Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2012, 16:55   #301
R14nne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2012
Berichten: 3
Bedankt voor de reacties Heb een poosje vitaminen bijgeslikt en mijn haaruitval leek minder te worden, maar inmiddels is mijn haar gewoon weer lekker aan het uitvallen.

Mijn ferritine is ook niet bepaald, alleen mijn HB, dat was net hoog genoeg.

Ik zit nu inderdaad aan een koperspiraal te denken. Maar momenteel heb ik al vrij veel last van buikkrampen (ook buiten menstruatie om, maar ik zit nog binnen de kritieke drie maanden) en ben bang dat het met een koperspiraal nog veel erger wordt.

Anders misschien toch de Yasmin-pil?
R14nne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2012, 19:55   #302
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Ik zou echt even ferritine laten prikken, en zelf de uitslag vragen, deze moet voor gezonde haargroei tussen 80 en 100 zitten, huisarts zegt bijv bij 30 al dat het goed is, sterkte
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2012, 13:01   #303
R14nne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2012
Berichten: 3
Ferritine is de ijzerreserve toch? Op zich zou het dat best wel kunnen zijn. Ik heb een spiraal genomen omdat ik last had van doorbraakbloedingen. Inmiddels met het spiraal bloed ik ook bijna 10 weken onafgebroken, dus het viel me mee dat mijn HB uberhaupt hoog genoeg was. Krijg je voor een laag ferritine gehalte eventueel ijzersupplementen voorgeschreven? Wel jammer dat het in mijn bloedtest niet gewoon is meegenomen de vorige keer.. Ik ben de laatste tijd al zóveel bij de huisarts geweest, ik word er gek van
R14nne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2012, 08:42   #304
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Post

ferritine is idd je ijzervoorraad, ik zou het echt even laten prikken hoor, laat ff de uitslag weten ben wel benieuwd, er zijn wel erg veel vrouwen met ferritine onder de 70,

Pliekie, het heeft wel even tijd nodig, merk je nog geen mindering met de uitval? ik zou zeker doorgaan met je ferritine peil omhoog te krijgen, als hij tussen 80 en 100 is denk ik dat je na een half jaar wel resultaat moet zien,

http://www.florisene.com/

http://www.cots-tri.co.uk/

deze twee links kreeg ik van iemand
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 21:12   #305
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ja maar het probleem is dan dus dat mijn ijzer en het HB te hoog word, ik heb een HB van 9,5 tot 10 en ijzer zit al aan de bovengrens dus doorgaan met ijzertabletten lijkt me geen goed plan. Ik denk dat het ook te maken heeft met ijzeropname dan alleen de waarde van de ferritine. De ijzerbindingscapaciteit en transferrine tellen ook nog mee dus.

Mijn haaruitval is niet minder geworden met een hogere ferritine waarde helaas. Maar ik geloof best dat het bij veel mensen wel kan helpen, zeker als je een laag HB hebt en weinig ijzer.

Laatst gewijzigd door pliekie; 27 november 2012 om 21:21
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2013, 18:06   #306
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ferritine is nog steeds 62 en dat zonder extra ijzerinname, het hb is 9.0. Haaruitval is inmiddels wel veel minder geworden. Misschien dat het toch helpt een hogere ferritine, maar dat het pas na langere tijd merkbaar is. Maar heb ook meer afname van stress. Ik heb me er een beetje bij neergelegd, me eigen druk maken gaat niet helpen. Ik verzorg me haar zo goed als mogelijk, slik biergist en verder probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2013, 21:57   #307
kse219
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2013
Berichten: 5
Hoi nieuw hier,

ik heb wel last van onregelmatige haaruitval maar mijn arts zei me dat dit komt door het veelvuldig gebruik van migraine tabletten. Maar ik leef mee met diegenen die het last van hebben. En verder een leuke post met veel info.
kse219 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2013, 12:06   #308
goos4514
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2013
Berichten: 1
haaruitval en onhandelbaar haar na stoppen met diane 35

Ik ben sinds een maand of 5 gestopt met de diane pil en heb nu sinds een maand of 2 enorme haaruitval. Ik had al niet erg dik haar maar nu is het een klein bosje geworden. Maar naast dat het dun is, is het ook pluizig en bij de aanzet juist heel erg vet. Het is heel erg onhandelbaar en is geen model in te krijgen en daarom zet ik het altijd maar vast. Ik ben intussen bij de dermatoloog geweest (na ook bloedtesten te hebben gedaan die bijv schildklierafwijking of ijzer tekort uitsluiten). Hij gaf aan dat het inderdaad aan de diane pil zal liggen. Hij heeft mij geadviseerd om weer terug aan de pil te gaan. Maar omdat de diane pil steeds in opspraak is heeft hij geadviseerd op microgynon 30 te gaan gebruiken. Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat dit gaat werken en of iemand hier misschien ook ervaring mee heeft? Zoals iedereen hier, is het echt vreselijk als je haar ineens niet meer is wat het was en niet meer zit en dun is.
goos4514 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2013, 08:17   #309
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Hoe lang werkt het gebruik van de pil nog door, na het stoppen? Ik heb van mijn 16e tot mijn 30e de pil gebruikt. Vanaf mijn 27e heb ik erge haaruitval gekregen. Nu ben ik 43, dus ik neem aan dat de haaruitval niet meer daaraan te wijten is.
Ik heb pas nog bloed laten prikken. Schildklier is oké, ferritine is 53. Het lijkt op AGA + chronisch telogeen haarverlies. Ik probeer het te accepteren, maar de ene dag gaat het beter dan de andere.
Fijn weekend allemaal!
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2013, 20:20   #310
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ik denk niet dat de Microgynon pil zo goed is bij haaruitval omdat deze androgenen bevat. Het is misschien verstandiger om bijvoorbeeld de Yasmin te nemen, zeker als de haaruitval androgenetisch is.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 01:23   #311
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Ik heb 14 jaar lang Microgynon gebruikt. Maar lijkt mij niet dat die nog zoveel jaren nawerkt.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 10:35   #312
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar ik heb járenlang Microgynon geslikt. De pil blijft sowieso troep, je weet niet wat die rotzooi op lange termijn met je doet. Maar ja, elk jaar zwanger is ook geen optie
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 07:10   #313
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Ik ben nog steeds bezig met hoe het komt dat ik dit heb. Terwijl ik weet dat dat geen zin heeft. Komt ook omdat mijn moeder, mijn tantes, mijn zus en de familie van mijn vaders' kant gezegend zijn met een dikke bos haar. En vaak lees ik dat het erfelijk is.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 09:50   #314
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Paulien,

Je moeder kant heeft het meeste aandeel wat betreft erfelijkheid mbt gevoeligheid voor DHT. Maar het kan ook van vaders kant komen.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 12:24   #315
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Hoi Jennaa,

Aan beide kanten van de familie heeft iedereen normaal tot dik haar. Ik denk dat het bij mij dus gewoon een kwestie van "pech hebben" is.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.