Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2006, 09:49   #46
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Kom vorige week uit verlof terug. Tijdens verlof niet veel getrokken. Daarna ook niet. Ik was gisteren ziekjes en lang in de zetel filmpjes te zien. Verder niets aan de hand. Superhappy met alles. Toch weer beginnen trekken en een gat gemaakt van twee keer twee euro's ongeveer. En terwijl heel de tijd tegen mezelf zeggen dat ik goe bezig ben en op elk moment kan stoppen. Nu, ik kan mijn haar nog altijd gewoon los dragen zonder dat iemand iets ziet maar mijn kappersbezoek moet ik weeral uitstellen en het haar groeit op die plaats al zo traag bij. Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat we ons altijd voorliegen, goe wetende dat we dat doen. Heeft daar iemand een oplossing of een uitleg voor??? Misschien moeten jullie dit probleem eens voorleggen aan een psycholoog. Degene die er één hebben natuurlijk. Eens horen wat zij daarop te zeggen hebben want het is iets wat we allemaal hebben, voor zover ik al uit jullie verhalen heb kunnen halen...

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 10:45   #47
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kim.
Met mij is het nu meer dan twee weken zeer goed gegaan: elke dag onder de 20 haren gebleven. Ik heb een lang weekend bezoek gehad van een van mijn beste vrienden uit het buitenland. Tijdens deze dagen heb ik nauwelijks getrokken. Wel had ik de hele tijd in mijn hoofd dat het moeilijk ging zijn nadat hij naar huis zou zijn (gisterenvoormiddag). Toch dacht ik: het is nu al lang zo goed gegaan, ik kan het wel. Je denkt dat je het allemaal wel aan zult kunnen, hè! Ik heb dus geen pleisters geplakt. Alles ging goed, totdat ik telefoon kreeg. Ik heb nog altijd geen pleisters geplakt, geen kneedgom genomen, en je kunt het al raden: ik zette mijn sjaaltje af en ik begon te trekken. Maar een paar haartjes, dacht ik. Na het telefoontje ging ik tellen: 42. Shit! Je denkt inderdaad dat je het onder controle hebt, en toch voor je het weet heb je je weer laten gaan. Ik dacht, nu is het toch al verpest, en ik heb doorgedaan tot 50. Dan wist ik me geen blijf met mezelf, ik dacht aan jouw tip: ik ben mijn haar gaan wassen. Dat was totaal nog niet nodig, maar doordat het nat was, had ik niet meer zo de neiging om te willen trekken. Dat hielp en ik heb niet verder getrokken.
Ik ga hierover zeker praten met mijn psych. Het is een vreemd mechanisme, hè. Je moet de hele tijd zooooo alert zijn. Men kan dan zeggen: werk eens aan je zelfvertrouwen, maar op het gebied van TTM lijkt het alsof wij onszelf niet MOGEN vertrouwen, en we ons constant moeten wapenen tegen die dreiging.
Ik ben het ook zo beu hè!
En ik vind het zo rot dat het bij jou ook even mis is gegaan! En toch, we mogen ons hierdoor niet laten kleineren. Laat je niet meezuigen in de diepte. We hebben nu bewezen dat we sterk kunnen zijn. Laten we dat volhouden.
Mijn haar is nu voller aan het worden, maar het duurt ook zo lang, en ik vind het niet eerlijk. Het ging dan 2-3 weken zo goed, en nog steeds zijn die plekken vanboven zo dun.
Zucht!
We moeten hierdoor.
Hou je goed.
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 11:26   #48
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Inderdaad, die gedachte had ik ook heel hard.

'Het is toch al verpest. Je gaat nu toch geen haarmasker opsmeren want dan moet je dat morgen weer uitwassen en het is van geen nut. Het is slecht gegaan dus die paar haartjes kunnen er ook wel bij. Ik heb het toch onder controle.'

Wil je dat eens met Loes bespreken wat we daar aan kunnen doen? Jij had tenminste niet de luiheid om te blijven zitten maar toch je haar nat te maken. Ik was daar gewoon te lam voor en da overtuig ik mezelf dat het niet meer hoeft omdat ik alles onder controle heb.

Dat liegen tegen mezelf, dat ben ik zo beu hé... Da's niet alleen met dat, evengoed met eten. Ik koop een pak chips en ik denk 'Ik eet er een paar en leg ze weg' en (da's niet zo erg want dan eet ik daarna gewoon wat minder of wat meer soep en dan val ik wel direct een paark kg af'.

Terwijl ik weet dat ik da heel pak in één keer opeet en ik weet dat ik niet effe 'zomaar' wat afval... Grrr, en ik kan ni tegen mensen die liegen hé...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 11:53   #49
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Met eten is dat weer iets anders hè.
Gisteren voelde ik me zielig omdat die vriend naar huis was. Ik had een doosje chocolade en ik zei tegen mezelf: ik wéét dat het teveel is, maar ik voel me nu eventjes heel zielig, en ik ga heel dat doosje leegeten, ik ga ervan genieten en ik ga me er daarna NIET schuldig over voelen. En het was heerlijk.
Ik heb inmiddels wel van Loes geleerd dat ik af en toe mezelf zoiets mag gunnen, dat ik niet zo streng moet zijn altijd. Boos zitten zijn kost veel teveel energie. Af en toe zondigen is gewoon...nodig.

Over het trekken. Ik ken dat lamlendige gevoel zo goed, het is me vaak genoeg overkomen. Gisteren wou ik het niet laten gebeuren en heb ik ingegrepen. Dat heeft gemaakt dat ik mezelf die 50 haren heb vergeven. Ik heb beseft dat het fout was dat ik me liet gaan, maar ik heb mezelf daarna herpakt. De ene keer lukt dat, de andere keer niet, ik weet niet hoe dat komt.

Ik ga kijken wat ik donderdag kan bespreken met Loes.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 16:08   #50
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He meiden,

Erg hé, die ups en downs... bij mij is het weer een tijdje stabiel (wat wil zeggen: enkele haren per dag met uitschieters van een 20-tal per dag maar meestal zit ik onder of rond de 10).

Maar omdat ik de indruk kreeg dat m'n haar veel voller was en er misschien al eens iets anders mee te doen was dan opsteken met speldjes had ik het lumineuze idee om het eens goed te bekijken van dicht bij, aiaiaiaiai had ik nooit mogen doen. De schade die ik in jaren heb opgebouwd blijkt toch groter te zijn. Ik heb nergens echt kale plekken maar op de plaats waar m'n haarband altijd gezeten heeft is mijn haar zo dun, amai, ik schrok er echt van. Het is precies een straf omdat ik die band zolang gedragen heb, dat mijn haar nu niet meer wil groeien. En diegenen die groeien, groeien zooooo traag.

Echt, ik was ineens zo down.... Maar bon, het heeft mijn trekgedrag niet gestimuleerd of laten afnemen... maar toch, het was wel even een down-momentje...

Geef de moed niet op , eens afentoe een slechte dag, dat mag je jezelf gerust vergeven. Geniet nog van het mooie weer.

Dikke zoen
10

(als jullie nog eens zin hebben in een terras?? let me know)
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 16:26   #51
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja ik merk toch ook wel dat het écht lang duurt... Uiteindelijk groeit het wel aan maar niet gelijkmatig met dikke stoppeltjes zoals vroeger. Het is eerder hier en daar een haar dat snel groeit en na een tijd weer wat haren die eerst dun zijn en nadien dikker aanvoelen...

Ik stel voor om eens ne spaghetti (of iets anders) te gaan eten in Den Trol in Schoten bij terrasweer. Wat zeggen jullie daarvan??

)
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 16:56   #52
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
awel ja! super idee!
voor mij maakt het ni uit waar... misschien deze vrijdag? dan is het zeker nog mooi weer.. of is dat te vroeg?

dikke x
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 16:57   #53
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
o ja, ben sinds 2 weken begonnen met het nemen van supplementen voor de haargroei te stimuleren, je zou resultaat moeten beginnen zien vanaf 6 à 8 weken... hopelijk werkt het!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 17:24   #54
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hallo iedereen,

het is al weer een heel tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen, maar dat komt doordat ik eigenlijk weinig zin en energie heb om met met de site en met de ttm bezig te houden, ook mijn schriftje van het 5 weken programma heb ik de laatste weken niet meer bekeken. ik heb wel geprobeerd om sommige dagen de haren te tellen, maar dat zijn er elke dag meer en meer. Vandaag had ik een dag vrij, dus heb ik alle forums wat bijgelezen, en dat zijn er al behoorlijk veel.
ik heb morgen een afspraak bij de kapper, dan gaat het meestal beter, dus ik hoop dat morgen die jeuk eindelijk wat minder word, en dat ik weer wat kan minderen. (of mss stoppen, maar mijn inzet is daar momenteel niet groot genoeg voor)

Maar eigenlijk wou ik jullie over iets je mening vragen. Ik kreeg vandaag een foldertje van een bio-winkel in de bus, en ze verkopen daar koninginnegelei capsules, en er stond bij:

Wordt veel gebruikt bij vermoeidheid en stress. dit bijenproduct heeft een veelzijdige werking op de gezondheid. bovendien bevat royal jelly noodzakelijke aminozuren, waardoor het bijdraagt aan de conditie van huid, spieren, haar en nagels.

Heeft er iemand ervaring met dit product?
Ik ga proberen om weer wat actiever te zijn op het forum.
Veel plezier als jullie gaan eten, en nog veel succes aan iedereen!

groetjes Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 21:05   #55
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Nu vrijdag??? ... spaghetti of een ijsje of een wijntje... maakt niet uit, heb er wel zin in! Wie nog???
Doorbijten ladys, de moed niet opgeven, nooit ofte nooit, ook bij mij groeien de haren tergend langzaam maar ik merk toch dat de innerlijke kracht sterker wordt... en dat geeft moed en hoop!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 22:39   #56
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi allemaal,

Ik loop er ook tegenaan dat het groeien zo vreselijk langzaam gaat, maar denk wel, iedere dag niet getrokken is winst zo is dat!!!! dus voor mij is iedere dag een stapje vooruit, soms vergeet ik het zelfs zonder terug te vallen, wie weet komt het op mijn 43 ste eindelijk goed, nu misschien zorgen maken over de kleur peper\zout grijs, so what. Op dit moment ben ik trekvrij al ruim 3 maand.Ik ben er gelukkig mee, ik ken het gevoel nog van trance, maar dan enkel duimend en draaiend/voelend aan mijn haar. heerlijk gewoon, dat neemt niemand mij af.Hopelijk blijf ik de rest van mijn leven trekvrij.

Iedereen veel liefs geluk sterkte, Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 09:40   #57
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi
Ilse, van dat product heb ik nog nooit gehoord. Maar als het een natuurproduct is, kan het toch al niet schadelijk zijn, lijkt me.
Kim, ik wou je nog feliciteren met die grond en jullie plannen. Dat is ineens een sprong voorwaarts!
Bolleke, ik hoop dat de examens meegevallen zijn; het is alvast geweldig dat je de dagen studeren goed doorgekomen bent.
Tinneke, jij ook goed bezig. Ik ben zelf ook gefrustreerd dat het zo traag aangroeit.
Zelf heb ik gisteren 20 haren getrokken en ben dan gestopt, het zat de hele dag in me te wringen. 's Avonds een grote stap gezet: een kapsel gefabriceerd met speldjes, zonder haarband of sjaaltje. En daarmee een wandelingetje gaan maken en bij een oud-klasgenote langsgegaan. Het voelde goed.
Over vrijdag. Voor mij komt dat niet zo goed uit. Ik ben 's avonds uitgenodigd bij iemand in A'pen (maar weet niet juist hoe laat). Als we nu in A'pen zelf iets zouden eten zou het misschien nog wel lukken om even mee te gaan en daarna naar die afspraak. Maar Schoten lukt sowieso niet. Maar als jullie alledrie wél kunnen, spreek dan maar af hè! Ik ben er de volgende keer wel weer bij.
daag
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 12:10   #58
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik dacht ook niet direct aan deze vrijdag want ik zit met bezichtingen van mijn appartementen op die dag. Liever een afspraak in de toekomst.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 15:08   #59
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040


Ik zit weeral aan 31
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2006, 16:29   #60
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Jente,
Ik hoop dat je gestopt bent na 31. Is geen ramp maar ook geen leuk gevoel... ken het... ben zelf ook over de schreef gegaan vandaag... en vraag me niet waarom...
Het is idd raar dat er telkens een slechte periode komt na een goede periode, alsof we het onszelf niet gunnen. Zelf denk ik dat ik te ongeduldig ben (alhoewel, na 34 jaar? ). Maar ik bedoel dat het lijkt alsof het zo traag groeit, ik maak mezelf precies wijs dat het sneller zal groeien door er aan te trekken, stomme trien! Nu ben ik eens een keertje negatief aan 't praten maar ik vind dat we ttm ook niet moeten minimaliseren. Het is gewoon kl*te...
Na al die jaren slepen we wel wat mee hoor!
Oké, Anthone GEWELDIG van jou!!! Volhouden hé, jij geeft moed!!
Jente, terug de draad oppakken zou ik zeggen, net als ikzelf ..
Kim, bravo met je beslissing, huisje, boompje, beestje, GA d'ervoor!
Ilse, ook voor jou, goeie moed... het hoofd niet laten hangen hé!

Tien, zullen wij dan alleen ene gaan pakken vrijdag???
Schol!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.