Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2019, 14:08   #1
Haar20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Vastgelopen diagnose

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen, maar ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik ze op de goede plek stel.

Afgelopen april/mei heb ik een periode van drie weken gehad met hoge koorts. Hierna begon mij rond half augustus op te vallen dat ik last had van hevige haaruitval. Ik heb nooit kale plekken kunnen ontdekken dus ik ga er vanuit dat het diffuus is. Inmiddels 4,5 maand later heb ik denk ik nog de helft van m’n hoofdhaar over van waar ik mee begon, maar ik heb een totaal verstoord beeld van wat normale haaruitval is dus ik weet niet of de haaruitval nu nog steeds zo heftig is als in het begin. Ik heb bloed laten prikken, maar alle waardes (zeer uitgebreid onderzoek) waren normaal. Ook de dermatoloog zei dat ik het maar gewoon moest aankijken. Nu heb ik zelf gedacht aan tellogeen effluvium, komt dit volgens jullie overeen met het beschreven verloop? En hoe lang kan dit aanhouden en hoe lang duurt het herstel meestal?

Daarnaast heb ik nog een andere vraag, want uit angst om kaal te worden ben ik nu heel obsessief bezig met elke haar die uitvalt. Hoe veel wenkbrauw en wimper-haren is normaalgesproken om per dag / week te verliezen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met jullie kennis en ik kan altijd nog dingen toelichten. Via de huisarts en dermatoloog kom ik gewoon echt niet verder maar ik wil heel graag iets meer duidelijkheid

Groetjes, haar20
(Vrouw, 20 jaar)
Haar20 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 21:13   #2
Roodkapje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Haarverlies

Volgens mij is het normaal om tussen de 30 tot 120 haren per dag te verliezen. Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt.
Roodkapje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 21:15   #3
Roodkapje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Sorry, over wimpers en wenkbrauwen weet ik weinig.
Roodkapje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 14:42   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haar20 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen, maar ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik ze op de goede plek stel.

Afgelopen april/mei heb ik een periode van drie weken gehad met hoge koorts. Hierna begon mij rond half augustus op te vallen dat ik last had van hevige haaruitval. Ik heb nooit kale plekken kunnen ontdekken dus ik ga er vanuit dat het diffuus is. Inmiddels 4,5 maand later heb ik denk ik nog de helft van m’n hoofdhaar over van waar ik mee begon, maar ik heb een totaal verstoord beeld van wat normale haaruitval is dus ik weet niet of de haaruitval nu nog steeds zo heftig is als in het begin. Ik heb bloed laten prikken, maar alle waardes (zeer uitgebreid onderzoek) waren normaal. Ook de dermatoloog zei dat ik het maar gewoon moest aankijken. Nu heb ik zelf gedacht aan tellogeen effluvium, komt dit volgens jullie overeen met het beschreven verloop? En hoe lang kan dit aanhouden en hoe lang duurt het herstel meestal?

Daarnaast heb ik nog een andere vraag, want uit angst om kaal te worden ben ik nu heel obsessief bezig met elke haar die uitvalt. Hoe veel wenkbrauw en wimper-haren is normaalgesproken om per dag / week te verliezen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met jullie kennis en ik kan altijd nog dingen toelichten. Via de huisarts en dermatoloog kom ik gewoon echt niet verder maar ik wil heel graag iets meer duidelijkheid

Groetjes, haar20
(Vrouw, 20 jaar)
Bij wimper en wenkbrauwhaar is het verloop sneller als bij hoofdhaar. Dus ze vallen sneller uit maar komen ook sneller terug. Waarom vraag je dit, heb je ook last van veel uitvallende wimpers/wenkbrauwen? Probeer echt zo kalm mogelijk te blijven en niet obsesief worden! Stress is gewoon een killer, ook voor je haar. Heb wel eens gehoord dat hoge koorts haaruitval kan veroorzaken en dat merk je pas wat maanden later. Verder nog iets wat er is veranderd in je leven/lifestyle? Probeer anders wat extra dingen te slikken die je haar een beetje een boost kunnen geven om te herstellen. En sowieso duurt het een aantal maanden tot half jaar dat de verloren haren terug kunnen groeien. Hoop dat het snel beter gaat!
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia areata, telogeen effluvium, vrouwen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.