Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 2 februari 2006, 09:25   #16
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
he bolleke,

ff een snelle reactie! wat goed van jou zeg! een hele dag studeren en geen enkele haar! dat is echt een super prestatie! het zal wel een zwaar gevecht zijn geweest, maar jij hebt gewonnen! ga zo door!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 09:39   #17
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi iedereen,
Ik vind het altijd eng om beloftes te doen enzo, maar: ik doe mee.
Gisteren had ik een heeeeele slechte haardag. Ik zat alleen thuis en moest aan een opdracht werken, maar dit lukte niet goed. Ik was ook een beetje zenuwachtig omdat ik 's avonds naar een uitvaartcentrum moest: mijn oom is overleden en ik zag ertegenop om weer met verdriet van de familie geconfronteerd te worden. Dus liet ik mezelf toe om te trekken. 's Avonds viel het uiteindelijk mee, bij de familie heerste vooral opluchting (mijn oom heeft een lang ziekbed gehad) en de sfeer was niet al te zwaar. Ik kwam dus ook opgelucht thuis, ging voor tv zitten en... opnieuw trekken, trekken, trekken. Ontlading??? Ik weet het niet, echt niet. Daarna in de badkamer de nieuwe plek bestudeerd, mijn haar gewassen en toen drong het echt tot me door: ZO KAN HET NIET LANGER. Ik ben echt te ver gegaan.
Het gaat sowieso een eeuwigheid duren voor de plekken een beetje zijn dichtgegroeid. Maar zolang ik blijf trekken op het niveau dat ik dat de hele maand januari gedaan heb, vertraag ik dat proces nog meer. Dus, oké, ik doe mee met jullie, ik ga er wat aan doen. Die sjaaltjes en mutsjes, ik ben ze weer zo beu, ik word er ziek van om mezelf daar steeds weer mee te zien.
Dus nu met frisse moed er tegenaan.


PS Bolleke, je zou mij een PM gestuurd hebben maar die is niet aangekomen omdat de map ontvangen berichten vol zat. Nu is ie leeg, dus kun je misschien nog eens proberen?
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 10:15   #18
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
00000000000

Vanaf 30 jan. nog 000. Ik wil, ik zal, ik moet... winnen

gr. Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 17:14   #19
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hello ladies

enkele mindere dagen gehad, pieter had dinsdag jury voor school en ik had heel de week hard meegewerkt en ik was dus heel stressy voor zijn resultaten... maar gisteren zijn we naar eindhoven gereden (daar zit hij op school) en hij was beste van zijn afdeling!! werk dus dik beloond! het was een hele fijne dag en avond en ik heb veel minder getrokken dan de dagen voorheen... vandaag gaat ook veel beter. maar ik zit hier snipverkouden met een koortskoppie te werken, ik heb gewoon de fut niet om te trekken denk ik.

wat ook goed is: ben terug met avondschool begonnen: 4 avonden, zwaar, maar wil wel zeggen dat ik s avonds niet thuis voor tv kan zitten trekken, maar op school zit! super voordeel dus!

veel succes allemaal!!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 17:26   #20
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hey geeft veel energie, iedereen is super bezig!!
Ik: gister één haar en wilde er nog meer...vandaag 0, maar ik had wel de drang...Eigenlijk zit ik vandaag heel erg in het gevoel: het kan me niks schelen, mijn wenkbrauwen moeten eruit !!!
Dus ik zal maar mijn nagels lakken en eventueel pleisters plakken. Pfff kost wel veel moeite hoor om op de goede trein te blijven...
Suc6 iederéén!!

Ik lees net jullie berichtjes
Tinneke zeker een goede uitkomst die avondschool-2 vliegen in één klap! Suc6!
Janika, je hebt het zwaar gehad, ik wens je veel kracht voor de aankomende tijd en hartstikke sterk van je dat je gekeken hebt naar de plekken. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar misschien helpt de confrontatie je juist. Je kan het meid .
Nog aan jullie allemaal: jullie zijn goed bezig, super!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen

Laatst gewijzigd door fashiongirl; 2 februari 2006 om 17:33
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 09:08   #21
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Tinneke, dat is supergoed nieuws voor je vriend! Net als jij ben ik ook snipverkouden.
Fashiongirl dank voor de aanmoedigingen.
Gisteren ben ik zowaar na lange tijd nog eens onder de 5 haren gebleven! Ik kroop 's avonds heel tevreden in bed.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 11:41   #22
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hallo Erna,

Heb je mijn mailtje wel ontvangen?
Hier lees je in ieder geval

groetjes Madelief
We hebben nog contact.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 13:13   #23
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he Janika

super zeg, onder de 5 haren... ik ben vandaag thuis, ik voelde me toch echt niet zo goed... dat is natuurlijk niet goed voor m'n haar.
ach ja, ziek zijn is al rot, ik ga me vandaag niet frustereren over m'n haar. ik probeer wat afleiding te zoeken en dan zie ik wel.
jij in ieder geval goede moed om zo verder te doen en ook veel beterschap!

ook veel succes voor de anderen!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 13:52   #24
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
En vandaag al 6.

Beterschap
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 14:32   #25
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ikke vandaag al 4. 3 tegelijk toen ik even een ringtone wou kiezen voor mijn gsm en ik drie smsjes kreeg over dat ik nu lid was van die firma en dat dat me 4 euro per week zou kosten. Ikke 'Whaaaa, ik wil alleen maar een leuk liedje op mijn gsm'. Enfin, gebeld, gesmst en gemaild met die firma om mijn lidmaatschap af te schaffen.. Djeezes, wat een gedoe, dat doe ik nooit meer. Nu heb ik dus voor een bedrag van 4 euro Stairway to Heaven op mijn gsm. De rest heb ik dus opgezegd. Voila, dat was mijn 3 haren-verhaal. Consumptiemaatschappij
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 14:39   #26
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hallo allemaal!

zo wat een vechtlust straalt er van al jullie woorden af! goed zo, dat geeft kracht voor ons allemaal! Ttm is sterk, maar wij ook! Ttm mag dan af en toe ff overwinnen, wij zullen grootste deel van de rijd overwinnen en daar halen wij kracht uit en ttm zwakken we af met z'n allen!

met mij gaat het allemaal wisselvallig. ik had een paar goede dagen (minder dan 10), maar gister ging het opeens weer mis. 's ochtends had ik er nog maar 3 uitgehaadl, maar 's middags na de lunch begon ik opeens te trekken...waarom? geen idee! de eindstand van de dag: ongeveer 50 denk ik... maar...vandaag staat de teller nog op 0 en daar blijven we bij!

janika, wat goed dat je het zo goed doet! en wens je alle kracht toe om der vanaf te blijven, geen sjaaltjes en doekjes meer! daar gaan we voor! succes! en fashiongirl: die wenkbrauwen moeten er helemaal NIET uit! ze moeten blijven! succes!

Succes allemaal! grt erna

Ps morgen ga ik eindelijk weer naar de kapper! Ik heb er zoveel zin in! Nu hangt mijn haar veel teveel en ziet het er sloom uit! Ik ga een pony laten knippen zodat ik ook mijn haar op mijn voorhoofd kan laten groeien! Super spannend allemaal! Ik ben benieuwd of het haar ook opvalt dat het allemaal goed groeit! Ik hoop het het! Het herinnert mij trouwens aan de laatste x dat ik naar de kapper ging: dat was in Indonesie. De vriendin met wie ik op vakantie was wilde naar de kapper (ze weet van mijn haarprobleem) en had me overgehaald dat het goed zou zijn! Nou en dat was het ook! Ik zat er gewoon heel ontspannend. De kapper vroeg nog wel wat ik had, maar ik zei gewoon dat het een soort stress was en toen was het goed! We hebben toen echt super veel lol gehad met de kapper! Het hangt er gewoon vanaf hoe je jezelf voelt dan en hoe de kapper erop reageert...

Laatst gewijzigd door erna; 3 februari 2006 om 14:48
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 15:30   #27
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi allemaal'

Fijn dat we zo met z'n allen strijden tegen de TTM, Ik heb ook het gevoel dat je er heel veel en bewust over moet praten en denken want als de aandacht even verslapt ga je het schip weer in. Ik ben blij dat ik het met jullie kan delen, Je kan er ook niet over blijven praten tegen je naaste, Wordt ook vervelend volgens mij. Wat het haren trekken betreft gaat het dankzij mijn uitlaatklep hier erg goed de laatste dagen, al een paar dagen niet getrokken wel gevoeld gedraaid aan het gladde haar. maar bewust NEE gezegd.
Groeten Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 18:55   #28
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo dames,

Wow, Toppic is fantastisch, ik ben bovenop ook bijna kaal, en voorop mijn hoofd staat nog een streepje haar waar ik dan mijn hele bovenkant mee probeer te bedekken... (zoals kale mannetjes een pluk van links naar rechts over hun hoofd plakken)!! Maar Toppic maar mijn hoofdhuid onzichtbaar. Voel me een stuk zelfverzekerder!
Gister en vandaag niet getrokken, o!!!!! Moet wel zeggen dat het ook 2 drukke dagen waren waar ik bijna amper alleen ben geweest, maar toch.... Kom op meiden, we reizen met de trein gewoon door richting Parijs ofzo...
Tot snel! en een fijn weekend
Groetjes de Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 20:49   #29
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Stand voor vandaag... zero! De hele dag gewerkt voor school en als onderbreking strijken, een bad pakken, haren kleuren, 20 x trappen op en af lopen, en al minstens evenveel keren zappen naar Haarweb... altijd maar op zoek naar contact, communicatie, mensen waartegen ik mag en kan zagen en lullen over haren... Het blijft een wereldje apart en het blijft een beetje dwangmatig, maar liever dit dan trekken, ja toch!? Ik denk dat ik dit nu extra nodig heb omdat ik me - door de examens - vastgekluisterd voel aan mijn stoel..
Morgen de hele dag les, over 'Helpende gesprekken' en 'Geestelijke Gezondheidszorg'. Weten jullie dat wij leren over de DSM IV? Daarin staan alle psychiatrische aandoeningen beschreven, ook trichotillomanie. Ik kan er maar niet bij dat anderen mij gek vinden...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 21:55   #30
Geen Doorzetter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 7
Hallo allemaal,

Gister ben ik er eigenlijk voor het eerst achtergekomen dat ik TTM heb en dat na ruim 25 jaar !! (ben nu 34)... Ik heb het alleen niet met hoofdharen, zoals de meesten van jullie, denk ik, maar met mijn oogharen en wenkbrauwen... Maarrrrrrrrrr uiteraard ga ik graag mee met jullie trein... Wou vandaag al gelijk beginnen, maar dat ging vanmiddag al gelijk fout (inderdaad, als je achter een buro zit), maar vanaf nu begin ik gelijk !!!! Wil zo graag die volle, lange oogharen, die ik als 6-jarige had, terug !!!!
Allemaal onwijs veel sterkte en tot morgen met hopelijk heel goed nieuws, dat het me eindelijk een keer een dag is gelukt om niet te trekken.........
Geen Doorzetter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.