Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2004, 10:44   #1
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Schommelingen zijn weg

Hallo

Weeral effe geleden.... Ik dacht, ik zal nog eens wat schrijven want de laatste tijd zijn er geen posts meer van de ttm-ertjes.

Met mij gaat het redelijk in die zin dat ik terug elke dag opgewekt opsta en dat mijn stemmingsschommelingen weer wat weg zijn. Mijn harentrekken is er nog steeds en kan ik ene dag beter indijken dan de andere. Soms is er echt zo een drang om dat te doen waar ik gewoon niet aan kan weerstaan. Ik moest terugbellen naar mij psy voor een nieuwe afspraak maar ik ga het even laten rusten. Het heeft geen zin dat ik om de twee weken ga om te zeggen dat ik weer niet heb genoteerd. Uiteindelijk heb ik er verder niet veel te zeggen aangezien ik een pure gedragstherapie heb. Ze kan niet meer zeggen dan ze al heeft gezegd en de rest moet ik zelf doen.

En hoe gaat het met jullie? Ik hoop nog altijd op een vriendje in één van de komende zomermaanden...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2004, 21:10   #2
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey

het is hier inderdaad rustig hé, ik zit al een tijdje achter de computer en heb overal mijn zegje gedaan dus heb niet zoveel te vertellen maar ik moest gewoon reageren want het is gewoon niet fijn als je niet snel een antwoordje terug krijgt,
ik heb net examens gehad en iedereen weet wat dat betekent... terug naar af, snik

ik ken je niet zo goed maar ik ben in ieder geval heel blij voor je dat je gelukkig opstaat, dat is het beste begin van de dag en als je je goed voelt trek je minder, dat is gewoon zo. als ik mij slecht voel zit ik dikwijls al te trekken bij mijn ochtendplasje als ik net uit bed ben (altijd 1 haar, dat is precies om de toon voor de rest van de dag te zetten... )

ik wens je heel veel moed en steun en ik zou zeggen: geniet van elke dag, elke zonnestraal (er zijn er nu wel niet veel maar tja) en sta open voor de leuke dingen in het leven, dat probeer ik ook te doen, ipv te zitten trekken is kijken om je heen en mooie dingen zoeken en dan zuchten en glimlachen en weten dat we om eender welke reden trots mogen zijn op onszelf en dat we mooi zijn, blablabla, je weet wel wat ik bedoel... gewoon tevreden zijn met jezelf en dan komt de rest ook wel

heel veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2004, 09:45   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Mag ik hier toch even een opmerkingetje bij maken?
Ik vind eigenlijk niet dat alles vanzelf komt als ik me goed voel... Bijvoorbeeld als ik een geweldig fijne avond heb gehad, door een gesprek met een goede vriend, waardoor ik helemaal warm ben vanbinnen, en ik kom dan thuis: dan ga ik vaak toch trekken. Terwijl ik potdorie zo gelukkig ben!
Maar ja, misschien zit er dan toch diep in mij iets te knagen. Dat kan natuurlijk wel.
Het klopt wel vaak dat als je 's morgens al begint, je de toon zet voor de rest van de dag... Dat voel ik toch ook.
OK goeie moed iedereen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 10:59   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
liefdesverdriet

Ik voel me helemaal slap vandaag. Kon vandaag niet zo goed uit mijn bed en ik vecht tegen schommelingen van mijn gevoel. Dat valt nog redelijk mee op dit moment...

De reden? Ik had zondag iemand leren kennen waarmee ik de hele dag leuk heb gepraat op een festival. Het klikte zo goed en ik voelde me in de 7e hemel. Op het einde van de avond hebben we gezoend. Hij wou al direct blijven slapen maar dat heb ik geweigerd. Normaalgezien hadden we dinsdag afgesproken maar hij sms'te af met de boodschap dat hij me nog ging bellen. Ik heb hem dan uiteindelijk gisteren zelf gebeld en hij klonk redelijk afstandelijk. Hij had zijn ex-vriendin teruggezien die ondertussen een andere vriend heeft en allerlei emoties kwamen los en hij had niet direct 'tijd' om met mij af te spreken.

Dat is nu al de tweede keer dit jaar dat ik holderdebolder verliefd word en dat ik niet verder kan afspreken omdat ze eerst wel afkomen en dan niets meer. Ik kan toch niet concurreren tegen ex-vriendinnen. Mij kent hij één dag en die ex al meer dan 3 jaar (in de beide gevallen, die jongen van februari net hetzelfde) en het stoort mij enorm dat hij niet gewoon kan zeggen aan de telefoon. Ik wil niet meer met je afspreken, nee... mij liever hoop geven (heb er zondag mee afgesproken maar ik ben 99% zeker dat hij niet meer gaat bellen om iets concreets af te spreken). Ik voel me echt niet goed. Elke keer stel ik mijn hart open en word ik teleurgesteld en als ik nu iemand nieuw leer kennen ga ik weer wat kritischer zijn (mijn voelsprieten worden groter en groter).

Met deze jongen was er een zeer grote fysieke aantrekkingskracht en hij deed zo mysterieus en zweverig. Ik viel er als een blok voor. En nu voel ik me weer helemaal alleen. Is eerlijk zijn tegen iemand niet het makkelijkste? Blijkbaar voor de types waar ik op val niet. Zij denken waarschijnlijk dat ze niet kwetsen door niets te zeggen maar het omgekeerde is het geval. Door niets te zeggen hoop je elke dag iets meer om daarna er zelf achter te komen dat het op een teleurstelling uitdraait.

Enfin, dat was het voor vandaag.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 11:48   #5
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Kop op Kim,

Uiteindelijk heb je aan zo'n zweefjongen helemaal niks. Verwen jezelf vandaag met iets moois of lekkers en bedenk dat zelfs als je een relatie met deze jongen had dat je er ook helemaal alleen voor stond. Doe iets moois met je haar. Niet trekken! Niet wachten tot ie belt(trektrigger) Ga erop uit!.

Liefs,
Pip
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 09:41   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kim, ik las voor het weekend je berichtje en heb nagedacht over een reactie, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Je hebt pech gehad met die jongen, en eerder ook al. En toch moet je het geloof niet verliezen, dat er voor jou een lieve, toffe, begrijpende man rondloopt. Ik heb in geen jaren een vriend gehad, en ik ken het gevoel: je denkt op den duur dat er toch niets meer van terechtkomt en je beter alleen blijft. Maar we zijn nog zo jong, en we hebben nog zoveel tijd. Zolang die vaste vriend er niet is, moeten we troost en vriendschap zoeken bij vrienden en vriendinnen. Dat is ook heel waardevol, zij het op een andere manier.
Verwen jezelf een beetje. Veel sterkte namens J.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 11:08   #7
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Pip en Janika

Bedankt voor jullie reacties.
Er is nu een week voorbij gegaan en ik vind het jammer, erg jammer dat hij me geen kans gunt. Uiteindelijk had hij me nog gezegd dat hij eventueel gisteren wou afspreken maar toen hij niet belde en ik een bericht stuurde, zei hij dat hij me vergeten was en een zwaar feestje had gedaan en een kater had. Nu ja, als hij me al 'vergeet', dan hoef ik er ook helemaal niet mee door te gaan. Tis gewoon, die avond zelf is altijd zo overweldigend en werd ik helemaal de hemel in geprezen om daarna botweg 'vergeten' te worden. Ik snap het niet en zal het nooit begrijpen, denk ik. Ik verwacht teveel van mensen dat ze reageren volgens mijn waarden en normen die niet echt abnormaal zijn, dacht ik zo maar blijkbaar zitten veel mensen zo niet in elkaar. Weet je? Ik ga deze vakantie een bijbaantje zoeken om mijn zinnen wat te verzetten want ik heb veel te veel vrije tijd en denk teveel na. Misschien dat een andere omgeving mij ook wel eens goed doet.

Groetjes!
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:20   #8
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi, laat ik hier eventjes wat posten... ik weet zou gauw niet waar anders te posten.
Vreemd genoeg was ik gisteren redelijk euforisch, ik had zelfs vlinders in de buik en ik voelde mij zelfs weer eens een beetje mooi... Ik had een complimentje gekregen van een collega en dat doet echt goed. Ik heb vorige week ook mooie kleren gekocht in de uitverkoop en was daar heel gelukkig mee. Van kleine dingen kan ik heel erg genieten. Ik heb de hele avond muziek geluisterd en lopen dansen en springen door mijn huisje. Maar... toch voelde ik al, dat ik 's avonds toch weer zou gaan trekken. En dat heb ik ook gedaan, maar het heeft mijn dag gelukkig niet verpest. Toch wel raar, dat ik het aan voelde komen, en dat het MOEST. Daarna heb ik mijn haar gewassen en gedroogd, en was ik er gelukkig weer 'uit'.
Vreemd, hoor...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:43   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Janika

Probeer eens wanneer je het voelt je haar nat te maken... Dan gaat het misschien weg vooraleer het begint. Dat heb ik vroeger eens een hele tijd gedaan en dat hielp.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:33   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, helpt dat? Ik heb daar inderdaad ook al aan gedacht, om mijn haar te gaan wassen als ik neiging had om te trekken. En toch neem ik die stap meestal pas als ik al getrokken héb. Dat is weer zo typisch...

Hoe gaat het nu met jou? Heb je al een job gevonden, of wat leuke vooruitzichten? Ik vind het belangrijk om te zorgen dat er een leuk vooruitzicht is om naartoe te leven. Daar moet je echt voor zorgen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 13:30   #11
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb nog geen bijjob gevonden. Mijn gewone job heb ik al 5 jaar he... En daar ben ik blij mee. Leuke vooruitzichten van activiteiten heb ik genoeg, maar het is allemaal korte termijn.

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 08:24   #12
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hallo

Ik ben weeral helemaal over die stomme mannen
Ik las gisteren in Flair een artikel waarin een interview stond met Kate Winslet. Zij sprak over dat je je leven niet moet beleven alsof het een generale repetitie is. Ik dacht: 'Hé, dat doe ik al jaren'... Zo van, eerst dit en dan dat en dan, ja dan begin ik aan mijn leven. Nee, nee, mijn leven is nu bezig and that's it... Ik moet er nu het beste van maken want anders is het moment voorbij.. Ik ben weeral aan de vierde trekvrije dag. De drang is weer even foetsjie... Toch raar hé? Ben wel happy dermee... Dat zijn de momenten dat ik het wél leuk vind om alleen thuis te zijn.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21
alleen zijn... bolleke TTM - Algemeen 9 6 september 2002 20:38
nieuwkomer ilseke TTM - Algemeen 11 18 februari 2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.