Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2005, 10:16   #1
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Voor iemand anders...

Ik lag vrijdag met mijn vriendje in bed en hij vroeg me om nu één week van mijn haren af te blijven en als ik wou trekken, haartje per haartje te noteren waarom, ook als er gewoon een drang was... Of ik dat voor hem wou doen. Hij keek me superserieus aan en bleef erover praten. Ik ben heel het weekend bij hem gebleven en heb welgeteld 4 haren na ons gesprek getrokken en hem steeds eerlijk verteld hoe dat kwam. Nu begint de 'echte' week, de week dat ik terug thuis slaap. Om de één of andere reden gaat mijn hand na het naar boven gaan terug naar beneden en is het een nieuwe stimulans. Ik weet niet of het zo'n goed uitgangspunt is, om te stoppen omdat iemand anders het vraagt maar wat helpt, helpt en bij mij helpt dit precies even, om het trekken een halt toe te roepen. Ik beeld me dan zijn gezicht in dat voor mij op een kopkussen me aankijkt. Ook zie ik tegen het 'controledagboek' op want ik moet er dan over schrijven en het hem laten lezen... Hij behandelt me gewoon met veel liefde wat de ttm betreft en misschien is dat wel iets dat we allemaal nodig hebben. Aandacht krijgen dat echt gemeend is en een knuffel als we het goed hebben gedaan. Ik hou jullie op de hoogte van deze week.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 12:09   #2
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Wat goed dat dit voor jou helpt zeg!

Als je nu toch haren uit gaat trekken zonder dat hij het weet, hou je jezelf en hem voor de gek en daarom doe je het niet....echt super!
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 09:22   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Gisteren heb ik 3 haren getrokken en dan nog wel op mijn werk omdat het in de zomer komkommertijd is en ik echt niks om handen had. 's Avonds verschillende keren drang gehad maar niet aan toegegeven. Ik had dat dan tegen mijn vriend verteld en die keek me heel streng aan en zei dat het tot 1 of geen haar moest herleid worden. Hij vroeg me een gemiddelde per dag (dat hadden we nog niet besproken). Ik zei dus: rond de 60 haren per dag. Ja, daar schrok ie van natuurlijk omdat hij echt dacht dat 3 haren veel was. Ja uhuh ik bedoel met 3 haren per dag krijg je natuurlijk geen zichtbare plekken.... Ik neem het dag per dag nu.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 09:58   #4
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Mijn vriendje indertijd (nu al 3,5 jaar ex) smeekte me "doe dat nu toch niet meer", maar daar bleef het bij en ik moest het voor de rest zelf maar uitzoeken. Misschien kun je inderdaad veel aan zijn steun hebben. We praten er nog over, hé!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 20:48   #5
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Kim!
Wat geweldig dat hij je wil steunen en helpen! Echt heel leif hoor. Ja ze zijn er wel, de mannen die dat wel willen, mijn ex is er ook zoeen, echt zo lief. In ieder geval, jij vraagt je af of een externe stimulans om te trekken niet verkeerd is, ik kan alleen uit mijn eigen ervaringen putten,maar ik weet dat ik mijzelf niet de moeite waard vind en dus voor mezelf, uit mezelf nooit zal stoppen met trekken. De eerste keer dat ik een week trekvrij was kwam dat omdat ik mezelf had voorgehouden dat wanneer ik bleef trekken ik nooit op kamers kon gaan wonen, de tweede keer was omdat ik in behandeling was in Nijmegen, deed ik het eigenlijk voor mijn therapeute (zodat die lekker trots kon zijn) en nu ben ik sinds 12 juni trekvrij en ik weet niet goed hoe dat komt maar het zal wel met mijn ex te maken hebben of het idee dat ik steeds maar geen baan heb omdat ik kale plekken heb. Dus, wat externe stimulansen betreft, ik heb ze nodig. En het kan me momenteel niet echt schelen dat het van buitenaf getriggerd wordt. Ik weet wel dat het beter zou zijn wanneer iemand kon stoppen omwille van de liefde voor zichzelf maar ik heb ondertussen het idee dat TTMers nu niet de meest liefhebbende personen zijn als het om henzelf gaat.

Ik hoop dat je totaal een heel goede week hebt, in ieder geval al superlief dat je vriend je toch wil helpen!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 09:31   #6
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Gisteren 9 haartjes getrokken en vandaag aan de telefoon opgebiecht. Ik kreeg een 'niet goed bezig' commentaar heel streng toegesproken. Ik moest vandaag beter mijn best doen en er niet mee lachen. Hij zei dat het goed was dat ik me schuldig voelen bij elk haartje dar ik nu trek omdat ik het tegen hem moet vertellen. Hij deed toch ook zijn best om al zijn spullen ineens netjes op zijn plaats te leggen, zoals ik had gevraagd. 'Ja Luc, da's waar. Ik doe vandaag nog beter mijn best. Maar ik vind dat ik dat gisteren ook heb gedaan want het hadden er veel meer kunnen zijn (ben ontelbare keren naar mijn hoofd geweest maar net niet getrokken)... Bla bla bla...

Leuk dat iemand er veel aandacht aan besteed.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 20:17   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Kim,

Eventjes een paar woordjes van deze kant... (pfff, zo dicht bij elkaar en toch heel de wereld rond )
Ik vind het echt prachtig dat jij een vriend gevonden hebt als deze! Hou van hem en de rest komt vanzelf... nou ja, ik bedoel: het is blijvend werken maar als de liefde er is, overwinnen jullie wel de stormen...
En wat tof dat hij je zo wilt steunen, ik kan me voorstellen dat dit een hoop energie geeft. Ik heb dit 'trucje' al meerdere malen toegepast en telkens kreeg ik het onwaarschijnlijke gevoel dat het zo veel beter gaat met twee dan alleen. En zo IS het ook! Alleen, laat AUB jullie relatie hier niet door kapot gaan. Ik bedoel, zorg ervoor dat de ttm niet tussen jullie in komt te staan. Op een gegeven moment zal het misschien iets minder goed gaan. Ook dàn zal hij jou onvoorwaardelijk moeten steunen. En dan mag hij geenszins jouw gedrag weerkaatsen aan hemzelf... snap je? Ja natuurlijk snap je't, je bent niet dom hé... maar misschien wel een beetje blind-verliefd Dus, om het simpel te zeggen, het is niet omdat jij op een dag 100 haren plukt dat je daarom minder van hem houdt. Jij weet dit wel, met heel je hart, maar weet hij het ook zo? Denkt hij er ook zo over na? Vergeet niet dat hij je vriend is en niet je therapeut... Iemand die echt om je geeft zegt; "Wat jammer dat het zo is gegaan, ik begrijp dat jij je nu zwaar klote voelt, maar voor mij blijf jij dezelfde en morgen gaan w'er opnieuw tegenaan!" En dan een dikke knuffel en ...vul zelf maar in...
In elk geval, geniet van de dagen waarop je niet of weinig plukt. Zoals je zelf zei, 'alle beetjes helpen!' En zolang de truc met het vriendje helpt voor jou... zo veel te beter!!! Ga ervoor!

Daniëla

Laatst gewijzigd door bolleke; 27 juli 2005 om 20:27
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2005, 08:51   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Gisteren heb ik 1 haartje getrokken. Ik voel me er schuldig om, telkens ik naar mijn haar ga en beslis dan om het niet te doen. Hij stuurt me nu smsen met 'Braaf geweest?' in enz en is gisteren nog langsgekomen om te blijven slapen. Hij maakt er echt wel zijn werk van, amai... Ik heb hem gezegd dat hij zoiets toch wel de volgende 3 jaar zal moeten doen want als de aandacht verslapt... jullie weten hoe het gaat hé... Hij zei dat hij dat dan wel zou doen Enfin, elke dag is er voor mij één, echt wel. Het is eigenlijk wel een lieveke en ik denk niet dat ik blind verliefd ben, in die zin, het is geen obsessie voor mij de liefde, zoals het in het verleden wel al eens het geval kon zijn. Het is geven en nemen en zo hoort het ook, relaxed zijn bij elkaar.

Groetjes!
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2005, 09:48   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hallo

Van het weekend bij mijn vriend gebleven en de teller staat van de drie dagen op 0. Hij geeft me kusjes als ik het goed heb gedaan en heeft voor deze week een lijst gemaakt waarop per dag 10 indrukken moet opschrijven, daarnaast of ik ze positief of negatief vind en dan wat meer uitleg. Ben benieuwd wat hij daar mee van plan was. heb van het weekend ook gehuild. We waren oude platen aan het bekijken en daardoor kwam er ineens vanalles los, herinneringen over vroeger in een tijd waarin alles veel veiliger leek. Het bleef maar komen, die tranen. Echt raar, ik wist niet wat me overkwam en wist geen blijf met mezelf. Ik had nostalgie naar een tijd waarin alles soms wel warmer leek en simpeler, met minder prestatiedruk.... Geen ttm-drang hebben betekent toch echt wel veel meer emoties.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2005, 14:02   #10
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar... geniet van elk moment (al lijkt 'genieten' nu niet het juiste woord met dat gehuil) toch weet ik dat dit zo'n verschrikkelijke deugd kan doen. Laat het komen Kim, het moet er uit! Jarenlange opgekropte emotie, laat het komen. Ik herken het gevoel...
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 08:59   #11
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nog altijd goed hier.... Gisteren 4 haren en dan krijg ik te horen dat ik écht wel moet minderen en dat we van 't weekend een restaurantje gaan doen, als ik het goed gedaan heb... Aangenaam om er effe is ni alleen voor te staan.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 09:55   #12
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Gisteren 3 haartjes omdat ik écht te moe was en persé nog wat wilde lezen. Na de 3de heb ik wijselijk mijn licht uitgedaan een gaan slapen. Ik voel me nu echt schuldig als ik het moet uitleggen tegen Luc. Stom hé maar voorlopig wel effectief. Ik was gisteren in de Veritas schuifspeldjes gaan halen en witte kleine clipjes. Ik heb daarna in de spiegel geexperimenteerd met die dingen en ik kan het zo al steken dat je er amper iets van ziet. Ik heb me dan ook bekeken met een tweede spiegel langs alle kanten. Natuurlijk, zo vind ik dat ik niet buiten kan omdat het zo'n raar kapsel is. Ik moet eens wat raad vragen aan een vriendin-kapster om een serieus kapsel voor mij uit te vinden met clipjes, waarmee ik me eventueel wel buiten kan vertonen. Laat dit één keer lukken, plz... zonder haarband buiten kunnen.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 10:28   #13
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
En toch mag je echt heel erg trots zijn op jezelf, maar drie haren en dan ook nog de kracht om dan na die drie te gaan slapen!! Dat is wat mij betreft zeker nog steeds een etentje waard hoor. Je levert een enorme prestatie zo en ik zie het nu wel gebeuren, oznder haarbandje naar buiten. Super, volhouden hoor!!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 10:44   #14
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Het zàl je lukken, geloof er nu maar in en hou vol! Ik duim voor je mee, komaan Kim!!! Nog vóór de winter zal jij genieten van een stralende zon op je hoofd, ZONDER haarband, een fantastisch gevoel... weet er alles van
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 11:28   #15
Bonzobeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Locatie: Wilrijk
Berichten: 37
Hey,

Wel, mijn haarbanden liggen weer even opgeborgen. Zoals ik al verteld heb gaat het na mijn bezoek aan een hypnotherapeut nog steeds veel beter. Hij heeft me heel veel doen inzien.
Nemen jullie wel eens vitaminen voor haar en nagels ? Ik neem die sinds 2 maanden en verdorie ik moet weeral naar de kapper , mijn kale plekken zijn terug allemaal begroeid met haartjes. Het zijn nog wel allemaal korte stukjes, maar zo zie je toch niet meer op mijn bloot hoofd.
Het geeft me een fijn gevoel. Ik pruts nog altijd aan mijn haar hoor en doe het dikwijls slechter dan jij hoor Kim. Ik kom van honderde haren en ik denk dat ik aan een gemiddelde zit van 20 pijlen per dag. Wat ik extreem goed van mijn eigen vind. Als ik er op let om plakkertjes aan mijn wijsvingers te doen, dan sneuvelt er geen enkele pijl. Maar ik kan het me niet iedere dag permiteren om met plakkers rond mijn vingers te lopen.
En Kim, heel fijn dat je zo'n fijne, begripvolle vriend gevonden hebt. Ik word er bijna jaloers op Volhouden hè
Bonzobeer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.