Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2016, 21:12   #106
Lana2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 3
haar

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze site. Ik lees allang alle berichtjes maar nu kan ik ook reageren..
Iemand vroeg of er ervaring is met de lasermax. Ik heb hm 2 weken geleden aangeschaft en geprobeerd. Ik kreeg er een warme kop van en het begon te jeuken. Uit angst voor shedding - want dat kan - ben ik gestopt want ik kan echt geen shedding meer. Dit was mn laatste redmiddel en nu weet ik het niet meer. Ik ga het gluten verhaal proberen en zien of dat mij helpt..

Sinds mn 16, pubertijd dus, heb ik diffuus haaruitval. Ik kon nooit mn haar los omdat mn schouder vol lag. Met stress momenten valt het met bakken uit - dus relatie met bijnier en hormonen. Nu met 45 gaat het tonen -Ik had heel veel haar dus kon wel wat missen. Als ik iemand van advies kan dienen let me know. Ik blijf jullie volgen voor informatie en nieuwe tips!

gebruikt&gestopt:
diane: haaruitval stopte+haargroei, na 6 mnd stopte de werking
Yasmin: haaruitval stopte+haargroep, werking stopte na enkele maanden
qlaire: geen effect
minox: vette kuif, geen porem, geen effect (heftige shedding)
alcepin shampoo: werkt niet
Vichy Dercos Aminexil: haar voelt voller, verder geen werking

nu
ban to wan; heeft goed gewerkt, na 6/7 mnd werking nihil, uitval begint.
Dercos Neogenetic: werkt nog niet
Lana2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2016, 11:37   #107
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
Het antwoord op mijn vraag is beantwoord inmiddels, het is een genetische afwijking vanuit vaders kant. opa, vader, zus en wij (tweelingzus en ik hebben deze gen. afwijking.
Wel zo is het dat bij ons al heel vroeg op jonge leeftijd voor ons 19de is begonnen en echt wel de enige zijn met erg dun haar ( de andere familieleden begon het pas na 38ste/milde vorm maar wel iets zichtbaar)
(bio familie aan de andere kant van de wereld) we zijn geadopteerd.


Na al die jaren hebben we dus eindelijk antwoord, onze zoektocht kunnen we afsluiten, het is een onomkeerbaar proces en zullen het moeten accepteren.
Heeft niets te maken met voeding/sporten/shampoo, hoe gezond we ook leven dat helpt bij ons dus niet.



Bedankt allemaal en fijne feestdagen.
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2016, 21:59   #108
Litchi
AGA-lotgenote
 
Litchi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 16
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitty_ Bekijk bericht
Na al die jaren hebben we dus eindelijk antwoord, onze zoektocht kunnen we afsluiten, het is een onomkeerbaar proces en zullen het moeten accepteren.
Heeft niets te maken met voeding/sporten/shampoo, hoe gezond we ook leven dat helpt bij ons dus niet.

Ineens al je hoop de grond in geslagen. Ik voel met je mee... Hopelijk kan je ondanks de rotte willekeur van de genetische poel berusting vinden nu.

"Het is maar haar", dat weet ik op de goede momenten ook, maar op de slechte momenten is het zoveel meer dan dat.
Litchi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2017, 21:09   #109
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
ten einde raad, opzoek naar de gouden tip!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lana2 Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze site. Ik lees allang alle berichtjes maar nu kan ik ook reageren..
Iemand vroeg of er ervaring is met de lasermax. Ik heb hm 2 weken geleden aangeschaft en geprobeerd. Ik kreeg er een warme kop van en het begon te jeuken. Uit angst voor shedding - want dat kan - ben ik gestopt want ik kan echt geen shedding meer. Dit was mn laatste redmiddel en nu weet ik het niet meer. Ik ga het gluten verhaal proberen en zien of dat mij helpt..

Sinds mn 16, pubertijd dus, heb ik diffuus haaruitval. Ik kon nooit mn haar los omdat mn schouder vol lag. Met stress momenten valt het met bakken uit - dus relatie met bijnier en hormonen. Nu met 45 gaat het tonen -Ik had heel veel haar dus kon wel wat missen. Als ik iemand van advies kan dienen let me know. Ik blijf jullie volgen voor informatie en nieuwe tips!

gebruikt&gestopt:
diane: haaruitval stopte+haargroei, na 6 mnd stopte de werking
Yasmin: haaruitval stopte+haargroep, werking stopte na enkele maanden
qlaire: geen effect
minox: vette kuif, geen porem, geen effect (heftige shedding)
alcepin shampoo: werkt niet
Vichy Dercos Aminexil: haar voelt voller, verder geen werking

nu
ban to wan; heeft goed gewerkt, na 6/7 mnd werking nihil, uitval begint.
Dercos Neogenetic: werkt nog niet
ik ben vorig jaar December naar een orthomoleculair therapeut geweest ben helemaal onderzocht heb een levende bloedanalyse gehad ik zal even vertellen wat mijn bevindingen zijn....ik heb sinds mijn 34e last van Alopecia Androgenetica ben nu 47 na vele jaren zoeken heb ik bijna mijn haar weer terug....heb foto's geplaatst van het verschil.

De orthomoleculair therapeut heeft een levende bloedanalyse gedaan mijn bloed zag er goed uit bij heel veel mensen zitten de rode bloedcellen aan elkaar geplakt en staan stil die van mij zitten niet aan elkaar geplakt en zijn in beweging dit is heel goed dit zag ze namelijk bijna nooit dit wordt veroorzaakt door visolie ja visolie deze slik ik al heel wat jaren, ik heb een heel gevoelig immuunsysteem ik heb ook een groot tekort aan Vitamine B12 deze slik ik nu 1 maand en ik kan zeggen dat ik hiervoor al aardig wat minder haaruitval had door het verminderen van de gluten en het drinken van groene smoothies maar het is door de Vitamine B12 helemaal gestopt.

Ik heb geen gluten allergie maar ben wel gevoelig voor tarwe verder slik ik de goede voedingssuplementen zei ze...ik gebruik Alka Greens, Vitamine B en B12, visolie, magnesium.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Groetjes Kever691
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2019, 11:19   #110
kitty_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 27
kever691:

Bij toeval keek ik weer even op de site, begin maart heb ik een consult staan bij een orthomoleculair arts en zal ik wat je schreef meenemen van de visolie, aangezien wij die ook al jaren slikken.

Onze vitamine D is ondanks de pillen ook laag waarde van 40 en 50.
En naast haaruitval en vermoeidheid ook andere symptomen.

Haaruitval is nog steeds aanwezig en helaas valt er weinig te verbloemen met foto's maken. dus nu zit er altijd een petje of een mutsje in de tas.
Schrikken als iemand onverwachts zonder dat je het weet een foto maakt.
Zo lang ik geen foto's zie waar ik niet blij mee ben, is het er voor ons ook niet, lekker kop in het zand steken.
Acceptatie is er nog niet, en haarstuk voelen we ons ook niet goed bij, soort clown effect.

Hebben jullie er wel eens in een praatgroep of met lotgenoten overgepraat?
kitty_ is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.