Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 oktober 2006, 22:00   #1
Magdaleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 8
Toppik

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, heeft iemand ervaring met Toppik. Ik wil het n,l gaan proberen. Ben al vanaf mijn 13e bezig AA te hebben. Ben ook helemaal kaal geweest een paar jaar. Nu heb ik weer een beetje vlassig haar, maar aan de zijkanten valt het weer, uit dr Ids Boersma wil dat ik finastride ga gebruiken maar daar voel ik niets voor. Hij zegt dat ik naast AA ook last heb van mannelijke kaalheid, wat ik volgens hem heb geerfd van mijn vader, terwijl mijn vader heel erg dik krullend haar heeft. Dokter Ids heeft dit allemaal in een paar minuten vastgesteld. Ik heb op jullie forum gelezen dat er ook veel negatieve reacties zijn over Boersma. Daar schrok ik wel van. Ik ben inmiddels 29.
Groetjes, Magdaleen.
Magdaleen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 16:21   #2
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik heb zelf geen ervaring met dr. Boersma, maar heel veel andere wel en heb ook niet al te positieve verhalen gehoord. Misschien beter om dan een second opinion te gaan vragen bij een andere dermatoloog.

Wat is je vraag wat Toppik betreft?
Ik gebruik het zelf ook. Mijn uitval is geleidelijk over mijn hele hoofd en aan de achterkant iets meer. Ik gebruik alleen een beetje aan een kan, waar mijn scheiding valt. Het is nog niet heel erg breed, maar kan er niet zonder.

Succes!
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2006, 08:52   #3
Magdaleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 8
Gebruik Toppik

Hoi Ritzje,


Dank voor je reactie, ik heb toppik besteld maar er staat geen gebruiksaanwijzing bij. Weet jij hoe ik het moet gebruiken en hoe vaak? Kan ik mijn haar dan ook gewoon kammen En camoufleert het echt dunnere plekken, er zit ook een spray bij, moet ik dat erna op spuiten? Ik heb wel een demo gezien maar ben erg onzeker over hoe ik het aan moet brengen, moet het dun of moet het dik gestrooid worden. Wat een vragen hè? Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groetjes, Magdaleen.
Magdaleen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2006, 10:42   #4
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magdaleen
Hoi Ritzje,


Dank voor je reactie, ik heb toppik besteld maar er staat geen gebruiksaanwijzing bij. Weet jij hoe ik het moet gebruiken en hoe vaak? Kan ik mijn haar dan ook gewoon kammen En camoufleert het echt dunnere plekken, er zit ook een spray bij, moet ik dat erna op spuiten? Ik heb wel een demo gezien maar ben erg onzeker over hoe ik het aan moet brengen, moet het dun of moet het dik gestrooid worden. Wat een vragen hè? Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groetjes, Magdaleen.
Ik zal je vertellen hoe ik het gebruik. Ik strooi het op het dunnere plekje. Ik strooi er zoveel op zodat je geen hoofdhuid meer ziet. Daarna spuit je de spray erop, zodat het dan op je hoofd blijft zitten (zoiets als haarlak). Het is eigenlijk heel simpel.

Waar heb jij het besteld? Ik had het een keer ergens besteld en ik wilde het ruilen, omdat ik een andere kleur wilde. Uiteindelijk na wat pijn en moeite geruild in donkerbruin, maar er zat blond in. Heel raar.
Dus daar ga ik niet meer bestellen.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2006, 11:51   #5
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Kun je het ook gebruiken als je je haar los hebt?
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 08:04   #6
Magdaleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 8
Toppik

Dank voor je reactie ik ga het van het weekend proberen , ik heb het besteld via internet, ik weet niet hoe de zaak heet, dat ga ik vanavond ff uitzoeken. Ik toetste op Google Toppik in en toen kwam het te voorschijn. Ik heb een busje en de spray dan samen voor 32 € plus 5 € verzendkosten. het is voor 50 tot 70 behandelingen staat er. Over de vraag van lovely of het op los haar te gebruiken is, wat bedoel je daar mee? Groetjes, Magdaleen.
Magdaleen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 10:17   #7
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Ik kan me voorstellen dat het spul goed blijft zitten als je je haar vast doet, in een staart ofzo. Maar los haar beweegt veel meer en het lijkt me naar om dat spul opeens op je gezicht tegen te komen als het niet goed blijft zitten.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 12:29   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Ik kan me voorstellen dat het spul goed blijft zitten als je je haar vast doet, in een staart ofzo. Maar los haar beweegt veel meer en het lijkt me naar om dat spul opeens op je gezicht tegen te komen als het niet goed blijft zitten.
Ik heb het een tijdje gebruikt op los haar, en dan blijft het goed zitten. Ik deed het trouwens op de haren, niet op de hoofdhuid. Ik vind een donkerbruine hoofdhuid vreemd staan. Volgens mij moet het ook de op haren: de vezeltjes hechten zich aan het haar, en maken dat veel dikker, waardoor de hoofdhuid niet meer doorschijnt.



Zo staat het ook de site toppik.nl

Natuurlijk komt er ook wel wat op de hoofdhuid terecht, maar zo'n dikke laag moet je daar niet hebben.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 12:41   #9
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Ik zit te twijfelen of ik tot het ook anderen gaat opvallen niets aan m'n haar doe, of toch nu ga beginnen met het gebruiken van dit soort hulpmiddelen. Er is toch een bepaalde drempel met zoiets te beginnen.

Je schrijft dat je het een tijdje hebt gebruikt, waarom gebruik je het nu niet meer?
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2006, 08:19   #10
Magdaleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 8
Toppik

Ritzje, ik heb Toppik via de HB Hairshop gekocht, op internet. Maar of het erg handig was weet ik niet.Ik heb geen prijsvergelijking. Groetjes.
Magdaleen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2006, 10:57   #11
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Ik zit te twijfelen of ik tot het ook anderen gaat opvallen niets aan m'n haar doe, of toch nu ga beginnen met het gebruiken van dit soort hulpmiddelen. Er is toch een bepaalde drempel met zoiets te beginnen.

Je schrijft dat je het een tijdje hebt gebruikt, waarom gebruik je het nu niet meer?
Omdat mijn regimen (Minox en Spiro) goed aansloeg. Ik heb het niet meer nodig.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 21:31   #12
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik heb nog niet gehoord dat het opvalt. Ik denk dat het ligt hoe je je haar draagt. Mijn haar is donkerbruin en heb geen grote kale plekken, dus het zit ook op mjn haar, maar ik gebruik het maar op een plekje. De kleur van Toppik match precies mijn haarkleur. Bij mij werkt het beter als het er dik op zit, want als het dunner is, ziet het er korrelig uit. Ik denk dat het ieder zijn eigen manier heeft. De spray is wel noodzakelijk om het wat minder dof te maken. En volgens mij kan je het ook makkelijk op los haar doen, maar je moet er niet met handen doorheen gaan, want dat zitten je handen onder.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 21:40   #13
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Magdaleen,

Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met HB shop.

Ik had één keer Toppik besteld en dat ging prima (donkerbruin). Een tijd later had ik mijn haar geverfd en het was wat lichter, dus bestelde ik lichtbruin. Er zat ovigens geen spray bij ook nog. Na een aantal wasbeurten was mijn haar weer wat donkerder (dat krijg je als je je ook ketoconozal gebruikt). Ik belde de klantenservice om het te ruilen en ze vertelden me dat ik het terug kon sturen met een briefje erbij dat ik wilde ruilen. Bij het postkantoor vroegen ze nog of ik zelf voor het retourneren moest betalen en ik zei dat het niet nodig was, omdat de klantenservice er niets over had gezegd. Maar HB shop had het pakje niet aangenomen en ik moest dus alsnog betalen voor het terugsturen naar het postkantoor en nogmaals voor het retourneren. Ik belde met de 'zogenaamde' klantenservice (een mobiel nummer) en ik kreeg de baas zelf aan de lijn en die was wel zo aardig om een gratis potje te sturen. Nou, dat was wel heel aardig, maar de inhoud van het potje was niet wat ik dacht. Ten eerste zat er geen spray bij, wat wel door mij was besteld (de eerste keer zat het er ook niet bij) en ten tweede zat er er in het 'donkerbruine potje' geen donkerbruine Toppik, maar lichtbruinig/blond.

Ik heb dus besloten om daar niet meer te bestellen.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 21:55   #14
Magdaleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 8
toppik

Het weekend wilde ik het gaan gebruiken, mijn beetje haar wat ik nog heb is zwart en krullend, maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde ik weer niet, bang voor teleurstellingen. Dus nog steeds niet gedaan, laf hè!
Magdaleen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 15:17   #15
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magdaleen
Het weekend wilde ik het gaan gebruiken, mijn beetje haar wat ik nog heb is zwart en krullend, maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde ik weer niet, bang voor teleurstellingen. Dus nog steeds niet gedaan, laf hè!
Ik snap je wel hoor!! Maar oefen eerst even in het weekend ofzo...als je nergens heen hoeft. Ik heb de mazzel dat ik het (nog) overal op mijn hoofd hoeft te gebruiken. Misschien dat het dan meer opvalt. Gebruik vooral wel spray/lak, dan wordt het niet zo mat van kleur.

Komt de kleur wel een beetje overeen met haarkleur??
ritzje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iemand tips voor Toppik? Birgit Jansen Camouflage 31 3 november 2006 14:35
Toppik en Minox samen? Marjaa Medicijnen/haargroeimiddelen 1 27 juni 2006 09:38
Eerst Toppik, daarna spray..daarop Gel memoli Chirurgische behandelingen 0 24 februari 2006 02:37
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Toppik bolleke Camouflage 2 10 juli 2002 23:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.