heel moeilijk vind om hierover te praten. Ga niet proberen om direct helemaal te stoppen, want heb al gemerkt dat dat een te grote stap is waardoor ik na een tijd afhaak, maar ga beginnen met wat zelfregistratie (opschrijven wanneer ik trek, hoe veel, wat ik geprobeerd heb om het niet te doen,...). Zorgt er meestal voor dat het veel minder gebeurt (want ik schrijf dat écht niet graag op) en dan heb ik er wat meer zicht op.
Vind het geweldig hoe hard jullie vechten en elkaar steunen, dus hoop dat ook een beetje te kunnen doen!
Ducky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.