Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2005, 15:18   #31
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Schouderklopjes voor jullie allebei!

Oilily: Zwemmen, dat is werkelijk een eeuwigheid geleden. Ik geloof dat die 5-htp je extra actief/dapper maakt! Nu je nog over dat complex heen zetten.
Bolleke: Fijn dat je een positieve vibe hebt. Bij mij heeft de ontmoeting wel een positief gevoel achtergelaten, maar helaas geen effect op mijn trekgedrag gehad. Gisteren bijvoorbeeld zat het de hele dag in mij, en gaf ik er constant aan toe. 's Avonds heb ik in mijn dagboek alles opgeschreven wat me dwars zat. Dat luchtte op en daarna heb ik goed geslapen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 08:54   #32
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Het zwemmen was werkelijk zàlig! Ik zat mezelf zo toe te spreken. 'Ja, Kim en dan ga je nu naar boven, je stapt in het water, euiw niet zo heel koud, kijk, niemand kijkt naar je' *smile* en ik heb een uur gezwommen en nagedacht. Het werkte echt therapeutisch. Ik heb dan de openingsuren opgevraagd en ga vandaag terug, zeker weten! Heb een nieuwe verslaving gevonden ))

Heb gisterenavond Serge (mijn ex) teruggezien. We hadden met wat vrienden afgesproken en hij was er ook bij met zijn nief vlam. Ik vond het géweldig om daar in dat café binnen te stappen zonder haarband. Hij keek zo en zag het en zei iets van 'oh, met speldjes' en ik dacht 'dit heb jij nooit met mij kunnen verwezenlijken in al die jaren hé' hehehe Dat was een echt glundermoment. Hij irriteerde me met al zijn maniertjes die ik nog herkende van vroeger en kon hem, zelfs toen ik in mijn bed ging liggen, niet helemaal van me af zetten. Ik zat me op te draaien over verschillende dingen.

Met 5-htp nog geen grote verschillen gemerkt, buiten in mijn portemonee

Wel redelijk happy maar volgens mij zorg ik daar zelf voor, eetlust: even groot, helaas, trekdrang: nog steeds minimaal aanwezig en durf er wel soms aan toe te geven (maar telkens maar rond de 20 haren).
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 09:28   #33
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Keigoed dat je bent gaan zwemmen en dat het allemaal meeviel. En als dat een nieuwe verslaving wordt is dat helemaal niet erg, wel integendeel! Zwemmen is gezond.
En die 5-htp zal wel niet onmiddellijk effect hebben, zeker? Even geduld hebben misschien.
Ik heb gisteren weer een complimentje gehad voor mijn haar van iemand van 't werk die ik nauwelijks ken, dus dat was wel leuk. "Met sjaaltje was het ook leuk", vond ze, maar dit kapsel vond ze heel geslaagd.
Vreemd genoeg ben ik daarna weer gaan trekken. Alsof ik wil bewijzen dat ik echt nog wel een probleem heb, ook al zie je het niet/amper. Belachelijk hoor. En vanmorgen heb ik het gewassen en er volumemousse in gedaan (ook een aanrader; ik gebruik Ultra Strong van Taft, het is een soort verstevigende mousse waardoor mijn haar beter in model blijft zitten en ook volumineuzer lijkt; ik doe het op handdoekdroog haar, laat even inwerken en föhn het daarna in model). Nu ziet het er weer beter uit dan gisterenavond toen de grote plek ineens weer zo opviel.
Groetjes
J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 10:57   #34
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Kim, goed jong! Geniet maar van die zwembeurten, goed voor de lijn, maar pas op hé want je krijgt er ook honger van! Doe zo voort en probeer toch niet weg te zinken in méér haren dan 20. Want elke dag 20, een week lang... tja, kan voor problemen zorgen hé. Je kan misschien tegen jezelf zeggen: vandaag maximum 19 en zo verder afbouwen. En als je 't moeilijk hebt, dan hou je 't effe op 't zelfde getal (desnoods een paar dagen lang) maar je gaat er NIET boven... truukjes hé... we moeten creatief blijven .

Zelf heb ik sinds een paar dagen hele goeie pleisters gevonden, bij den DI. Het zijn speciale vingerpleisters. Ze zijn wel iets duurder, maar ze gaan langer mee. Ze kunnen tegen een stootje, afwas, handen wassen én bovendien zitten ze gemakkelijk... Ik doe ze af en toe (preventief) om tijdens de nachtshiften en betrap mezelf erop dat ik het een veilig en zelfs aangenaam gevoel vind. Zo prettig dat ik ze nu ook overdag aanhoud. Als de trekdrang komt, en het gaat simpelweg niet omwille van de pleisters, dan geeft het daarna zo'n voldaan gevoel. Het blijft dus goed gaan met me, ondanks de drang.

Ja Janika, ook dat is herkenbaar. Eerst zeggen dat het goed gaat of complimentjes krijgen en daarna opnieuw gaan trekken alsof je het jezelf niet gunt om mooi te zijn. Soms dacht ik wel eens, na een compliment te hebben gekregen van 'Waw, je ziet er goed uit' dat ik dan onbewust opnieuw begon te trekken omdat het iets van MIJ was en omdat iemand anders er geen zaken mee had. IK zou wel beslissen of en wanneer het goed gaat... snap je???

Nou, eigenlijk moest ik nu slapen, maar de zon heeft daar anders over beslist. Ik heb deze morgen een zonnebad genomen op ons terras en ga me nu pas douchen, hihi...

Tot later!
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 22:20   #35
karinnetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 56
Oei Bolleke

Dat van ik bepaal wel of het goed gaat met trekken etc...........zeer herkenbaar, maar dat belachelijke obsesief zijn met een verliefdheid ook!
Ik ga er totaal in op, en het besef op dat moment is er volledig, maar het stopt niet, onrustig , dan weer trekken en de circel is weer rond, zucht!

Mijn add heeft ook met serotonine tekort te maken,
dus kunnen ze serotine niet gewoon per pil verstrekken ofzow?
Zijn we er volgens mij er dan heel snel vanaf in combinatie met een goeie gedragstherapie.....

O.ja lekker zwemmen, heel goed!!!!!!
__________________
freak on a leash

Laatst gewijzigd door karinnetje; 29 augustus 2005 om 22:22
karinnetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 09:24   #36
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hé Kim, hoe is het met het zwemmen? En de 5-htp? Wat zijn de effecten en hoe voel je je nu?
Voor jou is zwemmen therapeutisch, en voor mij blijkt dansen dat te zijn! Na die eenzame week vorige week ben ik dit weekend vanalles gaan doen met vrienden. Twee nachten zwaar uit geweest, tot diep in de nacht gedanst. Naar de film geweest, iets gaan drinken, iets gaan eten, naar de Cultuurmarkt... Een super-sociaal weekend. En echt, ik voelde me ge-wel-dig.
Vooral zondag, alhoewel ik tot halfvijf was uit geweest, had ik overdag ondanks de vermoeidheid een geweldig positief gevoel. Ik heb zelfs geprobeerd mijn vrienden echt aan te kijken als ik ertegen sprak, het lukte soms een beetje, ik had meer zelfvertrouwen dan anders. Voelde me goed in mijn vel. Gisteren op het werk ging het nog even door, dat zelfverzekerde gevoel. We hadden een vergadering en ik heb echt mijn steentje bijgedragen, en tijdens de lunch heb ik een paar grapjes gemaakt. Ik moet dat vaker doen, zo uitgaan en gaan dansen. Dat is voor mij zo'n uitlaatklep. Al mijn negatieve energie stroomt weg.

Er was nog wel een dom voorval op de vergadering. Mijn promotor en twee anderen hadden een aantal voorstellen tot aanpassing van ons project. Allemaal goed en wel, maar dat betekent een hoop extra werk voor mij. Mijn promotor grapte: "als we zo doorgaan, krijgt ze nog grijze haren". Haha. "Ja, er is al een flink stuk verdwenen", grapte een andere (die mij voor de eerste keer zonder sjaaltje en met kort haar zag). Even later, na weer een aantal voorstellen, zei mijn promotor: "nog meer aanpassingen en dan is ze binnenkort KAAL!" Haha, haha. Zaten ze alledrie te lachen. Ik grijnsde maar een beetje. Ze weten niet half waarover ze het hebben...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 09:27   #37
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Van mijn hoofdhaar ben ik dus de laatste dagen echt wel afgebleven, jochei!!!
Helaas ben ik wel aan de andere plaatsen geweest. Er zijn toch weer wat wimpers verdwenen, en ik moet de make up echt wel hebben, want ik heb hele kale ogen.
In het najaar moet dat bijgegroeid zijn want ik ga dan een weekendje logeren bij een vriend in het buitenland.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 10:01   #38
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Goed dat je je zo goed hebt geamuseerd. Het is inderdaad supertof om af en toe eens goed uit de bol te gaan.

Het feit dat je collega's zulke grappen maken, bewijst dat ze echt niets doorhebben en er ook niets te zien is waardoor ze eventueel iets vermoeden. Je bent dus 'gewoon', net zoals alle anderen. Fijn hé!

Met mij gaat alles nog ca va. Ik begin het al gewoon te worden... Ik wil wel wat advies inwinnen om er iets meer mee te doen dan wat ik nu doe. Ik trek nog een beetje (10 haren per dag ofzo). Met het zwemmen ook alles goed, ben gisteren geweest, ga straks met een vriendin. Da's nog steeds heel leuk. Van 't weekend heb ik me even slecht gevoeld omdat ik wat ruzie had met Luc. Lang verhaal....

Groetjes!
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 09:09   #39
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik hoop dat de situatie met Luc weer wat rechtgetrokken is. Jij verdient een standvastige relatie!
Ik ga eens aan het werk; groetjes
J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 16:50   #40
NaturalRules
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 2
5-HTP een nieuwe trend? Wat is 5-HTP, wat doet 5-HTP...

Hallo,

Ik las hier over 5-HTP en dat er toch nog vragen waren dus daarom dacht ik mail een paar links over 5-HTP zodat jullie daar wat meer kunnen lezen.

Wat is 5-HTP of Links naar 5-HTP of 5-HTP op Google

Hopelijk hebben jullie er wat aan...

Laatst gewijzigd door NaturalRules; 3 april 2009 om 16:59
NaturalRules is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 21:30   #41
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Oeps, Ik had het al bijna besteld bij bovenstaande link van Naturalrules, maar toen ik de link van Karinnetje las (ik herhaal m hier nog maar een keer) http://66.102.7.104/search?q=cache:F...yptofaan&hl=nl toen schrok ik toch wel. Lijkt me niet fijn om iets blijvends in de hersensenen teweeg te brengen op het gebied van serotonineaanmaak. Zes weken wel, zes weken niet, schreven ze. Anders treedt er gewenning op. Misschien voldoet voorlopig die vitamine b complex wel...
Pip is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.