Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2008, 17:10   #1
petra1
HaarWeb lid
 
petra1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Berichten: 5
Thumbs up

!
__________________
Groetjes, Petra

Laatst gewijzigd door petra1; 4 augustus 2008 om 23:11
petra1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 23:45   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Jammer dat dit bericht gewijzigd is... ik wou je net feliciteren met je positieve bericht! Wat is er gebeurd, als ik vragen mag?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2008, 20:53   #3
just_him
HaarWeb lid
 
just_him's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2008
Berichten: 26
Geslacht:
ja dat zou ik ook wel willen weten inderdaad!
just_him is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 00:19   #4
petra1
HaarWeb lid
 
petra1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petra1 Bekijk bericht
!
Er is niets gebeurd hoor, maar het leek me ineens toch niet zo gepast om hier te zo te gaan pronken met mijn overwinning. Maar dankje voor je felicitatie. Ik ben ook erg trots op mezelf. Ik wens iedereen ook veel sterkte ermee. Het lukte me niet om de discussie volledig te verwijderen, vandaar dat de tekst nu allen mist.
petra1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 22:00   #5
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuinberg Bekijk bericht
Er is niets gebeurd hoor, maar het leek me ineens toch niet zo gepast om hier te zo te gaan pronken met mijn overwinning. Maar dankje voor je felicitatie. Ik ben ook erg trots op mezelf. Ik wens iedereen ook veel sterkte ermee. Het lukte me niet om de discussie volledig te verwijderen, vandaar dat de tekst nu allen mist.
Je bent al en tijdje trekvrij bedoel je..
Dat is op zich al een felicitatie waard. Maar helaas nog geen zekerheid voor een volledige overwinning.

Ik ben vorige week 40 geworden. Het is begonnen rond mijn 10e met als hoogtepunt mijn pubertijd..

Volgens mij zullen wij, TTMers, altijd op onze hoede moeten blijven.
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2008, 12:07   #6
petra1
HaarWeb lid
 
petra1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Berichten: 5
Trekvrij

Lotte,

Ik geloof zéker in een overwinning. TTM moet je niet koesteren en je er achter verschuilen. Dát is iets wat ik 25 jaar heb gedaan. Ik dacht op een gegeven moment dat ik het nodig had om moeilijke situaties handelen. Het bracht me alleen nog maar meer in de shit, want nu moest ik ook nog 's voor mezelf schamen.
Ik ben begonnen met trekken toen ik 15 jaar was, in 1 nacht was ik al mijn wimpers kwijt, later liep het uit de hand en begon ik ook met mijn wenkbrauwen. Vorig jaar ben ik 40 jaar jaar geworden en heb zo'n 25 jaar getrokken. Ik ben van de één op de andere dag gestopt met trekken, omdat ik het zó ontzettend zat was mezelf te verbergen, mezelf niet de moeite vond er te mogen zijn. Ik ben in mezelf gaan geloven, dat ik het kan. Ik ben nu al bijna een jaar trekvrij en ik ben reuze trots om mezelf. Ik laat het nooit meer zo uit de hand lopen. Ik sta dat niet meer toe. Ik ben de baas geworden van mij eigen lijf en niet meer de manie. Natuurlijk zijn er momenten dat ik 1 haartje trek, dat het even moeilijk is, maar dan denk ik aan al die jaren dat ik zo voor mezelf schaamde, dat ik zo gevangen zat in mezelf. Dat wil ik niet meer.
Ik hoop echt van harte dat iedereen dit gaat lukken. Blijf in jezelf geloven, want er zijn hier teveel mooie mensen die zich mogen laten zien, omdat je het gewoon waard bent!
Nooit geweten dat ik dit ooit zo zou zeggen, nou ja, in ieder geval heel veel succes en vele
__________________
Groetjes, Petra
petra1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2008, 21:50   #7
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Petra; je hebt helemaal gelijk!
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2008, 13:39   #8
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petra1 Bekijk bericht
Lotte,



Ik geloof zéker in een overwinning. TTM moet je niet koesteren en je er achter verschuilen. Dát is iets wat ik 25 jaar heb gedaan. Ik dacht op een gegeven moment dat ik het nodig had om moeilijke situaties handelen. Het bracht me alleen nog maar meer in de shit, want nu moest ik ook nog 's voor mezelf schamen.
Ik ben begonnen met trekken toen ik 15 jaar was, in 1 nacht was ik al mijn wimpers kwijt, later liep het uit de hand en begon ik ook met mijn wenkbrauwen. Vorig jaar ben ik 40 jaar jaar geworden en heb zo'n 25 jaar getrokken. Ik ben van de één op de andere dag gestopt met trekken, omdat ik het zó ontzettend zat was mezelf te verbergen, mezelf niet de moeite vond er te mogen zijn. Ik ben in mezelf gaan geloven, dat ik het kan. Ik ben nu al bijna een jaar trekvrij en ik ben reuze trots om mezelf. Ik laat het nooit meer zo uit de hand lopen. Ik sta dat niet meer toe. Ik ben de baas geworden van mij eigen lijf en niet meer de manie. Natuurlijk zijn er momenten dat ik 1 haartje trek, dat het even moeilijk is, maar dan denk ik aan al die jaren dat ik zo voor mezelf schaamde, dat ik zo gevangen zat in mezelf. Dat wil ik niet meer.
Ik hoop echt van harte dat iedereen dit gaat lukken. Blijf in jezelf geloven, want er zijn hier teveel mooie mensen die zich mogen laten zien, omdat je het gewoon waard bent!
Nooit geweten dat ik dit ooit zo zou zeggen, nou ja, in ieder geval heel veel succes en vele

Kheb daar nog een vraag omtrend over; als je dus je haar uittrekt, groeit het dan nog terug of niet?
Want sommigen trekken hun haar uit tot grote kale plekken, groeit het haar daar dan nog terug of niet?
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2008, 14:15   #9
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Hoi Lieselotte,

Na 15 jaar plukken en dus grote kale plekken is bij mij nu alles dichtgegroeid. Maar één plekje (halve vierkante cm) groeit niet dicht. Dat heb ik te vaak opengepulkt waardoor het een wondje werd. Ik denk dus dat het in principe wel teruggroeit zolang er geen littekenweefsel ontstaat.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2008, 15:28   #10
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Hoi Lieselotte,

Na 15 jaar plukken en dus grote kale plekken is bij mij nu alles dichtgegroeid. Maar één plekje (halve vierkante cm) groeit niet dicht. Dat heb ik te vaak opengepulkt waardoor het een wondje werd. Ik denk dus dat het in principe wel teruggroeit zolang er geen littekenweefsel ontstaat.
Bedankt om te antwoorden!
Ik denk dat ik ook een 'soort van trichotillomanie' heb; want ik heb nu een grote kale plek vnbovn op mn hoofd; en ik voel al stekkertjes staan, dus ik hoop dat het binnen een maand of 6 toch zkr trg dicht zal groeien..
Nu pluk'k niet mr omdat ik er de gevolgen vn heb gezien; mss ng héél af en toe, mr het is ook niet veel. De dokter heeft me shampoo tgn haaruitval gegevn + n vitaminen(omdt ik blykbaar ook tekort aan ijzer heb).
Khoop echt dt het trggroeit; wnt kschaam me dood mt die plek!
Kan enkel haar erovr leggen zodat je het niet mr goed kan zien, mr je zal het altijd wl blijven zien.
Dus laten we hopen!
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2008, 09:52   #11
Ericaatjuh72
IkHebTrychotillomanie
 
Ericaatjuh72's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Locatie: Baarlo limburg
Berichten: 8
wou dat t mij ook lukte.....

maar ik weet niet hoe!!!!
ik ben nu 36 en heb TTM al op mijn 13de gekregen,alles geprobeerd,plus intensieve talrijke therapieen,bij pscychologen en psychiators,op dit moment is t zo erg weer,dat ik een haarstukje draag....ook ik heb er soms periodes tussen,dat ik weer een flinke bos heb,dan ben ik trots,maar al 23 jaar toch telkens weer die zware terugvallen,,ik vind t knap als iemand er '''voorgoed'' van af is....maar ik weet echt niet meer hoe,ik snap niks van mezelf...
groeten
Erica
Ericaatjuh72 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2008, 15:55   #12
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Beste Petra,

Ik trek ook al jaren mijn wimpers en wenkbrauwen. Ik ben 20 jaar en ben er moedeloos van geworden. Vooral als ik in de spiegel kijk dan haat ik mezelf en vindt mezelf lelijk.

Mijn vraag is na hoelang groeien je wimpers en wenbrauwen aan?

En groeien je wimpers helemaal terug?

Liefs Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2008, 20:23   #13
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _rainbow_ Bekijk bericht
Beste Petra,

Ik trek ook al jaren mijn wimpers en wenkbrauwen. Ik ben 20 jaar en ben er moedeloos van geworden. Vooral als ik in de spiegel kijk dan haat ik mezelf en vindt mezelf lelijk.

Mijn vraag is na hoelang groeien je wimpers en wenbrauwen aan?

En groeien je wimpers helemaal terug?

Liefs Rainbow
Ik heb ng gehad dt mn wenkbrauwen enorm dun waren, echt enorm; heb het da kunnen wegstekn door mn froufrou; mr na een paar maanden, heb'k tch weer 'normale' wenkbrauwen.
Dus ik denk wel, als je er in principe zeker een maand of 6 afblyft dat je al snel resultaten zal zien =')
Vn wimpers wt ik dat nu wel niet zo zeker; maar ik denk dat hetzelfde hierbij geldt; als je eraf blyft, en ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk dt is, groeien ze in principe wl trg.
xx
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 16:27   #14
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petra1 Bekijk bericht
!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuinberg Bekijk bericht
Er is niets gebeurd hoor, maar het leek me ineens toch niet zo gepast om hier te zo te gaan pronken met mijn overwinning. Maar dankje voor je felicitatie. Ik ben ook erg trots op mezelf. Ik wens iedereen ook veel sterkte ermee. Het lukte me niet om de discussie volledig te verwijderen, vandaar dat de tekst nu allen mist.
Petra, op de eerste plaats : welkom op HaarWeb!

Zo te zien ben jij petra1 hetzelfde lid als 'tuinberg'? Het is op HaarWeb niet toegestaan 2 accounts te gebruiken, dit om o.a. verwarring te voorkomen. Beide accounts zijn nu samengevoegd in 'petra1'.

Op de tweede plaats wil ik je feliciteren met je enorme overwinning!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 6 januari 2009 om 16:30
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 00:03   #15
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieselotte Bekijk bericht
Ik heb ng gehad dt mn wenkbrauwen enorm dun waren, echt enorm; heb het da kunnen wegstekn door mn froufrou; mr na een paar maanden, heb'k tch weer 'normale' wenkbrauwen.
Dus ik denk wel, als je er in principe zeker een maand of 6 afblyft dat je al snel resultaten zal zien =')
Vn wimpers wt ik dat nu wel niet zo zeker; maar ik denk dat hetzelfde hierbij geldt; als je eraf blyft, en ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk dt is, groeien ze in principe wl trg.
xx
heb mijn wimpers ook een tijdje uitgetrokken, na een drie maanden waren ze terug ingegroeid ( nog niet op volledige lengte natuurlijk )

ik ben zelf nu weer bijna trekvrij na een hele lange slechte periode
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Volle plukken voorop? Justin21 AGA - Algemeen 6 17 november 2006 14:48
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Stop-groep: samen sterk! Wie doet er mee? Dreadgek TTM - Algemeen 85 28 april 2006 20:46
wil ik wel stoppen?? marly TTM - Algemeen 9 23 augustus 2005 21:26
plukken, draaien, knopen en in de mond stoppen (nancy) N_tas TTM - Algemeen 6 6 oktober 2004 14:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.