Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2005, 21:28   #31
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Gunst Marly wat ben ik blij voor je. Wat fijn dat er ook nog mensen zijn in de wereld die wel overtuigd zijn van hun lief(de). Ik heb dat gevoel nog nooit gehad (ondanks een relatie van 9 jaar en net (vorige week uitgegaan) een van 2 jaar) en ik zou het zo graag willen hebben. Ik had mezelf al verteld dat ik op zoek was naar een utopie, dat ik niet zo moeilijk moest doen maar het kan dus echt! Helemaal fantastisch!

Ik hoop dat je de rest van je leven zo gelukkig blijft, TTM of geen TTM.

Liefs

Karin
karin_inline is offline  
Oud 7 maart 2005, 18:08   #32
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
dank je karin! ik had er eerlijk gezegd niet meer op durven hopen hoor,na 3 hele foute relaties... vooral de laatste was verschrikkelijk,mijn ex bleek verslaafd te zijn aan alcohol en in mindere mate aan cocaine. we hebben bijna 3 jaar samen gewoond,en ik heb het de eerste 2 jaar gewoon niet gemerkt. ik ben er wel van overtuigd,dat alles met een reden gebeurd,ik ben er in ieder geval wel heel sterk van geworden! en nu....een paar x chatten en weten dat dit het is...ongelofelijk he? als je het niet meer verwacht,komt het op je pad. veel sterkte met alles,je hebt iig een fijn huis zag ik op je weblog
liefs,marly
marly is offline  
Oud 13 maart 2005, 19:39   #33
Beautifull
Beautifull
 
Beautifull's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: noord-brabant
Berichten: 15
ej marly

ik ben al lang niet meer op de site geweest dus moest ik eerst even alles lezen. ik las ook dat je een leuk iemand heb ontmoet het is dus waar dat als je verliefd bent minder trekt. nou dan moet ik dus snel verliefd worden. ik vind het heel leuk voor je. ik slik nu zelf ook omega 3 al zo'n 1,5 maand maar ik heb het gevoel dat het niet erg werkt. sins ik met die pyama slaap trek ik niet meer s'nachts maar alleen nog maar overdag. ik merk wel dat ik overdag juist meer plukken uittrek in plaats van 1 of 2 haartjes. maar ja ik hoop dat het net zo word als bij jou, dat zou wel te gek zijn. ze zeggen toch altijd dat liefde gekke dingen met je doet. nou misschien is dat ook wel zo. ik denk dat ik door die pillen rustiger ben en minder aanwezig. mijn moeder vind dat juist beter

ik moest voor morge een opstel schrijven en dat het ik over ttm gedaan. ik voel me beter als ik van me afschrijf. ik heb nog geprobeert aan dat boek te komen maar het was uitverkocht en het word blijkbaar niet meer gedrukt. best wel jammer maar misschien schrijf ik zelf nog weleens een boek er over. als ik in een gekke bui ben. de meeste mensen weten niet dat ik ttm heb best wel rot omdat je het steeds weer moet uitleggen. ik ben van plan het meer mensen te vertellen. even een vraagje was jou haar ook altijd zo droog als je er een tijdje aan trok?

ik wou nog even zeggen dat ik je veel succes wens met je nieuwe vriend. ik hoop dat je nu heel gelukkig word en daardoor minder aan je haar trekt. het is altijd de liefde he die het doet.

groetjes britt
Beautifull is offline  
Oud 16 maart 2005, 19:43   #34
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hey,
leuk weer iets van je te horen! klopt,mijn haar is op de plekken waar ik het meest plukte droog. nu nog trouwens,en dan krult mn haar ook nog es behoorlijk waardoor het altijd wat droger is. maar met goeie spullen (shampoos en conditioners) is dit goed aan te pakken hoor! 't is niet alleen de liefde hoor,waardoor het zo goed gaat. het komt meer van binnenuit...na 33 jaar heb ik eindelijk kunnen accepteren dat ik ttm heb. mijn kapper had het boek gelezen van daniela,gister heb ik mn haar laten knippen en heb gewoon in het bijzijn van andere,vreemde mensen over ttm gepraat!! dit geeft best een goed gevoel,om er zo open over te kunnen zijn. ik merk dus duidelijk,dat acceptatie het gevecht makkelijker maakt...geen energie meer hoeven steken in het wegstoppen en verbergen van ttm scheelt me heel veel. als ik een slechtere dag heb,kan ik tegen mezelf zeggen...'morgen weer een dag,zet 'em op'. echt plukvrij ben ik nog steeds niet,maar das niet erg. het komt wel.
liefs,marly
marly is offline  
Oud 26 maart 2005, 18:39   #35
Beautifull
Beautifull
 
Beautifull's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: noord-brabant
Berichten: 15
ehj

alles gaat tot nu toe goed ik krijg van iedereen complimentjes dat mijn haar er mooi uitziet dus alleen maar beter natuurlijk. zelfs mijn moeder zegt dat het langer is geworden en dat ik het nu helemaal niet moet laten knippen. ik kan nu ook meer dingen met mijn haar doen zoals aan de voorkant met speltjes zo'n bultje maken. ik heb wel krullen dat is alleen het ergste soms ben ik er blij mee en soms heb ik het helemaal mee gehad. soms heb ik slechte dagen en soms goede. meestal als ik moet leren ben ik ook aan mijn haar aan het trekken best wel vervelen ik probeer mezelf er dan van te weerhouden maar dat lukt niet altijd. in mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk bezig te zijn. soms heb ik dagen dat ik helemaal niet aan mijn haar denk en soms heb ik dagen dat ik mezelf bijna vast moet binden zodat ik niet aan mijn haar kan trekken. vandaag ben ik best vrolijk dus dan gaat het ook beter met mijn haar. als ik bijvoorbeeld aan mijn haar trek en ik trek mijn haar uit dan maak ik dat tot bolletjes en dan weet ik niet waar ik het moet laten dus stop ik die bolletjes in mijn broekzak. met als gevolg dat als mijn broek in de was moet dat mijn broek uitpuild met haar. hebben jullie dat ook? nou ja ik hoor het wel het was idergeval lekker om het even van mij af te schrijven. trouwens allemaal een vrolijk pasen.

x britt
Beautifull is offline  
Oud 29 maart 2005, 09:24   #36
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Op de thread roze wolkjes wou ik even reageren. Na de breuk met mijn vorig vriendje ben ik terug verliefd en een heel weekend heb ik gelogeerd bij mijn nieuwe vriend. Ik heb hem nog niets van de ttm verteld. Tja, het gaat al ongeveer 35 dagen heel goed (ik trek tot hiertoe max. 25 haren per dag en er zijn ook dagen dat ik niets trek). Het ziet er dus beter uit en ik heb gewoon geen zin om erover te beginnen bij hem. Hij merkt er blijkbaar ook niets van. Ik heb wel mijn haar nog eens spierwit gekleurd dus als ik niet in het felle licht ga staan, valt het compleet niet op. Het is zalig om al een hele tijd verminderde ttm te hebben. Ik weet niet hoe ik het heb gedaan. Elke dag in mijn dagboek schrijven, elk haar turven, blij zijn met het leven, rustig blijven, eerlijk zijn tegenover jezelf en de mensen om je heen. Ik heb ook minder behoefte om elk gevoel van puntje tot draadje uit te leggen tegen mensen, het hoeft niet, alhoewel ik mezelf wel verplicht omdat in mijn dagboek te doen. Dat is mijn controleding.... Zo lang ik een overzicht van mijn trekgedrag kan houden, is het goed zo... Ik hoop dat met de lente zijn weg kan vinden om het trekken te verminderen want volledig stoppen hoeft niet maar het kan echt anders en minder....

Groetjes
Kim
Oilily is offline  
Oud 29 maart 2005, 21:46   #37
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Kim wat fantastisch voor je!!!
geweldig om te horen,dat ook jij verliefd bent. wat kan dat heerlijke gevoel een goede dingen met een mens doen he hi hi. wat de ttm betreft....als jij vind dat je het niet moet vertellen aan hem,moet je het ook vooral niet doen! wat ik merk...mijn vriend weet het wel,en ik merk dat de drempel om te plukken in zijn bijzijn daardoor een stuk lager is. de laatste dagen ben ik bij hem geweest,en ik heb meer geplukt. we hebben het over onze toekomst gehad,en hoe graag ik ook zo snel mogelijk bij hem wil gaan wonen...het brengt toch allemaal stress met zich mee. ik moet mn huis verkopen,ander werk zoeken,een hele nieuwe sociale kring om me heen opbouwen....enz enz. vandaar het meer plukken denk ik...
anyway....geniet van elkaar....hou dat goeie gevoel vast!!
leuk trouwens om weer een stukje te lezen wat in deze thread hoort...we dwaalden aardig van het onderwerp af

liefs,marly
marly is offline  
Oud 30 maart 2005, 10:00   #38
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja, marly bedankt hé

Ik kan me voorstellen dat dat stress met zich meebrengt. Ben je heel zeker dat je zo snel de stap wilt zetten want misschien ligt de stress ook aan twijfels? Ik kan me indenken dat je, hoe ouder je bent, hoe sneller je de stap gaat zetten om samen te wonen maar om ineens ook heel je sociale leven op te geven, lijkt me een zware beslissing die niet over één nacht ijs gaat. Hopelijk kom je er snel uit en gaat alles vlot.

Groetjes
Kim
Oilily is offline  
Oud 31 maart 2005, 20:56   #39
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi kim,
hoe ik er ook over nadenk...hoe ik het ook bekijk,ik kan geen twijfel bij mezelf ontdekken. ik ben me er zo van bewust wat ik allemaal opgeef,maar het beangstigd me niet. ik denk dat het meer de drukte is die eraan komt...als HSP'er kan ik nl niet tegen drukte en dingen die misschien niet gaan zoals ik ze wil. mijn huis kan wel eens langer te koop staan dan de bedoeling is....misschien vind ik niet het werk wat ik weer wil gaan doen....dat soort dingen. gelukkig kan ik zo bij roon intrekken,dus heb ik niet de zorg van een ander huis zoeken en verbouwen enzo. het idee dat ik over een half jaartje in hardenberg woon,geeft me alleen maar een prima,lekker gevoel. maar voor het zover is he.....

liefs,marly
marly is offline  
Oud 5 april 2005, 14:30   #40
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Thumbs up

hey allemaal,even updaten! met mij gaat het nog steeds uitstekend . ik ben nu in hardenberg,ga vanavond weer naar huis. gisteren ben ik naar het CWI geweest,om me eens te orienteren in de banenmarkt hier,en hoe het allemaal in zn werk gaat. want na 13 jaar bij dezelfde werkgever weet ik echt niet meer,hoe ik een sollicitatiebrief moet schrijven,of een cv moet opstellen. trouwens....voor de baan die ik nu heb,is er geen brief geschreven. ik ben hier zo makkelijk ingerold...hihi dat gaat me nu vast niet lukken! mijn voordeel is de 13-jarige ervaring,waarvan er 11 in een leidinggevende functie. mijn nadeel is mn leeftijd,ik ben op mn 35ste niet de goedkoopste kracht die er te vinden is. nou ja,als je wilt werken is er altijd iets te vinden he...
van de week ga ik de makelaars in mn thuisomgeving maar es af,kijken wie mij de laagste provisie berekent. en dan gaat mn stekkie de verkoop in...hopelijk kan ik het snel en voor een leuke prijs verkopen.
we hebben als verhuisdatum 1 oktober in ons hoofd....als het enkele weekjes afwijkt is er ook geen probleem. de spannende tijd gaat aanbreken nu....heel leuk maar ook een beetje eng allemaal. waarschijnlijk gaat het daarom nu niet zo goed met plukken. alhoewel ik 's nachts zonder De Pyama erg goed ga,pluk ik overdag toch wel wat haren uit. maar het is bij lange na niet meer te vergelijken met wat het was dus vooruitgang is er nog steeds. ik blijf er ook gewoon vrolijk onder...het bepaald mn humeur niet meer. het komt wel...als ik meer rust heb en gesetteld ben zal het beter gaan. ik blijf wel aan de omega-capsules,daar voel ik me goed bij.
en de zon heeft dagen geschenen.......ook daar voel ik me stukken beter bij! heerlijk.....weer een beetje bruin op mn lijf

liefs,marly
marly is offline  
Oud 5 april 2005, 15:24   #41
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Hoi Marly!

Ik ben blij voor je dat het zo heerlijk goed met jou gaat !!
Zo zou het leven altijd moeten zijn,hè !!
Wat lekker om een nieuwe weg in te slaan...........................ik vind dat ook heerlijk,hoewel ik eigenlijk ook een hele tijd uit mijn doen ben geweest na de verhuizing eind 2003 en bijna in een depressie/psychose terecht kwam.
Gelukkig herken ik het nu als het mis dreigt te gaan en neem ik dan tijdelijk even wat Alprazolam.................................

geniet van deze heerlijke tijd vol mooie ontwikkelingen en houd er wel rekening mee dat een huis soms toch niet een-twee-drie verkocht is, hoe leuk of hoe goedkoop jouw dierbare huis ook is ! Dan valt het achteraf niet zo tegen.......

Ik wens jullie heel veel geluk samen !!

liefs, Zonnestraal
zonnestraal is offline  
Oud 15 april 2005, 20:29   #42
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Ik Ga Trouwen!!!!

hoi allemaal

Mijn lief is voor me op z'n knieen gegaan......hij heeft me ten huwelijk gevraagd!!!(moet ik nog vermelden wat mijn antwoord was?)
Jemig...wat overkomt me allemaal zeg!? Als ik dit jaar met 2004 vergelijk...compleet tegenovergesteld! Na alle ellende eindelijk geluk! Soms kan ik het niet helemaal geloven..ben ik bang dat het toch (weer) niet echt blijkt te zijn. Maar gelukkig heb ik mijn meeste angsten overwonnen,en kan ik alleen maar blij en heel gelukkig zijn. Komende week komen er enkele makelaars langs,en gaat mn stekkie snel in de verkoop.
Gisteren heb ik een meeloop-dag gehad op Het Roessingh,een revalidatiecentrum in Enschede waar Roon is voor ME. Dat was erg interessant,de maatschappelijk werkster heeft er ook alle vertrouwen in dat hij zal herstellen en weer aan de slag kan gaan.
Ik kan niet opschrijven hoe ik me voel...totaal happy en meer! Heerlijk

liefs,Marly

Laatst gewijzigd door marly; 19 juni 2005 om 13:43
marly is offline  
Oud 15 april 2005, 22:23   #43
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Talking Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hee Marly

Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben echt superblij voor je. Wat een fantastisch nieuws!
En wat geweldig dat het met de gezondheid van Ronald vooruit gaat en misschien zelfs weer helemaal kan herstellen. echt top.
Ik zit bij mijn pc tje helemaal blij te zijn voor je. Hoop dat het snel lukt om je stekkie te verkopen. Mijn aanbod geldt nog steeds hoor
Geniet er maar met volle teugen van. het is echt en je verdient het.

Heel veel geluk voor jullie beiden.

Liefs Liesbeth
lies is offline  
Oud 16 april 2005, 08:04   #44
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Gefeliciteerd!!!

WOEHAAAAAAAAAAAA!!!! GEFELICITEERD!!!!! Wat super zeg, wauw!!!! Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat het bestaat, echte liefde, maar ik moet het wel gaan geloven als ik jouw verhalen lees. Echt helemaal okay zeg!!! NOuja, ik weet eigenlijk niet eens wat te schrijven, geniet er van, je hebt het verdiend!!


lieve groetjes

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline  
Oud 16 april 2005, 16:03   #45
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Proficiat !!!

Hartelijk gefeliciteerd,Marly !! Fantastisch,zeg!
Ik wens jullie heel veel geluk samen...........................niets is immers mooier dan gelukkig te zijn !

Liefs,Zonnestraal
zonnestraal is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.