Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2006, 11:12   #16
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
pffff het wordt nu toch wel steeds zwaarder om er af te blijven. De drang om te trekken is super groot! Zo graag wil ik weer trekken...ahhh. En ja Bolleke ik zou eigenlijk niet in de spiegel moeten kijken, maar ja ik wil zo graag resultaat zien! Maar het erge is dat het me juist nu pas opvalt hoe dun mijn bos haar is Heel frusterend. Toch probeer ik steeds aan mijn vaders woorden te denken, die zei "dat je heel snel veel schade kunt toebrengen, maar dat het daarentegen heel veel tijd kost om het weer te herstellen!" En ja daar heeft hij gelijk in! Die ene haar die ik nu ff in een seconde trek, is pas over een paar maanden weer een echte haar! Dusssssss...
Frusterend voor mij is trouwens ook dat de haren op mijn voorhoofd juist wel goed groeien...in principe hartstikke fijn, maar ja het is totaal geen gezicht. Daarom scheer ik ze maar af, zodat ik niet in de verleiding kom om ze eruit te trekken! Als alle haren op mijn voorhoofd weer groeien, moet ik maar een pony laten knippen, zodat ik het kan verbergen...

Al met al gaat het dus toch nog steeds goed! Vanochtend 1 dun haartje eruit gehaald, maar dat bederft mijn trots niet! Ik ga nog steeds dapper door, al kost het veel moeite!

Iedereen succes!

Grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 14:48   #17
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Komaan Erna, je kunt het, echt wel.... Misschien goed om nu je dagdagelijkse leventje een beetje anders in te vullen. Kwestie van jezelf te verstrooien, je aandacht niet altijd op die haren te richten en je geest de kans te geven om zich vast te pinnen op andere interessante dingen. Waar heb jij (behalve haren trekken) nu héél veel zin in om te doen? Neem op tijd een andere trein hé!!!
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 15:13   #18
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
shit shit shit!
ik heb zojuist mijn eerste dikke lange haar getrokken in 2006, doelbewust getrokken. Ik had hem vast en hij moest er gewoon uit!!!
Het klinkt stom dat ik baal van 1 haar, aangezien ik normaal wel 100 haren per dag trok...maar het gaat gewoon om het idee dat ik nog geen enkele haar had getrokken in 2006! dat idee sterkte mij! en dat is nu dus voorbij...
het klopt dat ik me nu moet focussen op dingen die IK nu juist graag zou willen doen, alleen is dat nu juist het probleem. ik werk en ik moet nu dus mijn taken uitvoeren, ook al heb ik er geen zin in en kan ik me er niet toezetten. Ik kan simpel weg niet achter mijn bureautje vandaan gaan. En daarom zit ik dus continu aan mijn haren en kom ik continu in de verleiding om te trekken. Ik denk er veel teveel aan en dat is helemaal niet goed. Ik moet mijn aandacht verleggen, al heb ik geen idee waarop...
Nou ja we gaan weer dapper verder! 11 hele dagen niet trekken is nu mijn record en mijn doel is nu om dat record weer te verbreken!

succes iedereen, grt erna

pfff het lucht wel ff op om het hier te vertellen. Het voelt nu allemaal iets minder zwaar!
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 15:17   #19
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat record heb je, dat gaat alvast niet meer weg. Hou daaraan vast, hou dat voor ogen. Er is nog niets verloren.

Ik ken het bureau-gevoel. Hoeveel uren ik hier niet zit, wetend dat ik moet werken, maar het lukt niet - en dan maar in mijn haar zitten.
Zet een kop thee, ga naar de wc, praat met iemand - verander even van omgeving. Plak pleisters op je vingers, of ruim je bureau op om even je handen een andere bezigheid te geven.
Alles beter dan blijven zitten in die cirkel!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 17:14   #20
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Erna, er zijn geen potten gebroken hé! Het enige wat je zeker bewezen hebt is dat je erin geslaagd bent om tien dagen trekvrij te leven! Als de rest is bijzaak, als we de lat te hoog leggen, halen we nooit ons doel...
Maar het is heel belangrijk nu om die oude gewoonte te doorbreken en om te streven naar een nieuw record. Eenmaal je weer geproefd hebt van dat ene haartje, komen de volgende zo makkelijk... vergelijk het met een alcoholieker en zijn eerste pintje...
Komaan, effe een extra inspanning nu, je kunt het!!!

Voor mezelf breekt nu een spannende avond aan. Morgen moet ik twee taken afgeven voor school enne... ik moet er nog aan beginnen. Ik heb deze nacht gewerkt, ben nog niet zo lang wakker en de spanning begint te stijgen. Ik moèt dus verplicht achter mijn bureau gaan zitten en twee (ambetante) taken afwerken. Ben benieuwd of er haren zullen sneuvelen. Effe nadenken hoe ik het probleem kan aanpakken... tips?
Ik houd jullie op de hoogte (en dat is één van mijn tips, maak je plannen openbaar, zo heb je een stok achter de deur). Het is immers nog altijd makkelijker om anderen iets te beloven dan mezelf..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"

Laatst gewijzigd door bolleke; 13 januari 2006 om 17:22
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2006, 12:43   #21
Braboke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 7
Dag bolleke

Dit is Kim vanop Luc's pc. Je hebt je taken nu waarschijnlijk al afgegeven maar wat bij mij heel goed hielp op te studeren of taken voor te bereiden was om dat buiten te doen. 'S avonds en in de winter kan dat natuurlijk niet maar als het lente wordt, kon dat mijn hoofd echt opklaren en boekte ik goede resultaten.

Groetjes
Kim
Braboke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 17:46   #22
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Kim,

Bedankt voor de tip. Helaas werkt dat bij mij niet. Buiten word ik door 101 dingen afgeleid en dan moet ik als het ware 'trekken' om mij te kunnen concentreren, om mij te focussen op dat ene blad...
Trouwens, mijn taken waren pas om 3 u 's nachts af, was een beetje donker en koud buiten hé...

En hoe het ging? Zoals verwacht... eerst slecht, maar dat verwonderde me niet; een deadline, verplicht aan je bureau moeten zitten en de juiste woorden niet vinden, te goed willen doen en geen genoegen nemen met halve zinnen op papier... gevolg... het trekduiveltje kwam 'zijn diensten aanbieden'. Eventjes heb ik er gebruik van gemaakt (lees dus 'trekken'). Maar gelukkig kon ik op tijd stoppen, oef...
Dan maar het laatste redmiddel: Dédicace (is dus kleurmiddel, een vies goedje..). Dit doe ik op mijn haar, masseer het goed in en laat het dan zo... Ik kan je verzekeren dat je NIET met je handen in je haar zit, want dan hangt alles vol! Dat laat ik er zo lang opzitten als nodig is (in mijn geval was dat twee uren). Tijd zat dus om goed door te werken. Daarna spoel ik het uit. Het resultaat is mooi: de haren zijn gelijk gekleurd (geen uitnodigende witte of grijze), het haar voelt ook heel zacht aan en het ziet er egaal uit. Daarna kon ik zonder trekdrang nog rustig uren trekvrij doorwerken.. joepie!

Achteraf ben je dan zo blij dat je die dingen geleerd hebt èn ook toepast. Ik ben blij dat ik niet alles om zeep heb geholpen op één moeilijk, gevaarlijke avond, ben blij dat ze er nog staan... die luttele haren...
Waar een mens toch mee bezig is...

Ik vraag mezelf af, als niet-ttm'ers bovenstaande tekst zouden lezen, hoe zouden ze dan over me denken? Ach, misschien weet ik dat liever niet...

Janika, prettige verassing trouwens op een vroege zaterdagmorgen, samen in de trein! Ik hoop dat je een prettige dag had bij je vriendin!
Enne, ook met sjaaltje ben je mooi hoor! Vond jij het ook niet 'bevrijdend' dat je zo maar, op de trein, kon praten over ttm, net zoals anderen praten over het weer? Achteraf dacht ik bij mezelf: 'Tsjonge, wat zijn we toch een grote stap vooruit gekomen'
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 19:27   #23
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Erna,

Het is alweer een paar daagjes geleden dat je nog iets van je liet horen. Is dat goed nieuws of slecht nieuws, of geen nieuws?
Ik denk aan je hoor...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 08:22   #24
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Awel weet je nog dat haarmasker van vroeger waar ik altijd over sprak. Dat was dezelfde methode die ik toepaste, gewoon erop kwakken en de trekdrang laten voorbijgaan omdat je er dan niet kàn inzitten. Ook toen ik mijn haar nog kleurde was dat een moment van rust, die 40 minuten dat je niets kon doen dan wachten eer het eruit mocht en toen was het ook superzacht en egaal. Ik vond dat toen supermooi, zo'n wit kopje maar ben nu blij met mijn eigen kleur.

Wat niet-ttm'ers van deze tekst vinden, hoeven we ons geen zorgen over te maken. Als je een vlieg kon zijn die in elk huishouden eens stiekem kon binnenvliegen, ik vermoed dat je soms nog veel raardere dingen zou zien dan wat wij hier doen. Het is alleen, wij vertellen elk detail en sommige mensen hangen gewoon nooit de vuile was buiten. Maar reken maar dat iedereen die een beetje heeft.

Ja, praten over ttm is bij mij ook een 'faits diverreke' geworden. Vorige week kwam mijn beste vriend met zijn vriendin eten, dan praat ik er dus over alsof ik praat over het koken van het diner. Niemand kijkt raar op of stelt nog vervelende vragen. Oef, wat een lange weg was dat om daar te geraken...

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 10:55   #25
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hallo allemaal!

wat fijn allemaal die berichtjes van iedereen! bedankt!

ik ben inderdaad ff een tijdje weggeweest. Vrijdag ben ik ziekjes naar huis gegaan vanaf het werk en het hele weekend ben ik weggeweest, vandaar... Zo'n weekendje weg doet echt goed. Eigenlijk denk ik dan niet eens aan het haartrekken, het komt niet eens bij me op! Dan ben ik de hele dag druk en voel ik me gelukkig! heerlijk!
het gaat dus nog steeds goed. Al heb ik het af en toe wel erg moeilijk. dan heb ik een haartje vast of ik zie een mooie haar in de spiegel en dan voel ik het helemaal kriebelen! maar gelukkig kan ik het nog steeds weerstaan en ik kan nu ook al een beetje zien dat het begint te groeien !

sorry bolleke dat ik je geen tips kon geven, maar ik leesnu dat jezelf een super tip hebt! wat een super idee! als ikzelf een trekbui had, ging ik altijd mijn haar wassen, maar dit is een nog veel beter idee! ik zal hem zeker onthouden! jammer dat je wel eerst een paar haren hebt getrokken, maar daarnaast super goed dat je jezelf hebt gedwongen maatregelen te nemen! en de volgende x zet je deze stap een paar haren eerder!

succes weer allemaal!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 10:58   #26
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Bolleke, inderdaad supertoevallig! Ik bedoel, wie kom ik nu tegen op zaterdagochtend om halfacht in de trein Mechelen-Leuven! Ik was stomverbaasd. Haha.
Ik dacht net hetzelfde: formidabel dat we gewoon over die TTM hebben zitten kletsen alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Ja, dan zijn we echt al ver gekomen. "De schaamte voorbij" - toch al voor een flink stuk, hè!
Dat sjaaltje van mij, tja, ik heb het liever niet natuurlijk...
Jouw haarbandje vond ik ook een goede oplossing. En het Dédicace-kleurtje dat je gebruikt is pittig en past bij je.
Groetjes
Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 17:02   #27
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
zojuist 5 haren getrokken...
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 20:02   #28
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké Erna, mààr vijf... is nie veel hé lachen en denken: "Vroeger trok ik er wel vijftig of honderd na elkaar". Nu maar vijf dus... geweldig goed... tenminste àls het de laatste vijf waren voor vandaag hé, beloofd?
Morgen is het 17 januari, weet je, dan beginnen we samen aan een nieuw record, oké? Wie doet nog mee?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 20:34   #29
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
dankjewel voor je lieve woorden!!

toch moet ik mededelen dat ik net er alweer 7 heb getrokken...mijn hand gaat er steeds weer heen en ikvoel het prikkelen...echt super balen! ik weet weer wat het gevoel is...en die is zo fijn...alleen na de tijd voelt het zo *&^# bahbahbah! ik wil dit inderdaad niet meer!
morgen doe ik weer dapper met jou en iedereen mee! en ik begin nu al met trainen!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 20:42   #30
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Talking

Kop op hé meid, het voelt misschien even goed, maar daarna.....niet! Herinner je even dat goede gevoel van een aantal dagen niet getrokken te hebben...de adrenaline van dat trotse gevoel....heb je hem te pakken? Dát gevoel gaat je morgen helpen een nieuwe start te maken!
Suc6!!!
En misschien moedigd dit je ook aan: ik heb al 5 dagen achter elkaar niet getrokken!!! Plus nog die ene dag van vorige week (dinsdag). Voelt als een overwinning
Liefs Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.