Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2015, 20:58   #1
Mila1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2014
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 1
Geslacht:
Behandeling Neoral met Prednison

Hallo allemaal,

Alopecia Areata is mij in November 2013 overkomen, na een aantal maanden was al mijn haar over mijn hele lichaam verdwenen. Via bloedonderzoek kwam tekort vitamine B12 en ziekte van Hashimoto(trage schildklier) eruit. Mijn schildklier is nu al een tijd stabiel en ik krijg om de 6 weken B12 injecties. Ik heb Topicorte, dermovate, dyphencyprone geprobeerd. Op deze middelen gaf ik geen reactie. April 2014 ben ik gestart met Neoral(ciclosporine) en daar merkte ik na een week verbetering. Het begon onwijs te groeien, er bleven een paar plekjes zitten wat niet wilde dicht groeien en die heeft de dermatoloog geïnjecteerd met corticosteroiden. Ook dat werkte super. In december 2014 kon ik mijn pruik af en omdat het zo goed ging zijn we met me Neoral verlaagd. Vanaf dat moment gaat het weer de verkeerde kant op, ik ben maar een week met mijn dosis verlaagd omdat ik toen al merkte dat ik weer haaruitval kreeg, direct weer verhoogd naar normale dosis, 2 weken later een hogere dosis gaan slikken, dit alles in overleg met de dermatoloog maar het lijkt niet meer te werken. De eerdere corticosteroiden-injecties gingen super en ook dat hebben we geprobeerd maar wilt ook niet meer werken. Ik ben nu sinds deze week begonnen met Prednison bij de Neoral te slikken. Ik las op dit forum berichten over vitamine D, dat neem ik nu dagelijks(ik heb dit eerder ook voorgeschreven gekregen van de internist). Ook slik ik foliumzuur omdat die ook te laag bleek. Ik ben nu bezig met onderzoeken op het internet wat voor mogelijkheden er nog zijn maar voor nu probeer ik vertrouwen te hebben in de prednison.

Groetjes
Mila1 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.