Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Ik heb/had een allergie.
Ja. 93 62,42%
Nee. 56 37,58%
Aantal stemmers: 149. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2004, 21:30   #31
steve
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 4
Beste Kevinme,

Als je mijn eerdere reply leest dan meld ik daar dat tijdens een allergie-test naar voren kwam dat ik matig allergisch ben voor melkproducten. Ik ben daarna gewoon doorgegaan met het consumeren ervan met de gedachte dat ik het wel los zou lopen. Waar ik het zwaarst allergisch voor ben is immers erwten en garnalen. :-(

Totdat ik in een post las dat er iemand met succes is gestop met het nuttigen van melk nadat hij daar ook allergisch voor bleek te zijn... Na tien jaar ben je bereid alles te proberen om van de jeuk/ irritatie af te komen en het leek mij ook erg logisch...
Baat het niet dan schaad het niet.

In ieder geval is het minder rigoreus dan elke dag anti-histamine innemen.

Steve
steve is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2004, 11:43   #32
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nobody, ik weet het. Sterker nog, we denken hier steeds meer dat AGA juist een allergievorm is. Er zijn al een aantal mensen (waaronder Axel en Pindakaas) bezig met het nemen van Zyrtec (anti-hestaminen) met reeds verbluffende resultaten: geen nare inflammation meer over het algemeen en al "peach fuzz" ontwikkeling. Bij Axel zijn er zelfs een paar haartjes doorgekomen met kleur en dikte.

Maar inderdaad, je hebt gelijk dat allergiëen eigenlijk nooit overgaan, je wordt gewoon sterker, maar de allergie zelf gaat nooit weg.

-knip-

Binnenkort
- Eucapil (Fluridil) met GSE
- Een anti-hestamine (waarschijnlijk Zyrtec)
Als we de poll in deze thread mogen geloven (+/-60% allergisch) en we er van uit gaan dat de deelnemers representatief zijn voor de groep "kalende mensen" en we verder weten dat dit percentage onder de totale bevolking in europa ongeveer 20% (zie link_1) is, dan lijkt het er idd sterk op dat haaruitval (mede) het gevolg van een allergische reactie is. En het is heel goed mogelijk dat van de 40% die niet allergisch heeft gestemd, een bepaald percentage na een bloedtest toch een "verborgen" allergie blijkt te hebben en het percentage nog hoger ligt dan 60%.

En als het aantal kalende mensen de laatste jaren is toegenomen (wat ik wel eens gelezen heb op dit forum) zou dit kunnen komen doordat het aantal mensen met een allergische aandoening in die tijd ook behoorlijk is toegenomen (zie link_1).

Het valt me zelf op dat ik nu, na +/- 1 jaar veel gezonder leven ook wat hergroei heb gekregen. Dit zou kunnen komen doordat mijn immuunsysteem op dit moment sterker is (minder stress, meer slaap, meer fruit/groenten etc) en ik gezonder eet (minder alcohol,koffie en junkfood) waardoor ik minder stoffen binnenkrijg waar ik allergisch voor ben.

Maar ik denk dat iedereen die langdurig een antihistamine wil gaan slikken om de allergische reactie te onderdrukken zich wel moet realiseren dat dat ook een aantal grote nadelen heeft, zoals gewenning aan het medicijn (net als pijnstillers en slaapmiddelen), versuffende werking en het feit dat je het probleem niet oplost,maar alleen bezig bent met symptoombestrijding. En het lijkt me geen goed plan om hiermee te beginnen zonder eerst de zaak goed door te spreken met een arts.

(Link_1) naar europees allergie percentage:
http://www.e-gezondheid.be/magazine/...idRubrique=241
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:19   #33
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Heb zelf al paar jaar hooikoorts en volgens mij ook een allergie voor stof. Maar voor dat laatste moet ik nog een testje ondergaan. Ik zou haast gaan uitzoeken of mijn kaalworden begon toen mijn allergieën begonnen.

Nog een vraag: ik wou een x gaan kijken op allergieplein.nl, maar ik kom daar maar niet op. Alleen maar een oranjescherm en verder niks. Weet iemand hoe ik op die site kom?
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:24   #34
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Heb zelf al paar jaar hooikoorts en volgens mij ook een allergie voor stof. Maar voor dat laatste moet ik nog een testje ondergaan. Ik zou haast gaan uitzoeken of mijn kaalworden begon toen mijn allergieën begonnen.

Nog een vraag: ik wou een x gaan kijken op allergieplein.nl, maar ik kom daar maar niet op. Alleen maar een oranjescherm en verder niks. Weet iemand hoe ik op die site kom?
Ik heb altijd al geloofd dat allergie iets te maken heeft met AGA.
Nu je zegt of er een verband is tussen jouw allergie (hooikoorts) en haaruitval, brengt het mij ook aan het denken. Mijn hooikoorts-allergie is eigenlijk in dezelfde periode begonnen dat ik last kreeg van AGA...
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:32   #35
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Hmm ja, en dan bedenk ik mij nu ook dat ik vorig jaar geen pilletjes heb genomen tegen hooikoorts omdat ik dacht dat t niet zoveel hielp. Maar juist vorig jaar heb ik dunner haar gekregen, zo rond augustus. Maar ja, het blijft speculatief natuurlijk, misschien dat t daar niks mee te maken heeft. Hoewel ik wel kan zeggen dat ik de jaren daarvoor trouw mijn pilletjes nam in t hooikoortsseizoen en mijn haar minder snel uitviel. Ach, wie zal t zeggen.
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:36   #36
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Hmm ja, en dan bedenk ik mij nu ook dat ik vorig jaar geen pilletjes heb genomen tegen hooikoorts omdat ik dacht dat t niet zoveel hielp. Maar juist vorig jaar heb ik dunner haar gekregen, zo rond augustus. Maar ja, het blijft speculatief natuurlijk, misschien dat t daar niks mee te maken heeft. Hoewel ik wel kan zeggen dat ik de jaren daarvoor trouw mijn pilletjes nam in t hooikoortsseizoen en mijn haar minder snel uitviel. Ach, wie zal t zeggen.
De pillen die jij bedoeld, zyrtec en consorten (anti-histamines), helpen tegen haaruitval. Misschien dat je daarom minder haaruitval had.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:38   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
De pillen die jij bedoeld, zyrtec en consorten (anti-histamines), helpen tegen haaruitval. Misschien dat je daarom minder haaruitval had.
welnee jaapie, antihistamines werken helemaal niet tegen haaruitval. er is in ieder geval geen enkele reden om dat aan te nemen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:43   #38
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
welnee jaapie, antihistamines werken helemaal niet tegen haaruitval. er is in ieder geval geen enkele reden om dat aan te nemen.
Inderdaad theoretisch ONLOGISCH. Maar ik heb het zelf gebruikt, en mijn "inflammation" verdween + ik kreeg er kleine donshaartjes van. Ik ben trouwens niet de enige die wel over anti-histaminica te spreken is.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 28 mei 2005 om 18:56
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:52   #39
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Waarom ben je er mee gestopt dan, Jaapie ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 18:57   #40
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom ben je er mee gestopt dan, Jaapie ?
Omdat die haartjes toch niet langer werden, en ik werd ook een beetje duf van de cetrizine.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2005, 21:29   #41
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
is er eigenlijk iets wat je niet geslikt hebt, Jaapie ? ;-)
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 20:03   #42
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Hey iedereen,

Ik heb dit topic ff doorgelezen, en vond dat ik ff moest reageren. Toen ik de eerste keer bij mijn dermatologe ging, moest ik de obligate bloedonderzoeken ondergaan. Daaruit bleek dat ik aan zowat alles wat getest was allergisch was (uitgezonderd latex, daar dacht de dermatologe in eerste instantie aan), en dan zo goed als altijd in de zwaarste mate. Maar die allergieën uiten zich dus niet; ik kan wel soms een beetje last hebben van hooikoorts, maar dat blijft bij een licht geïrriteerde keel en af en toe wat niezen. Mijn dermatologe had zoiets nog nooit gezien, en dacht al dat het mijn bloed niet was, maar na een tweede test kwamen dezelfde resultaten naar voor.
Ze heeft mij een zwaar anti-allergicum voorgeschreven (estivan 20mg), wat ik elke avond gedurende een paar maanden geslikt heb. De jeuk op mijn hoofd verminderde wel iets, maar over was die zeker niet (wat in principe wel zou moeten met zo'n zwaar medicijn, denk ik toch...)

Zou er dan toch een link kunnen zijn tussen die zware allergieën (die zich niet uiten) en mijn haaruitval (die heel erg was op het moment van die bloedtesten)? Of zou het losstaan van elkaar?

Hmmzzz misschien wordt het maar weer es tijd om mijn bloed te laten onderzoeken...

Alvast bedankt voor jullie (eventuele) antwoorden!

Groet!

Sarah
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 08:48   #43
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Huisarts heeft niets gevonden, maar ik zelf denk dat ik een allergie heb.
Eens in de weken, maanden, krijg ik boven me lippen of eronder een jeukgevoel en binnen no time heb ik kleine dunne rode puntjes. Dat wordt wel zo'n 1/2 bij 1/2 cm groot. Het duurt dan paar weken voordat het weer weg is.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 16:37   #44
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Interessant als er inderdaad een verband zou bestaan, maar of dat ook zo is? Nog mooier zou het zijn als degenen zonder allergie, zoals ondergetekende, ook geen AA hebben te duchten... helaas weet ik wel beter.
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 15:14   #45
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Hooikoorts weg door fina?

Ik heb zeker vijf jaar lang behoorlijk last gehad van hooikoorts, maar dit seizoen heb ik helemaal geen last meer. Kan dat te maken hebben met t feit dat ik sinds augustus proscar slik? Vind t nl wel opvallend.. Of kun je ook in één keer gewoon geen last meer van hooikoorts hebben? Mensen met ervaring hiermee?
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Allergie? Petertjuh Overige (haar)discussies - Algemeen 2 9 juni 2007 12:09
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Allergie en alopecia... sonofsam Medicijnen/haargroeimiddelen 16 15 september 2004 12:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.