Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 augustus 2014, 15:59   #1
Optimist
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Thumbs up Pil tegen kaalheid door alopecia areata

Hoi, ben nieuw op het forum (geregistreerde). Maar bezoek al twee jaar het forum voor wat inspiratie en wat morele steun. Dit heeft geholpen. Sinds maart 2012 heeft mijn dochter AA, zij was toen 8 jaar. Het zijn plekjes die komen en gaan. Zij gaat er zeer goed mee om. Ik vind het spijtig te moeten zeggen dat vooral ik als mama het blijkbaar zwaar heb met de gedachten dat mijn dochter met AA door het leven moet gaan. Voor haar hou ik mijn flink, maar moet toegeven dat het mij al vele slapeloze nachten heeft bezorgt en heel wat grijs haar
Ondertussen weet ik dat er geen effectief hulpmiddel is voor AA en dat ieder individu zowat zelf moet uitmaken wat voor hem werkt en welke hulpmiddelen een positief effect geven. Ik zelf kan het niet laten om dagelijks het internet af te schuimen naar mogelijk medische doorbraak. En wat ziet mijn oog gisteren 18/08/2014 op het net verschijnen! Verschillende persberichten dat het team van onderzoekster Angela M. Christiano eindelijk is beginnen testen op AA patiënten met het middel 'Ruxolitinib' met goede resultaten. Hoera, hoera, .. Ik wilde dit toch even op het forum zetten. Zal nog wel nog niet morgen op onze markt verschijnen en bijkomende studie zal wel nodig zijn, maar ik ben positief gestemd. Hopelijk jullie ook. NAAF hebben de Ruxolitnib nieuws op hun website bevestigd. http://www.naaf.org/site/PageServer?...research_intro

Laatst gewijzigd door Optimist; 19 augustus 2014 om 17:06 Reden: Bijkomende info
Optimist is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 14:04   #2
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
nieuw middel stimuleert haargroei: ruxolitinib

Beste lotgenoten,

dit heb ik op foxnews gelezen dat ruxolitinib een middel is dat ook in sommige gevallen haargroei stimuleert (de meeste middelen stabiliseren alleen haaruitval).

http://www.foxnews.com/health/2014/08/18/drug-could-regrow-hair-in-some-with-hair-loss/

Iemand die hier iets meer over weet of dit middel al gebruikt?
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 14:22   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Alopecia Areata

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Optimist Bekijk bericht
Ik zelf kan het niet laten om dagelijks het internet af te schuimen naar mogelijk medische doorbraak. En wat ziet mijn oog gisteren 18/08/2014 op het net verschijnen! Verschillende persberichten dat het team van onderzoekster Angela M. Christiano eindelijk is beginnen testen op AA patiënten met het middel 'Ruxolitinib' met goede resultaten. Hoera, hoera, .. Ik wilde dit toch even op het forum zetten. Zal nog wel nog niet morgen op onze markt verschijnen en bijkomende studie zal wel nodig zijn, maar ik ben positief gestemd. Hopelijk jullie ook. NAAF hebben de Ruxolitnib nieuws op hun website bevestigd. http://www.naaf.org/site/PageServer?...research_intro
Het is interessant dat veel geneesmiddelen worden gevonden als bijwerking van een middel dat voor een ander doel is ontwikkeld. Zo ook hier. Iets eerder heb ik een arttikel geschreven over Xeljanz (zie:http://urly.nl/bijwerkingen) een geneesmiddel bij artheritus. Ook hierbij een bijwerking in haargroei. Ik denk dat er een grote vooruitgang wordt geboekt in de studie naar het oplossen van Alopecia Areata maar je hebt gelijk, bekeken moet worden of die nieuwe toepassing geen andere ongewenste bijwerkingen hebben.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 20 augustus 2014 om 14:25 Reden: verkeerde link
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 14:23   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Alweer iets dat eigenlijk bedoeld is voor een ander probleem, en dus per toeval ontdekt wordt.

Maar de studie bestaat uit drie(!) mensen..dit is natuurlijk veel te weinig om er iets uit te concluderen.

En belangrijk om te vermelden dat het hier om AA gaat; niet om AGA (om misverstanden te voorkomen). Bij erfelijke haaruitval heb je hier dus niks aan, het heeft te maken met auto-immuun ziektes.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 20:20   #5
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
sorry, vergeten te vermelden dat het om AA gaat en niet AGA
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 20:23   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Twee topics die gaan over hetzelfde?

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33979

@moderator: samenvoegen?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2014, 22:53   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Verplaatst
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.