Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 september 2005, 09:57   #136
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik heb van de week alle info over TTM, serotonine, Omega 3 e.d. eens geordend en heb toen inderdaad ook bedacht dat ik misschien eens Omega 3 moet proberen... Ik heb wel het probleem dat ik geen pillen kan inslikken, en ik geloof dat er maar 1 merk is dat kauwbare kinder-tabletjes heeft. Maar daarbij zal de dosis dan misschien weer aangepast zijn...
Ja, Bolleke, die maandstonden (voor de Nederlanders: ongesteld zijn) heb ik ook al in verband (hihi) gebracht met mijn trekdrang. Gisteren was de eerste dag, dat gaat gepaard met de bekende 'moodswings' (tijdens de lunch nog zitten verkondigen hoe goed het met me ging, en het na de middag ineens niet meer zien zitten...)
Oilily, met dat ordenen is het redelijk OK hoor, het is vooral dat ik massa's mailtjes moet sturen en ik doe er zo lang over om die beleefd te formuleren. Alles wat belangrijk is moet erin staan, en ik wil ook dat alles 'juist' is, en dat kost allemaal stomme energie. En ik heb ook geen ervaring met enquêtes en ben dus bang dat ik dingen over het hoofd zie... Ik heb een paar afspraken met proffen en vind dat een beetje eng... etc.
Karin, dat promoveren (voor de Belgen: doctoreren) is nog de vraag... Dat is een van de dingen die mij zo onzeker maken. Ik weet niet of ik ervoor in aanmerking kom, en zo ja, dan weet ik niet of ik het wel kàn, en ik weet ook niet of ik het echt wil. Ik heb het daar met Bolleke al over gehad: het is nogal eenzaam werk, veel alleen zitten, veel denkwerk. Een wereldje waar de druk om te presteren groot is. Allemaal "triggers", zie je...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 21:13   #137
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Heel herkenbaar hoor, dat je zou opzien tegen doctoreren. Ik wil om dezelfde reden sowieso nooit promoveren (ik noem de termen maar zoals ze bij de persoon horen, hihi). Ik kan absoluut niet overweg met mondelinge examens en naast alle stress die er is als je al je boekje wilt schrijven (het proefschrift, minimaal 4 geaccepteerde artikelen in een redelijk hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift) zou ik het alleen al om het verdedigen van mijn proefschrift finaal fout gaan, ik heb uiteindelijk ook dan maar gewoon HBO gedaan en mijn universiteitsstudie niet afgemaakt. Maar ook als HBOer mogen we in Nederland een promotieplaats nemen. Ik heb daar vroeger wel over gedroomd maar door alle stress enz en nu ik heb toegekeken bij vrienden, neee, brrr dank je. Het is niks voor TTMers denk ik dan...
Of jij het kan kan ik niet zeggen want ik ken je niet, ik denk echter van wel. Maargoed, je moet je gevoel volgen en onderzoek doen is op zich wel interessant natuurlijk op de eenzame momenten en de stress na dan.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 09:22   #138
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Toevallig heb ik vanmiddag een afspraak met een prof die ik goed ken om eens te bespreken wat mijn toekomstmogelijkheden zijn hier. Eerst weten wat er concreet kàn voordat ik zit te piekeren over wat ik wil.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 14:49   #139
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik kan nog een jaartje piekeren, want veel wijzer ben ik niet geworden. De mogelijkheden zijn schaars, zoveel is wel gebleken.

doei
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2005, 19:23   #140
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Getsie balen zeg. Hoop dat je gauw een oplossing vindt, een gat in je toekomstmogelijkheden zeg maar.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2005, 09:23   #141
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Mrgg... de hele week al een beetje ziek...
En gisteren zat ik hier op het werk me slecht te voelen, en me dan geestelijk nog slechter te voelen omdat het werken niet wilde lukken, en toen begon ik aan mijn haar te zitten... en 's avonds voor de tv weer...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2005, 22:48   #142
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Beterschap Janika! En kop op, meid! Niet te veel zorgen maken, dat helpt toch niet. En aan je haar zitten ook niet hé. (Ik weet dat je het weet hoor, maar toch nog ff herhalen ). Je kunt het!

Lieve groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.