Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2015, 21:32   #1
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
Shampoo regime

Beste forumleden,

Ik gebruik momenteel 6 dagen in de week regenepure dr en eenmaal in de week een 2% ketoconazole shampoo die ik van de huisarts krijg ik op recept.
Kan dit te veel van het goede zijn of is wel goed.
Ik merk wel op dat me hoofdhuid frisser aanvoelt maar ben er pas mee begonnen en ik vraag me af wat dit op de lange termijn kan doen.
Ik snap dat dit geen haaruitval tegengaat maar kan het ook kwaad.
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 00:27   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Dus elke dag ketconazal? Het maakt je haar enorm droog waardoor het dikker wordt. Goed voor je haar is echter wel iets anders..
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 12:14   #3
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Dus elke dag ketconazal? Het maakt je haar enorm droog waardoor het dikker wordt. Goed voor je haar is echter wel iets anders..
oke hoe vaak zou jij aanraden om het te gebruiken
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 12:28   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doncobra Bekijk bericht
oke hoe vaak zou jij aanraden om het te gebruiken
Ik gebruik revita waar zo'n 1% in zit elke dag en mijn haar is mooi glanzend dik ervan. Volgens mij kan het geen kwaad om dit elke dag te gebruiken want hetgeen in de huid dringt en tot bij de wortel geraakt is heel miniem.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 12:41   #5
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Ik gebruik revita waar zo'n 1% in zit elke dag en mijn haar is mooi glanzend dik ervan. Volgens mij kan het geen kwaad om dit elke dag te gebruiken want hetgeen in de huid dringt en tot bij de wortel geraakt is heel miniem.
Draagt het 1 keer in de week gebruik van de 2% versie nog iets bij in de strijd tegen haaruitval of zou ik het beter of regenepure kunnen houden voor 7 dagen in de week.
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 12:57   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Volgens mijn dermatoloog dringt er weinig tot niets door tot bij de haarwortel met die shampoos en helpt dit de haaruitval niet tegenhouden. Ik gebruik het omdat het mijn haar een mooie glans geeft en wat dikkee doet staan.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 13:27   #7
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ketoconazal is iets dat tegen eczeem/schimmel helpt. Er is wat correlatie met de bestrijding van kaalheid, maar dat effect is te verwaarlozen. Met of zonder keto word je even snel kaal als je geen finasteride en/of minoxidil gebruikt.

@Mr Hayden: alle respect, maar omdat jij het zo goed vindt werken wil niet zeggen dat het goed is voor je haar. "Ik vind" en "ik denk" zonder enig bewijs is waardeloos, maar zoveel paniekerige mensen hier lopen erin en nemen het als universele waarheid.

Keto droogt je haar gewoon uit en daardoor is het tijdelijk dikker. Haar dat veel vocht bevat is dun. Droog haar is per definitie zwakker en breekt makkelijker af.

@Doncobra: was je haar beter met een gewone antiroosshampoo waar geen keto in zit. Die keto 2% mag je 1 à 2 keer per week gewoon blijven gebruiken.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 13:51   #8
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Ketoconazal is iets dat tegen eczeem/schimmel helpt. Er is wat correlatie met de bestrijding van kaalheid, maar dat effect is te verwaarlozen. Met of zonder keto word je even snel kaal als je geen finasteride en/of minoxidil gebruikt.

@Mr Hayden: alle respect, maar omdat jij het zo goed vindt werken wil niet zeggen dat het goed is voor je haar. "Ik vind" en "ik denk" zonder enig bewijs is waardeloos, maar zoveel paniekerige mensen hier lopen erin en nemen het als universele waarheid.

Keto droogt je haar gewoon uit en daardoor is het tijdelijk dikker. Haar dat veel vocht bevat is dun. Droog haar is per definitie zwakker en breekt makkelijker af.

@Doncobra: was je haar beter met een gewone antiroosshampoo waar geen keto in zit. Die keto 2% mag je 1 à 2 keer per week gewoon blijven gebruiken.
ik gebruik regenepure en die 2% shampoo om haaruitval tegen te gaan niet om roos tegen te gaan. kan is dis volgens jou beter alleen met de 2% variant doorgaan. Of met andere woorden wat is eigenlijk het beste shampoo regimr in de strijd tegen haaruitval. ik snap dat het niet veel uitmaakt tegen haarverlies maar als ik dat in orde heb wou ik beginnen met andere middelen
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 15:11   #9
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doncobra Bekijk bericht
ik gebruik regenepure en die 2% shampoo om haaruitval tegen te gaan niet om roos tegen te gaan. kan is dis volgens jou beter alleen met de 2% variant doorgaan. Of met andere woorden wat is eigenlijk het beste shampoo regimr in de strijd tegen haaruitval. ik snap dat het niet veel uitmaakt tegen haarverlies maar als ik dat in orde heb wou ik beginnen met andere middelen
Geen enkele shampoo helpt tegen haaruitval, ook regenepure niet.
Enige wat daadwerkelijk helpt tegen haaruitval is finasteride en minoxidil (+afgeleiden hiervan). Een goede shampoo is meer als 'luxe' voor erbij, maar gaat heus geen verschil geven.

Je hebt veel goede shampoos. Arganolie is goed, keratine is goed, zinksulfaat is goed, ..
Ik gebruik zelf altijd shampoos van head & shoulders. Zijn ze goed? Ik weet niet. Zijn er betere shampoos? Nee.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 22:43   #10
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Geen enkele shampoo helpt tegen haaruitval, ook regenepure niet.
Enige wat daadwerkelijk helpt tegen haaruitval is finasteride en minoxidil (+afgeleiden hiervan). Een goede shampoo is meer als 'luxe' voor erbij, maar gaat heus geen verschil geven.

Je hebt veel goede shampoos. Arganolie is goed, keratine is goed, zinksulfaat is goed, ..
Ik gebruik zelf altijd shampoos van head & shoulders. Zijn ze goed? Ik weet niet. Zijn er betere shampoos? Nee.
Dat is toch niet wat diverse studies zeggen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12227482
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 10:48   #11
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dat is toch niet wat diverse studies zeggen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12227482
Ik weet niet of jij vertrouwd bent met pubmed en andere websites waar wetenschappelijke artikels op verschijnen, maar niet elk artikel dat hierop staat bevat waarheid of bewijst iets. Eerst verschijnen de artikels en dan worden ze ge-peer-reviewed. Dit artikel bijvoorbeeld is bvb amper verspreid, dus zeggen dat keto daadwerkelijk helpt omdat dit artikel dat aantoont is onzin.
Pas op, je gaat me niet horen zeggen dat het compleet niets doet, maar het verschil is echt wel te verwaarlozen. Als je al iets topisch gebruikt, gebruik dan beter minoxidil waarvan de werking wel zwart op wit bewezen is.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 15:34   #12
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2652864

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1526623

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14729013

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12227482

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9669136

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?D...&log$=activity

Ja, ik ben er mee vertrouwd en ik weet dat. Iedereen weet ook dat er nog geen gigantisch monumentale studies zijn geweest ivm keto en haaruitval, maar toen je eerder stelde dat "een goede shampoo is meer als 'luxe' voor erbij, maar gaat heus geen verschil geven." dan vond ik dat misschien wat kort door de bocht. Er zijn in elk geval al diverse, weze het van verschillende wetenschappelijke waarde, studies geweest - naast het anecdotische bewijs op veel hair loss websites - dat ketoconazole shampoos misschien wel degelijk een goede ondersteuning kunnen bieden. En als dat effectief het geval blijkt te zijn, dan doen sommigen er misschien juist wel beter aan keto te gebruiken ipv enkel een gewone shampoo. Op basis van wat ik bijvoorbeeld allemaal las over dit onderwerp zou ik iemand die fina gebruikt en geen minox wil gebruiken, wel keto aanraden als ondersteuning. Of het toch minstens de kans geven. Zoek alleen nog maar eens hier in de haarweb archieven naar het veelvuldig gebruik van Rooscure
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 15:00   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Uit wanhoop voor al de vervloekte SLS shampoos ben ik opzoek gegaan naar producten. Eens gebruikte ik een dure shampoo Argan Agadir Shampoo die sls vrij was, een goede shampoo. Maar was daarna overgestapt op Timotei 100% BIO, ook een goede shampoo. Maar deze trok men uit de handel bij de Action en moest ik uit narigheid naar het idiotenmerk L'oreal sulfatenvrij shampoo grijpen. Daar zitten echter wel andere stinkstoffen in, want deze spul ruikt en schuimt behoorlijk. Vooral de conditioner stinkt.

Een aanrader voor een milde shampoo is babie-shampoo van de reformwinkel.

Deze is 100% zeep vrij en bevat geen parifine (nutteloze parfum), parabenen, siliconen en stoffen die allergenen bevatten. Op de voorkant van het pakje staat dus "100% soap free". Ik versta dat hier dan ook geen sulfaten inzitten?

Mijn tweede tip is ghassoul. Dat is modder uit Marokko. Je mengt deze gedroogde brokken modder dun in een kommetje met heet water. Douch aan, kommetje met modder naast je, en wassen maar. Je kunt je gehele hoofd en lichaam met deze modder wassen. Je kunt het op dikke wijze ook gebruiken als een gezichtsmasker. Goed spul en het doet zijn werk! Goed dun mengen en het is ook een conditioner. Koop en ervaar het zelf.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2015, 09:12   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Zoiets?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2015, 11:13   #15
beestig47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2015
Berichten: 16
Geslacht:
Exclamation

[QUOTE=YannickUA;385367]
@Mr Hayden: alle respect, maar omdat jij het zo goed vindt werken wil niet zeggen dat het goed is voor je haar. "Ik vind" en "ik denk" zonder enig bewijs is waardeloos, maar zoveel paniekerige mensen hier lopen erin en nemen het als universele waarheid.

QUOTE]

Dat zie ik ook zo hoor.
Je ziet hier ook nauwelijks kritiek, alsof niemand zich vragen stelt bij wat sommigen 'denken' of 'vinden'.

Volgens mij is er geen gouden pil om haarverlies te stoppen, anders was niemand kaal, toch!
Tenminste dat is wat ik er van Vind
beestig47 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.