Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 8 februari 2006, 13:06   #46
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi Jente, (is toch nog raar je zo ineens met een andere naam aanspreken)

Je hebt gelijk. Ik moet niet nu, direct aan de nul zitten. Als ik nu al eens blij ben met het minderen, das eigenlijk toch ook al knap he
Ik heb (denk ik) ondertussen al wel gevonden waardoor ik zo een beetje uit m'n doen was. Ik had al een paar dagen niet echt veel kindsbeweging in m'n buik en vroeg me af of dit normaal was, met de nodige zorgen erbij natuurlijk.
Ik heb wat op het internet gelezen en blijkbaar is dit nu normaal omdat het kindje minder plaats heeft. Ondertussen voel ik het toch al weer regelmatig, maar de bewegingen zijn terug zachter, minder sterk geworden. Ik volg alles goed op hoe vaak ik ons kindje voel en als ik me toch terug zorgen begin te maken dan bel ik even naar de gyn. Waarom wacht ik hier toch altijd mee? Misschien omdat het zo stom lijkt als er dan niks aan de hand is, maar wat als er toch iets aan de hand was ....
Bedankt voor me even terug met m'n voeten in de realiteit te zetten: stap voor stap ...
En ik ga zeker genieten van de verhuis en hopelijk is dit ook positief op m'n ttm (alles is zo nieuw en vooral proper en dat wil ik zo houden).
Fijn dat het met jou ook terug wat beter gaat. Aan het verleden kun je helaas niets meer doen he, je moet enkel de gevolgen meedragen en dit proberen zo goed mogelijk te doen.


Erna,

Dat is echt minder leuk nieuws he. Maar goed van je dat je al je haren niet laat kapotgaan door hem. Zoals Jente zegt huil maar eens goed uit, verwen je .... Je bent een vechter, hou het zo, je kan het echt waar.


Tinneke,

Valt de avondschool een beetje mee? Wat ben je juist aan het doen?
Inderdaad de lat niet te hoog leggen zodat je gemotiveerd blijft ... moeilijk he het juiste evenwicht vinden.


(g)een doorzetter,
Zie jij echt je haren zo snel aangroeien ... das wel goed he, zo ben je (volgens mij) veel sneller gemotiveerd. Ik trek enkel hoofdharen en bij mij duurt het altijd enorm lang vooraleer m'n haren groeien. Als ik kijk hoe snel de haren van m'n vriend groeien ... en das voor mij best wel frustrerend. Is het altijd zo dat wenkbrauw- oogharen zo snel groeien?


Iedereen en al de rest hier ...
Veel succes en
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 13:27   #47
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hej Kristel en de anderen!
Ups en downs, het is vervelend... zelf ben ik vanuit een diepe put weer een berg op geklauterd. De wereld ziet er al een paar dagen veel mooier uit (ondanks het slechte weer). Ik ben minder onrustig, voel me beter, heb meer energie; oorzaak of gevolg van het feit dat ik minder trek???
Het is vechten, maar ik ben zo trots als ik een paar dagen onder de 10 kan blijven. (Minderen is de eerste stap, hč Kristel!)
Ik sta 's morgens en 's avonds voor de spiegel te inspecteren of het al zijn vruchten afwerpt... niet natuurlijk, zo snel groeien die plekken niet dicht...
Maar mijn wimpers groeien ook helemaal niet snel bij, hoor.
Dat is en blijft hard: je hervalt, je ruďneert je kapsel/oogharen, en je wordt daar nog zo lang voor gestraft.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 16:17   #48
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hello allemaal!

ik merk dat er hier ineens weer een positieve vibe hangt... dat is wel fijn.
kristel: ik volg marketingmanagement, en nu krijg ik HRM, strategisch management enzo... dat is wel interessant.

veel succes en veel liefs allemaal!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 22:51   #49
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
oei oei oei, hier gaat het echt niet goed ... examenstress, ik kan er geen andere reden voor bedenken. Nochtans gaat studeren veel vlotter dan vroeger maar deze keer is de leerstof zó saai dat ik wel tien keren dezelfde zin moet lezen om te weten wat er in staat. Vervelend, saai en toch verplicht ik mezelf om op die stoel te blijven zitten, met de gevolgen...jullie welbekend... Het is net of ik alle teugels heb losgelaten...
Oké, dan maar weer eens zoals gisteren vroeg in mijn bed. Ik heb nog twee dagen voor zaterdag maar dat is niet genoeg om de stof te kennen ...
Spijt me dat ik geen beter nieuws heb, vind het zelf rot.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 13:11   #50
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo dames,
wat een drukte hier. Ik heb 4 dagen heel veel gewerkt en dus geen tijd gehad om me hier te melden. Fijn om te zien hoe actief we hier zijn, ook al zijn de berichten niet allemaal even positief.

Ik zat zojuist zwak, ziek en misselijk (griepje) op de bank in wat reclamefolders te bladeren toen ik op de achtergrond op de tv het woord "trichotillomanie" hoorde....(schrok me rot) Een amerikaanse talkshow "Jessy" (had ik nog nooit vangehoord) had enkele TTM-mers op bezoek in de studio!!! Natuurlijk heel herkenbaar, en dezelfde ervaringen als hier op de site. Heel vreemd dat er in Amerika, en de rest van de wereld ook nog zoveel vrouwen rondlopen met hetzelfde... En allemaal doen ze het al jaren en komen ze er dan pas achter dat ze 'niet alleen' zijn. Ongelooflijk.

Ik ben nog steeds even tevreden met Toppik, terwijl mijn vriend al vrij snel zei; "Heb jij make up ofzo op je hoofd gedaan" Ja, het was even oefenen voordat ik doorhad hoe ik het het beste kon gebruiken maar nu gaat het goed. Het trekken is echt nog niet gedaald tot o, maar als ander hulpmiddel wil ik ook gelnagels hebben. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Ik heb ze jaren geleden al eens gehad. Ik kreeg mijn toen korte haar niet tussen die nagels. Nu heb ik lang haar, maar ik ga het toch weer proberen. Niet geschoten is altijd mis....
Groetjes de Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 13:23   #51
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi allemaal,

Hier gaat het weer wat beter. Voel me goed, heb vandaag nog niet veel getrokken, 3 haren, gisteren ietsje meer ('s avonds is het moeilijk) maar we zijn er trots op. Elke haar niet getrokken ....

Straks ga ik m'n haren nog eens lekker wassen en dan voor de 2e keer naar de prenatale les op het moederhuis. Dus de avond ziet er goed uit.

Nu heb ik enkel nog een haarcoach nodig die zegt "groei groei haren groei" en als die dan nog eens zouden luisteren ....

10, die cursus lijkt me ingewikkeld (die namen die ze altijd maar verzinnen, je weet vaak nog niet eens waarover het juist gaat) maar inderdaad wel interessant. Goed dat je het leuk vindt.

Bolleke, kop op he, zware tijden, maar je geraakt er wel door. Het is zo'n zonde dat je je eens niet even kan laten gaan zonder dat dit zo'n gevolgen heeft he (zoals vb wat snoepen). Haal heel de trukkendoos boven van plakkers tot andere afleidingszaken, hopelijk helpt het en veel succes he

Grtz
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 13:47   #52
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ook bij mij staat de teller vandaag op 3.
Ik moet werken maar het ontbreekt weer eens aan motivatie
Maar ja, beter dan studeren zou ik zo zeggen, sterkte Bolleke!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 14:23   #53
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey allemaal,

gisteren mijn kneedbal maar terug bovengehaald op het werk... dus ik heb gisteren weinig getrokken... vandaag ook nog maar 3 ofzo... en straks ga ik sporten en dan heb ik school... dat zou dus normaal gezien moeten goed gaan...

he bolleke: veel succes hoor, trek het je niet aan, als je niet alles kent... wat je kent, ken je...

jente: gebruik jij je kneedgum nog op het werk?

veel succes allemaal!!
liefs
10

o ja: KIm: heb ik jou dinsdag op t zuid gezien?? ik zat in een resto met een hoop van t werk en jij kwam precies met een vriendin voorbij...
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 14:26   #54
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi allemaal,

Het gaat al ietsje beter nu... mijn dochter van 19 heeft deze nacht stage gedaan (studeert voor verpleegster). Daarnet kwam ze uit bed, heel enthousiast want ze had een bevalling mogen bijwonen, ze had zelfs geholpen čn de navelstreng mogen doorknippen čn het jongentje (had nog geen naam) mogen wassen en aankleden... zo fier!
Gek toch, ik herinner me haar geboorte als de dag van gisteren, ik met een pruik en zij met een kopje vol haar...

Vandaag dan maar, na een moeilijke start, opnieuw voor het juiste spoor gekozen. De drang is ook minder, oef...
Succes iedereen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 14:59   #55
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hallo allemaal,

Hier weer even een schrijven van deze kant.
WB het haar trekken, gaat het de laatste week erg goed, af en toe sneuvelde er eentje bijna ongemerkt, wel zit ik erg veel aan mijn haar te voelen en draaien, maar hier kan ik het op dit moment bij laten, vanochtend de zijkanten van m'n hoofd bekeken, het groeien wil niet erg vlotten, ik merk wel dat er boven op mijn hoofd een plek zit met dunne beharing dit lijkt ook niet meer voledig terug te komen, deze plek was vroeger faforiet, de laatste jaren trek ik vooral boven zowel mijn re als li oor. Meestal bijt ik op de wortels van de haren, als de worten dik is, dit geeft soms een knappend geluid en dat was dan het ultieme moment.
Ik ben erachter dat het bijten op sesamzaadjes een beetje het zelfde effect heeft, mischien een idee om die maar te gaan eten, Hoewel, ik ben bang dat dat niet afdoende zal zijn, Bolleke, Ik heb vorige week jouw boek van de bib geleend en hem in een avond uitgelezen. dit was zeer herkenbaar en wil je bedanken dat je dit openbaar gemaakt hebt. Bolleke en de anderen heel veel sterkte met het "niet trekken" Ik blijf van de partij liefs en succes ALLEMAAL

Groeten Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 15:00   #56
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Goed Bolleke, met "frisse tegenzin" weer aan de studie!

Ja Tinneke, ik heb de kneedgom in een doosje in mijn handtas, en elke dag op het werk leg ik hem naast mijn computer neer. Ik neem hem niet altijd vast, maar hij is er dan toch voor het geval dŕt. Ook bij de tv ligt er eentje. Als ik ga bellen probeer ik hem ook te nemen.
Onlangs op café had ik hem ook bovengehaald, voelde me wat opgelaten en zat anders toch maar elders te prutsen. Een vriend vroeg, "wat is dat?" en ik zei, "da's om mee te prutsen, want anders zijn het mijn nagels of mijn haar". Dan is de gom de tafel rond gegaan want iedereen wou eens knijpen haha!

Daarnet heb ik maar pleisters geplakt want ik voel dat het vandaag weer een beetje wringt. Ik verveel mij enorm en zit de hele tijd op internet ipv te werken...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 15:53   #57
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Zozo wat wordt er hier wat afgeschreven! Fijn hoor! Iedereen bedankt voor de steunende en lieve woorden!
Wat ttm betreft gaat het bij mij gewoon nog steeds hetzelfde! Maandag was een heeeeeeeeeeeeel slechte dag, maar de rest van de week gaat het aardig! Ik zit nu wel op 20 a 30 op een dag en dat vind ik zekers teveel, maar ik kan er wel redelijk meeleven! Het valt me op dat ik vooral na de lunch begin te trekken! 's Ochtends heb ik wel de kracht om nee te zeggen en ook 's avonds kan ik dat (of ik zet een pet op), maar 's middags vind ik het echt zwaar! Dan kak ik in, heb ik niet veel zin om te werken (wat dan natuurlijk wel moet!) en dan gaan die handen automatisch naar mijn haren en dan heb ik geen puf om het te stoppen! Zo balen! Zojuist heb ik er weer twee mooie dikke zwarte korte haren met haarzakje eruitgetrokken en toen heb ik (weereens) gezegt dat dit een mooie afsluiting is en dat ik het (voorlopig) daarbij moet laten!
Ik zit dus nog steeds wel in de goede trein in de goede richting, alleen af en toe rijdt te trein naast het spoor...

Wat mijn vriend (of ex nu) betreft: daar heb ik het nog steeds erg moeilijk mee, omdat ik niet geloof dat zijn gevoel over is! Ik ben een enorm gevoelsmens (ben HSP) en mijn gevoel zegt gewoon dat het nog niet voorbij is en dat we gewoon bij elkaar horen! Erg moeilijk dus, maar het heeft gelukkig geen invloed op mijn ttm (niet in positieve en niet in negatieve zin)!

Iedereen succes met het verslaan van ttm en blijven schrijven allemaal! grt era

Ps ik ben trouwens naar de kapper geweest en iedereen geeft me complimentjes dat het zo leuk zit! Echt super om te horen! Ik heb nu ook een soort pony en dus kan ik nu mooi mijn haren op mijn voorhoofd laten groeien! Je zit het wel een beetje, maar daar moet ik nu maar eens doorheen! Als ik blijf vechten heb ik over een poos geen mega groot voorhoofd meer!~

Ps bolleke: heb je mijn brief gehad? ik ben helemaal vergeten er een briefje bij te doen...mijn vader wilde het op de post doen en dan gaat het allemaal zo snel en dan vergeet ik dat soort dingen...
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 16:12   #58
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Net 5 minuten gewerkt en ik zit alweer op het internet... Foei foei.

Leuk, Erna dat je naar de kapper bent geweest en dat je positieve commentaar krijgt! Dat moet je weer moed geven.

Ik ben ook HSP, 't lijkt me wel eens fijn om daarover met jou van gedachten te wisselen. Ik zie echt een verband met mijn TTM: zodra ik overprikkeld ben, ga ik trekken (dat verklaart waarom ik ook ga trekken na een geweldig leuke dag; veel mensen die er niets vanaf weten zeggen "dat haartrekken van jou is allemaal stress", maar dat is bullshit. Op een positieve manier opgewonden zijn, doodmoe zijn,... het is allemaal een kwestie van over-prikkeling en dan biedt plukken een (schijnbare) uitweg.)
Maar gevaarlijk aan HSP is dat je, zoals jij nu, bepaalde intuďties hebt die moeilijk los te laten zijn. Ik ben al een poos verliefd op iemand, het voelde juist, ik kwam hem toevallig overal tegen en ik dacht dat 'het zo moest zijn'. Van de week nog, ik was ergens en ik kon gewoon voelen dat hij daar ook was, ik draai me om en ja, daar zit hij. Zijn interesses en de mijne, het klopt allemaal, maar de feiten zijn dat hij mij niet ziet zitten en dat moet ik nu gewoon aanvaarden, no matter what mijn intuďtie me zegt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jij gewoon moet aanvaarden dat je vriend het heeft uitgemaakt, natuurlijk. Ik ken jullie situatie niet en ik hoop natuurlijk van harte voor je dat het goedkomt als jij dat graag wilt.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 17:55   #59
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
ik begin ook te trekken als ik opgewonden ben (in de zin dat ik me aan het amuseren ben he, niet op sexueel gebied, hihi). ik zit vaak met vrienden op café en dan begin ik spontaan te trekken...
het gaat vandaag nog steeds vrij goed, zit misschien op 5 ofzo... nu is het de kunst om het vanavond vol te houden... op school zal dat wel lukken.

groetjes allemaal!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 19:58   #60
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
He Jente,

ik wilde toch ff kort reageren op je berichtje: ik geloof namelijk ook dat je als HSPer gevoeliger bent voor gewoontes zoals ttm! Ik vang zoveel prikkels op op een dag en die moet ik op een bepaalde manier kwijt. Ik heb daarom ook veel slaap nodig! Als ik goed geslapen heb, dan merk ik ook dat ik minder behoefte heb aan trekken en kan ik mezelf ook beter tegenhouden! Over HSP is al eens eerder op de site gesproken. Ik zal de thread weereens opzoeken! Ik vind het iig een interessant onderwerp!

Wat ttm betreft: het gaat nog steeds redelijk! vanavond beginnen we weer te trainen voor een plukvrije dag morgen! wie doet mee?

Succes allemaal! grt erna

Laatst gewijzigd door erna; 14 februari 2006 om 08:43
erna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.