Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2006, 15:56   #1
tessa 1981
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 34
Medicijnvraagje

Hoi allemaal,

Ik gebruik al langer als een jaar Moclobemide een anti-depressie medicijn, met zogenaamd bepaalde stoffen die het trekken zouden moeten verminderen. Aangezien ik hier niets van gemerkt heb (misschien is het zelfs wel erger geworden), heb ik besloten een gesprek met mijn huisarts aan te gaan hierover. Deze anti-depressiva is mijn echter voorgeschreven door mijn vroegere therapeut. Ik ben bang dat de huisarts (die mij en mijn verhaal niet kent omdat ik net ben verhuist) ook niet weet welke nu precies waarvoor het beste zijn. Hier op het forum heb ik meerdere malen wat gelezen over medicijnen, maar ik zou het fijn vinden als mensen hun ervaringen willen delen, wat waarvoor wel en niet werkt evt. bijwerkingen etc. Dan kan ik dit meenemen in het gesprek met de dokter.
Alvast bedankt!
Groetjes Tessa
tessa 1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 19:26   #2
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Ik gebruik geen medicijnen, alleen soms bij een paniekaanval. Succes ermee!
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 19:48   #3
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik denk dat een huisarts sowieso niets van TTM weet, tenzij hij nog maar net de opleiding heeft afgerond, maar dan nog... Ik denk dat je beter doorverwezen kunt worden naar een psychiater. Die kan je beter helpen met een geschikt anti-depressivum en weet tenminste van het bestaan van TTM af.

Bij mijzelf helpt Zoloft heel goed tegen depressie. Ik heb ook Remeron geprobeerd maar dat hielp helemaal niet. Ik vermoed dat TTMers dezelfde soort depressie hebben, dus misschien helpt Zoloft voor jou ook goed.