Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2019, 16:21   #1
Frederike71
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Mijn ervaring delen

Beste allemaal,

Twee jaar geleden heb ik deze site voor het eerst bezocht omdat er een nare aanleiding was: van het een op het andere moment begon mijn haar uit te vallen. Na twee maanden was ik zo goed als kaal. Ik was in shock. Ik kwam terecht bij huisarts en dermatoloog en daar werd de diagnose AA gesteld. Ik kreeg diverse bloedonderzoeken. Niet onmiddellijk maar na twee maanden constateerde een (wakkere, gelukkig) dermatoloog dat mijn ferritine te laag was alsmede mijn vitamine D. Ik kreeg ijzertabletten maar had het idee dat het aanvullen van het tekort hiermee niet snel genoeg ging. Ik heb om een ijzerinfuus gevraagd en deze gekregen. Binnen een maand als ik mij goed herinner, begon mijn haar weer te groeien. Na een half jaar constateerden mijn dermatoloog en ik tevreden dat het erop leek dat al mijn haar terug zou groeien. Helaas groeide het laatste stukje haar bij mijn pony niet dicht maar begon het juist weer wat kaler te worden. Injecties in de huid hebben het haar en de huid toen wel gestimuleerd maar helemaal dicht werd het niet. Op aanraden van een natuurarts ben ik afgelopen januari glutenvrij gaan eten. Baat het niet dan schaadt het niet. Inmiddels kan ik stellen dat mijn haar grotendeels is teruggekomen. Mijn ferritine is hoog maar dat laat ik lekker zo. Ik heb veel vitamine D geslikt in hoge hoeveelheden.

Terugkijkend denk ik dat AA bij mij is gekomen doordat ik dus tekorten had. Daarnaast heb ik het idee dat omdat ik van de een op het andere moment in de overgang ben gekomen, mijn lichaam die verandering niet zo snel kon bijsloffen.

Ik ben ook terecht gekomen bij haarwerkers. Heb een heel duur echt haarwerk gehad dat me niet goed is bevallen en een synthetisch haarwerk waarmee ik erg blij ben geweest. Je leert snel bij!

Ik heb hier zelf ook veel gelezen en daar wat aan gehad. Wellicht dat mijn verhaal anderen weer een beetje kan helpen.

Lieve groet,
Frederike
Frederike71 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.