Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2012, 12:05   #16
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
Ik heb dus ook mijn eerste HT bij Hasci laten doen. Ze zeiden vooraf toen gelijk dat ik een tweede nodig zou hebben voor een optimaal resultaat. Dat vond ik wel weer gewoon eerlijk. Ik vind Hasci de juiste kliniek voor de wat kleinere transplantaties en als je een minimale hersteltijd wil hebben. Het is natuurlijk wel een grote geldmachine, maar ja, wie is dat niet in de cosmetische industrie.
Ik had mijn consult in Amsterdam, niet bij Dr. Gho.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 12:14   #17
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
@atonba. Ik meen dat ik ooit in een jouw mails ook gelezen heb dat de dekking na jouw HT bij Hasci minder was. Of vergis ik me daarin ?
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 12:36   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike47 Bekijk bericht
De tegenpartij is schuldig aan het ongeluk dus ik heb recht op een behandeling. Ik heb de offerte al ontvangen maar het gaat meer om het feit of ik het wil doen of niet.
Het lijkt me heel redelijk dat je verzekering de ingreep voor het litteken betaalt. Maar of ze meteen ook de rest (de gevorderde haaruitval) voor hun rekening zullen nemen, dat betwijfel ik. De kliniek en jij zullen moeten sjoemelen om dat voor elkaar te boksen

En verder, van wat ik begrepen heb blijft implanteren op een litteken een gok. Ik denk dat geen enkele kliniek je succes gaat garanderen met een implantatie. Sommigen zullen zich er gewoon niet aan willen branden.

De normale manier om een groot litteken (bijvoorbeeld bij brandwonden) weer bedekt te krijgen is door middel van rek. Harige huid in de buurt wordt opgerekt, het litteken wordt weggesneden en de opgerekte huid vult het gat. Ik weet dat bijvoorbeeld Transhair zo'n zg. Frêchet-behandeling aanbiedt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 14:46   #19
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ik zie niet dat Dr Gho 1 van de beste was, maar Hasci.

De resultaten die ik van Hasci heb gezien waren allemaal erg mooi; Ze zijn erg deskundig in hun advies en het consult dat ik heb gehad liet een goede indruk achter. Als ik mij niet vergis is dat hier ook wel het algemene idee. Hasci is erg goed, maar je betaald er ook flink voor. De prijs/kwaliteit verhouding zal hier minder gunstig liggen dan bij bijv. Dr Reys.

Daarnaast lijkt het mij niet slecht om iemand die over een HT denkt gerust te stellen dat het een goed instituut is.

Mijn algemene advies is dat je altijd de hoofd-chirurg moet vragen, omdat die meestal het beste werk zal leveren.

edit: @ Atonba. Oh dat wist ik niet. Maar goed ik bedoelde dus met name dat je moet opletten wie je krijgt, en niet tevreden moet zijn met een hulp assistent o.i.d.

Vreemd dan dat ik al die behandelde bekende mensen van op tv toch vind tegenvallen kwa resultaten of ben ik dan zo veeleisend?
Ja wesley sneijder was opzich ok,maarja die heeft het altijd kort.
Bv een frans bauer of die nieuwslezer [weet even zijn naam niet] het verschil voor en met erna is vrijwel nihiel.
Maar jij hebt natuurlijk foto's gezien van ht patienten, dusja zal best goed zijn, maarja je hebt nog vele goede andere voor een betere prijs daar doel ik meer op
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 14:50   #20
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Hoewel Hasci in Nederland 2 klinieken heeft en ze schijnbaar lange wachtlijsten hebben zijn er maar weinig Hasci klanten die hier posten over hun ervaring. Erg vreemd en geen idee wat de reden er van is.
Ik heb er vorig jaar een behandeling van 1000 grafts gehad. In eerste instantie was ik tamelijk positief. Behandeling en verdoving is bij hun pijnloos. Ik zag er na de behandeling meteen toonbaar uit : nix geen zwellingen (door prednison tabletten die ze mee geven) en nix bloederig.
Ze claimen dat het grootste deel van de haren meteen door groeit en niet eerst uit valt. Dat was bij mij niet het geval. Schat dat max 20 % is blijven staan. Bij andere klinieken begint de haargroei na ongeveer 3 maanden. Dit duurde in mijn geval veel langer. Na een half jaar begon het. Het waren superdunne haren. Net spinnewebben. Het heeft echt wel tot 10-11 maanden geduurd eer ze iets dikker werden. Nu 1 jaar en 4 maanden na behandeling zijn de door Hasci getransplanteerde haren nog steeds fijner van structuur dan de andere haren. Wellicht heeft dit te maken met het feit (beweren zij) dat zij slechts deel van de haarwortel transplanteren en dat daardoor die haarwortel minder sterk is. Ook denk ik dat doordat Hasci fijnere naalden gebruikt zij voornamelijk single grafts oogsten. Ook hierdoor is de dekking minder dan bij mijn eerdere haartransplantaties. Ik ben overigens in Maastricht geweest. Gho is aanwezig geweest bij het consult. Hij heeft de haarlijn getekend en ook de gaatjes zelf geprikt. Het overige werk : oogsten en plaatsen is door technicians gedaan. Gho vertelde mij tijdens de behandeling dat hij verwachte dat ik een erg mooi resultaat zou krijgen.

Toen ik een aantal maanden geleden op controle ben gegaan wilde Gho nix weten over kritiek. Hij vond het er prima uitzien en hij wilde wel opnieuw 1000 grafts plaatsen uiteraard tegen betaling van volledige som.

Het zal duidelijk zijn dat ik niet opnieuw zou kiezen voor Hasci.

Misschien hebben andere mensen betere ervaringen maar helaas lees je er hier nauwelijks over. We hebben wel regelmatig gelezen dat er bekende nederlanders naar toe gaan zoals Gerard Joling (onlangs voor de 2de keer kruin laten doen) Frans Bauer en Peter van der Vorst. Gerard Joling ziet er redelijk goed uit maar gebruikt enorm veel toppik. Maar Bauer en van der vorst....zie nauwelijks verbetering.

Indien ze jou 4 behandelingen aangeraden hebben ben je dus 4 jaar onder de pannen aangezien er bij hun steeds een jaar tussen de behandelingen moet zitten. Wellicht nog langer ivm wachttijden. Dan nog eens wachten op resultaat. Je bent dan 5 jaar verder.... Ik zou daar denk ik geen zin in hebben.
Klinkt niet bepaald positief idd jouw ervaring dan.
Valt me op dat er weinig Hasci ervaringen hier zijn klopt op atonba na dan
Wat is jouw haarstatus dan Kruger? dat speelt uiteraard ook wel mee natuurlijk.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 3 augustus 2012 om 15:16
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 15:41   #21
Mike47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het lijkt me heel redelijk dat je verzekering de ingreep voor het litteken betaalt. Maar of ze meteen ook de rest (de gevorderde haaruitval) voor hun rekening zullen nemen, dat betwijfel ik. De kliniek en jij zullen moeten sjoemelen om dat voor elkaar te boksen

En verder, van wat ik begrepen heb blijft implanteren op een litteken een gok. Ik denk dat geen enkele kliniek je succes gaat garanderen met een implantatie. Sommigen zullen zich er gewoon niet aan willen branden.

De normale manier om een groot litteken (bijvoorbeeld bij brandwonden) weer bedekt te krijgen is door middel van rek. Harige huid in de buurt wordt opgerekt, het litteken wordt weggesneden en de opgerekte huid vult het gat. Ik weet dat bijvoorbeeld Transhair zo'n zg. Frêchet-behandeling aanbiedt.

Klopt maar ik ben best bereid om een deel zelf te betalen ( gevorderde haaruitval ) maar ik merk steeds meer dat het weinig zin heeft om de ingreep te doen als je later toch geen medicatie gaat nemen toch? Bedoel het proces van het andere haar is niet te stoppen alleen door medicatie krijg je balans erin? en dan is minox nog een eerste stap eigenlijk moet je fina nemen toch?
Mike47 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 16:42   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike47 Bekijk bericht
Klopt maar ik ben best bereid om een deel zelf te betalen ( gevorderde haaruitval ) maar ik merk steeds meer dat het weinig zin heeft om de ingreep te doen als je later toch geen medicatie gaat nemen toch? Bedoel het proces van het andere haar is niet te stoppen alleen door medicatie krijg je balans erin? en dan is minox nog een eerste stap eigenlijk moet je fina nemen toch?
Mijn mening is dat je een behoorlijk grote gok neemt wanneer je op jongere leeftijd een HT neemt zonder bereid te zijn om het kalingsproces met medicatie te vertragen. Hoe jonger en hoe sneller de kaling, hoe groter de gok ...

Wat je qua medicatie kunt doen is eigenlijk voor een ander deel van het forum, maar persoonlijk zou ik met minoxidil beginnen. En pas als je het idee hebt dat dat niet voldoende (meer) doet, dan finasteride erbij. Maar goed, niet iedereen is het met die volgorde eens. Direct al beginnen met finasteride beperkt de schade op de lange termijn wel meer.

Het beste kun je het kaler worden accepteren. Niet iedereen kan dat. En los van dit alles kun je toch heel goed je litteken laten verkleinen. Met een groot litteken als het jouwe lijkt dat me toch een betere stap dan het ding volplanten met haartjes die misschien niet eens goed aanslaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 16:48   #23
Mike47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Mijn mening is dat je een behoorlijk grote gok neemt wanneer je op jongere leeftijd een HT neemt zonder bereid te zijn om het kalingsproces met medicatie te vertragen. Hoe jonger en hoe sneller de kaling, hoe groter de gok ...

Wat je qua medicatie kunt doen is eigenlijk voor een ander deel van het forum, maar persoonlijk zou ik met minoxidil beginnen. En pas als je het idee hebt dat dat niet voldoende (meer) doet, dan finasteride erbij. Maar goed, niet iedereen is het met die volgorde eens. Direct al beginnen met finasteride beperkt de schade op de lange termijn wel meer.

Het beste kun je het kaler worden accepteren. Niet iedereen kan dat. En los van dit alles kun je toch heel goed je litteken laten verkleinen. Met een groot litteken als het jouwe lijkt dat me toch een betere stap dan het ding volplanten met haartjes die misschien niet eens goed aanslaan.

In ben 29 en ik heb het gevoel dat je een soort gok gaat nemen met het resultaat op lange termijn als je geen medicatie wil nemen. Mijn chirurg van het ziekenhuis zei ook dat ik het beste kaalheid moet accepteren en mijn litteken moet laten behandelen of zelfs zo laten. Daarnaast is het ook waar wat je zegt, je gaat een wond volplanten en je weet niet eens of het goed gaat aanslaan........
Mike47 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2012, 10:11   #24
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
@jord-y. Mijn status : toen ik in 1997 mijn eerste HT had was ik 32-33. Heb toen 950 grafts op mijn inhammen laten transplanteren. Het resultaat was erg mooi geworden. Echter mijn haaruitval bleef flink door gaan. Iedere dag lag het afvoerputje van de douche vol haren. Na 2 jaar was het frontaal een stuk dunner geworden doordat de niet getransplanteerde grotendeels uitgevallen waren. Heb toen iets van 850 grafts frontaal laten transplanteren. Resultaat weer erg mooi. Wel litteken achter op mijn hoofd van die 2 fut's. Maar ja, in die jaren was er niets anders dan Fut. Het was dat of kale kop. Ik scheer mijn haar nooit af (alleen voor een HT) dus heb er verder niet zo'n last van.
Tegenwoordig zou ik uiteraard geen FUT meer doen. Heb heel veel jaren plezier gehad van mijn HT's. Mijn kruin is wel al heel lang dunner maar dat heeft me altijd minder gestoord. Ik heb lange tijd minoxidil gebruikt maar dat deed nix bij mij. Heb ook ongeveer een half jaar fina gebruikt maar ben gestopt doordat ik te veel last van bijwerkingen had (doodmoe en potentie problems).
Mijn toestand is nu al jaren stabiel. Er liggen nooit meer haren in de afvoerputje.
Doordat er bij die 2 Fut's telkens een reep uit uit mijn achterhoofd is gesneden is de huid van mijn voorhoofd naar achter getrokken. Zie het maar als een soort facelift. Daardoor werd mijn haarinplant naar achteren getrokken. Kreeg dus hogere haarinplant in de loop van de jaren.
Heb daarom in 2011 haarinplant laten verlagen bij Hasci.
Heb nu onder mijn normale haarinplant een randje met door Hasci getransplanteerde haren. Over deze HT ben ik niet tevreden omdat de haren fijner zijn en de dichtheid niet genoeg.
Ik los het op door er Toppik op te doen met zo'n sprayaplicator. Met dat spul ziet het er prima uit.
Ik wil wel een keer nog mijn kruin laten opvullen. Misschien volgend jaar. Ben nu 48 jaar.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2012, 11:44   #25
Mike47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2012
Berichten: 13
Na het lezen van alle reacties heb ik het gevoel dat ik het beste mijn kaalheid en twee littekens gewoon moet accepteren en niet het hele proces van harttransplantaties in moet gaan. 4 jaar onder het mes gaan heeft geen zin als ik toch geen medicatie ga nemen om het proces van kaalheid te controleren….

Het was wel een mooie kans geweest omdat de verzekering het gaat vergoeden maar goed wellicht moet ik het niet zo bekijken.....
Mike47 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2012, 13:24   #26
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Waarom ga je niet eens bij een andere kliniek langs voor advies voor je een beslissing neemt ?
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2012, 13:36   #27
Mike47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Waarom ga je niet eens bij een andere kliniek langs voor advies voor je een beslissing neemt ?

Ik moet een beslissing nemen of ik na een behandeling, maakt niet uit welke dat is of welke kliniek, ik medicatie wil nemen om de kaalheid te kunnen controleren. Als ik nu een ingreep onderga heeft het weinig zin om geen medicatie daarna te nemen toch? Daarnaast begrijp van alle reacties dat je echt heel proces in gaat om je kaalheid te controleren wat helemaal niet makkelijk is.......
Mike47 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2012, 14:25   #28
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Hoe je haar uitval proces verder gaat heeft ook wel wat met erfelijke invloeden te maken.
Als ik naar de haren van mijn vader kijk dan denk ik dat het bij mij nu stabiel zal blijven. Het lijkt ook al jaren of er niet veel meer uitvalt.
Ik gebruik geen medicatie.

Of iemand wel of geen medicatie neemt moet iedereen zelf weten.
Ik kon er in elk geval niet tegen dus daar hoefde ik al niet over te beslissen. Mocht er in de toekomst de noodzaak zijn om nog eens wat te transplanteren dan kan ik dat natuurlijk altijd weer een keer laten doen.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 00:59   #29
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@Mike47. Ik zou zeggen goede keuze!

Ik vind het sterk van je dat je besloten hebt gewoon verder te gaan (Y).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 09:30   #30
Mike47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Hoe je haar uitval proces verder gaat heeft ook wel wat met erfelijke invloeden te maken.
Als ik naar de haren van mijn vader kijk dan denk ik dat het bij mij nu stabiel zal blijven. Het lijkt ook al jaren of er niet veel meer uitvalt.
Ik gebruik geen medicatie.

Of iemand wel of geen medicatie neemt moet iedereen zelf weten.
Ik kon er in elk geval niet tegen dus daar hoefde ik al niet over te beslissen. Mocht er in de toekomst de noodzaak zijn om nog eens wat te transplanteren dan kan ik dat natuurlijk altijd weer een keer laten doen.

Beste Kruger,

Wellicht persoonlijke vraag maar heb je ergens foto's staan van de resultaten van je behandelingen? Ik zou echt eens willen zien hoe de resultaten zijn zonder medicatie.
Mike47 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.