Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2006, 09:59   #61
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hey Kim, dan vieren wij dit jaar allebei ons tienjarig trek-jubileum

Ik heb ook gesplitste haren altijd gehalveerd, maar ik weet niet of dat voorafging aan de TTM, of niet.

Jij staat er goed voor, lekker op reis, ik wil ook vertrekken maar ik moet nog geduld hebben tot eind mei
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 10:49   #62
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hmmm, ik denk ni dat ik een groot feest ga houden om dat te vieren

Ik wil wel de start vieren het begin van 10 jaar zonder ttm-zorgen te zitten. Dat is dan zoiets anders...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 11:53   #63
sylvie mutsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Locatie: België
Berichten: 6
Pffffffffffff

hallo aan allen,
leuk te horen dat het met de meeste onder jullie goed gaat!
Hier is het een gans stuk minder, de drang is er weer van het opstaan tot het slapengaan : vreselijk!!!
Ondertussen ben ik ook begonnen met die pillen van je *Katje*¨... en hopelijk is het een lange termijn resultaat want de drang is niet minder op korte termijn! De eerste dagen van de kuur waren iets beter, maar nu totaal geen effect. Natuurlijk ligt het louter aan de spanningen in mijn hoofd. GOh kon k maar de examens loskoppelen van trekken... het begon zo drie jaar geleden en nu lijkt het alsof ik telkens ik studeren moet (maw achter de boeken zit) een hand op mijn hoofd moet houden. Belachelijk!
Daar gaat mijn droom van dit jaar er minder van te hebben... It is back!
succes voor iedereen ene we blijven vechten!
x Mutsie
sylvie mutsie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 12:29   #64
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
Thumbs up

ik zit dus ook aan mijn haaruiteindes,die splitsingen,gelukkig kan ik het daar bij laten en trek ik niet mijn hele haar eruit,al zie je natuurlijk best wel aan de onderkant,gelukkig heb ik behoorlijk dik haar,en valt het voor vreemde niet op.

Mijn rechterkant van mijn wimpers gaat echt onwijs goed,ik zit volgens mij al op de helft(als het ooit weer zijn echte lengte gaat krijgen natuurlijk)voor mijn gevoel groeit het heeel langzaam nu,maar ik denk als de stoppels eruit komen,dat dat dat meer opvalt.
Ik heb het wel zwaar hoor,maar ik merk toch dat deze site helpt,al heb ik wel als ik van deze site afkom,dat ik er zwaaaaaaaar mee bezig ben,en dan best drang voel....maar mijn wimpers(rechter)zijn in tijde niet zolang geweest.

Ik moet over 7 weken weer werken,na een half jaar in de ziektewet te hebben gezeten,en zwangerschapsverlof....en ik ben behoorlijk zenuwachtig,daardoor voel ik nog meer drang....ik denk wel de hele tijd,door dat trekken blijf je evengoed zenuwachtig....dus dat helpt wel...maar het blijft zwaar.

Sommige vinden het moeilijk om die ontmoedigde woorden te horen,niet om lullig te doen hoor,absoluut niet,maar juist degene die het hebben weten hoe moeilijk het is,dus hoe kan je dan verwachten dat hier alleen maar lovende woorden staan,ik word juist ontmoedigd door die woorden.
Ik denk juist,hun allemaal wel maar ik niet...niet dat ik niet iedereen gun,absoluut niet,maar die ingeving moet je gewoon hebben....bij mij werkt het wel.

Kusjes van Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 10:33   #65
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
jaaaaa dinsdag heb ik niet getrokken aan mijn haartjes!!
gisteren 3 en vandaag nog 5 en hopelijk kan ik dat zo houden!
Ik begrijp wel dat alle goede berichten je soms kunnen ontmoedigen, maar ik probeer er altijd kracht uit te halen dat of je nou wel of niet een goede dag hebt gehad, je áltijd steun kan verwachten-heel fijn!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 11:27   #66
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Kom op mensen, laten we er allemaal tegenaan gaan, ontmoedigd of niet! We moeten in onszelf blijven geloven. We kunnen het ttm-duiveltje wel aan! De eerste haar proberen te vermijden, en als die dan toch gesneuveld is 'NEE' blijven denken hé. En knijpen, of andere truukjes gebruiken helpt ook natuurlijk. Laten we ervoor gaan! Een positieve ingesteldheid helpt namelijk ook!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 13:41   #67
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi allemaal.

Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat nog steeds goed!!!!
Vanaf eind januari last gehad van een depressie, 6 weken voledig thuis gebleven van mijn werk, daarna 6 weken op therapeutische basis (halve dagen), Vanaf nu weer een voledige dag aan het werk en twee halve dagen per week, Ik heb er weer zin in, en voel dat ik weer wat strijdlustiger ben. Ook wat de TTM betreft heb ik de afgelopen maanden vooruitgang geboekt (al zo'n 12 weken trekvrij)
Ik zit wel veel te draaien in het haar, Zometeen naar de huisarts, hopelijk kan de efexor afgebouwt worden zodat ik weer op eigen kracht verder kan, Mijn kale plekken worden wat voller maar dit gaat wel tergend langzaam, Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe en de kracht om ook in zo'n goede periode te geraken.
Liefs en groeten Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 14:42   #68
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
ik bedoelde meer dat sommige meer positieve berichten wilden horen omdat ze zich alleen maar slechter voelde door mensen die weer getrokken hadden ofzo,maar maakt nie uit.

Het gaat onwijs goed,...heb alweer 4 dagen niet getrokken,eigenlijk 9(haha,op 1 dag na dus)rechts ziet het er zo onwijs goed uit...alleen heb ik het idee dat er lang niet meer zo veel wimpers opzitten als er op zat,maar dat is nog even afwachten.
Mijn moeder heeft twee vrijkaartjes voor een verwendag in een beautysalon,en ze zei als ze lang zijn gaan we,goeie motivatie(wat meestal niet hielp maar ok)

Dat deze site zo zou helpen,daar had ik echt geen idee van,raar maat waar(volhouden nu)

Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2006, 11:32   #69
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
weet niet hoelang ik nu al niet getrokken heb,maar hou het niet meer bij.
het gaat zo onwijs goed,soms denk ik,dit kan toch niet,zo lang trekken,en dan ineens niet.
Zit een beetje op die terugslag te wachten,dom he.
mijn linker wimpers gaan ook onwijs goed,rechts is "bijna helemaal lang...niet te geloven.
Voel me zo trots,kan mensen nu ook beter aankijken enzo,voelt echt goed.

Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 10:03   #70
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hoi hoi allemaal!

Ik zal me weer even kort voorstellen, ik post niet zo vaak dus waarschijnlijk weten jullie niet meer wie ik ben...(ik ben anouk 20 jaar en trek sinds ik 15 ben, ben er pas drie maanden achter dat ik niet gek ben maar dat ik TTM heb, een verlossing op zich, maar wel weer een nieuwe strijd. Ik heb altijd veel negativiteit over me heen gehad door mijn moeder en mijn zelfbeeld is daardoor ontzettend laag, en de TTM trekt het nog verder naar beneden, kortom een ontzettend zware strijd tegen en met mezelf.) Wat leuk dat het bij zoveel mensen goed gaat! En bij de mensen waarbij het wat minder gaat, de tijd komt er aan dat het beter zal gaan! Bij mij gaat het momentaal ook best goed! Ik trek nog wel maar heel erg weinig. Ik heb zelfs van mijn moeder, die normaal dus altijd negatief is en alleen schreeuwt over de kale plekken op mijn hoofd, de complimenten gehad. En dat moedigt me uiteraard aan, misschien dat ze dan eens voor de eerste keer in mijn leven oprecht trots op me zal zijn. Ik krijg trouwens 250 euro van mijn moeder als ik weer lange haren heb en er geen kale plekken meer zijn. Dat helpt trouwens niet dat geld.. maar dat zullen vele van jullie wel weten (maar het is toch weer mooi meegenomen haha). Het is leuk maar het zal straks niet zo zijn dat ik het daarvoor gedaan heb, anders val je waarschijnlijk snel weer terug.
Ik had laatst voor het eerst het oprechte gevoel dat ik mijn TTM onder controle zou krijgen. Ik werd vaak wakker en dan zei ik tegen me zelf vanaf nu stop ik er mee, maar dat werkt dus duidelijk niet voor mij. Het afbouwen gaat nu erg goed en ik merk wel dat ik het er moeilijk mee heb, maar als het weer mis gaat of dreigt te gaan dan doe ik weer een theedoek op mijn hoofd. Ik hoop dat ik in de zomer lekker kan gaan zwemmen en me alleen druk hoef te maken over mijn buik en benen, vrouwen stuff..., en niet meer over de kale plekken die je dan uitermate goed ziet! Ik ga er voor en ik hoop dat dit toch een beetje opstekertje is voor de mensen bij wie het niet zo goed gaat.

Fijne dag allemaal!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 15:49   #71
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
had het gister weer heel zwaar,maar heb me in kunnen houden tot 1 haartje.
wat is die dwang toch vreselijk,zelfs mijn handen tintelen dan,hells.
Ik merk wel dat ik gister ziek werd(griep)en ik ga spontaan trekken,zou het dan iets met mijn weerstand te doen hebben......
Naja volhouden nu,al is het onwijs moeilijk.

Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 13:15   #72
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hallo allemaal,

3 maanden trekvrij, Hoera!!!!!!!
Wat ik wel jammer vind is dat de kale plekken zo langzaam ingroeien, soms lijkt er geen vooruitgang in te zitten. maarja ik denk dat ik te snel wil, het haar moet zich weer helemaal ontwikkelen en dat is natuurlijk anders dan afgeschoren of geknipt haar, bovendien trok ik al bijna zo'n 35 jaar dus of alles terug komt blijft voor mij de vraag, Ondanks ik nu gelukkig niet trek aan mijn haar, zit ik er nog wel steeds aan te draaien vaak als ik me verveel of moe ben en dan gecombineerd met duimen, nouja dat vind ik het ergste niet.
Hopelijk blijf ik er van af de komende tijd

ik voel me in iedergeval weer strijdbaar.

Groeten en allemaal sucses gewenst Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 16:47   #73
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
gister heeft mij moeder een nieuwe techniek op mij toegepast,het is allemaal een beetje te ingewikkeld om uit te leggen....

in het kort....
je moet voordat je die drang voelt,dat beeld in mega formaat(tv)voor je zien,daarvoor in de plaats een ander beeld,maar iets wat je heel leuk vind,ik koos sporten(ontlading)dan moet je dat positieve beeld over die drang heen trekken,het voelde als een soort trance,en voelde echt gemeend echt.
nu gaat het onwijs goed met me,bijna al mijn wimpers zitten eraan,voel me zo trots(blijf het zeggen,hihi)of die behandeling werkt?we zullen zien.

linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 17:23   #74
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Die techniek heb ik ook geleerd in een cursus stresshantering. Het kwam erop neer dat je inderdaad een vrij letterlijk beeld voor je oproept waarin je je negatieve gedachten bv. aan een ballonnetje oplaat, of door de wc spoelt, of in de vuilnisbak gooit. En daarna schuif je daar een beeld overheen dat voor jou positief is, zoals een wei met mooie bloemen, een kleurige regenboog, whatever.
Inderdaad is het een sterke concentratie die je dan moet opbrengen, precies zoals bij (zelf)hypnose. Dat sterke concentreren op iets, dat is de trance.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2006, 13:42   #75
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Angela!!!!!!

Echt geweldig meid, ik weet nog hoe moeilijk je het had toen je hier pas het forum kwam. Dus dit nieuws is écht super!!! Ga zo door, heerlijk nieuws!
liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.