Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2009, 15:34   #1
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
het uur van de waarheid

Hallo allemaal,

Vandaag had ik even de moed om mijn haar met spiegels van opzij te bekijken, en....ik schrok me voor de zoveelste keer rot. Ik denk nu, ja je kan je kop wel in het zand blijven steken (door de spiegel te mijden), maar voorlopig loop ik voor schut.
De Toppic doet ook niet veel met mijn doorschijnende bosje, dus maar weer het dure haarwerkje te voorschijn gehaald. Als ik dat nu eens op durfde te doen, en ondertussen de Cypro zijn gang laten gaan. Zou dat niet een goede oplossing zijn, want dit is geen leven met al dat gestress.

Ik ga de raad van Hanna opvolgen, en haartje voor haartje uitdunnen tot ik een acceptabel pruikje krijg.

Dit moest ik even kwijt.

Groetjes van Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 15:52   #2
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Granny,

Ik weet hoe je je voelt! Probeer niet bij de pakken neer te gaan zitten en blijf zoeken naar iets wat je kan helpen om er leuk uit te zien.. Je kunt ook hoedjes gaan dragen, die zijn erg hot op het moment. Waarom durf je je dure haarwerkje niet op, is dat omdat het te vol is? Nou dan zou ik zeker gaan uitdunnen, het is toch rotweer. Ik wens je daar in ieder geval sterkte mee. Je hebt het over cypro, is dat je medicatie?
Groetjes, Madelieve
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 16:38   #3
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Hallo Madelieve,

Bedankt voor je reactie. Sinds 4 maart jl. heb ik Cyproteronacetaat (androcur) voorgeschreven gekregen door de Endocrinoloog. Dus ik heb nog steeds hoop. Maar vandaag was het weer zo'n dag.....!
Dat haarwerk wat ik heb is zo overdreven vol. Ik heb daarnet nog staan lachen met dat ding op voor de spiegel (trouwens als een boer met kiespijn).
Ja, een hoedje is ook een idee. Ligt ook in de kast. Ben een beetje bang aangelegd en denk dat ik dan te veel opval.
Heb jij je haarwerk helemaal niet meer op?
Ik ga weer verder met uitdunnen.

Groetjes,

Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 16:59   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik leef zo met je mee! Schrikken hé, en dan even dat kouwe angstgevoel van binnen en dat gevoel van onmacht, daarna zuchten en hopen dat het ooit beter wordt. Lang leve Haarweb, je bent niet alleen. Succes met het snoeien van je haarwerk!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:15   #5
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
En tegen jezelf zeggen, niet huilen!! Flink zijn!
Wat een monnikenwerk zèg, dat plukken!
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:22   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja meis, daar gaat verschrikkelijk veel tijd in zitten, waar je erg veel geduld bij moet weten op te brengen.

Maar uiteindelijk lukt het wel en kun je ook nog de aandacht van het haar afleiden door méér oogmake-up en/of lippenstift en/of een haarband of diadeem of opvallende (zonne)bril.

Je bent ruimschoots creatief genoeg, nu nog wat zelfvertrouwen!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:47   #7
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Hanna, heb jij een systeem betreffende dat plukken? Of trek je willekeurig hier en daar een haartje uit!
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 18:00   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet niet watvoor constructie jouw pruik heeft. Maar ik trek de haren er uit waar dat makkelijk mogelijk is (dus meestal makkelijk uit het topgedeelte) en knip met een nagelschaartje de andere haren weg bij de aanhechting. Hier en daar, voorzichtig, steeds oplettend of er niet in één keer te veel wordt weggeknipt.
De lange haren bewaar ik dan allemaal wortel-bij-wortel voor latere reparaties.

Bestaat jouw pruik uit wefts/tressen? Dan kun je misschien een hele weft verwijderen.

.

Laatst gewijzigd door Hanna; 17 mei 2009 om 18:05
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 18:17   #9
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Bedoel jij met aanhechting de voorkant, die op het voorhoofd zit?
Ik ga vanavond even zoeken bij haarwerken, want ik weet niet wat wefts en tressen zijn. Mijn pruik is een strak elast. mutsje, zal ik maar zeggen Een Gis. Mayer.
Ik ben echt een beginner...
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 23:22   #10
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door granny Bekijk bericht
Bedoel jij met aanhechting de voorkant, die op het voorhoofd zit?
Ik ga vanavond even zoeken bij haarwerken, want ik weet niet wat wefts en tressen zijn. Mijn pruik is een strak elast. mutsje, zal ik maar zeggen Een Gis. Mayer.
Ik ben echt een beginner...

Een weft ziet er aan de bovenkant uit als een klein gordijn van samengehecht haar waarbij het aan de onderkant vrij hangt.
http://www.toptress-peruecken.de/cgi...peruecken.lang

Dit is een haarwerk met wefts.

Deze is een monotop
http://www.toptress-peruecken.de/cgi...wrub--monotops

Ik denk dat Hanna met de aanhechting" de wortel" wil zeggen.

Groetjes
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 00:23   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja inderdaad, met "aanhechting" bedoel ik de manier waarop de haren aan het basismateriaal zijn bevestigd, dus door middel van een knoopje of geïnjecteerd of aan een weft/tress, waarvan hier een afbeelding is:



Als de haren in wefts bevestigd zijn, kun je dus makkelijk een hele weft verwijderen, en vooral als de muts sowieso te ruim is, kan hij daarna ook makkelijk kleiner gemaakt worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 09:17   #12
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door granny Bekijk bericht
Hallo Madelieve,

Bedankt voor je reactie. Sinds 4 maart jl. heb ik Cyproteronacetaat (androcur) voorgeschreven gekregen door de Endocrinoloog. Dus ik heb nog steeds hoop. Maar vandaag was het weer zo'n dag.....!
Dat haarwerk wat ik heb is zo overdreven vol. Ik heb daarnet nog staan lachen met dat ding op voor de spiegel (trouwens als een boer met kiespijn).
Ja, een hoedje is ook een idee. Ligt ook in de kast. Ben een beetje bang aangelegd en denk dat ik dan te veel opval.
Heb jij je haarwerk helemaal niet meer op?
Ik ga weer verder met uitdunnen.


Groetjes,
Granny.
Nee, ik draag mijn haarwerk niet meer. Ik ben toe aan een volledig haarwerk. Ik moet de boel nu echt helemaal bedekt hebben. Hoedjes draag ik heel veel op het moment en ik krijg veel complimenten, ik ben ook heel open hierover en mijn omgeving weet dat ik geen UV op mijn hoofd mag hebben en dat het onomkeerbaar is. Na de zomer ga ik aan de pruik en wie weet in combinatie met hoedjes en petjes enzo. Maar...leuk is het allemaal niet en bij mij is het ook nog heel pijnlijk, fysiek bedoel ik. Sterkte met het uitdunnen en ga gewoon eens een keer op een zonnige dag met een hoedje op de deur uit, je ziet geheid meer mensen ermee.
Groetjes,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 14:09   #13
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Madelieve,

Mag ik weten waarom jij geen UV op je hoofd mag hebben? Begrijp het niet zo goed!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 15:08   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heidiken,
Madelieve heeft een vrij zeldzame haaraandoening (naast eveneens AGA)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 18:55   #15
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN Bekijk bericht
Hey Madelieve,

Mag ik weten waarom jij geen UV op je hoofd mag hebben? Begrijp het niet zo goed!
Heidiken

Hallo Heidiken,
Ik heb naast de AGA ook een vorm van Cicatriciele Alopecia (kleine kale plekjes) en die wordt aangewakkerd door UV, dus mijn hoofd laat ik lekker onder de 'pet', zelfs achter glas schijn je nog kwetsbaar te zijn, vandaar. Het voordeel is dat je dermate met je rug tegen de muur staat, dat je niet meer hoeft te twijfelen, ik moet gewoonweg wat op mijn hoofd. Mijn haar is zo dun, dat mijn hoofdhuid zichtbaar is en dus kwetsbaar. Nu gebruik ik sjaaltjes en hoedjes en na de zomer een leuk volledig haarwerk.
Groetjes,
__________________
Madelieve

Laatst gewijzigd door madelieve; 18 mei 2009 om 18:57
madelieve is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Soja pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 103 25 mei 2009 00:15
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.