Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2006, 14:35   #61
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Erna,

...en iedereen die hier leest.
Probeer meteen weer te stoppen, want voor je het weet
Laat je in ieder geval niet verleiden tot toegeven 'voor die ene keer', want dat kunnen wij/ik, in ieder geval, niet.
Ik probeer ook nog steeds, maar heb helaas 'het knopje' nog niet gevonden. De schade die weer is toegebracht, vind ik erg verdrietig.
Maar zoals altijd komen er na slechte tijden weer goede tijden en daar is het wachten even op Het rare is dat ik me verder best goed en sterk voel, stom dan dat ik dat getrek niet kan laten. Tja, het voelt zo goed he!!

Groeten Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 20 januari 2006 om 14:37
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 15:50   #62
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey ladies

bij mij is het een dag zoals anders, heel afentoe een haartje, ik zit nu aan 4 denk ik... ik zou echt eens een dag helemaal niet willen trekken... dat is vanaf morgen mijn streefdoel. ik wou zometeen na het werk even lekker de stad in, maar het is nu 'zeik'weer en ik vrees dat ik maar ineens huiswaarts ga, maar dan weet ik nu al dat ik ga trekken, zo rustig thuis, wat lezen of tvkijken om uit te bollen van de werkweek... lastig hé...

niet opgeven hé ladies, een mindere dag is geen ramp, maar direct terug aanpakken die handel!

Veel succes lieverds!!!
en een prettig w-end!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 10:50   #63
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
yes! het is me weer een dag gelukt! gister heb ik de hele dag aan mijn haar gezeten, maar ik heb er geen enkele haar uitgetrokken! zo wat voelt dat weer goed! op naar een nieuw record! ook zie ik allemaal korte haartjes groeien, al is het nog steeds dun...het gaat de goede kant op!

hoe gaat het bij jullie?

Succes allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 13:19   #64
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
op de hoogte

Hallo allemaal,
Ik heb ongeveer 2 weken niet op deze site gekeken, maar wat een verhalen! Ik heb vol verwachting de ene reactie ne de andere gelezen. Logisch zijn ze niet allemaal even positief (maar zo is het leven...) maar ik merk wel dat ik vooral de positieve energie uit jullie berichten overneem! Heerlijk!
Ik ga proberen met jullie trein mee te reizen... Nee, bij deze heb ik NU een ticket gekocht en zit ik in de trein. Proberen werkt niet, DOEN wel!

Ik zie het ook nog zo; In mijn hoofd zit dat duiveltje, dat duiveltje krijgt te vreten bij iederen haar die ik uittrek, hoe meer hij te vreten krijgt hoe sterker hij wordt. Trek ik niet, dan krijgt het duiveltje honger. Hoe meer honger hij krijgt hoe harder hij gaat schreeuwen dat ik moet trekken. Ben ik sterk genoeg om dat te weerstaan, dan wordt het duiveltje zwak van de honger, uiteindelijk gaat hij langzaam dood. (maar bij iedere haar wordt hij weer levendiger)

Ik kan me helemaal vinden in deze tekst. Heb zelf ervaren dat het voor mij ook zo werkt. Het is alleen zo makkelijk gezegd. Juist op die moeilijke momenten lijkt het of het me niet meer kan schelen en wil ik gewoon trekken. Het is verdomd zwaar....
Ik heb laatst vooraan op mijn hoofd een deel weggetrokken, waardoor de grote kale plek daarachter nu moeilijk te verbergen is. Eigen schuld, maar niemand, vooral op mijn werk, mag het zien. Ik moet er vanaf blijven. Vandaar het treinkaartje.

En nogmaals, bedankt allemaal voor jullie verhaal. Ik lees alles, ook als ik niet reageer

Tot snel,
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 21:39   #65
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hallo allemaal!

hoe gaat het met iedereen? ik zie dat jullie allemaal al een paar dagen niets hebben laten horen! ik hoop dat dat geen slecht nieuws is! en ik hoop ook dat jullie de kracht hadden weinig tot geen haren te trekken! vertel het hier!

ik zelf heb weer de kracht gevonden om te stoppen. ik ben inmiddels alweer (bijna) 3 dagen gestopt met trekken, zelfs nu ik toch best veel zorgen heb en niet lekker in mijn vel zit...werken, relatie het kost allemaal zoveel energie en het is vaak best moeilijk om te genieten van de kleine dingen in het leven, zoals mijn levensmotto is! ik kan het, voor mijn eigen gevoel, vaak veel te moeilijk maken...herkennen jullie dit?

Succes iedereen! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:18   #66
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hey meissie,

Ja herkenbaar! Ik heb er net iets iets over geschreven op Serotonine dankzij liefdesdrankje?
echt toevallig . Nog bedankt voor je berichtje op mijn "voorstel thread" heb al wat meer daar neergeschreven.
Maar hey!!!! Heel goed weer 3 dagen trekvrij!!! Oja als je dan toch bezig bent moet je ook maar even lezen wat ik je schreef op Een nieuw jaar, een nieuw begin...
Beetje rommelig allemaal, sorry, maar het komt uit mijn hart.
Heel veel kracht maar dat gaat zeker lukken!
Liefs Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 13:38   #67
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Eventjes een stand van zaken geven...
Na drie trekvrije dagen ging het gisterenavond eventjes de verkeerde kant op. Er kwam een trein voorbij waar ik zo veel moeite mee had om te laten voorbijgaan... hij nodigde echt uit van kom, kom nu... Eventjes dus opgestapt en ondertussen denken 'hoe komt het toch dat deze trein zo aanlokkelijk lijkt???'...
Het antwoord was duidelijk: 1) zie thread 'in m'n blootje gezet'. 2) Na twee vermoeiende dagen waar ik ook heel intensief met mezelf en met anderen over en met gevoelens heb gewerkt... moest ik stoom afblazen... Mijn man gaat 's zondag vroeg slapen (moet om 1u opstaan), dus hem moest ik met rust laten, mijn oudste dochter was de deur uit en de jongste dochter zit in den blok... vandaar die verkeerde trein... waar kon ik anders terecht dan bij mezelf? Zo leek het toen...
Na deze, gelukkig korte, rit dan maar afgestapt, even naar haarweb-forum om mijn frustratie van me af te schrijven, een wijntje en naar bed. Heel lang stil op mijn rug en mediteren en dan in slaap vallen.
Vandaag gezond weer op, op het juiste spoor, met de juiste trein, we gaan er weer voor!
Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen kan aanzetten om niet te paniekeren bij de verkeerde trein!
Liefs
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 15:05   #68
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
he die stomme mooie trein ook! hij lijkt zo aanlokkelijk, maar bedenk dat het vaak maar van korte duur aanlokkelijk is. de trein die de goede kant oprijd is uiteindelijk veel aanlokkelijker! dus daar blijven we voor gaan, ok?
maar ja ik begrijp je uitstapje maar al te goed, druk, je moet ff je ei kwijt, je kumt het ff bij niemand kwijt en dan is er ttm die tijdelijk hulp bied.. helaas maar waar!

maar gelukkig zit je weer gezellig met mij en anderen in de goede trein! we maken er weer een feessie van!

Succes allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 17:56   #69
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he

dat 'stoom aflaten', dat is bij mij ook vaak de reden (misschien wel altijd) om te trekken, na het werk krijg ik vooral de drang... stoom aflaten dus...

dit w-end was helaas niet super, ik had gehoopt echt eens niet te trekken, maar het was weer gewoon zoals anders: niet veel trekken (max 10 à 20 haren) maar ik wou zo graag is niet trekken...

vandaag is het gelukkig al iets beter, nog maar 3 haren, en het is al voorbij 6 uur... hoewel de avonden het moeilijkst zijn voor me, heb ik er vandaag een goed oog op! hopelijk lukt het me vanavond niet meer te trekken, dan lukt het misschien morgen wel de hele dag...

veel liefs en je niet laten doen door een klein 'uitstapje' hé!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 09:37   #70
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hallo meiden!

wat is jullie stand? ik heb zojuist een lijstje geprobeerd te maken van jullie stand en die zal ik de komende tijd eens goed bijhouden! misschien stimuleert het jullie en mij!

Bolleke: vanaf 1 januari veel goede dagen, met een paar mindere?
Fashiongirl: 14 dagen trekvrij?
Tinneke : 10 tot 20 haren per dag?
Limburgse: hoe gaat het bij jou?
*katje*: hoe zijn je examens gegaan en hoe is het toen met je haren gegaan?
Kristel: vanaf 17 januari trekvrij?
Janika: hoe gaat het met je? en met ttm?
Oilily: vanag 17 januari ook trekvrij?
Marly: ik weet dat je niet meeodet, maar hoe gaat het ermee?
Madelief: doe je ook mee? al een trekvrij dag of een dag met weinig haren?

en mezelf: vanaf 1 januari 10 trekvrije dagen achter mekaar aan, daarna een paar dagen max 20 haren op een dag en nu sinds 4 dagen weer trekvrij! yes yes yes!

nu meiden! ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat jullie samen met me in de trein zitten de goede kant op! zo te zien wordt het een gezellige rit met z'n allen!

Succes allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 09:54   #71
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik hou hier een beetje een wedstrijdgevoel aan over, en dat vind ik niet zo fijn

Ik doe het allemaal op mijn eigen tempo. Ik schrijf in mijn boekje wanneer ik heb getrokken en hoe ik me voelde. Er getallen op plakken doe ik nu niet. Trekvrij zijn is voor mij niet mogelijk, en ik heb ook geen "ik ga ervoor"-mentaliteit op dit ogenblik. Ik heb een absolute k*week achter de rug, heel veel getrokken. Als het deze week iets minder is, dan is dat voor mij al goed. Ik zet mezelf nu eventjes niet onder druk; voor ik dat doe, wil ik me eerst beter in mijn vel voelen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 13:22   #72
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Mmm wedstrijdgevoel .... Janika ik begrijp wel een beetje wat je juist bedoelt, maar volgens mij heeft Erna gewoon even een lijstje willen maken om een overzicht te hebben en ons allemaal te stimuleren / motiveren. Ik vind het best ook wel leuk om zo eens te zien hoe het met iedereen gaat / is.
Het geeft me ook een goed gevoel dat er naar je geïnformeerd wordt, als ik heel eerlijk ben, zonder dat je je meer moet verantwoorden dan je zelf nodig vindt.

Ik ben zelf ook in een periode dat ik weet dat ik niet trekvrij kan zijn en forceer me daar ook niet naar. Iedereen mag dit natuurlijk op z'n eigen tempo doen, maar ik ben er ook zeker van dat iedereen dat hier ook accepteert.
Ik vraag me soms ook wel af of ik dat ooit wel eens zou kunnen zijn.
Maar momenteel probeer ik om te minderen en een evenwicht te vinden, me goed te voelen, te ontspannen, me voorbereiden op onze verhuis, de bevalling, m'n haren te sparen en te laten groeien, maar allemaal in een rustig tempo, zoals ik het zelf aankan.

Ik moet ook eerlijk wel toegeven dat ik vaak nog op de verkeerde trein zit (ik zit daar ook zo goed he ).
Ik trek nog alle dagen en soms heb ik zelf het gevoel dat ik geen moeite doe om ertegen te vechten omdat ik alles zo moe ben en dat gewoon rust geeft. Fout van me , maar ik doe m'n best he

Dus mijn stand van zaken, ik doe m'n best, gisteren getrokken, vandaag ook al, hopelijk morgen niet he.
Ik blijf hier posten en de stand doorgeven, want het geeft me toch wel moed hoor. Hopelijk lees je hier binnenkort "die dag heb ik niet getrokken".

Aan iedereen hoe gaat het ermee? Heb goede moed, volhouden, kop op, alles op je eigen tempo, veel succes ...
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 13:33   #73
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
sorry janika en de anderen. het is zeker niet bedoeld als wedstrijdje. ik wil gewoon graag bijhouden hoe iedereen ervoor staat, zodat ik af en toe persoonlijk kan informeren hoe het met iemand staat. aangezien ik de meesten van jullie nog nooit heb gezien, haal ik velen van jullie door elkaar en kan ik niet onthouden hoe het met iedereen gaat... (sorry heb slecht geheugen en ben pas sinds kort weer actief hier...) daarom heb ik dus inderdaad een lijstje voor mezelf gemaakt. ik zal deze lijst zeker niet gaan presenteren hier op de site. de lijst die je hierboven ziet, is alleen maar een vraag aan jullie hoe het met jullie staat en gaat. voor mij is het een stok achter de rug en ik hoop ook voor anderen. ik wil het als aanmoediging gebruiken en niet als wedstrijdje, want harentrekken is absoluut geen wedstrijd. we moeten alleen het positiever eruit halen! en je moet de stand ook niet met elkaar vergelijken, maar met je eigen stand. vroeger was bijvoorbeeld een dag haartrekken minder dan 100 haren een goede dag voor mij, tegenwoordig zou dat een slechte dag zijn. snap je wat ik bedoel?

maar als jullie het vervelend vinden dat ik die stand bijhoud, dan stop ik ermee hoor... ik wil hier absoluut niets forceren! juist alleen maar stimuleren! op dit moment vind ik het alleen maar erg vervelend dat het zo verkeerd opgevat wordt...iets wat ik gewoon echt niet leuk vind, helemaal omdat het absoluut niet zo bedoeld is...

toch succes allemaal! grt erna

Laatst gewijzigd door erna; 24 januari 2006 om 14:28
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 16:44   #74
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Niet totaal trekvrij, maar die 3 haartjes kan ik bij-na niet meerekenen hé. Verder trek ik wel af en toe nog aan mijn wenkbrauwen (die haartjes zijn zo klein die kan ik niet tellen).
Dus 3 haartjes, de laatste 15 dagen. 1 In de 1e week en 2 in de 2e week, toevallig is: beide keren op zaterdag!
Een groot verschil met onbeperkt trekken, iedere dag. Vanaf volgende maand ga ik er wel aan werken om ook te stoppen met het trekken aan mijn wenkbrauwen, juist omdat het nu goed voelt én ik wil niet meer afwachten tot ze wéér helemaal kaal zijn. Dus mijn kohlpotloden gaan in de prullenbak!!
Fash.girl
Ps het is belangrijk te doen wat goed voor je voelt. Elkaar aanmoedigen en blijven steunen in welke trein je ook zit.
En voor Erna, je bedoelde het juist goed! Het komt dus ook wel goed ok?
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen

Laatst gewijzigd door fashiongirl; 24 januari 2006 om 16:49
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 17:58   #75
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
mm, het lijkt nu wel alsof ik de enige in de lijst ben die volop zit te trekken... frustrerend. het is misschien beter om dat niet meer te doen lieve erna, ik snap het wel. maar voor mij was het echt een beetje een dumper, ik heb er ineens helemaal geen zin meer in...
toch probeer ik het tot een minimum haren te beperken, vandaag bv nog maar 3 ofzo...

Groetjes en nog veel succes allemaal!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.