Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2014, 21:58   #376
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbaard Bekijk bericht
Je schrijft 5mg. Toch wel maar 1mg per dag hoop ik?
Haha, ja 1.25mg per dag
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2014, 14:02   #377
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Zoals 2 weken geleden ik al aangaf stond ik op een bepaalde ochtend op met uitslag in het gezicht. Dit had veel weg van een allergische reactie en een soort netelroos. Ik ben een week testopt met propecia. Zolang duurde het eer de uitslag terug verdween. Het jeuk verschrikkelijk. Sinds een 4 tal dagen toch opnieuw begonnen met propecia, nog geen reactie ej hoop dat dit zo blijft want was heel tevreden over de medicatie. Uitslag/netelroos is effectief 1vd mogelijke bijwerkingen. Raar dat dit pas begon na 5 maand gebruik. Hoop dat het niet terugkomt, maar op dit moment alles terug ok
ok
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2014, 15:14   #378
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Ja, dat is inderdaad wel merkwaardig.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2014, 10:27   #379
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik ben nog steeds aan het kampen met het zelfde probleem.

Gebruik minox sinds augustus 2012 (1 maand gestopt, maar dan weer verder gegaan -> dit was rond juli 2013). Sinds 1 november 2013 gebruik ik ook fina 1 mg. Aanvankelijk leek mijn haaruitval op te houden, maar sinds begin april verlies ik weer net zoveel haren overdag en tijdens het douchen als voor ik met middelen begon :s Nu is mijn haarstatus ook visueel weer achteruit gegaan en zit ik terug op niveau van voordat ik met fina begon. Ben nu 8 maanden bezig met fina. Moet ik afwachten? Of duta/RU beginnen? Ben nogal hopeloos..

Mijn haaruitval is vnl. diffuus. Ik eet niet super gezond, maar ook niet vreselijk. Misschien toch een dagelijkse multivitame nemen (Centrum is goed? Kan je daar ook schade mee aanrichten? Door bijvoorbeeld te veel vitamine A binnen te krijgen ofzo).

Ook veel stress door examens in mijn laatste jaar aan de universiteit, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de stress dit alles veroorzaakt..
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 22:04   #380
CurryKetchup
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 25
Geslacht:
misschien een 'te directe vraag' maar hoe is de sex met fina? Minder gevoel? of n verminderde erectie?

is 0,25mg een optie?

groetjes Ck
CurryKetchup is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2014, 13:38   #381
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ik ben nog steeds aan het kampen met het zelfde probleem.

Gebruik minox sinds augustus 2012 (1 maand gestopt, maar dan weer verder gegaan -> dit was rond juli 2013). Sinds 1 november 2013 gebruik ik ook fina 1 mg. Aanvankelijk leek mijn haaruitval op te houden, maar sinds begin april verlies ik weer net zoveel haren overdag en tijdens het douchen als voor ik met middelen begon :s Nu is mijn haarstatus ook visueel weer achteruit gegaan en zit ik terug op niveau van voordat ik met fina begon. Ben nu 8 maanden bezig met fina. Moet ik afwachten? Of duta/RU beginnen? Ben nogal hopeloos..

Mijn haaruitval is vnl. diffuus. Ik eet niet super gezond, maar ook niet vreselijk. Misschien toch een dagelijkse multivitame nemen (Centrum is goed? Kan je daar ook schade mee aanrichten? Door bijvoorbeeld te veel vitamine A binnen te krijgen ofzo).

Ook veel stress door examens in mijn laatste jaar aan de universiteit, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de stress dit alles veroorzaakt..
Misschien heb je een shedding? Ik heb het volgens mij ook meerdere malen keer per jaar.. En je gebruikte toch minoxidil maar 1 keer per dag? Misschien moet je dit nu 2 keer per dag doen? En misschien je idd RU aanschaffen. Ik gebruik in de ochtend RU (maar alleen voor mijn inhammen) en in de avond 15 % minoxidil (op mijn inhammen). Ik gebruik minoxidil over heel mijn hoofd. 1,5 ml kruin en gehele middenstuk. Je weet maar nooit waar je kaal zult worden. Maar ik merk alleen maar dat ik inhammen begint te krijgen. En hiervoor gebruik ik minoxidil 5 %.
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012

Laatst gewijzigd door Jhan-air; 27 juni 2014 om 13:48
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2014, 22:52   #382
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CurryKetchup Bekijk bericht
misschien een 'te directe vraag' maar hoe is de sex met fina? Minder gevoel? of n verminderde erectie?

is 0,25mg een optie?

groetjes Ck
Bij mij totaal geen verandering, in geen enkel opzicht! In het begin wat dunner sperma gehad (om het maar even direct te zeggen ), maar dat was ook vrij snel over.

Ik zou niet zo snel voor 0,25 gaan, maar daar verschillen de meningen ook over.
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2014, 23:03   #383
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Finasteride blijkt ook effectief in zeer lage doseringen.
Bij 0.25 mg lijkt het ook al te werken.

Uiteraard is 1mg effectiever, maar het is een prima begin.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2014, 18:44   #384
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Hoe zit het eigenlijk met Ferry?
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 20:22   #385
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey mensen,

Damn voelt als een eeuwigheid dat ik hier voor het laatst was.
Niet dat het forum niet ok is, maar ik heb bewust me focus op andere dingen proberen te leggen dan haaruitval en alles wat daar mee samenhangt. Ik moet zeggen dat dat redelijk gelukt is. Tuurlijk heb ik nog wel als ik foto's zie van mezelf van begin 20 dat ik denk shit waar de **** is die mooie haarlijn gebleven. Maar goed 't is niet anders (om er maar een dooddoener tegenaan te gooien )

Inmiddels een paar jaar aan de Fina (1mg), haaruitval is minimaal/normaal, maar 'nieuwe' haren heb ik er niet van gekregen (was wel leuk geweest haha, maar ja). Ik denk dat ik het nog tot m'n 35 ste blijf gebruiken (dus nu nog 4 jaar en één maand). Dan ben ik toch een ouwe lul officieel (nee hoor geintje mede dertigers en veertigers )

Nou dit was me mini update, Grtz!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 20:25   #386
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ferry Kerel,

Hoe gaat het met je jonge. Had prima contact met je via PB zo af en toe en ineens was je pleite. Haha

Je moet wel ff je handtekening aanpassen. Toen was je nog 28

Hoe is je status nu? Haaruitval minimaal, waar moet ik dan aan denken?

Greets Themen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 20:32   #387
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ja sry man, het was een beetje abrupt, maar ik was er te veel mee bezig dus heb bewust ook niet meer ingelogd op t forum.

Ik zie geen haren op me kussen liggen, als ik me haar kam zit er niks in me kam. Niks in de wastafel etc. Haarverlies is gestopt (natuurlijk nog wel gewoon standaard uitval zoals iedereen).

Hoe gaat t met jou man?!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 21:52   #388
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ja sry man, het was een beetje abrupt, maar ik was er te veel mee bezig dus heb bewust ook niet meer ingelogd op t forum.

Ik zie geen haren op me kussen liggen, als ik me haar kam zit er niks in me kam. Niks in de wastafel etc. Haarverlies is gestopt (natuurlijk nog wel gewoon standaard uitval zoals iedereen).

Hoe gaat t met jou man?!
Ja, opzich best. Optisch kan ik geen achteruitgang constateren. Maak elke maand nog een fototje die ik in mijn reeks plaats. Doe ik al bijna 2 jaar. Gebruik sinds kort fina en al ff 5% minox.

Ik gebruik gel, dus ik de haren enkel als ik mn haren bewust boven de wasbak uitkam. Dan zie ik tussen 30-60 haren. Maar dan kam ik ze bewust uit en is van 24u. Verder op kussen etc. ook niets.

Verder ben ik er wel té veel mee bezig. Maar heb met mezelf afgesproken. Ben nu 27. Als ik rond de 30 ben, het achteruit gaat en geen rust kan vinden ga ik een HT doen. Ben me al goed aan het orienteren op chirurgische afdeling hier
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 11:24   #389
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Hey mensen,

Damn voelt als een eeuwigheid dat ik hier voor het laatst was.
Niet dat het forum niet ok is, maar ik heb bewust me focus op andere dingen proberen te leggen dan haaruitval en alles wat daar mee samenhangt. Ik moet zeggen dat dat redelijk gelukt is. Tuurlijk heb ik nog wel als ik foto's zie van mezelf van begin 20 dat ik denk shit waar de **** is die mooie haarlijn gebleven. Maar goed 't is niet anders (om er maar een dooddoener tegenaan te gooien )

Inmiddels een paar jaar aan de Fina (1mg), haaruitval is minimaal/normaal, maar 'nieuwe' haren heb ik er niet van gekregen (was wel leuk geweest haha, maar ja). Ik denk dat ik het nog tot m'n 35 ste blijf gebruiken (dus nu nog 4 jaar en één maand). Dan ben ik toch een ouwe lul officieel (nee hoor geintje mede dertigers en veertigers )

Nou dit was me mini update, Grtz!
Hi ferry, goed om te horen dat je haaruitval zo goed als gestagneerd is!!

Vraagje: waarom denk je dat je tot je 35ste blijft gebruiken en er daarna mee stopt?
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2016, 17:44   #390
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi,

Ik vind 35 een leeftijd waarbij het wellicht wat minder erg is (gebruikelijker om kaal of kalend te zijn). Misschien til ik het nog naar de 40, maar dan is het echt wel mooi geweest (maar op dit moment nog echt een voorkeur voor 35 jaar).

Daarnaast wil ik niet mijn hele leven een medicijn slikken voor cosmetische doeleinden, het doet wel wat met je hormoonhuishouding en wie weet wat het allemaal nog meer met je lichaam doet (niemand weet het precies).
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.