Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2006, 16:30   #1
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
even uithuilen... en opnieuw beginnen

He allemaal,

ik ben normaal gezien niet echt het type om haar gevoelens bloot te leggen, maar nu kan ik even geen kant uit...

Vorige weken waren super, buiten de stress op het werk, maar nu zit ik even in een serieuse dip...

Mijn eindwerk moet binnenkort afgegeven worden, en eerst moesten we het gewoon aan de docent geven, nu blijkt dat we het ook moeten presenteren en verdedigen.... ik heb dus ineens mega veel werk erbij....
ik had een examen 8 juni, en dat is nu verzet naar 1 juni....

Op mijn werk heb ik vandaag gezegd dat ik het niet meer zie zitten, ze zijn dus gewaarschuwd, maar het geeft me enorm veel spanning, omdat ik eigenlijk al beslist heb dat ik weg ga, maar het nog niet direct durfde doen.
ik ben ook nog niet 100% zeker van de nieuwe job, dus kan het mij ook niet permitteren om gewoon zonder nieuwe job te vertrekken (en die nieuwe kan pas ten vroegste beginnen als ik mijn diploma heb). maar het is echt moeilijk om hier nog te blijven, ik ben hier echt ongelukkig. ook al weet ik dat het waarschijnlijk maar voor even nog is. Het feit dat ik mij niet kan motiveren om mijn job goed te doen frustreert me ook enorm.

en dit weekend is de hond van Pieter (en eigenlijk ook wat van mij, omdat ik hem al van in het begin ken) doodgereden... ik mis hem erg en heb verdriet, maar pieter is er echt kapot van. Hij had het al moeilijk met school, thuis, en nu nog dit... ik vind het zo erg voor hem, maar heb gewoon geen tijd om er te zijn voor hem (werken, avondschool, examens, weekendjob,...)

phoe, ik zit hier te wenen en eigenlijk zijn het niet eens erge dingen, mijn neef heeft juist te horen gekregen dat hij een ongeneeslijke vorm kanker heeft, dat is nog een miljoen keer erger...
en toch, het doet me allemaal iets, ik kan er niets aan doen;..
maar dit even schrijven helpt ook al wat, dan kan ik tenminste even m'n gevoelens kwijt, hoef ik even niet meer zo sterk te zijn (of te doen alsof tenminste).

bedankt voor te luisteren allemaal,
ik ga er weer tegenaan, verder met alles, want stilstaan kan momenteel niet.
Probeer te genieten van elk moment, dat ga ik ook proberen doen

veel liefs,
dikke zoen
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 20:38   #2
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hela,

goed dat je toch even alles opschrijft hier...ik wil je toch even zeggen dat ik me kan voorstellen dat het efkes wat veel is allemaal.. je moet jezelf sowieso niet met anderen vergelijken, want ja, natuurlijk, er zijn altijd mensen die het moeilijker hebben, maar daar ga jij je nog niet beter door voelen (soms integendeel, nog schuldgevoelens enzo, zoals uit jouw verhaal ook wel n beetje blijkt..)
vergeet niet dat het beste altijd nog moet komen!
sterkte,
liefs
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 07:24   #3
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Hey Tinneke,

Ik kan mij heel goe voorstellen hoe je je voelt.
't Is ook logisch dat je je eigen leed harder aantrekt dan het nieuws over je neef, ook al lijkt dat erger... wat jou en je vriend overkomt, doet van veel dichterbij pijn he.

Wat dat werk betreft: goed dat je voor jezelf hebt kunnen opmaken dat je niet gelukkig bent met je huidige job en dus beter iets anders zoekt in plaats van u vast te zetten. 't Is nu nog afwachten in spanning, maar da komt wel in de sakosh.
En tijd hebben voor jezelf en je vriend en om er samen bovenop te komen, da komt ook nog wel - nu zijde toch al in gedachten samen he, 't is ook al iets.

En ge hoeft ni altijd even sterk te zijn za! En zeker ni te doen alsof...
Probeer u op te trekken aan die vorige weken die super waren.

Veel sterkte & dikke knuffel,

Bieke
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 08:37   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Tinneke

Als de Pierre zegt da ge erbij zijt, zult ge er wel bij zijn en na regen komt zonneschijn. De job als desk. communicatie is echt super. Ik voel mij er al goed bij sinds 1999. Heb nog nooit het gevoel gehad dat ik wou vertrekken. Mijn job en mijn vrienden zijn zowat het enige stabiele in mijn leven, al de rest wankelt . Die verdediging gaat wel lukken, doe het stapje voor stapje. Ik kan me best voorstellen dat dat ineens een klap is maar doe het rustig aan. Het is nog maximum enkele weken en dan ben je er vanaf... En je hond, ja, dat moet slijten.... Tijd heelt zeggen ze en dat is zo. Ik was er ook kapot van toen mijn hondje stierf maar nu kan ik er dankbaar naar terugkijken... De manier waarop is heel plotsklaps. Ik hoop dat jullie je verdriet met elkaar wat kunnen delen, dat maakt het lichter... Veel liefs!

Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:07   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Lieve Tien,
Ik voel met je mee. Zo zie je maar weer hoe altijd alles tegelijk komt. Vervelend dat je er niet kunt zijn voor Pieter op de manier dat je dat zou willen, maar zég hem dat - dat moet hij toch kunnen begrijpen.
Over de thesisverdediging zou ik me niet al te druk maken. Doorgaans stelt dat niet zo heel veel voor. Jij bent het beste thuis in de materie, want jij hebt er steeds mee gewerkt; dat moet je zelfvertrouwen geven. Natuurlijk zullen er dingetjes opduiken die je anders had moeten doen of waarover je niet zo tevreden bent, maar meld die dan: als je laat zien dat je je bewust bent van de sterke en zwakke kanten van je thesis, dan komt het in orde!
Dat examen verzet, dat is wel rot, ik snap ook niet dat dat überhaupt màg. Nu nog, bedoel ik. Is er geen ombudspersoon waaraan je dat kunt vragen?

Kop op, Tinneke, hou je sterk (en huil af en toe eens uit als het nodig is). Er zullen betere tijden komen!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:09   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
En wat je werk betreft: nog even volhouden misschien, tot de nieuwe job vast bepaald is? Jij kunt zelf het beste beoordelen of je de gok mag wagen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:24   #7
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He lieverds allemaal,

Wat fijn, al die lieve reacties... en alles wat jullie zeggen is natuurlijk waar, en dat is wel fijn. Ook al zit ik nu weer even te huilen, het is meer van opluchting. Nu is het even moeilijk, binnenkort is het weer allemaal veel beter...

En die twee weken dat het wat minder is, dat weegt niet op tegen de goede weken (en dat zijn er zoveel meer). Ik heb terug goede moed, en ik zie gewoon wat er op me afkomt... k ga niet al te veel stressen, dat helpt toch niet.

Bedankt allemaal,
heel veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:37   #8
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
That's the spirit!
En als je voor jezelf wat orde wilt scheppen in de chaos, kun je nog even op papier proberen te zetten wat er door je hoofd gaat (of schrijf het hier). Dat helpt mij meestal, misschien kan het jou ook helpen.
Knuffel van J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 10:42   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Jente en Tinneke

Hebben jullie zin om volgende week is langs mij thuis te komen voor een babbeltje, zoals bij Jente toen?

Niet om iets te organiseren maar gewoon om een paar uurtjes te kletsen?

Bijvoorbeeld woensdag 31 mei of donderdag 1 juni... Het kan ook later hé.. maar tegen dan is mijn appartementje terug min of meer op orde. Tinneke, als jij in tijdnood zit, wat ik best kan begrijpen, stellen we het gewoon uit.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 11:00   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Daar heb ik alvast heel veel zin in, ik denk dat we elkaar een hoop te vertellen hebben.
Dit weekend zit ik in Scandinavië, jochei! Woensdag 31 mei heb ik dansles tot 20u dus da's misschien ook niet ideaal. Maar donderdag 1 juni bijvoorbeeld zou voor mij wel kunnen. Tinneke heeft dan wel haar examen: jij moet maar beslissen wanneer jij tijd hebt.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 14:06   #11
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Hoi Tinneke,


Musse hier ik wens je veeeeel sterkte toe en je weet je staat er niet alleen voor. Dat heb ik ondertussen wel geleerd.

Groeten An
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 15:31   #12
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Dank je wel musse... heel lief.
Gek eigenlijk, hier durf ik alles te vertellen, maar ik verzwijg bijna alles voor m'n vrienden, familie....

jente, oilily: ik wil super graag nog eens wat bijkletsen, ik denk idd dat we heel wat te vertellen hebben...
1 juni is idd moeilijk voor mij, ik heb van 19u tot 22u examen (ieuw),
voor mij is momenteel alleen die vrijdagnamiddag mogelijk, de 2e... maar ik geloof dat dat voor jullie moeilijker is hé... en de week nadien hetzelfde... enkel die maandag, maar dat is een feestdag (voor mij kan dat hoor) en dan weer die vrijdag...
Bekijk het maar... anders vanaf 14 juni: gedaan met school en elke avond mogelijk!

Veel liefs
10
en nog eens bedankt voor de steun
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 15:33   #13
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Donderdag 15 juni dan? Chez moi of een terrasje bij mooi weer...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 15:36   #14
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
ik denk wel dat het gaat, maar het zou kunnen dat ik die avond aanwezig moet zijn bij de examens van anderen (we moeten notules nemen van presentaties, ook als examen...) maar als ik er al genoeg heb, dan hoef ik niet meer te komen (denk ik)
Joehoe: dan kan ik na mijn laatste examen al ineens goed vieren dat ik er vanaf ben!!! hopelijk een terrasje met schoon venten ( ). hoewel ik je app'tje ook wel eens wil zien...

K zal is horen bij mijn leraar hoe het juist zit.
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2006, 15:43   #15
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
mm, gaat niet...
maar eigenlijk kan de 14e wel... k moet dan alleen mijn eindwerk gaan afgeven... en dat is om half 7...
XXX
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
opnieuw de kracht vinden na een zware terugval soezie TTM - Algemeen 4 24 april 2006 11:52
Weet ff niet waar te beginnen... wopper AGA - Algemeen 22 1 april 2006 16:58
beginnen met proscar joeser Medicijnen/haargroeimiddelen 2 6 augustus 2004 20:46
te vroeg beginnen? jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 10 1 april 2004 13:01
advies; waarmee beginnen... bas739 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 6 januari 2004 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.