Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2006, 18:41   #1
helloha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 3
Verbrande haartjes na PLS3 (ipl) behandeling weghalen.

Hi,

Ik heb ongeveer twee weken geleden een PLS3 behandeling ondergaan. Nu is het zo dat de haartjes die niet geraakt zijn op sommige plaatsen al terug 1 cm lang zijn. De haartjes die wel geraakt zijn zijn ongeveer 0,1 cm lang.

Ik maak mij zorgen omdat de geraakte haartjes niet uitvallen. Ze zitten los, je kan ze gewoon uit de huid halen met een pincet zonder te trekken. Maar ze vallen niet vanzelf uit.

Ik zou graag een schone huid hebben maar ik durf niet scheren omdat de korte (verbrande) haartjes dan misschien in de huid blijven zitten omdat ze niet meer verder groeien.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bestaan er "gereedschappen" voor? Ik ben namelijk een man en ik ken weinig van dit soort zaken. Wat ik wel weet is dat epileren helemaal niet mag na een behandeling dus waxen is ook uit den boze.

Heeft iemand overigens ook nog tips over de kwaliteit van een PLS3 behandeling?

Groeten,
Sam

Laatst gewijzigd door helloha; 26 juli 2006 om 18:43 Reden: verduidelijken
helloha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 16:56   #2
jessica84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 20
Hey,
Ik denk dat dit normaal is hoor. Bij mij is dat ook altijd. Kvroeg mij da ook af. Ik schrub veel en zo gaan ze er precies niet af maar alsk dan maar met een pincet gewoon eraan kom, komt het haartje eruit Kweet niet hoe dat komt maar ik denk wel dat het normaal is
jessica84 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2006, 23:08   #3
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Hoi, naar mijn weten mag je na de behandeling wel epileren of waxen.
Als je het er maar niet voor doet. Anders werkt epilight niet.

Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 11:19   #4
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Sam,

Als de haartjes echt los zitten is het geen probleem deze eruit te trekken. Beter is met een scrubdoek van je af te scrubben dan weet je zeker dat je geen "vaste haren" eruit trekt.

Zitten ze niet los blijf er dan beslist vanaf! Niet epileren, niet waxen, uitsluitend scheren of knippen. Epileren of waxen zal nadelig zijn voor de volgende behandeling omdat er dan geen haartje meer in het haarzakje zit dat noodzakelijk is om het te kunnen vernietigen met laser/IPL.

Vriendelijke groet,
John
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 13:15   #5
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Ik ben het met John eens..niet epileren of waxen..anders heb je minder aan de volgende behandeling, of scrubben of voorzichtig scheren.
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 18:14   #6
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnH
Beste Sam,

Als de haartjes echt los zitten is het geen probleem deze eruit te trekken. Beter is met een scrubdoek van je af te scrubben dan weet je zeker dat je geen "vaste haren" eruit trekt.

Zitten ze niet los blijf er dan beslist vanaf! Niet epileren, niet waxen, uitsluitend scheren of knippen. Epileren of waxen zal nadelig zijn voor de volgende behandeling omdat er dan geen haartje meer in het haarzakje zit dat noodzakelijk is om het te kunnen vernietigen met laser/IPL.

Vriendelijke groet,
John
Hoi ik heb zo mijn vraagtekens of je niet mag epileren. Als je behandelaar het goed doet dan heb je ongeveer 6 weken ertussen zitten voordat je weer een behandeling krijgt. Dit is lang genoeg om nieuwe haren te krijgen. Grote voordeel is dat de nieuwe haren in de groeifase zitten en dus geschikt zijn voor een epilightbehandeling.

Groetjes, Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 20:51   #7
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Sam,
De haren vallen na 2 a 3 weken vanzelf uit, dus heb geduld. Haar dat blijft zitten is of overgeslagen of heeft niet genoeg "energie" gehad. Valt het niet uit zul je dit moeten voorleggen bij de persoon die jou behandelt heeft.

Yhi,
Echt losse haren is niet zo'n probleem, echter moet je even geduld hebben tot ze uitvallen. Haren die echt vast zitten beslist niet epileren of waxen!
Het is een moeilijk onderwerp en lastig uit te leggen, maar ik probeer het even. Ja, er zitten 6 a 8 weken tussen een behandeling. Echter moet je rekening houden met de haargroeicyclus.

Voorbeeld bikinilijn (verschilt per lichaamsdeel):
De cyclus van groei naar rustfase van haar duurt 7 maanden. 30% van de haren die je ziet zit in de groeifase, de rest niet. De groeifase duurt 4 maanden, maar je kunt dus niet zien welke haren dit zijn, het is slechts 30% van wat je ziet. Trek je een haar in het begin van de groeifase eruit (je kunt tenslotte niet zien in welke fase dit haar zit) doet dit haarzakje er dus 7 maanden over om weer een haartje te laten groeien en geen 6 weken (en heb je uiteindelijk meer behandelingen nodig). Haren kunnen alleen in de groeifase vernietigt worden.

Je kunt helaas niet zien welk haar in de groei, overgang of rustfase is. Haarzakjes in de rustfase, of haarzakjes die niet actief zijn (dat kan ook nog) bevatten geen haar! Je hebt veel meer haar dan je denkt/ziet!

Ik hoop dat het duidelijk is...

Vriendelijke groet,
John (eigenaar van een instituut voor duurzaam ontharen met reeds vele jaren ervaring)
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 15:49   #8
helloha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 3
Hi,

Het is nu 6 weken na mijn behandeling en het is nog steeds niet beter. Vele van de haartjes lijken gewoon niet meer te groeien en zitten vast in de huid.

Ik heb wat zitten rondsurfen en ik denk dat de persoon die mijn behandeld heeft een fout heeft gemaakt. Zij heeft de haartjes vlak voor de behandeling afgeschoren tot op de huid. Nu heb ik her en der gelezen dat deze niet helemaal afgeschoren mogen zijn om één of andere reden. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat de haartjes na de behandeling niet lang meer groeien. En om het uitvallen te bevorderen worden ze niet helemaal afgeschoren. Zou dit de reden kunnen zijn?

Heeft er iemand advies?

Groeten,
Sam
helloha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 19:16   #9
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Sam,

Het is juist de bedoeling dat voor de behandeling de haren worden geschoren. Zou je dit niet doen dan brandt je letterlijk de haren in je huid en dat is beslist niet de bedoeling.

Indien jij na 6 weken het idee hebt dat de haren niet uitgevallen zijn is er maar één advies: ga naar de persoon/instituut die jou behandelt heeft en laat het zien! Als haren echt niet uitvallen is de kans aanwezig dat de behandeling is uitgevoerd met verkeerde instellingen van het onthaar apparaat.

Vriendelijke groet,
John (eigenaar van een instituut voor duurzaam ontharen met reeds vele jaren ervaring)
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2006, 16:53   #10
helloha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 3
Hi en bedankt voor de tips die jullie tot nu toe al gegeven hebben.

Ik heb nog een andere vraag.

Ik ben al 2 keer in behandeling geweest en telkens een 3 tal weken na de behandeling keek ik in de spiegel en zag ik iets vreemds.

He lijkt erop alsof er zich patronen aftekenen van haartjes op het onthaarde deel. In mijn geval horizontale lijnen. Er zijn dus eigenlijk horizontale lijnen van niet onhaarde delen zichtbaar. Die haartjes groeien dus ook verder.

Het lijkt mij vreemd want het flitsen gebeurt in de verticale richting maar er zijn horizontale lijnen zichtbaar...

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groeten,
Sam
helloha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2006, 17:17   #11
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Sam,

Deze is heel simpel. Of het nu horizontaal of verticaal is....men heeft simpel gezegd een stukje overgeslagen bij het behandelen.

Dus: teruggaan en laten zien!

Vriendelijke groet,
John (eigenaar van een instituut voor duurzaam ontharen met reeds vele jaren ervaring)
JohnH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37
Update haar behandeling met propecia inclusief foto Biertje1 Medicijnen/haargroeimiddelen 20 22 december 2004 23:18
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.