Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2012, 13:24   #1
Bloemetjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2012
Berichten: 3
Zo verdrietig

Hallo allemaal, sorry als dit verkeerd staat, weet niet waar het te plaatsen!

(ben trouwens v en 23)

Ik zit echt heel erg in de stress. Sinds 2 maanden is het opgevallen dat mijn haar erg aan het uitvallen is. Zoals bij de meeste wel bekend is is wassen en kammen een hel voor me. Is kam het alleen sochtends. Ik had altijd heel dik en krullend haar. Maar dit is echt drastisch verminderd. Ik was het nu om de 2 dagen

Nu heb ik gister met een spiegeltje mn achterhoofd bekeken (terwijl ik in een grote spiegel keek) hierbij keek ik recht op mn hoofdhuid, bij mn kruin is het haar ontzettend dun, echt kaal kun je het niet noemen maar het is heel dun. Met een zijwaartse vlecht is het wel te camoufleren.

Ik heb overal wel veel donshaartjes en van het haar wat er uitvalt is het vooral lange haren.

Nou met ik wel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen haar vind op mijn kussen, als mn haar vast is valt er niet veel uit. Maar als het los is of met kammen of ik pak een pluk en haar het door mn vingers heb ik altijd wel veel losse haren

Ik ben wel vorig jaar november gestopt met antidepressiva en ben in april gestopt met de pil, hierdoor ben ik ook bijna 20 kg verloren (gelukkig) ik heb ook van de zomer voor het eerst bloed gedoneerd, ben die avond toe bijna flauwgevallen omdat ik zo stom was het niet rustig aan te doen. Ook draag ik eigenlijk sinds mei ongeveer mn haar sandaard in een staart, dit doe ik niet meer en ik smeer er niks meer in. Ook heb ik stress gehad door een examen afgelopen oktober en heb ik nu nog steeds stress door mn haar.

Nu lees ik wel dat dit ook factoren zijn die kunnen meespelen.

Maar ik word bang van de verhalen die ik hier lees, wil alleen maar huilen en ik wil dat het stopt. Ik ben bang hoe erg het word, bang voor de toekomst. Ik ben er bijna obsessief mee bezig, steeds in de spiegel kijken etc.

Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik me niet druk moest maken en dat het weer over gaat, maar ze heeft mn kruin niet gezien, ik weet ook niet of ik dit toen al had. Ik durf mn haar zowieso niet meer in een staart te doen omdat je dan mn hoofdhuid door ziet schemeren ( wat ik volgens mijn ouders altijd al had maar ik kan het gewoon niet geloven)

Ik gebruik een voedende shampoo en slik nu ook inneov haarvolume, baad het niet dan schaad het niet. Maar ik weet het gewoon niet meer, voel me elke dag verder afzakken, en de stress helpt hier ook niet bij. Het begint mn leven te beheersen

En ik weet ook er zijn ergere dingen en ik moet blij zijn dat ik nog haar heb etc, maar hoe weet ik dat ik dalijk ook niet kaal word, ik zie alles zo negatief.. Ik kan het gewoon niet loslaten en lees zoveel horrorverhalen op i-net waarvan ik dan overtuigd raak dat ik kaal word..

Ik weet het gewoon niet meer! Help..

Laatst gewijzigd door Bloemetjes; 22 oktober 2012 om 13:44
Bloemetjes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2012, 21:20   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Oei, is inderdaad een dramitsch verhaal. Maar hoeveel haren verlies je dan per dag ongveer?

Je mag gerust tussen de 60 en 80 haren per dag verliezen, is normaal. Pas als het er meer dan 100 zijn en dat over een langere periode kan er iets aan de hand zijn.

Een troost, haarverlies door (chemische)stress hersteld zich doorgaans weer snel en goed. Dus je arts heeft je toch al enigsinds gerust gesteld.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2012, 21:53   #3
Bloemetjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2012
Berichten: 3
Hoi,

Ik kam het alleen sochtends, dan zit er de ene keer rond de honderd, dan over de honderd, en afgelopen twee dagen rond de 50 a 70 in de borstel. En dan valt overdag ook nog het 1 en ander eruit. Het lijkt de ene dag niet zo erg en de andere dag weer wel. Ben wel van plan om weer een afspraak te maken bij de dokter en dan kijken of hij me wil doorverwijzen naar een dermatoloog. Ik wil antwoorden. Als ik zo kijk lijkt het het meest op telogeen effluvium, maar ik ben bang dat het AA is..
Bloemetjes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2012, 22:41   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloemetjes Bekijk bericht
Ik wil antwoorden. Als ik zo kijk lijkt het het meest op telogeen effluvium, maar ik ben bang dat het AA is..
Dit antwoord kan je alleen verwachten als je een gedegen (haar) onderzoek heb gehad bij een dermatoloog. Een huisarts kan alleen maar een oppervlakkige diagnose stellen, om vast te stellen wat je echt heb is een dermatoloog de juiste arts.


Denk zelf dat het wel meevalt, een foto van je haarstatus zou hier wel welkom zijn, kunnen andere leden hier misschien een mening geven. Ik ben zelf geen arts en dus ook niet deskundig.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2012, 19:49   #5
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Kijk eens bij 'haarproblemen bij vrouwen' op dit forum. Overigens is angst een slechte raadgever. Een tweede bezoekje aan de huisarts? Met je vragen?

Overigens ben ik het eens met Hakuna, we zijn geen artsen en ook niet echt deskundig.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2012, 19:47   #6
Bloemetjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2012
Berichten: 3
Nee dat verwacht ik ook niet uiteraard. Ja ga eind november weer naar de dokter, kan niet eerder want hij gaat weer eens met vakantie. Afgelopen dagen ging het best goed, had er sochtends bij het kammen maar steeds een stuk of 30 uit.

Maar net gedouched en jee, zit meteen weer te janken, zoveel, en net nounik dacht dat het beter ging..

Ik heb wel nog even goed gekeken, maar er zitten wel weer ontzettend veel kleine haartjes over heel mn hoofd, op mn middenscheiding ook, van een halve centimeter en meer of minder. En aangezien haar ongeveer een cm per maand groeit ofzo zouden er dus een aantal deze maand tevoorschijn zijn gepiept? En heb ook gekekennop mn scheiding maar het is nog steeds een dun lijntje,mnergens terugwijkende haargrenzen oid, maar het is gewoon erg dun.

Ben wel weer begonnen met mn pil, hoop dat dt ook helpt.
Bloemetjes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.