Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 maart 2007, 21:59   #1
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Lucky's update

Dag mensen, ik dacht laat ik weer eens wat van me horen. Ik was voorheen hier nogal een regelmatige poster. Ik was behoorlijk ver heen met mijn "haarprobleem". Sommige verklaarde me al psychotisch en ik moest maar eens heel erg hard aan mezelf gaan werken.

Ik kwam hier in 2004 en de haren op me hoofd verdwenen toendertijd als sneeuw voor de zon. Na eerst allerlei alternatieve rommel te hebben gebruikt ben ik op een gegeven moment maar met het echte werk begonnen, ik zag geen andere uitweg meer, zo depressief was ik. Tot eigen verbazing sloeg de fina aan. Ik heb het goedje zo'n 2 jaar gebruikt (nov.2004 t/m dec.2006).

In die tussentijd ben ik me gaan verdiepen in de haartransplantaties om de schade weer enigzins te herstellen. Ik ben gelukkig (nog) geen Kees Jansma en vond een HT wel degelijk een optie om me weer goed te voelen. Ik zag wel degelijk hele goede HT's, mits je nog genoeg en gezond haar op je hoofd had althans. Een HT is (voorlopig) nog vooral en alleen een optie voor mensen die niet verder heen zijn Norwood IV, vind ik.

In de tussentijd ben ik mijn leven ook weer wat gaan oppakken. Het stukje innnerlijke rust dat de fina mij gaf, gaf mij de gelegenheid aan zelfvertrouwen te winnen. Gewoon het idee, dat er niks op je hoofd gebeurde, het was een geweldig gevoel. 's-Avonds laat gewoon ff een pilletje en de volgende dag gezond weer op.

Op het einde van afgelopen jaar kreeg ik het zelfs in mijn hoofd om met de fina te stoppen, ondanks dat het zo goed holp. De voorraad raakte op en iets dwong mij te stoppen. Op een dag had ik ineens bloed in mijn urine. We kennen allemaal de verhalen en ik schrok me werkelijk een ongeluk. Mijn eikel leek weg te branden op de pot en er zat iets goed mis dacht ik. De dagen nadat ik naar de dokter ben geweest waren slopend, het wachten op de diagnose. Het bleek gelukkig allemaal mee te vallen, het was 'maar' een urineweginfectie. Het was meteen het einde van het tijdperk 'fina', want ben er toen accuut mee gestopt. Het voelde als een waarschuwing en die dagen dat ik er mee rondliep was voor het eerst dat ik besefte dat ik er meer dan *haar* is, namelijk je gezondheid.

Nu 3 maanden later merk ik gelukkig nog steeds niks van een een accute shedding. Het was een stille hoop en heb gesmeken tot God dat ik kan behouden wat ik nu nog heb. Ik loop inmiddels toch ook tegen de 30 en het is gewoon een feit, hoe jonger je bent, hoe meer leed het met zich meebrengt. Als je op wat meer gevordere leeftijd komt dan lijk je het allemaal meer te gaan accepteren, nooit gedacht dat dat mogelijk bij mij zou kunnen zijn. Let wel, ik weet niet hoe ik zal reageren als ik vandaag of morgen toch ineens een Kees Jansma in de spiegel zie, want dat wil ik nog steeds niet, maar ben al verder met acceptatie dan ik ooit was.

En ja, ik was er ook één die als ik zo'n lulverhaal als dit 5 jaar geleden las, dacht van "laat maar lullen", en zie nu. Eén ding weet ik wel, zonder de fina zou ik nooit zo ver zijn als ik nu ben. Ja, nog steeds is een HT iets wat ik graag zou willen doen, ooit, maar in de tussentijd probeer ik er iets moois van te maken in dit leven.

Kijk bij mijn signature wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt en heb gebruikt. Momenteel gebruik ik alleen nog noodzakelijk en "onschuldig" goed en vertrouw op onze lieve Heer.

Succes allemaal

Laatst gewijzigd door Lucky; 2 maart 2007 om 22:04
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2007, 22:06   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
He Lucky lang niet gezien hier inderdaad.

Mooi dat je tegen de acceptatie aanzit, nog steeds het beste middel tegenwoordig Maar het is wel meestal zo dat het 1 jaar duurt voordat je weer zichtbare verslechtering ziet, sinds het resultaat van Finasteride dan ongeveer weg is. Maar er zijn nog zat middelen die je kunt uitproberen, dus niks aan de hand lijkt mij. Maar wel goed dat je het op dit moment kunt accepteren .
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2007, 22:16   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Thanx Kevin, ja ik weet dat het allemaal nog niks zegt, daar ben ik me ook van bewust. Toch lees je vaak dat zo gauw je stopt dat het dan snel bergafwaarts kan gaan. Ik hoop gewoon op het beste en zie wel. Idd, ik heb dit forum ff vluchtig doorgespit en er zijn weer heel wat middeltjes bijgekomen in de tussentijd dat ik weg was.

En als dat je vriendin is op de foto dan mag jij helemaal niks te klagen hebben en snel opzouten hier. Je hebt wel betere dingen te doen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2007, 22:21   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Thanx Kevin, ja ik weet dat het allemaal nog niks zegt, daar ben ik me ook van bewust. Toch lees je vaak dat zo gauw je stopt dat het dan snel bergafwaarts kan gaan. Ik hoop gewoon op het beste en zie wel. Idd, ik heb dit forum ff vluchtig doorgespit en er zijn weer heel wat middeltjes bijgekomen in de tussentijd dat ik weg was.

En als dat je vriendin is op de foto dan mag jij helemaal niks te klagen hebben en snel opzouten hier. Je hebt wel betere dingen te doen.
Hehehe Als dat zo zou zijn dan zou ik mijn geld aan haar besteden en niet op mijn hoofd smeren Zo iemand kan je wel goed helpen met relativeren.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2007, 01:38   #5
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Een HT is (voorlopig) nog vooral en alleen een optie voor mensen die niet verder heen zijn Norwood IV, vind ik.

Volgens mij maakt het bij een haartransplantatie niet uit wat je NW NU is maar wat je NW over pakweg 10 tot 20 jaar zal zijn. Het heeft natuurlijk geen zin om haren te transplanteren die gevoelig blijken te zijn maar dat nu nog niet zijn.

Verder denk ik ook dat kaal worden erger is dan het zijn. Ben je er tenminste vanaf en alles went ook je nieuwe kapsel
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2007, 12:22   #6
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar Bekijk bericht
Volgens mij maakt het bij een haartransplantatie niet uit wat je NW NU is maar wat je NW over pakweg 10 tot 20 jaar zal zijn. Het heeft natuurlijk geen zin om haren te transplanteren die gevoelig blijken te zijn maar dat nu nog niet zijn.
Vanuit die situatie spreek ik uiteraard ook. Zoals vermeld, ik ben geen 18 meer.

Citaat:
Verder denk ik ook dat kaal worden erger is dan het zijn.
Daar zit idd wat waarheid in.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Status Update HaarWeb (v3.0.9) Webmaster Mededelingen 0 29 september 2005 16:58
Status Update HaarWeb (v3.0.8) Webmaster Mededelingen 1 25 augustus 2005 17:11
Status update HaarWeb (v.3.0.5) Webmaster Mededelingen 0 7 januari 2005 13:57
Status update HaarWeb (v3.0.1) Webmaster Mededelingen 5 2 juni 2004 12:56
Status update HaarWeb (v2.3.4): belangrijke info m.b.t. de aankomende update Webmaster Mededelingen 16 22 maart 2004 12:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.