Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2004, 18:46   #1
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
haargroei

hallo allemaal,

ik ben sinds twee maanden heel hard geminderd met haren trekken en probeer mijn haar nu zoveel mogelijk zonder haarband te dragen, maar ik heb schrik dat mijn haar nooit meer zal groeien, het isprecies al wel iets langer maar echt snel gaat het niet. hierdoor verlies ik soms alle moed en begin weer te trekken; is het normaal dat het zolang duurt, kan het dat het nooit meer groeit, ik heb de indruk dat het wel begonnen is met groeien maar dat het niet meer verder groeit nu....
is dit normaal???
liefs
tinneke
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 23:00   #2
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Haargroei

Hoi Tinneke,

Ik ben 30 en trek nu zo'n 20 jaar. Altijd op dezelfde plaats. Het heeft dus nog al eens wat te verduren gehad. Die plek.
Mijn haar is altijd teruggekomen.
Vorig jaar toen ikj mijn haar had gemillimeterd, Is het een tijd lang goed gegaan. Het trekken dan.
Het heeft toen zo'n 2 maanden geduurd voordat het teruggroeide.
Toen leek er stoppeltjes van haar te zitten en daarna duurde het weer een paar weken. En daarna begon het zich vrij hard te herstellen.

Ik ben ook nog steeds bang dat het op plaatsen dat ik getrokken heb dat het nooit meer teerug komt,maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd. Okk niet dat mijn haar dunner word.
Ik merk wel dat het steeds langer duurt voor het zich hersteld.

Goed dat hetveel beter met trekken gaat. Probeer je niet telaten ontmoedigen volgens mij is het normaal. Succes verder.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 10:38   #3
jannet
HaarWeb lid
 
jannet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 17
Hoi Tinneke,

Ik ben ook altijd bang dat mijn haar niet meer terugkomt.
Dat mijn haren het na 30 jaar zat zijn om steeds weer terug te komen.
Vaak trek ik ook zonder dat ik het doorheb en zo heb ik steeds op dezelfde plaatsen kale plekken.
Maar we houden de moed erin. Mijn vriendin is het ook nog steeds niet zat om me te waarschuwen als ik zit te TTM en. Soms voel ik me dan vreselijk betrapt en reageer ik zelfs boos terwijl het me uiteindelijk wel helpt!

Veel liefs, Jannet
jannet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 23:05   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Re;Haargroei.

Hoi, ik deel jullie angst ook wat de teruggroei van haar betreft.
Ik heb last van ttm vanaf mijn 8ste en pluk ook altijd op dezelfde plekken en ook ik heb vaak het idee dat er op bepaalde plaatsen geen of weinig haar terug groeit.
Ik heb op internet de volgende sites gevonden met een antwoord op de vraag hoelang het duurt eer een haar terug groeit.
Het heeft te maken met de fase van groei waarin de haar zich bevind.
Kijk hier: http://www.bertweb.nl/html/informatie.html

http://www.lumc.nl/1080/uitgaven/200...OE%20ZIT%20DAT

Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 09:44   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Tinneke

Bij mij groeit het ook trager terug dan pakweg enkele jaren geleden.
Ik trek van mij 19 jaar (ben nu 27 jaar) en dan heb ik me laten vertellen dat het toch wel tot een jaar kan duren voor je je herstelde kop haar terug hebt.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 22:55   #6
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Ik merk dat er een tijdje na een ttm periode altijd weer hele kleine haartjes verschijnen. Alsof het tussen mijn gewone haar gemillimeterd is. Heel lekker om het met je vlakke hand te voelen "stekelen" en ook een enorme geruststelling: het groeit gelukkig weer terug. Vlak nadat de eerste stekeltjes verschijnen kan mijn haar ook weer uit die bedekkende paardestaart. Tot de volgende periode dan, helaas...
Ik trek nu 27 jaar, wel steeds op andere plekken, maar er komen gelukkig altijd weer nieuwe haren. Hoop dat je een beetje geruster bent. Houd moed.
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2004, 23:11   #7
jannet
HaarWeb lid
 
jannet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 17
Het is inderdaad een lekker gevoel die stekeltjes . Blij dat er weer wat terug gekomen is. Maar daarna elke dag kijken hoe hard het groeit....
jannet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.