Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 december 2005, 22:51   #1
_Annemieke_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 19
Haaruitval en nu weer korte haartjes

Wat ben ik blij dat er forums bestaan voor mensen met haaruitval!
Ook ik heb last van haaruitval. Ik vond niet echt een antwoord met de search functie dus maak ik een nieuw topic.

Ik heb ongeveer een jaar geleden last gehad van haaruitval, erge haaruitval! Ik had van mezelf al heel dun haar en toen het uitviel hield ik bijna geen haar over! Als ik een vlecht maak dan heb ik 1 miniscuul dun vlechtje.
Ik heb geen idee hoe het begonnen is, maar op een dag bleef het uitvallen, na elke wasbeurt lag de hele badkamer vol en hing de hele haarborstel vol met haren!
Nu zijn mijn haren aan het terug groeien en ik heb net zo een lengte bereikt dat ze alle kanten opsteken. Natuurlijk is het goed dat ze terug groeien!
Ik merk nu wel dat ik een heel ander soort haar heb gekregen, vanboven waar het nieuwe haar is is het heel mooi blinkend en glad, en vanonder is het nogal droog en pluizig.
Nu had ik mijn haar geverfd omdat de nieuwe haartjes een hele andere kleur hadden dan de rest, maar de verf heeft dus eigenlijk alleen maar gepakt op het nieuwe haar, het was net of de rest van mijn haar het afstootte :s
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
En werkt MSM echt zo goed als iedereen zegt? Kan je het ook in het kruidvat in Belgie krijgen?
En heeft er iemand mss haartips ofzo? Leuke dingen om met mijn oh zo dunne haar te doen. Opknippen en al die dingen gaat dus niet.
Sorry voor het storen en ik hoop dat jullie me een antwoord knn geven
Groetjes!

Ps. Mss nog even vermelden dat ik binnen 2 weken 19 word en de pil microgynon 30 neem.
_Annemieke_ is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 10:58   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het haar dat er al zat, is waarschijnlijk zo poreus dat het geen verf meer opneemt. Ik heb hetzelfde probleem gehad, en het enige dat je kunt doen is het zo goed mogelijk verzorgen en wachten tot het verder uitgroeit.

Echt tips heb ik niet voor je. Ik gebruik zelf als stylingproduct "Thicker, Fuller Hair", en dat bevalt me goed. Je haar lijkt echt veel voller.

Een andere opmerking: Microgynon is een pil die levonorgestrel bevat, dat een zgn. "androgeen" effect heeft. Het is dus geen goede pil als je AGA hebt. Wellicht kun je overstappen op een pil met een ander progestageen?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 23:35   #3
_Annemieke_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 19
Dank je voor de reactie!
Die producten die je daar zegt, waar kan je die kopen?

En eventjes over de pil: Welke zou dan beter zijn? Want ik las hier al veel over Diane enzo dat als je ermee stopt dat je haar dan ook uitvalt?
Wat goed dat ik dat weet over microgynon! Dan kan ik er tenminste rekening mee houden.

Heeft er iemand ervaring met extensions?
_Annemieke_ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 10:55   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Je kunt meer hierover vinden op:


http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Kijk daar bij huidproblemen, hetzelfde geldt voor AGA. Daar worden ook pillen genoemd met een anti-adrogene werking (buiten Diane).
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 14:39   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
annemieke

Is bij jou eigenlijk ooit vastgesteld om wat voor soort haaruitval het gaat? Zoals je het beschrijft lijkt het niet op alopecia androgenetica.
Ik denk dat het voor jouw regime wel zinvol is om dat te weten..
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 16:39   #6
_Annemieke_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 19
Ik ben er mee naar de huisdokter geweest, maar die was nogal vaag erover. Heeft bloed getrokken en vastgesteld dat ik niets te kort had. Heeft mij toen een soort 'shampoo' voorgeschreven die de apotheker moest klaar maken. Dat goedje stonk ongelooflijk en het maakte m'n haar heel erg droog enzo. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat m'n haar wat sneller terug groeide.
Maar er heeft dus nooit iemand vast gesteld wat ik had.
_Annemieke_ is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 09:50   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
annemieke

Als ik jou was zou ik toch om een verwijsbrief voor een dermatoloog vragen..
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2008, 16:54   #8
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
haaruitval en nu weer korte haartjes

nu bijna 5 jaar geleden werd mij door de dermatoloog verteld dat ik alopecia androgenetica had en dat er niets aan te doen is.
En dat was het, 2 weken lang stond ik elke avond voor de spiegel te huilen wat nu? Ik heb meteen een haarwerk aangeschaft en was daar in eerste instantie erg blij mee, maar na een jaar werd mijn haar zo slecht dat het spontaan afbrak heb toen besloten om mijn haar helemaal af te scheren en te kiezen voor een pruik.

Geen spijt gehad dat ik mijn haar had afgeschoren wel dat ik voor een pruik had gekozen wat een ellende. Na 9x mijn haar te hebben afgeschoren begon mijn haar weer te groeien hopende dat het voller en dikker terug zou keren wat helaas niet gebeurde. Het is wel veel gezonder en sterker terug gekomen. Ik heb ook altijd kleine stekeltjes op mijn hoofdhuid gevoeld alleen hier en daar een paar.

Mijn hoofdhuid stond ook altijd zeer strak nu wordt deze enigszins soepeler. Heb van alles al geprobeerd om mijn haar weer wat op peil te krijgen waaronder Vit.B slikken. Ik ben nu sinds bijna 2 jaar bezig met gezonde voeding en 9 maanden bezig met Yoga om mijn lichaam rust te geven en te ontspannen wat ook heel goed werkt.
Ben sinds 3 weken terug met een hoofdhuid therapie begonnen waardoor je hoofdhuid gestimuleert wordt om de haren weer nieuwe energie te geven en voor een betere doorbloeding.

Deze therapie is 100% natuurlijk en zeer aangenaam je kunt na drie maanden of na een half jaar resultaat bereiken.
Ik krijg nu weer nieuwe stekeltjes op mijn hoofd en nu zitten ze dichter tegen elkaar aan.
Nu maar hopen dat het aanslaat want ik ben het dragen van een pruik zo langzamerhand wel eens beu.

Ik laat zeker weer van mij horen hoe het gaat.
Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2008, 17:02   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als ik dat zo lees, heb je volgens mij nooit alopecia androgenetica gehad, want dat is met extra vitaminen, gezond voedsel, yoga e.d. niet te genezen. Kennelijk was het haaruitval door gebrek aan vitaminen en/of mineralen en/of stress.

Gefeliciteerd!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2008, 20:31   #10
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
haaruitval en nu weer korte haartjes

ik heb zelf het idee dat het telogeen effluvium is ik las de symtomen die daar bij gepaard gaan.
Ik ben twee keer flink ziek geweest met daarbij alle keren hoge koorts en ontstekingen gehad.

Mijn haar is helaas nog steeds niet genezen het is overal zeer dun en heb als ik een staartje maak een staart van 1 vinger dikte.
Stress speelt bij mij waarschijnlijk ook een grote oorzaak van daar dat ik met gezonde voeding en Yoga ben begonnen.

Ik draag nu een pruik omdat mijn haar nog zeer dun is en ik mij veel zekerder voel als ik mijn pruik draag.
Als er iemand wil weten welke therapie ik nu doe dan wil ik daar wel meer over vertellen.
Maar ik ben er nog lang nog niet.
Ik heb in ieder geval weer wat hoop gekregen doordat er weer nieuwe stekeltjes voelbaar zijn.
Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 01:23   #11
Dani84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 1
alopecia androgenetica? of niet?

Hallo allemaal!

Tot mijn spijt lees ik dat er wel erg veel en ook veel jonge vrouwen last hebben van haarpoblemen. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik daardoor ook mijn verhaal hier kwijt kan. Ik ben ook nog een 'jonge' vrouw, ik ben 23 jaar en heb erg last van dunner wordend haar. Ik heb altijd een grote bos krullen gehad, maar nu heb ik bovenop niet meer zon grote bos. Mn hoofdhuid is voor bij de scheiding en achter op de kruin goed te zien en vooral als je vanaf boven kijkt. Haaruitval is heel geleidelijk gegaan. Vooral nadat ik een tijdje heel veel stress en allemaal ellende na elkaar heb meegemaakt. Daarnaast woonde ik een huis dat erg vochtig was en moest ook elke week alle schimmels van de ramen af wassen Volgens de dermatoloog is het alopecia androgenetica en ik gebruik sinds 1 jaar dan ook ketoconazyl, diane 35 en spironolacton. Mijn haaruitval is naar mijn weten niet verergerd. Maar ik heb helaas geen enkel spoortje van nieuwe haagroei gezien Normaal als je alopecia androgenetica, dan heb je op andere plaatsen tog last van overbeharing? zoals op de benen en in het gezicht? doordat je meer last hebt van testosteron? Maar dat heb ik helemaal nooit gehad. Ik begin erg te twijfelen over de behandeling... en heb hier van alles gelezen dat ik echt ff helemaal nie meer weet Heb ook pirkkelbare darm syndroom. Kan het ook een allergie zijn of miss door de schimmels in mn vorige huis? en weten jullie miss een goede dermatoloog die echt verstand van zaken heeft en me niet als proefkonijn ziet? Daarnaast heb ik erg last van stemmingswisselingen en ik hoor van anderen dat dat weleens kan komen door de diane 35. Iemand ervaring mee? Liefs van wanhopige Dani
Dani84 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 10:21   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani84 Bekijk bericht
Normaal als je alopecia androgenetica, dan heb je op andere plaatsen tog last van overbeharing? zoals op de benen en in het gezicht?
Nee, daar klopt niks van, gelukkig niet. In dat geval heet het hirsutisme.

Je gebruikt nu de Diane35, keto en spiro; die werken anti-haaruitval, prima, maar die geven geen hergroei. Wil je hergroei, dan zou je minoxidil-lotion kunnen proberen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval van korte haartjes!! Wie herkent dit? suli Haarproblemen bij vrouwen 6 16 februari 2016 01:56
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 20:01
Daar was ik weer! okki Haarproblemen bij vrouwen 2 30 augustus 2004 21:09
haaruitval door verschillende dingen jose Haarproblemen bij vrouwen 2 10 oktober 2002 14:01
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.